Monitorizarea lucrarilor

Discuţii generale, planuri, ştiri şi noutăţi despre lucrările şi proiectul M5

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde subway guru » Joi, 15 Mar 2012, 19:38

misterr scrie:
subway guru scrie:1. Nu exista 'excavatie subterana' care sa nu provoace 'deplasari' chiar si pentru simplul motiv ca se produce o 'detensionare' a starii initiale de eforturi...indiferent ce ai face se produce o mica 'perturbare'... :ugeek:
Mersi de explicație. Eu trăiam cu ideea că capul TBM-ului cu front închis intră... „fest”, ca să zic așa, excavînd și scoțînd materialul exact pe diametrul tunelului, și punînd imediat inelele, fără să producă detensionarea stării inițiale de eforturi. Din ce zici, înțeleg că nu e chiar așa. Rămîne de detaliat comparația, din punctul ăsta de vedere, cu scutul semimecanizat folosit înainte (cu front deschis).
subway guru scrie:

Ia cu atentie 'la mana' informatiile deja puse despre TBM si priveste numai 'diametrele exterioare' ale diverselor parti ale 'sculei' si...mai vorbim! :mrgreen:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11144
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde subway guru » Joi, 15 Mar 2012, 22:34

andrei11 scrie:M 7 cica va ajunge de la Unirii la Mosilor, pe un traseu oarecare, neputand urmari o trama stradala decat aproximativ si numai pe un sens.
La ce adancime se preconizeaza a se trece cu TNB - urile pe acolo ?
As dori si eu un raspuns din acesta general, o valoare cat de cat, sa nu ma luati acum ca trebuie SF si restul.
Precizez ca nu detin nici o casa / bloc in zona, ma interesa asa, de amorul artei.

off-topic:
M7...deocamdata...un pod prea indepartat...hai sa ne limitam la M4+M5+M6...ca e destul...PPP+vise...alta data...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11144
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde misterr » Vin, 16 Mar 2012, 19:24

subway guru scrie:Ia cu atentie 'la mana' informatiile deja puse despre TBM si priveste numai 'diametrele exterioare' ale diverselor parti ale 'sculei' si...mai vorbim! :mrgreen:
Glumești... pozele puse de tine sînt micșorate atît de mult încît nu se pot citi cotele...



TBM.jpg
TBM.jpg (140.01 KiB) Vizualizat de 2654 ori




Singurele informații lizibile sînt cele din slide-uri:

Front shield (diameter)         6540mm
Centre shield (diameter)       6530mm
Tail skin (diameter)              6520mm

Ø6540 SHIELD WITHOUT HARDFACING
Ø6630 OVERCUTTER WITH HARDFACING

Din toate astea rezultă că diametrul cel mai mare îl are capul tăietor (cum e și logic să fie), toate elementele care vin în urma lui au diametre mai mici.
Vrei să spui că diametrul exterior al inelelor, după montarea lor, este mai mic decît diametrul interior al tunelului săpat și pămîntul se surupă?
Din ce am văzut, segmentele de inel, cînd se montează, sînt presate „against the wall”...
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3541
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde subway guru » Vin, 16 Mar 2012, 20:11

Inelele pt TBM au diametrul interior de 5,70m si grosime de 30cm...
Nu se 'surupa' daca faci 'umplerea' la timp, dar se 'detensioneaza' terenul...
La fel si in frontul de lucru, daca scoti pamant 'd'an boulea', faci 'gaura'...si 'aratura' la suprafatza...
Intre TBM si 'scutul traditional' nu exista 'diferentze existentziale', doar ca la TBM totul e controlat si super-controlat pe compushter, la scut e la mana 'lopatushilor'...
Segmentele (boltzarii) sunt presate 'against the' diametrul interior al virolei...nu 'against the earth'...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11144
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde misterr » Vin, 16 Mar 2012, 21:10

Ahaaa... începe să se facă lumină. Merçi beaucoup.
Și totuși:
subway guru scrie:Segmentele (boltzarii) sunt presate 'against the' diametrul interior al virolei...nu 'against the earth'...
Inelele pt TBM au diametrul interior de 5,70m si grosime de 30cm...
Virola = partea din spate a TBM-ului, care pleacă odată cu el?
Atunci:

6540 - (5700 + 2×300) = 240 = 2×120          Ăsta ar fi spațiul rămas de umplut?
subway guru scrie:Nu se 'surupa' daca faci 'umplerea' la timp, dar se 'detensioneaza' terenul...
Și cu ce se face umplerea asta?
subway guru scrie:Intre TBM si 'scutul traditional' nu exista 'diferentze existentziale', doar ca la TBM totul e controlat si super-controlat pe compushter, la scut e la mana 'lopatushilor'...
???
TBM -> front închis -> mulți kN împing în capul tăietor. Poate lucra în orice „noroi”
scut semimecanizat -> front deschis / lopătuși
Or fi pe undeva poze (că film ar fi deja prea mult) cu cum se lucra pe vremuri cu scutul?

P.S. Cred că ar trebui mutate la Despre TBM-uri (Tunnel boring machine)
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3541
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde subway guru » Vin, 16 Mar 2012, 21:34

Virola='fusta' scutului, partea din spate a corpului central, la adapostul careia se monteaza inelul de boltzari...
Umplerea se face cu 'injectzie' de smack pe baza de ciment repede intaritor, la exteriorul inelului...
Ala e 'spatiul de umplut', daca nu s-a 'micsorat' intre-timp...'detensionat'...
TBM EPB= 'earth pressure balanced', frontul e tinut in 'contra presiune' de pamant si aer comprimat...
Scut semimecanizat= front 'deschis', apa coborata sub vatra tunelului, in front 'lopatushii'...care sapa cat cred ei 'de cuviintza'...pe 'sertare'...cand nu sapa destul...obtii 'umflari' la suprafatza, in fatza frontului de lucru al scutului, daca-i apuca 'entuziasmul' ai 'tasari' la greu...dupa care vin 'injectoristii', daca-s lenesi, nu umplu mai nimic, daca-s harnici, tzipa 'lopatushii' ca-i tzin in loc...
P.S.
Poze gasesti pe net, 'la kilogram'...
Ai doua zone 'de atentzie', frontul si 'coada' (tail) de aici provin tasarile...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11144
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde misterr » Vin, 16 Mar 2012, 21:42

S-a făcut lumină în tunel pentru 1000 de ani de-acu'ncolo! Săru'mîna!
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3541
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde subway guru » Vin, 16 Mar 2012, 21:53

Ce tzi-am povestit despre scutul 'semimecanizat' e valabil si la EPB-TBM, doar ca nu mai e la mana 'lopatushilor & injectorishtilor' e la mana...compushterului...
De aia tzi-am zis ca 'ideologic' nu e o diferentza 'existentziala', singurul element total 'diferit' e ca TBM-ul stie sa sape si 'pe sub apa'...dar si un 'scut' cu aer comprimat ar face la fel...cu problemele de protectia muncii aferente...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11144
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde subway guru » Lun, 28 Mai 2012, 20:39

De vineri 25mai a intrat in functiune sistemul de monitorizare in timp real pe zona Valea Ialomitei... :mrgreen:
'M.u.i.e' la toate 'labele triste' ce pretind ca nu li-se mai inchide usa la baie din cauza metroului...cadea-le-ar tencuiala-n cap de neghiobi... :ugeek:
Ultima oară modificat de subway guru pe Mar, 29 Mai 2012, 18:01, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11144
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde ByOnu » Mar, 29 Mai 2012, 07:21

De ce?

Ti se pare normal sa te trezesti cu o macara in balcon?

Aici 'nu-mi mai place de tine'... :geek:
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4757
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde alex230ro » Mar, 29 Mai 2012, 07:42

mda prin comentul de mai sus domnul subway si-a dat cu firma in cap. :lol:
alex230ro
Membru Bronze
 
Mesaje: 316
Membru din: Joi, 19 Aug 2010, 07:44

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde andrei11 » Mar, 29 Mai 2012, 07:47

Subway, nu ai formulat corect fraza.
Daca se monitorizeaza deplasarile, nu se intelege din text ca ele nu exista !
Asadar asteptam formularea corecta :
Din monitorizarea deplasarilor terenului in zona "V.I." rezulta ca acestea ( deplasarile ) nu exista sau ca nu pun in pericol structura blocului.
Ceea ce pot sa-ti spun ferm este ca vibratii au fost in momentul in care s-a sapat pentru PM. ( Vorbesc strict de zona V.I.). Din sursa foarte sigura !
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16866
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde Dr2005 » Mar, 29 Mai 2012, 09:19

Vibraţiile astea tind să aibă un efect cam ,,neplăcut" asupra construcţiilor din jur.
Dr2005
 

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde subway guru » Mar, 29 Mai 2012, 17:50

Hai sa ne lamurim, ca vad cat am lipsit ca v-ati lasat luati de 'clabucii' ProTv...
@ByOnu:
Singurul lucru real din toate cele zise e 'incidentul' cu macaraua...'evenimentul' a avut loc in noiembrie anul trecut...cand macaragiul 'a sters' cu bratul macaralei un balcon...daca din 'intalnirea' dintre un bratz de macara si un bloc credeti ca cedeaza blocul...sunteti cel putin naivi...iar bratul n-a avut nimic... :o
@alex230ro:
Nu mi-am dat cu nimic in cap, am avut grija sa ma protejez de astfel de imbecilitati cu cel mai modern sistem de monitorizare... ;)
@andrei11:
Tasarile masurate sunt...zero!
Asociatiile de locatari din toate blocurile au fost informate despre acest lucru si s-a transmis tuturor si o scrisoare oficiala impreuna cu ultima fisa de masuratori...ca sa nu-si mai faca ganduri si griji...
Vibratii??? Daaa!!! la fel de 'mari' ca la trecerea troleibuzului pe strada...
Sursa ta 'sigura' e un 'psiho...' care se crede pe vremea lu' raposatul si ar vrea sa-i dea Metrorexul casa noua gratis pe motiv ca se construieste metroul pe strada lui... :lol: :lol: :lol:
@Dr2005:
Singurul 'efect neplacut' e doar zarva de pomana... :mrgreen:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11144
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Magistrala 5 de metrou Bucureşti - Discuţii, planuri, ştiri


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: CiprianTRB şi 4 vizitatori