MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Achiziții de trenuri noi pentru Metrorex (M2 și M5)

1182 posts, 331470 views
 
Go to page:  1  ... 66 67 68 69 70 71 72  ... 85
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex subway guru

Nu pot fi patratoase ca nu mai respecta la podea distanta impusa pana la buza peronului! Si da ai perfecta dreptate, la data nasterii IVA singurul model de caroserie asemanator era pe coasta de vest a SUA, parca pe la LA.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex bercenicity

Nu, e sistemul BART din San Francisco deschis in '72; si vagoanele din New York pentru liniile de profil mare au inceput sa aiba si ele profil usor trapezoidal incepand cu anii '70

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex PTMZ

Încă o licitație controversată de material rulant în România. Metrorex a desemnat câștigător un producător ale cărui vagoane pot transporta în plus față de cele ale concurenței un om, copil mai degrabă judecând după greutate, anume 40 de kilograme.

Trei din cei cinci producători de material rulant pentru metrou, participanți la licitația organizată de Metrorex pentru achiziționarea de rame destinate Magistralei 5 au fost descalificați la mustață pentru depășirea greutăilor admisibile ale ramelor cu câteva zeci de kilograme, în condițiile în care un tren are o greutate de peste 100 de tone. Aceasta este încă o ciudățenie a licitațiilor de material rulant organizate în România, caracterizate prin iraționalitatea cerințelor, ocolirea principiilor economice la selecția ofertelor etc.

Care este cazul de față
Practic la licitația Metrorex firmele CRRC- Astra Vagoane (China – România) și CAF Spania au fost descalificate pentru faptul că greutățile pe osie la produsele oferite au deșit maximul cerut de către Metrorex.

Trenurile CRRC – Astra Vagoane au depășit greutatea maximă admisă pe osie cu 10 kilograme sau 40 de kilograme pe vagon (patru osii la vagon, două boghiuri). Competitorii de la CAF Spania, implicați într-un scandal de corupție acum câțiva ani la o licitație similară a Metrorex), au oferit vagoane mai grele cu 0,076 tone (76 kilograme) pe osie, adică sub 300 de kilograme pe vagon. Pentru a fi plastici producătorul sino – român a fost decalificat pentru că vgoanele sale erau cu 0,2857% mai grele.

Ce a cerut Metrorex? Potrivit caietului de sarcini producătorii au trebuit să ofere vagoane cu o sarcină maximă de 14 tone pe osie. Cum se calculează aceasta? Metrorex a impus o masă medie a fiecărui călător de 70 de kilograme și o capacitate de minim a trenului de șase vagoane de 1200 de locuri (minim 216 scaune standard și 4 călători pe metru părtrat, în picioare).

Vagonul de metrou câștigător la licitației poate transporta în plus un copil, față de competitori
Ori aici a fost capcana. Producătorii au calculat câți călători pot fi încărcați pentru a respecta limita de 14 tone pe osie, ținând cont de greutatea trenului lor), iar rezultatul a fost, în mod logic, în exprimare zecimală. Metrorex a rotunjit numărul de persoane la valoarea superioară, rezultând astfel o greutate de peste 14 tone pe osie. Cel puțin aceasta susține unii producători consultați de Club Feroviar.

In cazul coreenilor de la Hyundai situația fost similară. Ei nu au depășit limita de 14 tone dar nu au respectat nici numărul d ecălători cerut.

Ceea ce este o curiozitate și sugerează faptul că a fost vorba de o capcană în documentație este faptul că dacă ar fi cunoscut aceste aspecte producătorii ar fi ocolit foarte simplu situația. Ar fi fost foarte ușor pentru ei să ”scoată” câteva zeci de kilograme la un ansamlu de zeci de tone prin optimizări privind materialelor folosite, dimensiuni, grosimi, etc.

Producătorul consultat spune că rotunjirea s-a făcut în sus de către Metrorex și astfel s-a ajuns ca și greutatea să fie mai mare. Nemulțumirea este că Metrorex a invocat o așa zisă practică generală aplicabilă în materie pentru a proceda astfel și nu standarde precise exacte, ce pot fi consultate. De aceea cel mai probabil vor apărea o contestații , spune producătorul consultat. Oferta a fost respinsă pe „o chestie neconcretă cum ar fi așa zise bune practici în industrie, nimic concret”.

Surse consultate susțin că diferența de preț dintre oferta câștigătoare (cea a Alstom) și cea a celor mai bine plasați competitori a fost una semnificativă.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex orex

1. PROSTII! Daca e pe ”bune” o licitatie prin mijloace electronice, in VECI, nu afla comisia de evaluate PRETUL CELORLALTI, decat accesand functia ”+”, adica ”admis”, in etapa de evaluare tehnica, moment in care aplicatia (SEAP) listeaza preturile. Comisia de evaluare NU POATE ”decripta” c/v. financiara, ale unora la care s-a selectat optiunea ”-”, adica respins, in etapa de evaluare tehnica!! Deci, concluzia, cu privire la faptul ca pretul a jucat un rol ”modic” e din ”interior”, de la ofertanti!!
2. Hai sa fim seriosi. Cati dintre noi n-au dat cel putin un examen de-a lungul vietii. N-ati auzit, deseori/cateodata, ”Am picat, sub linie cu o sutime”... Asa, si? Asta era baremul! Nu te-ai incadrat, pa , pa...sau vii in toamna, in RR sau, nu stiu daca mai e valabil, in ”amanate medical”! ;)  :yes:  :yes:  :yes:
ALSTOM, daca e castigator ”en fanfare”, in primul rand, s-a respectat pe sine si implicit a respectat beneficiarul! E munca la o ofertare de genul, nu jucarie!

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex Utilizator anonim

Bate si CF campii dur de tot in ultima perioada... :roll:

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex orex

Surse consultate susțin că diferența de preț dintre oferta câștigătoare (cea a Alstom) și cea a celor mai bine plasați competitori a fost una semnificativă.

E cea mai ieftina ”vrajeala” auzita in 30 (treizeci de ani)! Mai stiu si altii cum sta treaba! ;)
”Cetind” printre randuri, domnii de la CF, induc ideea ca oferta financiara, a castigatorului, a fost substantial mai mare decat a ”perdantilor”! Nu, zau?! ;) Cum pot demonstra, atat timp cat devoalarea preturilor, LOR, n-a mai fost posibila, in cadrul procedurii de atribuire?! :think:
______________________________________
Am simtit nevoia unor clarificari.
Astfel m-am adresat ”dansilor” (Club Feroiviar).
”Avand in vedere faptul ca exista, in spatiul public, informatia cum ca ”Surse consultate susțin că diferența de preț dintre oferta câștigătoare (cea a Alstom) și cea a celor mai bine plasați competitori a fost una semnificativă.” va invederez urmatoarele:
1. nicidecum n-aveati cum sa cunoasteti c/v. propunerii financiare, avand in vedere ca propunerile tehnice au fost respinse, pentru anumiti ofertanti;
2. sistemul SEAP nu poate decat accepta sau respinge propunerile tehnice, ceea ce, fara echivoc, e unica modalitate spre a conduce inspre etapa propunerii financiare;
3. pentru a putea ”accede” in etapa de evaluare financiara era NECESAR, a fi validate POZITIV (adimis, ”+”), ofertele tehnice;
4. cum nu s-a intamplat, avand in vedere neindeplinirea criteriilor tehnice, de unde induceti ideea ca oferta financiara a ALSTOM e una ”semnificativ” mai mare decat a concurentei nedeclarate?”
Ia sa vedem ce raspuns primesc! ;)

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex Albert

Este un fake news ordinar pentru cine nu știe cum funcționează SEAP. Dacă ofertele tehnice au fost respinse, nu se mai trece la evaluarea financiară, ele rămânând criptate.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex orex

Am si primit un ”raspuns” de la ”destinatar”.
”Buna seara, toti participantii la licitatie stiu cat a cerut Alstom (a scris inclusiv Club Feroviar) si cat au cerut ei. Spre exemplu, e una dintre modalitatile de a afla diferenta, dar sunt si altele.”
V-as ruga atentie la nuante!  Unde dai si unde crapa? ;)
PS
”Hora Mare” care va sa zica! :think:

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex IK4

Ma bucur ca incepeti sa va dati seama de amatorismul si subiectivismul acestei "fituici" numita Club Feroviar.
Dupa ce au balacarit aiurea licitatia de tramvaie a PMB numai cu informatii "pe scurse", inventand usi lipsa si alte idiotenii cum ca turcii ar fi "furat" proiectul Astra Vagoane, si-au indreptat acum zoaiele catre licitatia celor de la Metrorex, sa arate ce nenorociti sunt si aia fiindca iar n-a castigat Astra.
Pacat ca nu a participat Alstom si la tramvaie, ca poate si PMB ar fi avut curaj sa o trimita pe Astra din start la plimbare pentru ca nu produsese si nu livrase niciodata un tramvai din gama 32-37 m si nici pe ecartament de 1435 mm asa cum nici metrouri produse nu are (IVA fiind din alta era), sarcina aia pe osie existand doar pe hartie. Pe turci au sarit toti ca deh, sunt turci si fac turcisme, dar Alstom e din alta liga, e unul dintre pionierii transportului feroviar modern.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex subway guru

Ce a facut Alstom trebuiau sa faca si ceilalti daca ar fi fost baieti cu minte la cap dar n-au facut-o, au fost fie indolenti, neglijenti, usuratici, ignoranti, nepriceputi ori s-au crezut jmekeri...
Caietele de sarcini sunt facute ca sa le respecti la virgula nu sa le incalci. Daca aveau ceva de comentat/contestat trebuiau sa o faca inainte de depunerea ofertelor, ce fac ei acum e doar vrajeala ieftina...ca sa-si scuze incompetenta!
Cum adica sa nu verifici ca oferta ta corespunde/indeplineste conditiile impuse???
:bleah:

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex Albert

IK4 wrote:
Pacat ca nu a participat Alstom si la tramvaie, ca poate si PMB ar fi avut curaj sa o trimita pe Astra din start la plimbare pentru ca nu produsese si nu livrase niciodata un tramvai din gama 32-37 m si nici pe ecartament de 1435 mm.

Alstom o sa participe la licitațiile de tramvaie din România cand o sa avem bugete de 2,5-3 mil. € pe unitate. Alstom nu face tramvaie de 1,5 mil. € unitatea... Dacă sa voia, PMB putea sa aloce acest buget si astazi nu am mai fi avut acest circ Astra-Durmazlar, iar tramvaiele sigur ar fi venit mult mai repede. Acest lucru nu este valabil doar pentru Alstom, ci si pentru ceilalți foarte mari ( Caf, Siemens, Bombardier). Ce frumos i-ar fi stat unui Caf Urbos sau unui Alstom Citadis pe 41. :)

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex punmeister

Alstom nu a participat pentru ca vroia neaparat sa vina cu Citadis X05 varianta cu boghiuri fixe (conform contestatiei de la final de 2018), so no thanks.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex Razvan021

Pentru reamintire:am avut o evaluare tehnica incheiata undeva la inceput de aprilie cand s-au decriptat ofertele financiare. Apoi dupa ceva timp s-a revenit la evaluarea tehnica. Nu cumva Metrorex a admis in prima faza cele 3 oferte descalificate ulterior si apoi dupa ce a vazut preturile a revenit si a urmat descalificarea pe criteriul tehnic? ;)  Nu zic, ClubFeroviar zice din ce in ce mai multe prostii in ultima vreme, dar legal nu e imposibil sa fi avut dreptate. La CNAIR de exemplu s-a intamplat de destule ori asta (ultima data daca nu gresesc pe Sibiu-Pitesti S5).

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex orex

Razvan021 wrote:
Pentru reamintire:am avut o evaluare tehnica incheiata undeva la inceput de aprilie cand s-au decriptat ofertele financiare. Apoi dupa ceva timp s-a revenit la evaluarea tehnica. Nu cumva Metrorex a admis in prima faza cele 3 oferte descalificate ulterior si apoi dupa ce a vazut preturile a revenit si a urmat descalificarea pe criteriul tehnic? ;)  

Razvan, nu! Chiar daca te intoarce CNSC sau ”instanta”, ca la ”Piticot”, cu o casuta inapoi, adica in etapa anterioara a procedurii, in speta asta, in evaluare tehnica, nu se pot interpune ”motivele” financiare la mijloc! Asta, daca se judeca consecvent! E atat de simplu! Indeplinesti conditiile tehnice, au ba?!
PS
Si ALSTOM a avut pe cel mai putin ”obraznic pret”! ;) Ce-i reprosam din aceasta perspectiva?! NIMIC! Ne-au mai ramas niste ”marafeti”, noua tuturor romanilor, la afacerea asta. ;)

 


Go to page:  1  ... 66 67 68 69 70 71 72  ... 85
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use