MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului

8571 posts, 1220026 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 524 525 526 527 528 529 530  ... 613
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Intelegerea cu Salini e doar un prim pas, mai sunt de indeplinit si alte cerinte secundare si birocratii legale pentru a intra in efectivitate. Vom trai si vom vedea.

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului abc_XC

Ar trebui sa radem sau sa plangem? Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, are o colaborare "extraordinara" cu Salini. Lotul 3 Orastie - Sibiu (intre Saliste si Cunta) reziliat, apoi inchis pentru reparatii aproximativ 10 luni. Lotul 2 Lugoj-Deva este blocat din motive birocratice si de mediu (necesar tunel).
Sper sa nu avem aceeasi soarta si la Metrorex cu metroul din Drumul Taberei.  :roll:

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Nu stiu ce sa zic, Salini e totusi numero uno intre firmele italienesti, iar acum daca-i iese miscarea cu Astaldi dupa ce a inghitit si Implegilo e numarul 1+2+3, trei in unu la superoferta...Broscoiul mai mare a ingurgitat broscoii mai mici. E de asteptat sa oracaie mai <energic>, ramane sa vedem pe ce melodie din vastul repertoriu disponibil de la manele la opera del arte...ca astia trei adunati la un loc au totusi o cota deloc neglijabila pe piata autohtona...as fi preferat sa-i cumpere japonezii pe Astaldi, ar fi fost nu doar o injectie de bani ci si una de super-high-tech.
Sa nu speri sa zica <pas> oficiul roman al concurentei ca nu ar fi ok din cauze de cartel monopolist nici macar in vis!
Chestii din astea supercalifragilistice nu se intampla decat la Bruxelles, nu la Pocreaca...
8-)

 


Re: Stiri despre proiect ariciu

Buna ziua, in primul rand vreau sa ma va spun ca sunt un locuitor din Dr. Taberei afectat de aceste interminabile lucrari la metrou, care va urmareste forumul din 2011 si va multumeste pentru toate informatiile aduse celor din cartier si nu numai.
De ce am decis sa postez tocmai acum ? Cred ca am ajuns la limita maxima de suportabilitate.
Tot zic cei de la Metrorex, de licitatia vietii, ca din cauza instantelor nu se va da drumul in 2019 la metrou, dar nu inteleg de ce nu au facut licitatia inca din 2011. Este dreptul Siemens sa conteste si sa faca toate demersurile legale (desi e clar ca ei abuzeaza de acest drept).
Referitor la termenul din 04.03.2019 si la solutionarea dosarului si semnarea contractului in cel mai scurt termen timp, as vrea sa fac urmatoarele precizari si va rog sa ma contraziceti daca nu am dreptate:
dosarul 14310/3/2018, inregistrat pe rolul TMB, are stadiul procedural: FOND si are primul termen pe 04.03. Sa nu uitam acest lucru! Ce inseamna asta? Din practica judiciara pe 04.03 abia se vor intalni, vor invoca niste exceptii si lipsa de proceduri si se va amana. Cat ? Minim 2-3 saptamani. Se va da alt termen si sa speram ca la acel termen se va si judeca si va ramane in pronuntare. Pronuntarea se va amana si ea minim 7 zile maxim 15 zile si se va da solutia (sper favorabila Metrorex-Astom). Hotararea va fi supusa recursului in termen de 15 zile de la COMUNICARE. Vom astepta 30 zile conform legii sa redacteze judecatorul hotararea (in realitate vedem ca in dosarul 47824 a durat redactarea 2 luni jumatate cu presiuni la CSM si Ministerul Justiei) iar dupa redactarea ei vom sta cu sufletul la gura sa nu faca Siemens recurs. Daca va face, vor mai trece in 2-3 saptamani sa ajunga dosarul la CAB, inca o luna primul termen si sa speram ca se va judeca la primul termen, iarasi amanari de pronuntare si redactarea hotararii (sa speram ca cei de la Metrorex or sa aiba curajul sa semneze contractul cu Alstom doar in baza minutei, fara hotararea redactata) Si sa nu uitam si de vacanta de vara judecatoareasca. Cam asa zic eu ca stau lucrurile si cred ca vom fi norocosi sa scapam de acest dosar anul acesta. De acolo cele 9 luni de executie, care presimt ca vor fi luni romanesti si se va ajunge la 1 an (vezi termenul de 20-20 si pentru fonduri si tot).
Eu zic ca cel mai intelept lucru ar fi o discutie la cel mai inalt nivel (Metrorex,Ministerul Transporturilor, Justitiei, Prim Ministru) cu cei de la Siemens sa termine acest circ pentru interesul Bucurestiului.

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului cris_m

De la moderator pentru @ariciul:
Stimate coleg, inainte sa scrieti pe forum, ar fi bine sa va interesati de regulile "casei", intrucat ati incalcat cateva, respectiv:
1. Ati postat la topicul de stiri, desi mesajul nu constituie o noutate;
2. Ati folosit prescurtari in mesaj, desi nu este permis;
3. Ati facut cateva greseli de scriere/logica? mai mult ca sigur din cauza ca nu ati recitit mesajul, inainte sa-l postati;
Asadar, recomand sa cititi regulamentul inainte sa postati, nu dureaza mai mult de 5 minute!

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului GAC

Avand in vedere continuarea proiectului spre Iancului, care o fi oare cea mai buna solutie tehnica date fiind circumstantele: cladiri vechi adesea cu fundatii slabe, cladiri executate inainte ca sa existe standarde in constructii, cladiri cu bulina precum si cladiri monument.
1. Varianta cu 2 tunele executate de TBM la adancime 8-10 metri (cu 2-3 m intre cele 2 tuburi), atunci TBM-urile vor trece razant pe sub fatadele cladirilor si cel mai probabil o sa apara crapaturi (cat cuprinde, dar cu potential sa degenereze, asa cum a fost la Eroilor);
2. Am putea incerca cu TBM mai mare cat pentru 2 tuneluri (ca la Bulgari), ca utilajul de sapat sa nu treaca razant la proiectia fatadei in subteran, dar chiar si asa, tot o sa se lase terenul cativa milimetri si tot o sa fie vibratii si implicit crapaturi);
3. Varianta cut & cover la adancime mica - cu risc de incurcaturi la utilitati, dar avantajul flexibilitatii - se fac PM la oportunitate pe masura ce se elibereaza de utilitati;
4. Varianta cu 2 tunele de TBM la adancime mare 30-40 m - implica costuri foarte mari, in special la statii.
5. Alta solutie ...

In ceea ce priveste eforturile primariei de a consolida cladirile cu probleme, fara indoiala ca ne putem baza pe primarie sa consolideze in anii urmatori, tot atatea imobile cate au fost consolidate in ultimii 8 ani (nimeni nu va putea sa spuna ca nu stia pe unde o sa treaca M5), adica 0. Deci din start, orice solutie tehnica (realista) nici nu poate spera sa fie implementata dupa consolidarea cladirilor, caci riscam sa ne apuce anul 2032 si sa nu fi inceput macar.

Poate ca ar trebui sa facem un topic special pt tronsonul Eroilor Iancului, chit ca lucrarile nu au cum sa inceapa mai devreme de 2022.

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

1) Între cele 2 tunele trebuie să ai minim diametrul unui tunel,  deci 6,5 m. Acolo unde se apropie tunelele ( de exemplu la Obor sau chiar la PSS Râul Doamnei sau la Dristor 2 sau la Pipera sau la Romană sau ori mai fi cazuri ) există o tehnologie specială. Dacă ai o distanță între tunele mai mică decât diametrul lor sau deasupra tunelului nu există cel puțin 6,5 m de pământ virgin tunelul nu e stabil. La Eroilor a fost altceva, lăsând la o parte faptul că acolo NSS - ul e la minus 18 m !
2) Tunel pentru două linii ? Aoleu, asta înseamnă TBM cu un diametru de vreo 13 - 14 m, asta înseamnă un bloc standard de P+3 etaje. Nimeni nu riscă să aibă o gaură așa de largă pe Pache, Carol  sau Elisabeta ! Am impresia că lățimea bulevardelor din clădire în clădire e fix undeva la 18 m. Riști să se surpe totul pe mijlocul bulevardului.
3) Varianta 3 este ok din punct de vedere al construcției, dar trebuie deviate absolut toate utilitățile, închis bulevardul total. Bine, lui Ceaușescu i-a reușit operația pe  Magheru / Bălcescu, dar actuala democrație românească nu se numește Ceaușescu. Trecem mai deparete, ignorăm.
4) Și asta ar fi o soluție, dar te costă stațiile de 3 - 4 ori mai mult. ( E calcul direct proporțional, un NSS la minus 10 m te costă x lei, un NSS la minus 20 m te costă cel puțin de două ori x lei și tot așa). Tunelul te costă fix la fel, TBM - ului îi e tot una dacă sapă la minus 10 m sau la minus 40 m.
5) Altă soluție nu există, le-ai epuizat pe toate.
6) Topic special pentru Eroilor - Iancului, de ce nu, orice user poate deschide topic nou, nu neapărat numai verzii sau roșii sau alte culori. Orice user.
Magheru și  Bălcescu închise total cu ocazia construcției  magistralei M 2
3-6-2019 12-20-33 AM.jpg (74.56 KB; downloaded 2029 times)

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului bercenicity

2) o mica corectie, in Sofia tunelul are 9.4m, iar trenurile au 2.7m; noi le avem de 3.2m; la prima vedere tunelul dublu ar trebui sa fie de minim 10.4m
5a) galerie linii suprapuse, eventual imediat sub sosea
5b) tuneluri suprapuse
5c) suspendata pe estacade, varianta horror

Daca tot punem variante sa punem mai multe, ca la topicul de M4sud.

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

5a, 5b ) Nu e cazul, o galerie săpată pentru două linii paralele are lățimea de 11 m ( cam 3 benzi auto ), ori   pe Elisabeta sunt 4 benzi + trotuare. Cam aceași lățime o au și Carol și Pache.
5c)   :lol:  :lol:  :lol:
M-ai binedispus pentru întreaga lună martie !

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului adila

Andrei, ai cumva mai multe poze de pe Magheru cu sapatura deschisa te rog? O sa ma uit si eu pe alte topicuri oricum.

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului GAC

Pentru mine incepe sa fie clara solutia tehnica.
Atunci cand am zis 2 m intre tunele stiam ca se lasa diametrul tunelului, dar stiind ca de la fatada la fatada sunt fix 18 m, am considerat ca e un compromis mai mic sa faci tunelele mai apropiate decat sa sapi pe sub fatadele cladirilor cu TBM.
Prin urmare, ma astept ca toti constructorii ce vor licita sa vina cu solutia cut & cover la adancime mica.
Daca e sa vina cineva cu TBM, se va confrunta cu probleme: indiferent de tipul TBM-ului si de adancime, pamantul oricum se lasa. Mai grav este ca toate cladirile de pe bulevard se apropie de suta de ani. Betonul folosit este de clasa inferioara; mai mult, trecerea timpului este in masura sa reduca rezistenta cu cel putin 50% fata de momentul maturarii (avand in vedere varsta cladirilor). Partea cea mai proasta este ca si cu o consolidare facuta de primarie, problema tot ramane. Chiar daca se intaresc peretii cladirilor, fundatia este mai greu de intarit, iar in cazul de fata, presiunea cea mai mare va fi asupra fundatiei: solul se va lasa in urma trecerii TBM pana ce se umple cavitatea dintre tubul de beton si peretii de pamant ai tunelului proaspat sapat. Dupa opinia mea de ne-specialist as zice ca fundatiile respectivelor cladiri trebuie sa aiba cel putin 1 metru grosime si armaturi cat bratul de groase pentru a face fata tasarilor ce vor avea loc (astfel incat structura de deasupra sa nu fie afectata de crapaturi). Mai grav este ca solul se va lasa mai mult la strada si mai putin in spatele cladirilor, deci chiar si cu fundatii de 1 metru, tot se vor inclina cativa centimetrii spre strada, deci orice consolidare trebuie facuta tinand cont de acest aspect.
Prin urmare, in cazul in care se va merge cu solutie TBM (si cladiri neconsolidate), cel mai probabil partea din fata a cladirilor se va afunda cativa centimetrii, impodobind peretii camerelor ce dau spre strada (si nu numai) cu niste dragalase de crapaturi in diagonala cat sa bagi in ele obiecte de la o scobitoare la un creion, daca nu chiar si o carticica mai subtire (aici, factorul pricipal fiind calitatea fundatiei cladirii: acolo unde cladirea s-a facut cu fundatie de beton armat, crapaturile vor fi mici, dar acolo unde zidurile s-au ridicat direct pe pamant, asa cum se practica in epoca, crapaturile vor fi de-a dreptul ingrozitoare)
Ce sa mai, astept cu nerabdare inceperea lucrarilor, care cu siguranta vor dura foarte mult, desi, daca vor lucra 10 masini Kelly, fiecare sapand 10 metri liniari de PM pe zi, atunci perimetrul tronsonului – cam 12 Km (12,000 m) se poate sapa cam in 120 de zile (daca se vrea).

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Nu și dacă se sapă la o adâncime corespunzătoare...

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului GAC

Din ce am citit pe aici adancimea corespunzatoare tinde spre 50 m. Problema e alta. Daca ne uitam pe planul magistralei ce prezinta declivitatea linie, vom vedea ca de la Eroilor 2 (aflata pe la -18m) tunelul urca vreo 2 m pana la PSS opera. De asemenea, de la PSS Opera sunt 400 m pana la strada Vasile Parvan (Statia Hasdeu). Deci cu o declivitate de 4% care e mult pentru vehicule pe sine, adancimea maxima ce poate fi obtinuta la Hasdeu e de -30 m (-16 la PSS Opera si tinand cont ca panta este progresiva - nu poate fi brusc 4%).
Totusi ma intriga faptul ca s-a ales ca tunelul spre PSS Opera sa urce si nu sa coboare, ca si cum proiectantul a considerat fezabila o varianta mai apropiata de suprafata (si nu de adancime) pentru continuarea magistralei.

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

N-o să crezi, dar problema mare a traseului sunt fix blocurile aflate între Armand Călinescu și Moșilor.
Până la Universitate cică n-ar fi așa probleme.
Sursa : Ochiul și timpanul ( nu e bluf informația ) ;)
GAC wrote:
Din ce am citit pe aici adancimea corespunzatoare tinde spre 50 m.

Cred că în altă parte a apărut această informație.
Vreo 25 ar fi suficienți ( un bloc de P + 7 etaje ) ( Asta e de la mine )

 


Go to page:  1  ... 524 525 526 527 528 529 530  ... 613
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use