Monitorizarea lucrarilor

Discuţii generale, planuri, ştiri şi noutăţi despre lucrările şi proiectul M5

Monitorizarea lucrarilor

Mesajde subway guru » Dum, 05 Feb 2012, 21:48

Si pt ca urmarirea lucrarilor nu e deloc lasata 'la voia intamplarii', un subiect nou...si extrem de interesant, palpitant si de...'high tech'...
Monitorizarea lucrarilor se face 'incrucisat'...
Constructorul monitorizeaza lucrarile proprii si imprejurimile de 'proximitate'...
Ansamblul lucrarilor e monitorizat si supravegheat pe scara larga de o firma de renume...SolData...
Despre Soldata...vezi 'palmaresul' si ultima 'isprava' aici:
http://tunneltalk.com/Company-News-Feb1 ... -drive.php
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11137
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde subway guru » Lun, 12 Mar 2012, 22:07

Prezentarea sistemului:
Fişiere ataşate
dms1.jpg
dms1.jpg (36.44 KiB) Vizualizat de 3773 ori
dms2.jpg
dms2.jpg (37.56 KiB) Vizualizat de 3773 ori
dms3.jpg
dms3.jpg (53.13 KiB) Vizualizat de 3773 ori
dms4.jpg
dms4.jpg (45.79 KiB) Vizualizat de 3773 ori
dms5.jpg
dms5.jpg (43.05 KiB) Vizualizat de 3773 ori
dms6.jpg
dms6.jpg (44.24 KiB) Vizualizat de 3773 ori
dms7.jpg
dms7.jpg (33.38 KiB) Vizualizat de 3773 ori
dms8.jpg
dms8.jpg (34.29 KiB) Vizualizat de 3773 ori
dms9.jpg
dms9.jpg (56.19 KiB) Vizualizat de 3773 ori
dms10.jpg
dms10.jpg (62.53 KiB) Vizualizat de 3773 ori
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11137
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde subway guru » Lun, 12 Mar 2012, 22:29

.....
Fişiere ataşate
dms11.jpg
dms11.jpg (41.25 KiB) Vizualizat de 3755 ori
dms12.jpg
dms12.jpg (60.85 KiB) Vizualizat de 3755 ori
dms13.jpg
dms13.jpg (38.09 KiB) Vizualizat de 3755 ori
dms14.jpg
dms14.jpg (54.28 KiB) Vizualizat de 3755 ori
dms15.jpg
dms15.jpg (49.82 KiB) Vizualizat de 3755 ori
dms16.jpg
dms16.jpg (43.23 KiB) Vizualizat de 3755 ori
dms17.jpg
dms17.jpg (75.75 KiB) Vizualizat de 3755 ori
dms18.jpg
dms18.jpg (41.82 KiB) Vizualizat de 3755 ori
dms19.jpg
dms19.jpg (52.66 KiB) Vizualizat de 3755 ori
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11137
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde subway guru » Lun, 12 Mar 2012, 22:49

.....
Fişiere ataşate
dms20.jpg
dms20.jpg (36.54 KiB) Vizualizat de 3741 ori
dms21.jpg
dms21.jpg (61.96 KiB) Vizualizat de 3741 ori
dms22.jpg
dms22.jpg (29.82 KiB) Vizualizat de 3741 ori
dms23.jpg
dms23.jpg (26.44 KiB) Vizualizat de 3741 ori
dms24.jpg
dms24.jpg (68.94 KiB) Vizualizat de 3741 ori
dms25.jpg
dms25.jpg (20.84 KiB) Vizualizat de 3741 ori
dms26.jpg
dms26.jpg (21.76 KiB) Vizualizat de 3741 ori
dms27.jpg
dms27.jpg (24.82 KiB) Vizualizat de 3741 ori
dms28.jpg
dms28.jpg (26.12 KiB) Vizualizat de 3741 ori
dms29.jpg
dms29.jpg (29.15 KiB) Vizualizat de 3741 ori
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11137
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde subway guru » Lun, 12 Mar 2012, 23:04

....
Metrorex & Consultantii...vegheaza...pentu ca sa nu sufere nici o constructie adiacenta, mai mult sau mai putin apropiata de lucrari...
Metroul...NU DEMOLEAZA SI NU AFECTEAZA CLADIRILE!!!
Sistemul global de monitorizare a lucrarilor e cel mai avansat...din lume, la ora asta!
Fişiere ataşate
dms30.jpg
dms30.jpg (29 KiB) Vizualizat de 3737 ori
dms31.jpg
dms31.jpg (23.88 KiB) Vizualizat de 3737 ori
dms32.jpg
dms32.jpg (26.8 KiB) Vizualizat de 3737 ori
dms33.jpg
dms33.jpg (29.18 KiB) Vizualizat de 3737 ori
dms34.jpg
dms34.jpg (33.66 KiB) Vizualizat de 3737 ori
dms35.jpg
dms35.jpg (45.44 KiB) Vizualizat de 3737 ori
dms36.jpg
dms36.jpg (37.03 KiB) Vizualizat de 3737 ori
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11137
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Vine valu'... cade malu'!!!

Mesajde misterr » Mie, 14 Mar 2012, 08:26

Foarte interesant... Și începe să se vadă legătura cu ce întrebam eu aici. Deci nu băteam cîmpii cu surpările...



dms8.jpg
dms8.jpg (34.29 KiB) Vizualizat de 3624 ori




Era de așteptat să se lucreze așa, avînd la dispoziție tehnologia actuală. Se apropie de specializarea mea - sisteme de măsurare / achiziții de date (există o asemenea specializare în cadrul Facultății de Electrotehnică).

Ce nu mi-e clar mie:

1. De ce apar aceste deplasări ale solului în cazul lucrului cu TBM-urile moderne? Eu îmi imaginam că ele excavează exact pe diametrul necesar, pun imediat inelele, și atunci solul nu are de ce să „lucreze” (spre deosebire de scuturile semimecanizate, cu care se săpa destul de „aproximativ”)

2. Cînd se lucrează cu TBM-urile, se pleacă la drum cu un proiect foarte precis, realizat pe baza studiilor geotehnice. TBM-ul sapă, sapă, exact pe „drumul” din proiect, nici mai la stînga nici mai la dreapta, iar sistemul prezentat de tine realizează permanent „monitorizarea” eventualelor deplasări (după cum îi spune și numele), dar nu el „ghidează” TBM-urile, și nu poate interveni cu nimic cînd apare ceva. Uitîndu-mă la slide-ul ăsta:


dms36.jpg
dms36.jpg (37.03 KiB) Vizualizat de 3624 ori



mă întrebam: cum poate acest sistem să ducă la o asemenea scădere a ratei de colaps, din moment ce el nu intervine cu nimic „din mers” în traseul TBM-urilor? E ca și cum ai spune: ”Fată, ce m-a durut burta ieri! Dar m-a trimis doctorul și mi-am făcut o ecografie, și m-am simțit mai bine. Iar azi am făcut și un RMN și mi-a trecut de tot!”
Eu credeam că aici e important în primul rînd ca studiile geotehnice să fie cît mai bine făcute, pentru a stabili cît mai corect traseul TBM-urilor, înainte de a începe efectiv săpatul (în faza de proiectare - trebuie cunoscută cît mai bine structura solului). Pentru că odată ce boroboața s-a produs, tot ce se mai poate face sînt strămutări ale populației din zona afectată, și consolidări (doamne ferește!!!)
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3539
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde subway guru » Mie, 14 Mar 2012, 21:17

Hai sa o luam 'babeshte':
1. Nu exista 'excavatie subterana' care sa nu provoace 'deplasari' chiar si pentru simplul motiv ca se produce o 'detensionare' a starii initiale de eforturi...indiferent ce ai face se produce o mica 'perturbare'... :ugeek:
2. Monitorizarea urmareste 'efectele' in zona inconjuratoare, n-are legatura cu 'ghidonarea' TBM-ului, aia e alta 'electronica'... :shock:
3. Monitorizarea continua e o modalitate de 'early warning system', te pune 'in garda' ca 'se pregateste ceva' neplacut...
Ca sa parafrazez metafora ta, daca ai senzatia ca te imbolnavesti, trebuie sa-ti iei 'temperatura' si in caz ca ai febra, te duci repede la doctor sa-ti prescrie niste antibiotice contra 'microbului', nu astepti sa intri in 'septicemie' si sa mori cu zile (colaps)... :?
Stabilesti niste 'bareme' de avertizare si de alarmare si iei masurile de corectie din timp ca sa nu ajungi in situatii critice...
Intre noi fie vorba, si pamantul si betonul sunt tare 'cumsecade' cu oamenii 'grijuli', nu cedeaza 'brusc', dau semne de avertizare 'din timp'...totul e sa nu le ignori... :mrgreen:
In rest, fara suparare (ca nu avem de ce), restul consideratiilor tale sunt doar de...basme si parastase...pentru ca nu iau in considerare 'esenta' fenomenelor... :idea:
Nu uita fraza aia 'celebra', un individ 'avizat' face cat o mie de 'inconstienti'... :mrgreen:
Toate cele bune...si incredere 'maxima' in tehnologiile moderne, ca nu sunt 'poveshti'... :geek:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11137
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde misterr » Joi, 15 Mar 2012, 11:28

subway guru scrie:1. Nu exista 'excavatie subterana' care sa nu provoace 'deplasari' chiar si pentru simplul motiv ca se produce o 'detensionare' a starii initiale de eforturi...indiferent ce ai face se produce o mica 'perturbare'... :ugeek:
Mersi de explicație. Eu trăiam cu ideea că capul TBM-ului cu front închis intră... „fest”, ca să zic așa, excavînd și scoțînd materialul exact pe diametrul tunelului, și punînd imediat inelele, fără să producă detensionarea stării inițiale de eforturi. Din ce zici, înțeleg că nu e chiar așa. Rămîne de detaliat comparația, din punctul ăsta de vedere, cu scutul semimecanizat folosit înainte (cu front deschis).
subway guru scrie:2. Monitorizarea urmareste 'efectele' in zona inconjuratoare, n-are legatura cu 'ghidonarea' TBM-ului, aia e alta 'electronica'... :shock:
Poate nu m-am exprimat eu suficient de clar... Știu prea bine lucrul ăsta, stai liniștit că nu le confund, sigur că aia e altă gîscă. Altfel nu se mai întîlneau francezii și englezii la jumătatea drumului cu o eroare de cîțiva cm, cînd au săpat tunelul pe sub Canalul Mînecii...
subway guru scrie:3. Monitorizarea continua e o modalitate de 'early warning system', te pune 'in garda' ca 'se pregateste ceva' neplacut...
Stabilesti niste 'bareme' de avertizare si de alarmare si iei masurile de corectie din timp ca sa nu ajungi in situatii critice...
Păi asta era întrebarea! Care sînt, mai exact, măsurile care pot fi luate în asemenea situații? Din moment ce traseul TBM-ului este clar, stabilit prin proiect, și, după cum spuneai și tu, „nu are marșarier”, ce se mai poate face cînd apare un „warning” că s-au depășit limitele stabilite pentru deplasări?
Sau, altfel spus: din tabelul ăla cu comparația între rata de colaps obținută cu și fără monitorizare, rezultă că în varianta cu monitorizare „s-au luat măsuri”. Dar care ar fi măsurile alea? Asta era întrebarea...
subway guru scrie:incredere 'maxima' in tehnologiile moderne, ca nu sunt 'poveshti'... :geek:
Nu uita fraza aia 'celebra', un individ 'avizat' face cat o mie de 'inconstienti'... :mrgreen:
Aici ai susținere 100%, că și eu cu asta mă ocup... Deși mai aud în jurul meu că „tot mai sigur e fără calculator, fără aparate etc... cum se făcea odată... că calculatorul greșește!”
subway guru scrie:In rest, fara suparare (ca nu avem de ce), restul consideratiilor tale sunt doar de...basme si parastase...pentru ca nu iau in considerare 'esenta' fenomenelor... :idea:
?????
Posibil, de asta te-am întrebat pe tine, pentru că stăpînești „esența fenomenelor”. Adică știi mai bine cum se comportă solul, cum e cu „tensiunile și detensionările” etc...
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3539
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde iliutu » Joi, 15 Mar 2012, 18:28

Stau si ma intreb: acest sistem este indrodus acum. Pana acum el nu a existat (ma refer la vechile magistrale). Se va implementa si la vechile magistrale, sau nu mai este cazul ?
Rabdare si tutun
iliutu
Moderator forum
 
Mesaje: 1218
Membru din: Dum, 21 Noi 2010, 22:26

Wayback

Mesajde misterr » Joi, 15 Mar 2012, 18:45

Vechile magistrale s-au construit deja, cum să mai implementezi??? Nu mai poți da timpul înapoi! Poate la tronsoanele care au mai rămas de construit din vechile magistrale - M4, racorduri...
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3539
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde iliutu » Joi, 15 Mar 2012, 18:48

Ma gandeam ca probleme pot apare si dupa constructie ...
Rabdare si tutun
iliutu
Moderator forum
 
Mesaje: 1218
Membru din: Dum, 21 Noi 2010, 22:26

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde subway guru » Joi, 15 Mar 2012, 18:49

Acest sistem 'performant' e introdus acum, dar nu inseamna ca nu s-a facut masuratori de monitorizare pe 'vechile' magistrale, doar ca masuratorile au fost facute 'manual'...
Regula a fost intotdeauna monitorizare pe toata durata constructiei+1an dupa punerea in functiune! :ugeek:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11137
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde andrei11 » Joi, 15 Mar 2012, 18:53

1) Din cate inteleg sistemul este folosit in timpul constructiei tunelului. Dupa ce se finalizeaza tunelul si se reechilibreaza fortele din sol, nu se mai intampla nimic.
2) M 7 cica va ajunge de la Unirii la Mosilor, pe un traseu oarecare, neputand urmari o trama stradala decat aproximativ si numai pe un sens.
La ce adancime se preconizeaza a se trece cu TNB - urile pe acolo ?
As dori si eu un raspuns din acesta general, o valoare cat de cat, sa nu ma luati acum ca trebuie SF si restul.
Precizez ca nu detin nici o casa / bloc in zona, ma interesa asa, de amorul artei.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16835
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Monitorizarea lucrarilor

Mesajde subway guru » Joi, 15 Mar 2012, 19:21

Ca fapt divers, imi amintesc cu placere si mandrie si in ziua de azi de perioada 'romantica' a anilor '70, cand doi fosti 'ingineri stagiari' (actualmente mari directori) se 'catzarau' pe peretii mulati ca sa masoare tensiunile in spraitzuri si in ancoraje, cu aparatura 'de ultimul racnet' la ora aceea, doze cu coarda vibranta 'frantzuzesti', inclinometre, etc, aduse printr-un program PNUD si sub 'indrumarea' somitatilor in domeniu, regretatii prof. Marius Petrescu, prof Cismigiu, ing Nicolae Gaina (INCERC) si multi altii...sau de zecile de studii de 'zgomote & vibratii' facute cu colectivul de 'seismice' de la INCERC...ori 'tonele' de masuratori topometrice pe blocurile din vecinatatea lucrarilor, facute impreuna cu Proiect Bucuresti, la ora cand in Romania doar puteai visa la statii 'totale' cu colectare 'electronica' de date, mire de 'invar' si alte 'finetzuri, pe care doar noi le aveam, ori cu cele cateva 'nivele' electronice RDG-iste imprumutate de la Facultatea de geodezie, ori zecile de mii de masuratori de nivele ale apei in piezometre cu scule 'de conceptie proprie'...
S-a facut multa 'cercetare aplicata' la metroul Bucuresti, nu s-a mers niciodata 'orbeste'...
S-a 'monitorizat' tot ce se putea monitoriza, cu mijloacele timpului!
Acum e alta epoca si sunt alte mijloace si vrem sa fim si sa ramanem tot 'in top', high-tech...pentru ca daca 'slabesti' chingile monitorizarii risti surprize extrem de neplacute...
Ar fi multe de spus dar ma opresc aici...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11137
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Următorul

Înapoi la Magistrala 5 de metrou Bucureşti - Discuţii, planuri, ştiri


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori