Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului

Discuţii generale, planuri, ştiri şi noutăţi despre lucrările şi proiectul M5

Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde MetrouFan » Dum, 04 Apr 2010, 22:30

Stie cineva in ce stadiu se afla licitatia? :?:
METROU FAN
MetrouFan
 
Mesaje: 32
Membru din: Sâm, 03 Apr 2010, 18:17

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate

Mesajde shoppy » Mie, 07 Apr 2010, 10:54

Pai citeste mai sus, pe 11 martie s-a facut licitatia pentru pre-calificari, studiul dosarelor dureaza intre 20 si 30 de zile, deci zilele astea ar cam trebuii sa aflam cei 6 pre-calificati pentru fiecare lot.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 6454
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate

Mesajde Dr2005 » Joi, 15 Apr 2010, 14:54

"Cea mai apropiată distanţă va fi între staţiile Drumul Taberei 45-Favorit-Orizont, adică 500 de metri, cum măsoară staţiile din Paris. Oricine va dori să parcurgă o staţie cu metroul de un minut, cât ar dura în acest caz, în detrimentul unui mijloc de suprafaţă care e constrâns să fie „solidar” cu haosul din trafic."
Sa analizam (presupunem ca toate scarile rulante functioneaza, ceea ce va fi putin probabil, si ca se urca pe la capatul trenului apropiat de iesirea cae se doreste a se folosi): 1 minut coborarea pana la nivelul turnichetilor: 1 minute validarea cartelei/cardului, un minut coborarea la peron, 1 minut drumul cu metroul, 1,5 minute urcatul de pe peron la turnicheti, 0,5 minute trecerea printre turnicheti si 1 min urcarea la suprafata. Asta inseamna deja 6 minute, la care adaugam timpul de asteptare al metroului (vreo 6-7 minute). Asta inseamna pana la 12 minute pentru 500m, in conditiile in care, pe jos se poate parcurge distanta in maxim 7 minute, iar cu un vehicul RATB in vreo 3 minute (si, cel putin pe portiunile mentionate, circula destul de bine RATB-ul). Deci... o investitie inutila, erau suficiente statii la Valea Ialomitei, P-ta. Sergiu Celibidache (ex-Moghioros)(statie amplasata intre piata si Dr. Taberei 34, cu accesele corespunzatoare) - Favorit (amplasata intre Favorit si Orizont, cu un acces spre Favorit si celalat spre Orizont), Razoare si Eroilor.€
Dr2005
 

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate

Mesajde lecter » Joi, 15 Apr 2010, 15:21

Dr2005, calculul tau presupune ca cineva ar vrea sa mearga cu metroul o singura statie, lucru care nu se intampla prea des nici la distantele actuale intre statii, deci cu atat mai putin cand vor fi doar 500m intre ele...

Mie mi se pare un pas in directia buna, marile orase europene au mai toate distante de genul asta intre statii, nu cat avem noi si Moscova...
Avatar utilizator
lecter
Membru Bronze
 
Mesaje: 185
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 09:02
Localitate: Bucuresti

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate

Mesajde rosetti61 » Joi, 15 Apr 2010, 22:19

Pe M5 (ca si pe altele viitoare) multi o viseaza ca tramvai subteran, ca asa e pe la altii, au statii dese - acolo a fost alta situatie, care insa le face si necazuri: statiile dese se pot incurca la un moment dat unele pe altele, ceea ce duce la inchiderea completa sau partiala ori la reconfigurarea complexului de statii rezultat. In alte parti, proiectul porneste cu un numar de statii initiale in punctele esentiale, urmand ca ulterior sa se se realizeze alte statii noi in functie de cereri - Moscova are distante mari intre statii din cauza cartierelor intinse, cu spatii neconstruite intre ele si restul orasului, pe una din linii chiar au realizat o statie dar nedata in folosinta din cauza faptului ca nu avea ce sa deserveasca in zona - era doar un aerodrom militar, trebuia sa se faca ceva acolo si nu s-a mai facut (in ideea asta a fost proiectata statia - un fel de Brancoveanu pe care acum vor sa-l deschida, deoarece zona s-a populat intre timp de constructii).
Numarul de statii variaza, pana la Eroilor/Universitate - pe bucata Eroilor - Universitate trebuie sa se hotarasca la statii pentru a se putea face conectarea si la M4 (Cismigiu sau Hasdeu).
Statii importante: Valea Ialomitei - Romancierilor (cu carligul spre Ghencea, statii la Raul Doamnei, Prelungirea Ghencea) - Drumul Taberei - Favorit - (Orizont) - Razoare -Eroilor - Hasdeu/Cismigiu - Universitate. Intre Dr Taberei si Favorit nu se justifica statie. de la Valea ialomitei - pentru a justifica existanta acelui ciot-depou se poate face prelungirea liniei prin cartierul Brancusi spre Autostrada A1 (statii: Brancusi - Valea Cascadelor - Pacii - Metro Militari - Carrefour A1; sau Brancusi - Valea Cascadelor - Preciziei - Carrefour A1. Sa inceapa odata lucrarile ca se poata vorbi concret, de cand tot zic ca se face, se face, pana la urma se plictiseste lumea si nu mai vrea metrou.
In viitorul indepartat vad M5 cu patru tronsoane: Valea Ialomitei/Ghencea - Eroilor - Universitate, Universitate-Granitul (daca se va face si proiectul nu ia o alta turnura), cu extensiile Valea Ialomitei - Carrefour A1 si Granitul - Pantelimon.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1020
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate

Mesajde shoppy » Vin, 16 Apr 2010, 13:35

Dar de ce sa se incurce statiile intre ele? Mai ales daca se reuseste sa se respecte un program de circulatie, atunci nu e nici o incurcatura.
Acum daca esti aspiranta la pitipoanca etajului cu toace cui de 10cm si cu toate gunoaiele posibile in geanta cred si eu ca iti ia 3 min sa ajungi de pe trotuar pana pe peron, dar oamenii normali sunt mai organizati. Ar fi bun un calcul si cat iti ia ca sa mai iei alt vehicul 1-2 statii pana la statia de metrou pe varianta cu statiile departate.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 6454
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate

Mesajde telvanni » Vin, 16 Apr 2010, 17:48

rosetti61 scrie:Pe M5 (ca si pe altele viitoare) multi o viseaza ca tramvai subteran, ca asa e pe la altii, au statii dese - acolo a fost alta situatie, care insa le face si necazuri: statiile dese se pot incurca la un moment dat unele pe altele, ceea ce duce la inchiderea completa sau partiala ori la reconfigurarea complexului de statii rezultat.


Nu pricep, zi-mi te rog cum se incurca intre ele, ce ai vrut sa spui de fapt?
Avatar utilizator
telvanni
Membru Silver
 
Mesaje: 1378
Membru din: Mar, 05 Ian 2010, 12:01
Localitate: Bucuresti

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate

Mesajde rosetti61 » Vin, 16 Apr 2010, 21:46

Adica apropierea dintre ele va duce inevitabil la inchiderea totala sau partiala a uneia prin redirectionarea fluxurilor de calatori - sunt destule cazuri in marile si cele mai vechi metrouri - Londra, Paris, New York, unde s-au inchis statii - s-a facut statia x pe linia 1, mai tarziu langa ea s-a facut statia y pe linia 2, apoi statia z pe linia 3, plus alte statii apropiate de cele existente, care au mai preluat din traficul lor. Sau: primele linii de metrou in NY au avut statii apropiate (trenuri cu 5-6 vagoane), in anii 30-40 a inceput o campanie de modernizare a retelei prin extinderea statiilor si implicit marirea numarului de vagoane de la 6 la 8 si chiar mai mult (maxim 10 cred), asa ca unele statii au fost sacrificate pentru cresterea vitezei comerciale, plus ca in nodurile de retea statiile de pe linii diferite au ajuns sa se intersecteze, necesitand remodelari si mutari. Din cauza asta am zis ca la un moment dat statiile dese ajung sa se incurce, prin marirea numarului de linii adiacente si schimbarea cererii de transport initlale. Cu asemenea dificultati se confrunta marile retele pomenite mai sus, in cazul metroului bucurestean nu se poate vorbi de asa ceva.
Cauta cu google "abandoned stations" - se gasesc multe articole despre statii si motivele pentru care nu mai sunt in uz.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1020
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate

Mesajde rails » Lun, 19 Apr 2010, 19:50

sa vedem noi intai magistrala 5 terminata.
Avatar utilizator
rails
Membru Bronze
 
Mesaje: 243
Membru din: Joi, 25 Mar 2010, 17:37
Localitate: bucuresti

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate

Mesajde freyutz » Lun, 19 Apr 2010, 21:13

noi sau stranepotii?
freyutz
 

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate

Mesajde telvanni » Mar, 20 Apr 2010, 17:09

nu mai fiti asa de pesimisti. Va rasari soarele si pe strada noastra...pacat ca pana atunci nu se va face metroul :D
Avatar utilizator
telvanni
Membru Silver
 
Mesaje: 1378
Membru din: Mar, 05 Ian 2010, 12:01
Localitate: Bucuresti

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate

Mesajde Razvan Mihai » Mie, 16 Iun 2010, 19:11

Creditul de la BEI va fi eliberat până la 31 decembrie 2014.


Ce sa inteleg ca pana atunci nu incepe nimic?!
Avatar utilizator
Razvan Mihai
Membru Silver
 
Mesaje: 177
Membru din: Dum, 27 Dec 2009, 23:08
Localitate: Bucuresti, Sector 4 - Berceni

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate

Mesajde Tom » Mie, 16 Iun 2010, 20:08

Marian Andrei scrie:Faptul că lucrările la magistrala M5 vor începe din toamnă nu ar fi singura surpriză. Designul staţiilor care ar urma să se construiască te lasă la fel de mut. Proiectantul machetei, Iulian Oprea, angajat al firmei Metroul S.A, a îmbinat moda cu tehnologia din care rezultă că în 2014 vom avea staţii de metrou hi tech, ca în Star Trek, cu multe elemente metalice „suprarealiste”.
Staţia Eroilor 2 va arăta precum Staţia Unirii, adică va fi prevăzută cu trei scări rulante, şi va folosi ca şi nod de legătură între tronsoanele care duc spre Militari, Gara de Nord, Pantelimon şi Anghel Saligny.

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti...75775.html
Din partea mea puteau sa arate ca niste statii din Harlem sau Bronx sau cele londoneze vechi, cu un design minimal. In Romania, unde oamenii mor de foame intinsi pe jos langa masini de ultim racnet, e normal ca metroul sa fie ca in Star Trek, in timp ce mentalitatile nu le-au ajuns nici pe cele din vremea cand se filma seria cu cpt Kirk, de aceea Spock nu poate spune decat: "nu este logic". Romania este ilogica, de aia nu vedem vulcanieni in ea, ci doar rromulani. Asa ca le spun acestor sugatori de banii poporului tot in limbajul Star Trek: Qu'vatlh guy'cha b'aka!€
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 1563
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: M5 Drumul Taberei - Universitate

Mesajde rails » Joi, 24 Iun 2010, 12:50

mai bine ar fi dat comunicat la inceput ca sunt acceptate doar firme cu experienta in domeniu. cu metroul nu e de joaca.
Avatar utilizator
rails
Membru Bronze
 
Mesaje: 243
Membru din: Joi, 25 Mar 2010, 17:37
Localitate: bucuresti

Următorul

Înapoi la Magistrala 5 de metrou Bucureşti - Discuţii, planuri, ştiri


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: shoppy şi 6 vizitatori