Topic: Achiziții de trenuri noi pentru Metrorex (M2 și M5)
1182 posts, 335048 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
shoppy
Dacia nu mai este marca interna de mult, Dacia este doar un Renault cu un abtibild custom pentru Romania, si conform celor care dau banutii, aduca UE, si Renault si VW sunt marci interne, deci nici o problema.
(Mai ales ca planul de service de la Renault este facut pe jegmaneala curata, scrie tot in revista aia, Dacia pune ulei 5W40 si in motoarele de 65cp, in timp ce VW este cinstit si nu-l foloseste decat unde trebuie adica de la 130cp in sus, si asa este la toate piesele, de serviceul unui TDI 2.0 130cp de la VW este mai ieftin ca la un TDI 1.6 115cp de la Renault.)
Oare cati romani ar dona 10ron ca sa se stranga aia 1.000?, credeti ca gasim 100 de patrioti?, eu nu cred.
Dacia nu mai este marca interna de mult, Dacia este doar un Renault cu un abtibild custom pentru Romania, si conform celor care dau banutii, aduca UE, si Renault si VW sunt marci interne, deci nici o problema.
(Mai ales ca planul de service de la Renault este facut pe jegmaneala curata, scrie tot in revista aia, Dacia pune ulei 5W40 si in motoarele de 65cp, in timp ce VW este cinstit si nu-l foloseste decat unde trebuie adica de la 130cp in sus, si asa este la toate piesele, de serviceul unui TDI 2.0 130cp de la VW este mai ieftin ca la un TDI 1.6 115cp de la Renault.)
Oare cati romani ar dona 10ron ca sa se stranga aia 1.000?, credeti ca gasim 100 de patrioti?, eu nu cred.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
aztec
Hm 18.870.000 vs 18.870.968.
Exceptand bizareria diferentei de pret ciudata pt ca castigator era cel cu pretul cel mai mic, ramane o discutie, si o fac pt ca se poate aplica si la licitatie metroului, acolo unde macar la CAF macar le-au finalizat la noi....
Deci statul a castigat direct 968 lei.
Bun.
Dar sa vedem castiurile indirecte. Pt vw suma inseamna TVA platit statului si impozite pe firma distibuitoaare... cam atat, restul se duce afara
La Renault/Dacia aveai TVA, impozite pt firma, diferenta facand ca se asigura un flux de munca intern, adica taxe si impozite pe salarizare, plus ca banii platiti ca salarii se reintorceau in circuitul intern(parte din ei). deci sa zicem ca pana la 30% din suma, adica statul recastiga cam 6.000.000 lei.
Deci 6 mil plus vs 968 lei la ambele adaugand TVA.
Hm 18.870.000 vs 18.870.968.
Exceptand bizareria diferentei de pret ciudata pt ca castigator era cel cu pretul cel mai mic, ramane o discutie, si o fac pt ca se poate aplica si la licitatie metroului, acolo unde macar la CAF macar le-au finalizat la noi....
Deci statul a castigat direct 968 lei.
Bun.
Dar sa vedem castiurile indirecte. Pt vw suma inseamna TVA platit statului si impozite pe firma distibuitoaare... cam atat, restul se duce afara
La Renault/Dacia aveai TVA, impozite pt firma, diferenta facand ca se asigura un flux de munca intern, adica taxe si impozite pe salarizare, plus ca banii platiti ca salarii se reintorceau in circuitul intern(parte din ei). deci sa zicem ca pana la 30% din suma, adica statul recastiga cam 6.000.000 lei.
Deci 6 mil plus vs 968 lei la ambele adaugand TVA.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
shoppy
Asta daca Renault ar opri sau ar reduce productia fara comanda aia, dar Renault lucreaza linistit si produce fix acelasi TVA si fara comanda aia.
Acolo sunt doua aspecte, ca pretul s-a aflat si ca pretul a fost unflat/necompetitiv.
Ca s-a aflat nu este mare lucru, chestiile astea se afla intotdeauna, bine, la prima vedere nu se afla suma exacta, da se afla daca este un pret bun sau slab, deci daca este cazul sa insisti sau nu. Problema este daca se paote da sau nu spaga.
Apoi VW a mers la sigur odata ce a aflat ca pretul este slab, adica a bagat vreo 20.000euro spaga ca sa afle pretul, si apoi a dat un pret cu 2.4ron mai mic, deci daca facem un calcul expeditiv, 20.000euro = 90.000ron, 90.000 / 400 = 225ron / masina(nici nu mai conteaza 2.4ron aici), deci practic oferta Renault era umflata mult mai mult(daca Renault vroia sa dea un pret bun pai asta sigur se afla si nu mai venea nimeni sa se bata cu ei).
Adica, daca ar fi fost imposibil sa se dea spaga atunci sigur VW ar fi venit cu un pret cu 500ron fata de Renault doar ca sa fie sigur ca ii face, insa putandu-se da spaga asta a fost un fel de "Na ma ca sunteti prosti, mai bine dam 20.000euro spaga decat 40.000euro la stat".
Asta daca Renault ar opri sau ar reduce productia fara comanda aia, dar Renault lucreaza linistit si produce fix acelasi TVA si fara comanda aia.
Acolo sunt doua aspecte, ca pretul s-a aflat si ca pretul a fost unflat/necompetitiv.
Ca s-a aflat nu este mare lucru, chestiile astea se afla intotdeauna, bine, la prima vedere nu se afla suma exacta, da se afla daca este un pret bun sau slab, deci daca este cazul sa insisti sau nu. Problema este daca se paote da sau nu spaga.
Apoi VW a mers la sigur odata ce a aflat ca pretul este slab, adica a bagat vreo 20.000euro spaga ca sa afle pretul, si apoi a dat un pret cu 2.4ron mai mic, deci daca facem un calcul expeditiv, 20.000euro = 90.000ron, 90.000 / 400 = 225ron / masina(nici nu mai conteaza 2.4ron aici), deci practic oferta Renault era umflata mult mai mult(daca Renault vroia sa dea un pret bun pai asta sigur se afla si nu mai venea nimeni sa se bata cu ei).
Adica, daca ar fi fost imposibil sa se dea spaga atunci sigur VW ar fi venit cu un pret cu 500ron fata de Renault doar ca sa fie sigur ca ii face, insa putandu-se da spaga asta a fost un fel de "Na ma ca sunteti prosti, mai bine dam 20.000euro spaga decat 40.000euro la stat".
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
subway guru
Document nou la CNSC privind licitatia pentru M5
Hai, puneti mana si 'sapati'!
Document nou la CNSC privind licitatia pentru M5
Hai, puneti mana si 'sapati'!
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
Cristy
Documentul:
Documentul:
Incheiere - trenuri.pdf
Incheiere - trenuri.pdf (1.18 MB; downloaded 249 times)
m5.PNG (142.86 KB; downloaded 3540 times)
m52.PNG (64.04 KB; downloaded 3535 times)
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
mcosmin
Am citit eu gresit, sau CAF a fost descalificata pe 5 ani?
Am citit eu gresit, sau CAF a fost descalificata pe 5 ani?
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
Cristy
Si eu am inteles acelasi lucru...
Poate stie cineva mai multe detalii.
Si eu am inteles acelasi lucru...
Poate stie cineva mai multe detalii.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
cris_m
Asa inteleg si eu din ce scrie acolo (chiar daca e mascat ). Sper sa inceapa mai repede o noua licitatie ca sa se termine balamucul asta cu trenurile
Asa inteleg si eu din ce scrie acolo (chiar daca e mascat ). Sper sa inceapa mai repede o noua licitatie ca sa se termine balamucul asta cu trenurile
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
punmeister
CAF are interdictie pe 5 ani doar la achizitiile publice ale Metrorex? Sau la toate achizitiile publice din Romania?
CAF are interdictie pe 5 ani doar la achizitiile publice ale Metrorex? Sau la toate achizitiile publice din Romania?
- mcosmin
-
Posted:
-
- survola
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
survola
Nu există posibilitate de recurs/ apel la această decizie?
Nu există posibilitate de recurs/ apel la această decizie?
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
mcosmin
Ba da, in maxim 5 zile lucratoare, dar probabil e in zadar, avand in vedere ca motivarea se bazeaza pe dosarul DNA.
Ba da, in maxim 5 zile lucratoare, dar probabil e in zadar, avand in vedere ca motivarea se bazeaza pe dosarul DNA.
- puidemorosan
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
puidemorosan
Deocamdată, din tot documentul, importanta este pagina 13, pana când CNSC se va pronunța....
Deocamdată, din tot documentul, importanta este pagina 13, pana când CNSC se va pronunța....
- puidemorosan
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
puidemorosan
http://portal.cnsc.ro/decizii.html?a=search&DPD:NumarDeciziePublicat=201®:registrationDate=-#
Nr.201, paginile 4 și 5.
Sa înceapă discuțiile....
http://portal.cnsc.ro/decizii.html?a=search&DPD:NumarDeciziePublicat=201®:registrationDate=-#
Nr.201, paginile 4 și 5.
Sa înceapă discuțiile....
📖 Pagination options