MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului

8571 posts, 1220264 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 613
 
 

📖 Pagination options
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate rosetti61

Atunci sa lase doar metroul, ca nu suntem Dallas, Paris sau Tokio. Si daca abandoneaza lucrarea, astupa si raman doar in subteran - in cazul in care au ajuns sa lucreze la statii si au tunele gata forate, ca daca moare in stadiul de gropi si introdus scuturi, mai bine se lasa de sportul asta. Daca se apuca de o lucrare trebuie sa stie din timp de ce fonduri dispun, cu ce se confrunta si daca toate impedimentele de tot felul sunt rezolvate pana la demararea proiectului (planuri, retele edilitare, etc), nu se face totul din mers "om vedea ce, daca si cum facem". Sa nu mai intinda pelteaua ca la pasajul de la Baneasa. Oare stiu exact ce se afla in subteranul zonei de la Razoare? Ca sa nu aiba surprize si sa stea cu santierul deschis pana rezolva cu lucrul respectiv. Asta ar mai trebui, un santier etern fix in gatul sticlei care se cheama Drumul Taberei, sa nenoroceasca traficul din zona.
Se hotarasc sau nu sa inceapa metroul pana la Eroilor? S-a discutat pana la satietate de traseu, de statii, cum vor fi, cate, pe unde, fonduri, chestii, studii, c-o fi c-o pati dar inca nu se vede "deranjul" fizic pentru aceasta linie.

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate andrei11

Asa cum stim, nu pot face metroul farapasajul rutier Dr. Taberei - Eroilor. O stim asta amandoi, plus inca altii cativa de aici. Pasajul rutier perpendicular il lasam, da-l incolo, o sa faca numai 30 metri din el - atat cat se suprapune peste Dr. Taberei - Eroilor, dar asta ultimul, Dr. Taberi- Eroilor musai trebuie facut. ( E exact ca la Victoriei (M 1) si pasajul rutier)
Vorba ta, avem exemplu cu Pasajul de la Baneasa, cat s-au agitat sa-l faca, si acolo avem practic o groapa astupata pe o portiune de circa 50 metri.

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate George

Daca exista fonduri si seriozitate, se pot face cele 2 pasaje subterane si statia de metrou in 4 - 5 ani.
La Berlin au facut intr-un camp gara centrala (Hauptbahnhof) pe locul unei foste gari de tren urban (S-Bahn). Gara centrala e un mamut de sticla, sub care se afla nu stiu cate nivele, inclusiv o gara de trenuri regionale, perpendiculara pe gara principala si la multi metri sub ea!
Am inteles ca ar trece si o sosea pe acolo.
Bine, noi nu suntem nemti, nu avem banii si organizarea lor, dar tehnica exista, sa fim seriosi, nu trebuie sa extrapolam experienta M4 la fiecare noua lucrare de metrou.
Cu certitudine metroul trebuie sa mearga in paralel cu pasajul rutier din prelungirea Bd. Drumul Taberei si care va iesi dupa Academia Militara, de altfel cand am intrebat la PMB cand vor face pasajul, mi-au spus ca odata cu metroul.
Vorba unui amic, poate vor folosi totusi utilaje moderne (si nu "utilajili" noastre din anii 80)  si nu vor sapa la suprafata decat minimul necesar, ca altfel se alege praful de un cartier si asa foarte chinuit din pdv al traficului.

E suspecta totusi amanarea asta cu licitatia. Oricum cerintele clare privind experienta anterioara trebuiau puse in caietul de sarcini, legea achizitiilor publice (care, ca orice lege, este generala si abstracta) nu interzice asemenea cerinte pentru a elimina smecherii locali si de prin alte parti. Probabil ca e o targuiala ca la usa cortului intre cei care vor sa aleaga o firma ca lumea (chinezi, probabil) si cei care ii vor pe asfaltatorii nostri geniali si contribuitori la bugetele de partid si de stat.

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate rosetti61

Se stie exact ce se afla dedesubtul zonei de la Razoare, sa nu dea peste o surpriza ca cea de la Unirii, sa se uite la ea ca nu stiu ce sa faca (cum o fi rezistat ala acolo, cu tot prapadul din anii 80). Se vorbea de nu stiu ce tuneluri vechi pe sub Razoare (ca de retelele edilitare s-o gasi cineva care sa aiba habar de ele) stiu de ele, ca sa nu stea dupa cei abilitati sa le descarce de importanta (edilitara, istorica sau militara).
O sa-l tot amane, pana s-o plictisi lumea si-o sa refuze metroul, cand mai marii se vor decide in final ("acu v-ati gasit, cand nu mai avem nevoie de el?") Sau vor ajunge la situatii ciudate cu un M4 spre Universitate si M6 spre Progresu... De ce se tot tem atata, in afara de motivele financiare si interesele politice mai exista vreunul legat de ce se afla dedesubtul cartierului, sa nu deranjeze ceva de pe acolo? (ca in zona Parlamentului, ca si pe acolo le cam frica sa treaca cu metrou).

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate Dominatrix

rosetti61 wrote:
Daca se apuca de o lucrare trebuie sa stie din timp de ce fonduri dispun, cu ce se confrunta si daca toate impedimentele de tot felul sunt rezolvate pana la demararea proiectului (planuri, retele edilitare, etc), nu se face totul din mers "om vedea ce, daca si cum facem". Sa nu mai intinda pelteaua ca la pasajul de la Baneasa. Oare stiu exact ce se afla in subteranul zonei de la Razoare? Ca sa nu aiba surprize si sa stea cu santierul deschis pana rezolva cu lucrul respectiv.
In mod sigur vor fi probleme, daca se iau dupa cadastrul mioritic, probabil ca vor afla ca Arcul de Triumf e in Parcul Herastrau :lol: . In Ardeal, de exemplu, cadastrele facute pe vremea Imperiului Austro-Ungar sunt cat se poate de exacte.
Acum serios vorbind, la proiecte de asemenea anvergura e de asteptat sa apara probleme neprevazute, chiar daca totul ar fi planificat ca la carte. Sa nu uitam ca Bucurestiul are un sol foarte dificil, ceea ce complica lucrarile subterane, inclusiv metroul.
rosetti61 wrote:
O sa-l tot amane, pana s-o plictisi lumea si-o sa refuze metroul, cand mai marii se vor decide in final ("acu v-ati gasit, cand nu mai avem nevoie de el?")
Nu cred ca poporul va "refuza" metroul, daca ne gandim la cererea de transport din Drumul Taberei. Cred ca aceasta linie de metrou se va face, nu la timp (nici o lucrare mare din Romania nu se termina "la timp"), dar se va face, macar pana la Eroilor.
George wrote:
Vorba unui amic, poate vor folosi totusi utilaje moderne (si nu "utilajili" noastre din anii 80) si nu vor sapa la suprafata decat minimul necesar, ca altfel se alege praful de un cartier si asa foarte chinuit din pdv al traficului.
Toate statiile vor fi executate prin sapatura deschisa, cu scutul nu merge. La fel si zonele cu piesele de cale speciale (macazuri, incrucisari, linii de stocare etc.). Daca fac depou in Drumul Taberei, nici nu vreau sa ma gandesc ce santier va fi acolo.  
rosetti61 wrote:
Se stie exact ce se afla dedesubtul zonei de la Razoare, sa nu dea peste o surpriza ca cea de la Unirii, sa se uite la ea ca nu stiu ce sa faca (cum o fi rezistat ala acolo, cu tot prapadul din anii 80). Se vorbea de nu stiu ce tuneluri vechi pe sub Razoare (ca de retelele edilitare s-o gasi cineva care sa aiba habar de ele) stiu de ele, ca sa nu stea dupa cei abilitati sa le descarce de importanta (edilitara, istorica sau militara).
O sa vedem cand incep lucrarile... Am auzit si eu de aceste tuneluri, care dupa unele "surse" s-ar intinde pe o raza destul de mare in zona, de la Palatul Cotroceni, pana in zona Centrului Civic, fiind folosite de-a lungul timpului fie de boierime, fie de haiduci :P , fie pentru depozitarea de beutura, in timpurile moderne.
Probabil ca in mare parte sunt legende urbane; chiar daca au existat, cred ca au fost distruse in mare parte de sistematizarea din anii '80.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate Dr2005

Dominatrix wrote:
Probabil ca in mare parte sunt legende urbane; chiar daca au existat, cred ca au fost distruse in mare parte de sistematizarea din anii '80.


Sistematizare care nu a reuşit să distrugă canalizările vechi de la Unirii, deşi zona aia s-a sistematizat şi supra-sistematizat în anii '80. Acum vreo câţiva ani chiar s-a părbuşit o porţiune din Şos. Pandurilor peste un tunel săpat de cei de la care îşi trage numele respectiva stradă. Probabil ăsta a fost şi motivul pentru care nu s-a mai (re)introdus tramvai pe acolo.

Apropo de aceste ,,legende urbane", chiar nu se pot confirma/infirma în vreun fel? Dacă sunt galerii abandonate în cel mai nefericit caz sunt pline cu apă şi/sau aurolaci + gândacii, puricii şi şobolanii de rigoare. La câţi suntem noi, dacă ne adunăm odată 10 inşi putem intra în canalizare şi căuta galerii abandonate  :twisted:€

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate Dominatrix

Zona Unirii era (este?) plina de asemnea galerii, in zona aia erau multe obiective de interes in vechime (Hanul lui Manuc, Spitalul Brancovenesc, zona centrului vechi, zona Mitropoliei). Am citit mai demult niste articole pe aceasta tema, pacat ca nu le-am pastrat.
Sistematizarea din anii '80 s-a facut in stil heirupist, deci nu e de mirare ca au ramas in zona tuneluri vechi.
Tramvaiul pe Panduri a fost de la bun inceput o idee nu prea buna, din moment ce exista linia pe Progresului, sa ne amintim numai cate proteste au facut Pandurii la acel moment si pe buna dreptate, din moment ce RATB in documentatia trimisa la BEI vroia sa "modernizeze" o linie inexistenta...
Cat despre intratul in tunele, ar fi o idee, daca imi murdaresc cizmele de noroi, imi pun sclavii sa le linga pana le fac curate luna... :lol:  :lol:

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate andrei11

Stati linistiti, nu o sa se incurce de nici un tunel secret din zona Razoare sau de altundeva. Asa cum s-a procedat si la Pasajul Basarab sau la metrou, in zona statiilor se fac fundatii extrem de adanci pentru peretii perimetrali, se ajunge pe putin la minus 15 minus 18 metri - si mai mult. Nu cred ca exista tunele la o asemenea adancime. La podul Basarab s-a ajuns si la minus 30 metri ( un bloc standard de P + 10 etaje), si nu e vorba de pilonul central.
Cat priveste tunelele sapate cu scutul, se fac tot asa sondaje la (multi) metri sub tunel.

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate DanCld

OT: tramvaiul pe Panduri a existat pana in 198x la deschiderea soselei Progresului. Nu vorbim de introducerea unei noi linii de tramvai ci de mutarea liniei de pe Trafic Greu - care nu mai deserveste mare lucru, zonele industriale fiind acum ruine sau campuri virane - in zonele "locuite". Din cauza asta s-au instalat macazele la Chirigiu, s-a rezervat spatiu pe mijlocul noii strazi largite Tudor Vladimirescu.... si nu s-a facut mai nimic la incrucisarea de langa blocul meu de aud zi si noapte cum trece 32 sau 25. 8-ul nu-l aud, curba s-a facut bine  :twisted:

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate andrei11

In PUZ - ul actual, precum bine stii, nu mai apare nici o gara CFR si nici un metrou la minus 20 metri. Udriste e bine sa nu se mai lanseze in "povesti". PUZ - ul intr-adevar contine 2 pasaje rutiere perpendiculare ( dealungul soselei de centura din interiorul Bucurestiului si unul care va face legatura intre Dr. Taberei si Eroilor). Acest ultim pasaj va avea "la subsol" si metroul. Asadar dupa niste calcule sumare, metroul va fi pe undeva la minus 12 - minus 13 metri maxim ( cota sinei).
Nu mai vreau sa public PUZ - ul care probabil va este cunoscut de majoritatea dintre voi, acolo este un fel de "Victoriei" dar in care in loc de M 2 are un pasaj rutier ( cel de pe centura interioara ).
Astept cu interes noul pasaj rutier, el obligatoriu va trebui sa fie construit, fiind legat de metrou / M 5. ( Inclusiv astept demolarile din zona - de pe strada Dobrin, sunt curios cat vor dura procesele.)

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate Dominatrix

Sigur ca trebuie facut ceva pentru descongestionarea traficului de acolo, dar eu n-as da mare atentie acelui PUZ. Problema generala cu aceste PUZ-uri e ca in Romania nu sunt valabile decat 5 ani, si pot suferi in timp atatea "amendamente" incat in final se construieste ceva complet diferit fata de ce aparea in varianta originala. Tot asa si cu Razoare; sper ca acest PUZ sa nu aiba soarta panourilor alora puse in 2008 care anuntau cu surle si trambite inceperea lucrarilor la pasaj, si care au fost date jos cand Blaga a pierdut alegerile...

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate subway guru

@andrei11:
Udriste nu se lanseaza in nici un fel de 'povesti'. Spune doar ce exista in documente oficiale aprobate.
In 'povesti' te lansezi numai matale.

 


Re: M5 Drumul Taberei - Universitate andrei11

Dominatrix, imi pare rau, mai du-te si tu la vecinul la care ai facut referire si vezi ca pasajele (rutiere) vor exista, desi in prima etapa se va construi obligatoriu numai unul din ele, cel care leaga Dr. Taberei de centru. Fara acest pasaj statia de metrou de acolo nu se poate construi.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate Tom

Pasajele respective se vor face pentru ca este mai mult sau mai putin nevoie de ele, iar toate partile interesate, incluzand intamplator si poporul, au nevoie de ele.
Partea cu gara deja mi se pare SF, pentru Romania anilor 2010 (1960 ca nivel de dezvoltare -- acusi incep hippy si aici? :lol: ) Ce vor face, un fel de RER din Paris? Sa faca macar metrou ca acolo si pe urma mai discutam.
Legat de cum si cine face PUGuri si PUZuri, Dominatrix are dreptate, dar nu pune corect problema. Ea poate face proiect de temnita in subsolul vecinului, desi acesta nu e interesat, iar ea nu are banii s'o cumpere. O poate insa inchiria, iar la fel ca si in cazul PUXurilor, sclavul (adica in ultimul caz, poporul) plateste, iar toata lumea e multumita.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 613
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420657 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use