Stiri despre proiect

Discuţii generale, planuri, ştiri şi noutăţi despre lucrările şi proiectul M5

Re: Stiri despre proiect

Mesajde George » Vin, 22 Noi 2019, 17:04

Aşteptăm acum provincia să ne spună pentru a suta oară că nu e bine! :oops: :roll: :roll: :roll: :roll:

Au şi început :lol:
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2155
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Stiri despre proiect

Mesajde Costin » Vin, 22 Noi 2019, 17:29

Bineinteles ca nu e bine. Este absurd sa pui IVA necompatibila cu semnalizarea de pe un tronson comun si pentru alte tipuri de trenuri, mai bine o pui pe linia 'virgina' unde nu incurca pe nimeni si unde n-are decat sa circule cu IDM cu fluier si stegulet, ceea ce este cat se poate de OK.

Sau scenariul cel mai prost, in care nu se pune IVA nicaieri: sa zicem ca se da drumul cu BM2 luat de pe M1/3. Tot cartierul bucuros ca e metrou. Iei metroul, ajungi la Eroilor si acolo, teapa, iti vin M1 sau 3 la 10 minute fiecare, daca nu mai rau. Si daca acolo vin la 10 minute, inseamna ca vin la fel si pe restul traseului, deci iti vin arhipline. Deci nu te poti urca, asa ca mai stai 10 minute, poate in urmatorul te poti sui.

Si asta e doar efectul pentru cei care locuiesc in Drumul Taberei. Dar prin asta, se da peste cap circulatia in Militari, Crangasi, Titan, Stefan cel Mare etc. Adica in tot orasul.

Mai clar de atat nu pot fi. Deci e bine sau ba?
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 8713
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Stiri despre proiect

Mesajde orex » Vin, 22 Noi 2019, 18:43

Ai dreptate in ”principal”! Cu aceeasi ”flota” n-are cum frecventa sa creasca pe niciuna dintre magistrale, in lipsa unui material rulant suplimentar! Totusi, cred ca suntem dispusi la ”compromisuri”, astfel incat, in iulie 2020 (potrivit declaratiei PRIMULUI MINISTRU), sa poata ”slefui” sina niste ”Bombardier” pe M5.1! ;)
orex
Membru Bronze
 
Mesaje: 1167
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Stiri despre proiect

Mesajde sab » Vin, 22 Noi 2019, 19:36

Costin scrie: Deci e bine sau ba?

Cand stai in Dr Taberei nu prea poti fi obiectiv... Poti sa fi doar ironic, daca iti iese...
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4849
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Stiri despre proiect

Mesajde orex » Vin, 22 Noi 2019, 20:06

Ba...@sab... poti fi obiectiv, ca esti, prin ricoseu eventual, lovit de situatie!
PS
Ia-o altfel si nu in nume de rau! Crezi ca m-as aricii, cel putin eu, ca se face sau nu M6.2 spre Otopeni?
Iti spun clar ca NU! ;) De ce? Simplu! Ca nu intra in ”raza de actiune a macaralei”. :D
Deci ”CUC...U” ar fi trebuit sa ne demonstreze care era solutia miraculoasa ca M5.1 sa fie PIF in decembrie 2019! Chiar a fost indus in ”EROARE” si a plecat ”urechiusele”, fara sa verifice/valideze, cu o contrapondere toate comicariile vehiculate despre...?!
Se pare ca unii sunt mai... ”slab de inger”! :rofl: :rofl: :rofl:
Ultima oară modificat de orex pe Vin, 22 Noi 2019, 20:18, modificat 1 dată în total.
orex
Membru Bronze
 
Mesaje: 1167
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Stiri despre proiect

Mesajde sab » Vin, 22 Noi 2019, 20:17

Nu la tine ma refeream , orex... :bere:
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4849
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Stiri despre proiect

Mesajde misterr » Vin, 22 Noi 2019, 20:30

Când s-ar putea da în folosință metroul din Drumul Taberei. Anunțul făcut de Orban

Imagine

Magistrala 5 de metrou poate fi dată în folosinţă anul viitor, aproximativ în luna iunie, a declarat, vineri, premierul Ludovic Orban, după o vizită pe şantierul acestui obiectiv de investiţii.

“Conform celor discutate cu conducerea Metrorex şi cu directorii companiilor care au contracte cu metroul pentru finalizarea acestui obiectiv de investiţii, practic metroul poate fi dat în folosinţă anul viitor, aproximativ în luna iunie. Acestea sunt, ca să zic aşa, angajamentele care sunt luate de constructor. Eu am convingerea că în momentul de faţă constructorii au toate condiţiile pentru a finaliza lucrările în termenele convenite, atât condiţiile procedurale, cât şi condiţiile contractuale, cât şi condiţiile financiare, pentru a putea finaliza la termen şi vom urmări lucrările îndeaproape, astfel încât ele să fie finalizate”, a spus prim-ministrul.

Potrivit acestuia, dintre cele zece staţii de metrou, mai trebuie finalizate patru.

“Dintre staţiile de metrou, mai sunt patru staţii ce trebuie finalizate. Au existat probleme de diferite naturi la staţia Parc Drumul Taberei, unde au fost necesare lucrări de deviere, unde am înţeles că a existat o întârziere şi din cauza imposibilităţii de a avea acces la parcul Drumul Taberei, în cadrul unui proiect finanţat din fonduri europene. De asemenea, mai este o problemă tehnică, care trebuie soluţionată, legată de coborârea nivelului pânzei de apă freatică între staţia Parc Drumul Taberei şi Drumul Taberei. Aici am înţeles că există soluţia tehnică deja convenită şi este gata să fie implementată. Explicaţiile pe care le-am primit au fost că soluţia tehnică gândită iniţial nu a dat rezultatele scontate şi e necesară o altă soluţie tehnică care evident va fi pusă în practică cât mai repede. Eu sunt foarte încrezător. De asemenea, trebuie finalizate lucrările la staţia Eroilor şi la staţia Academia Militară, la aceasta din urmă sunt necesare şi lucrări de altă natură”, a explicat Ludovic Orban.

El a dat asigurări că guvernul actual va urmări îndeaproape derularea lucrărilor, astfel încât acestea să fie gata la timp.

“Sunt legat de acest proiect încă din 2008. Nu pot să stau eu acum să analizez ce s-a întâmplat în 11 ani. Noi am venit acum, am constatat care este situaţia, am întrebat foarte clar ce condiţii trebuie să îndeplinim pentru realizarea lucrărilor în termenul convenit. Din punctul nostru de vedere nu va exista niciun fel de problemă. Nu vreau să cred că este posibil, dar, dacă nu se finalizează la termen, nu va fi în niciun caz răspunderea, să spunem, a actorilor instituţionali, ai beneficiarilor, ci pur şi simplu o proastă organizare. Noi ne vom ocupa îndeaproape de urmărirea derulării lucrărilor, astfel încât să fie gata”, a subliniat Orban.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a arătat un document semnat de conducerea Metrorex în care aceasta îşi asuma termenele de finalizare, în caz contrar urmând să demisioneze.

“Aş vrea să înţelegeţi că am trecut în altă etapă de a face politică în România. Este inadmisibil să spui, să repeţi obsesiv că acest obiectiv va fi dat în folosinţă la sfârşitul anului 2019, când tu ştiai foarte bine că acest lucru nu se poate întâmpla. L-am întrebat pe fostul director (al Metrorex - n. r.) Aldea de ce a dezinformat ministrul (fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc - n. r.) opinia publică şi mi-a spus că dânsul i-a comunicat domnului ministru că nu se poate finaliza acest obiectiv, în schimb dânsul a ţinut morţiş să spună 2019. Astăzi, când vorbim, vă prezint un document - de aceea spun că facem altfel de politică - un document asumat sub semnătura conducerii Metrorex, sub semnătură, nu poveşti, prin care aceste termene trebuie respectate”, a arătat Bode.

Ministrul a menţionat care este stadiul în care se află proiectul Magistralei M5 şi a subliniat şi el că nu vede vreun motiv pentru care nu ar putea fi respectate noile termene pentru darea în folosinţă a metroului din Drumul Taberei.

“Vreau să ştiţi că avem astăzi trei contracte - ca să nu tot discutăm de ce suntem aici - avem contractul pe structură 95% finalizat, dar început în 2011 avea termen în 2014. Avem contractul pe finisaje - început în 2015, avea termen 2017, astăzi este 73% finalizat, şi avem contractul pe automatizări - proiectul tehnic este depus, are termen 6 săptămâni din momentul finalizării părţii de structură, 6 săptămâni în 15 aprilie. Constructorul, antreprenorul pe structură ne-a spus foarte clar: ‘finalizăm şi predăm către firma care se ocupă de automatizări’. Cei care se ocupă de automatizări au 6 săptămâni să predea obiectivul. Am întrebat care este relaţia între stadiul fizic şi cel financiar. Răspunsul este ‘impecabil’. Deci, atâta timp cât relaţia este impecabilă şi noi ne achităm de aceste obligaţii, nu văd niciun motiv de ce nu ne-am încadra în aceste termene realiste, asumate sub semnătură. Am spus de la preluarea mandatului: toţi directorii de companii care vin la ministru şi propun termene şi le asumă prin semnătură. Semnătura lor este echivalentă cu semnătura pe actul de demisie dacă acest lucru nu se întâmplă. Am încredere în doamna Miclăuş (Mariana Miclăuş - directorul general interimar al Metrorex - n. r.) şi în conducerea Metrorex că acest obiectiv se va finaliza în iunie 2020. Iunie 2020 este termenul la care sigur vă vom invita să călătorim pe această magistrală M5”, a subliniat Lucian Bode.

Întrebaţi dacă vor exista garnituri care să circule pe această nouă magistrală, atât Orban, cât şi Bode au dat asigurări că există trenuri disponibile în flota Metrorex, iar folosirea lor nu va afecta ritmicitatea de pe celelalte magistrale.

“Este în curs de derulare o procedură de achiziţie (a garniturilor de metrou - n. r.) care în mod evident nu se va finaliza, adică ramele nu vor fi livrate în termenul de deschidere, dar din discuţiile avute cu conducerea Metrorex există garnituri care sunt disponibile şi care vor circula pe noua magistrală fără să afecteze ritmicitatea celorlalte magistrale. Evident, procedura trebuie derulată cât se poate de corect, cât se poate de repede, ofertele trebuie analizate astfel încât să se ajungă cât mai rapid la semnarea contractului în condiţiile legii şi alegând cea mai bună ofertă, urmând ca termenul de livrare să înceapă la 24 de luni după semnarea contractului”, a afirmat premierul.

Referitor la acest subiect, şeful de la Transporturi a precizat că a cerut conducerii Metrorex să urgenteze această procedură de achiziţie de trenuri de metrou.

“Noi am cerut astăzi conducerii Metrorex să urgenteze aceste proceduri. Avem 24 de luni pentru prima ramă de la momentul semnării contractului, dar avem asigurate trenurile necesare pentru a circula pe această magistrală din ceea ce Metrorex deţine astăzi ca flotă”, a adăugat Bode.

În privinţa litigiului financiar existent între antreprenor şi beneficiar, ministrul Transporturilor a susţinut că acesta nu are nicio legătură cu ritmicitatea şi cu progresul fizic ale lucrărilor de la M5.

“Noi mai avem, conform unei decizii definitive şi irevocabile a instanţei, de achitat 63 de milioane de lei. Ii vom achita, iar proiectul trebuie să meargă înainte”, a mai spus Lucian Bode.

Premierul Ludovic Orban şi ministrul Transporturilor, Lucian Bode, au verificat, vineri, stadiului lucrărilor de realizare a Magistralei 5 de Metrou, Secţiunea Râul Doamnei-Eroilor.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3713
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Stiri despre proiect

Mesajde Costin » Joi, 28 Noi 2019, 22:02

Am confundat subforumul! :oops:
Observatia ramane valida, conform cu regulamentul. La stiri se posteaza doar stiri. O sa fac curat mai tarziu.
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 8713
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Stiri despre proiect

Mesajde andrei11 » Joi, 28 Noi 2019, 22:53

S-a făcut curat, tot ce Nu e știre găsiți la << Discuții >>
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17390
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Stiri despre proiect

Mesajde punmeister » Dum, 01 Dec 2019, 11:26

punmeister scrie:Stati cu ochii pe procesul asta, are treaba cel mai probabil cu claimurile:
http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar ... &id_inst=3

Cauza a fost amanata, ne vedem pe 8 ianuarie 2020 :popa:
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4243
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Stiri despre proiect

Mesajde subway guru » Lun, 02 Dec 2019, 23:39

Pai ai fi vrut sa-si strice domnii magistrati sarbatorile??? Mos Niculae, pomana porcului, Mos Craciun, Revelion, sfVasile si sf Ion??? :no:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11437
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Stiri despre proiect

Mesajde George » Mar, 03 Dec 2019, 11:45

Ei hai guru, lasă-ne, că după 9 ani de şantier M5 eşti ultimul care să ne ţii predici cu munca de sărbători :oops: :lol: :lol: :lol:
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2155
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Stiri despre proiect

Mesajde Adrian Rosca » Mar, 03 Dec 2019, 14:35

Am cateva noutati proaspete de la Metrorex:

Intrebare:
Cu privire la Magistrala 5, Sectiunea Eroilor – Raul Doamnei:
- Va rog sa imi comunicati care este stadiul actual al lucrarilor la Centralele de Ventilatie de Interstatie Parc Drumul Taberei – Tudor Vladimirescu, Academia Militara – Eroilor 2 si PS Opera, precum si care sunt datele estimate de finalizare si punere in functiune a acestora. Va rog ca raspunsul sa fie defalcat pe lucrari de structura, respectiv arhitectura si instalatii.
- Va rog sa precizati daca mai exista obstacole birocratice (ex. autorizatii si avize lipsa) care obstructioneaza sau ar putea obstructiona finalizarea lucrarilor la accesurile A, A1, B1 si B ale statiei Parc Drumul Taberei, respectiv la accesul B al statiei Academia Militara, inclusiv a lucrarilor de deviere utilitati aferente.

Raspuns:
La centrala de ventilație/stație pompare ape de infiltrații de pe interstația Parc Drumul Taberei – Tudor Vladimirescu, momentan lucrările sunt sistate, deoarece sunt necesare lucrări suplimentare de epuisment pentru coborârea nivelului apei din pânza freatică. Se așteaptă soluția proiectantului. Nu putem preciza data de finalizare până nu avem soluția proiectantului. În ceea ce privește centrala de ventilație/stație pompare ape de infiltrații de pe interstația Academia Militară – Eroilor 2, lucrările de structură se vor finaliza în luna decembrie 2019, iar cele de arhitectură în ianuarie 2020. Referitor la pasajul subteran de la stația Parc Drumul Taberei (accesele A, A1, B1, B), nu există în acest moment obstacole birocratice, dar lucrările înaintează greu din cauza rețelelor de utilități existente și funcționale care se găsesc pe alt amplasament decât cel prevăzut în planul de situație vizat de toți deținătorii de rețele. La accesul B al stației Academia Militară nu sunt impedimente, lucrările se desfășoară conform graficului de execuție.

Avand in vedere ca CV-urile sunt pe drumul critic, in acest moment nu avem o data de finalizare pentru intreg proiectul.
Adrian Rosca
Membru Silver
 
Mesaje: 4361
Membru din: Mie, 06 Iul 2011, 17:51

Re: Stiri despre proiect

Mesajde Cristian » Mar, 03 Dec 2019, 15:28

Nu-mi dau seama daca-i stire ori ba, insa e de citit.
Începând de azi, Libertatea publică documente publice ce arată complicitățile autorităților comerciale și judiciare române cu firma CAF și cu autoritățile spaniole într-un caz de corupție de 300 de milioane de euro, mușamalizat.
Cum să truchezi o licitație de 1,5 miliarde de lei pentru garnituri de metrou pe magistrala Drumul Taberei și să scapi fără închisoare!
....
Băncescu: Ce mi-au zis, așa confidențial… referitor la modul în care analizează ofertele…
Jose-Mari: Da.
Băncescu: … se pare că au trimis deja niște întrebări clarificatoare ce vor elimina pe Astra.
Jose-Mari: Așa.
Băncescu: De asemenea, vor trimite altele pentru a-i elimina pe chine…
Jose-Mari: Da.
Băncescu: Dar… dar Alstom (nr. francezii) câștigă puncte datorită acelei părți din ofertă care a fost analizată până acum.
Jose-Mari: Aha! (…)
Băncescu: Și în caz că câștigă Alstom, va trebui să facem obligatoriu reclamație… contestație, cum se spune, să vedem oferta, deoarece sunt multe…
Jose-Mari: Așa. Și cu ce? Nu ți-a dat nici un exemplu?
Băncescu: De exemplu, au trimis schițe pentru vagoane, unele în 2D, altele în 3D și nu semănă unul cu celălalt. Deocamdată nu știu cum va fi vagonul.
Jose-Mari: Aha! Aha!
Băncescu: Și multe de genul aceste. A, de asemenea, lățimea vagonului este… 3100. 3100.
Jose-Mari: Aha! Este mai mare decât…
Băncescu: E mai mic, e mai mic, deoarece ar trebui să fie 3200, mi se pare.
Jose-Mari: Aha! Bine. Bine.
Băncescu: 3100. Mi-a zis că e asta și sunt multe alte puncte pentru că… De asta mi-a zis doar Vali, deoarece Vali vrea să câștige CAF. Mi-a zis de la început”.

”Vali” era Valeriu Picu, inginerul Metrorex din comisia de licitație. Procurorii au constat inițial că spaniolii au mai fost ajutați din interiorul Metrorex de directorul Gabriel Constantin Sburlan și de șeful de birou Marian Mihai Andronescu. Pe parcursul urmării penale, spaniolii Jose-Mari Muguruza și Jon Huete nu sunt nici măcar cercetați, opisul dosarului penal nu menționează nici o declarație a lor. Cei doi șefi din Metrorex, Sburlan și Andronescu, sunt scoși de sub învinuire pentru abuz în serviciu, luare de mită și permiterea accesului unor persoane neautorizate la informații ce nu sunt destinate publicității. La Ovidiu Băncescu și la ”Vali” Picu se clasează acuzele de abuz în serviciu și de dare, respectiv de luare de mită. Ei sunt trimiși în judecată doar pentru permiterea accesului unor persoane neautorizate la informații ce nu sunt destinate publicității. Cum au scăpat și cine a mai fost implicat, aflați din Libertatea, în zilele următoare.
https://www.libertatea.ro/stiri/stenogr ... jTnFLSzid8
Cristian
 
Mesaje: 99
Membru din: Lun, 21 Ian 2013, 14:31

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Magistrala 5 de metrou Bucureşti - Discuţii, planuri, ştiri


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori