Locomotive clasele 600/601 (ex 60) si 620/621 (ex 62)

Prezentări și discuții - locomotive diesel

Locomotive clasele 600/601 (ex 60) si 620/621 (ex 62)

Mesajde Gabi23 » Mar, 31 Aug 2010, 00:32

60-0510-2, a CFR Calatori in Arad - 17.08.2010
60-0510-2 - Arad - 17.08.2010.JPG
60-0510-2 - Arad - 17.08.2010.JPG (618.6 KiB) Vizualizat de 7967 ori


60-0809-8, a CFR Calatori in Timisoara Nord - 15.08.2010
60-0809-8 - Timisoara Nord - 15.08.2010.JPG
60-0809-8 - Timisoara Nord - 15.08.2010.JPG (693.08 KiB) Vizualizat de 7967 ori


60-0930-2, a CFR Calatori in Arad - 14.08.2010
60-0930-2 - Arad - 14.08.2010_002.JPG
60-0930-2 - Arad - 14.08.2010_002.JPG (601.75 KiB) Vizualizat de 7967 ori


60-1097-9, a CFR Calatori in Arad - 17.08.2010
60-1097-9 - Arad - 17.08.2010_001.JPG
60-1097-9 - Arad - 17.08.2010_001.JPG (544.09 KiB) Vizualizat de 7967 ori


60-1124-1, a CFR Calatori in Arad - 14.08.2010
60-1124-1 - Arad - 14.08.2010.JPG
60-1124-1 - Arad - 14.08.2010.JPG (695.58 KiB) Vizualizat de 7967 ori


60-1507-7, a GFR in Timisoara Nord - 22.08.2010
60-1507-7 - Timisoara Nord - 22.08.2010_003.JPG
60-1507-7 - Timisoara Nord - 22.08.2010_003.JPG (696.28 KiB) Vizualizat de 7967 ori


60-1631-5, a Servtrans - 14.08.2010
60-1631-5 - Arad - 14.08.2010_003.JPG
60-1631-5 - Arad - 14.08.2010_003.JPG (661.87 KiB) Vizualizat de 7967 ori
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 10955
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Locomotive seriile 60 si 62 (Electroputere Craiova Romania)

Mesajde Dominatrix » Joi, 16 Sep 2010, 19:49

60-1631-5, a Servtrans - 14.08.2010
60-1663-8
Care este motivul pentru care exista locomotive de acest tip cu numere mai mari de 1407? Din cate stiu, in total s-au fabricat numai 1407 de bucati pentru CFR (+alte 160 pentru operatori industriali). Aceeasi intrebare o am in legatura cu locomotivele diesel-electrice din seriile 69/73, din care stiu ca s-au fabricat doar 28 de bucati, dar in poze apar si numere mai mari. Care este motivul renumerotarii?
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Locomotive seriile 60 si 62 (Electroputere Craiova Roman

Mesajde Dr2005 » Joi, 16 Sep 2010, 20:22

S-au fabricat 1407 pentru CFR. Cele industriale nu au avut niciodată număr în format UIC, iar unele au ajuns pe la diverşi privaţi şi au primit numere în continuare (de fapt, de la 1500 în sus, nu de la 1408), valabil şi pentru LDH-uri, LDE125-uri şi alte locomotive industriale. Lor li s-au adăugat locomotivele ,,repatriate" de prin Yugoslavia (atât EA-uri produse la Craiova, cât şi EC-uri produse la Zagreb), China, Polonia ş.a.m.d., care au primit si ele numere în continuarea celor existente.
În plus, fiecare operator are dreptul să îşi redenumească locomotivele dacă vrea, aşa că unii au preferat să îşi uniformizeze numerotarea parcului (de ex. DA-urile de la GFR, care între 1501 şi 1536 au şi maşini aduse din China şi maşini industriale şi maşini ex-CFR şi maşini repatriate din Polonia).

Şi cu 69/73 e aceeaşi treabă. Au fost 28 pentru CFR, dar au fost destule industriale, mai precis 111 (de la 1 la 112, că 87 a fost pentru export) pentru România, 3 pentru Polonia şi 10 pentru Irak, cu numere de forma LDE125-abc (cele pentru România... cele pentru export au fost codificate de proprietarii lor de acolo).

O parte din locomotivele industriale au ajuns la privaţi şi au fost înmatriculate în continuare. 73-uri sunt doar 2, modificate din 69.€
Dr2005
 

Re: Locomotive seriile 60 si 62 (Electroputere Craiova Roman

Mesajde Dr2005 » Mar, 28 Sep 2010, 00:46

Referitor la filmul cu DA-ul, tonajul maxim ce poate fi remorcat de o locomotivă de un anume tip se stabileşte în funcţie de profilul secţiei pe care se doreşte a se face remorcarea şi de caracteristica de tracţiune a locomotivei. Astfel, locomotiva trebuie să poată trage şi, mai ales, să poată frâna trenul peste tot pe secţia de circulaţie, inclusiv să poată urca, opri şi porni în condiţii de siguranţă pe rampa cea mai mare (rampa caracteristică) şi pe panta cea mai mare (panta caracteristică). Atât centura Bucureştiului, cât şi Bucureşti-Craiova, Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa (nu ştiu exact de unde venea şi unde mergea locomotiva cu pricina) sunt secţii fără rampe şi pante mari, deci se pot trage trenuri destul de grele pe ele.

----
De la ce vine CIAS? Combinatul de Industria Aluminiului Slatina?€
Dr2005
 

Re: Locomotive seriile 60 si 62 (Electroputere Craiova Roman

Mesajde Dr2005 » Mar, 12 Oct 2010, 20:47

Putini stiu ca prima locomotiva LDE2100 care a suferit modificarea suspensiei secundare, primind arcuri elicoidale (in locul celor in foi) a fost reincadrata in seria 65 (viteza maxima: 100 km/h). Urmatoarele locomotive modernizate astfel si-au pastrat incadrarea in seriile 60/62.

65-1248-7 apartine Depoului Bucuresti Calatori.
Dr2005
 

Re: Locomotive seriile 60 si 62 (Electroputere Craiova Romania)

Mesajde costin1300 » Mie, 17 Noi 2010, 23:33

Nu cumva 1508 si 1502 ale GFR sunt defapt ND2 exportate prin anii '70-'80 si repatriate acum?
costin1300
 
Mesaje: 19
Membru din: Mar, 27 Apr 2010, 22:01

Re: Locomotive seriile 60 si 62 (Electroputere Craiova Romania)

Mesajde Gabi23 » Mie, 17 Noi 2010, 23:41

costin1300 scrie:Nu cumva 1508 si 1502 ale GFR sunt defapt ND2 exportate prin anii '70-'80 si repatriate acum?

GFR a repatriat din China 20 de locomotive ND2 si le-a inmatriculat cu numerele cuprinse intre 1501>>1520. Sunt fabricate la Electroputere Craiova in perioada 1978-1982.
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 10955
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Locomotive seriile 60 si 62 (Electroputere Craiova Romania)

Mesajde costin1300 » Mie, 17 Noi 2010, 23:51

Stiam eu ceva despre asta.
costin1300
 
Mesaje: 19
Membru din: Mar, 27 Apr 2010, 22:01

Re: Locomotive seriile 60 si 62 (Electroputere Craiova Roman

Mesajde Dr2005 » Dum, 21 Noi 2010, 12:30

Marian Andrei scrie:60-0825-4 abandonata la Unifertrans.

De fapt e cumpărată de la CFR Călători acum câţiva ani (tot în starea asta), iar acum s-or fi găsit bani de reparaţii şi au adus-o din remiza de la rafinăria Luk Oil din Ploieşti la baza de reparaţii din Feteşti (împreună cu EC-ul şi LDH-ul). Deci abandonată nu e.€
Dr2005
 

Re: Locomotive seriile 60 si 62 (Electroputere Craiova Roman

Mesajde didi » Lun, 27 Dec 2010, 15:57

60-Da-001 a celor de la Regiotrans in Brasov pe 26.12.2010.Locomotiva a apartinut de C.E.T. Brasov.Si dupa parerea mea unul din cele mai frumoase sulzere
Avatar utilizator
didi
Membru Bronze
 
Mesaje: 182
Membru din: Mar, 10 Aug 2010, 20:57

Re: Locomotive seriile 60 si 62 (Electroputere Craiova Roman

Mesajde Marian Andrei » Lun, 27 Dec 2010, 17:28

De ce exista mai multe 060-DA-001 ? Ca nu realizez care e "faza" :roll:
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 18272
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Locomotive seriile 60 si 62 (Electroputere Craiova Romania)

Mesajde didi » Lun, 27 Dec 2010, 18:25

Sunt mai multe 001 sau 002 pentru ca locomotivele au apartinut sau apartin unor operatori industriali diferiti care si le au numerotat asa fara sa tina cont de "inmatricularea "celor de la CFR.Aceste locomotive fie au fost pri CEt uri , uzine sau ale unor centre miniere.Fiecare operator nu avea asa multe sulzere ci doar cateva 3,4 poate 10 la numar.Si in functie de cate erau ,fiecare si le numerota ,incepand cu 1 si maxim cate avea. nu avea rost sa le numeroteze altfel.Unele au fost renumerotate cand au ajuns la CFR sau chiar de cate privati ex da 001 fosta Cias acuma Alro Slatina .Sigurul Da 001 "autentic" al CFr u lui care nu provine dintr-o industriala a fost cel de la expozitia feroviara din 2008 care in momentul de fata se afla expus in depou la DEj triaj .Sper ca am lamurit problema ;)
Avatar utilizator
didi
Membru Bronze
 
Mesaje: 182
Membru din: Mar, 10 Aug 2010, 20:57

Re: Locomotive seriile 60 si 62 (Electroputere Craiova Romania)

Mesajde Dominatrix » Mie, 29 Dec 2010, 07:20

Ca o completare la ce a zis Didi, in total s-au fabricat 1407 de locomotive pentru CFR, in perioada 1959-1981, din care primele 6 (060-DA-001 - 060-DA-006) au fost produse in Elvetia la uzina SLM (Schweizerische Lokomotiv und Maschinenfabrik) din Winterthur. In plus s-au mai fabricat inca 160 de locomotive pentru diversi operatori industriali din tara, numerotarea incepand pentru fiecare operator dela 060-DA-001.

In total au existat 1567 de locomotive "sulzer" (Seriile 60/62/67/68, ultimele 2 serii pentru ecartament larg, folosite in zonele de frontiera), adica cea mai mare serie de locomotive Diesel din Europa! Ar mai fi de adaugat si cele 2 "experimente" din seria 61 (numite si DB), foarte asemanatoare ca aspect cu DA, dar cu schema de culoare diferita (verde-mustar pentru 060-DB-001 si albastru pentru 060-DB-002, cu o dunga galbena prelungita in V in "fata" locomotivei) si cu motoare ALCO, mai puternice decat cele de pe DA'uri, arondate depoului Cluj si active pana la inceputul anilor '90.

Capul de serie a DA'urilor 060-DA-001 (fabricat in Elvetia in 1959) este intr-adevar cel pozat de Marian Andrei in Gara de Nord. E bine ca a fost reactivat, fiindca din 1994 cand a fost retras din serviciu a fost "exponat static" la depoul Dej. Ma intreb, chiar a fost readusa in stare de functionare sau a circulat inactiva?
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Locomotive seriile 60 si 62 (Electroputere Craiova Romania)

Mesajde Gabi23 » Mie, 29 Dec 2010, 12:14

Dominatrix scrie: Ma intreb, chiar a fost readusa in stare de functionare sau a circulat inactiva?

060-DA-001 este in perfecta stare de functionare, chiar tin minte ca vazusem un filmulet pe youtube, cu ea la ZF2008, tragand si Sulzerul si Electrica de la CFR Marfa.
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 10955
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Următorul

Înapoi la Prezentări și discuții - locomotive diesel


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori