MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21)

924 posts, 343261 views
 
Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36  ... 66
 
 

📖 Pagination options
Re: Trenurile BM2/BM21 BodoMinea

Nu întotdeauna. Dacă pică de tot comunicarea între vagoane și rămâne un semitren mort pe partea electrică, s-ar putea buclele de control să fie atât de afectate încât alarmele date mecanicului să fie neconcludente sau chiar inexistente în unele cazuri, deci îngreunând troubleshooting-ul. Nu-i cea mai rea idee să avertizezi mecanicul de orice comportament anormal al instalațiilor trenului, mai ales dacă știi să descrii problema cum trebuie.

Dar problema asta probabil era una minoră.

@mcosmin, am pățit ceva foarte asemănător într-un BM, exact la intrarea la PU1 unde zici și tu. Probabil că mai opresc pentru menținerea distanței sau pentru a pleca alt tren, ceva dubioșenii ale tronsonului comun cu așteptările de transbordare la Unirii, și se mai găsește trenul într-o poziție awkward pentru unii captatori.

În situația mea, când trenul s-a pus în mișcare și a ajuns aproape de a opri (încă era în mișcare) la capătul peronului, după maxim 1 minut de stat în jumătate din lămpi (inclusiv cu așteptat la intrare + mișcarea până la frânarea finală la peron) luminile au revenit la normal.

 


Re: Trenurile BM2/BM21 mcosmin

De multe ori mi s-a intamplat sa stationeze exact acolo (este un semnal in tunel, toate trenurile opresc in dreptul lui cand e peronul ocupat la PU1), dar niciodata nu s-au stins lampile asa pana acum. Din ce stiu eu despre BM/CAF, este suficient ca un singur vagon motor sa fie cuplat la sina 3, si le alimenteaza si pe celelalte.

Poate problema o fi fost doar la sistemul de iluminat...

 


Re: Trenurile BM2/BM21 TibiV

BodoMinea wrote:
Nu-i cea mai rea idee să avertizezi mecanicul de orice comportament anormal al instalațiilor trenului, mai ales dacă știi să descrii problema cum trebuie.

Ai dreptate..
Dar tragerea semnalului de alarma nu ii va descrie absolut deloc problema "cum trebuie".
Va fi doar un stress suplimentar. Nu va stie daca este o problema la tren sau daca a lesinat alta femeie in vagonul x...

Zic si eu, nu dau cu parul... ;)

 


Re: Trenurile BM2/BM21 BodoMinea

Am presupus fără să știu detalii că ar fi fost vorba de un semnal de alarmă care face și legătura prin voce cu mecanicul, pentru a transmite un „Man, juma' de tren e în beznă!”. Lucru pe care probabil l-ai putea striga de lângă ușa cabinei, nu și dacă e oră de vârf și ai de traversat 3-4 vagoane printre călători confuzi și posibil panicați, dacă e o situație mai gravă.

Și la avioane de ceva timp se recomandă pasagerilor să anunțe orice li se pare ieșit din comun, fie că e vorba de alți pasageri sau de un comportament al aparatului de zbor despre care nu au fost avertizați / informați. Într-o situație limită, o pereche de ochi în spatele trenului ar ajuta.

Dar într-adevăr, mai ales într-o situație de rutină eventual amestecată cu puțină confuzie, tragerea unui simplu semnal de alarmă nu ar face decât să mărească workload-ul personalului de conducere și eventual să genereze și o întârziere adițională.

Oricum majoritatea pasagerilor sunt prea indolenți (câteodată nu e bine să ai ochelari de cal, dar nici să dăm alarma pentru o oprire în semnal totuși) și fixați pe a ajunge unde au treabă încât nu observă niște sunete anormale, probleme cu alte sisteme de iluminare, mirosuri ce ar putea indica probleme, etc. Majoritatea nu s-ar băga, iar forumiștii, mai vigilenți, ne bazăm și noi că fac diferența între situații când ar putea ajuta, și când ar încurca mai mult.

Oricum, a fost un fenomen cât de cât explicabil, minor și care s-a mai întâlnit. Dar interesant, și de studiat puțin pe schemele electrice ale trenurilor cum se produc chestii de genul când teoretic sunt făcute să nu piardă alimentarea :)

 


Re: Trenurile BM2/BM21 TibiV

Bodo...

Ma dau cu metroul din '79...
Astea cu "s-au stins juma' din lumini" erau banale...  la doua-trei statii cand veneam de la Grozavesti/Politehnica acasa spre Titan...

Panica asta este generata de lipa a muuuulti ani de calatorit cu metroul.
Chiar daca erau doar IVA, tot trenuri de metrou erau.
"... si vechi sunt toate!"... ;)

 


Re: Trenurile BM2/BM21 shoppy

Am prin si eu un BM care avea aprinse luminile doar pe-o parte, o fi o schema de protejare, adica fiecare vagon are 2 zone de iluminat fiecare cu siguranta ei ca daca ai un scurt sa nu pierzi decat jumate.
La sistemele PLC daca pierzi alimentarea intr-o zona atunci iti umple ecranul cu toate alarmele din zona acea, si evident ca se ignora alarmele individuale si concluzia este ca s-a intamplat ceva rau de nivel superior.

La IVA acum multi ani mergeau si cu vagoane permanent in bezna fara nicio problema.

 


Re: Trenurile BM2/BM21 mcosmin

TibiV wrote:
BodoMinea wrote:
Nu-i cea mai rea idee să avertizezi mecanicul de orice comportament anormal al instalațiilor trenului, mai ales dacă știi să descrii problema cum trebuie.

Ai dreptate..
Dar tragerea semnalului de alarma nu ii va descrie absolut deloc problema "cum trebuie".
Va fi doar un stress suplimentar. Nu va stie daca este o problema la tren sau daca a lesinat alta femeie in vagonul x...

Zic si eu, nu dau cu parul... ;)



Butoanele de alarma din colturile vagoanelor iti permit si sa vorbesti cu mecanicul.

 


Re: Trenurile BM2/BM21 punmeister

Pe vremuri cand BM-urile erau noi, cand era aglomerat se apasau in veselie butoanele semnalelor de alarma cu interfon. Asta pana-n 2010 cand au pus o bucata de plastic sau plexi peste ele.

 


Re: Trenurile BM2/BM21 BodoMinea

1117-2117 "Haga", lângă ușa M2-2.

Poate nu îl pun și ei de altă culoare decât toate celelalte din vagon cum s-a mai întâmplat :popa:
20161129_100501-min.jpg (817.87 KB; downloaded 3328 times)

 


Re: Trenurile BM2/BM21 cris_m

E hai, zi mersi ca nu mergi pe economic ca la RATB cu 3-4 din 6 neoane. :)

 


Re: Trenurile BM2/BM21 punmeister

Sau cu neoanele de 12V :))

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile BM2/BM21 GPS

Azi 1109-2109 la serviciu pe M2. Asta vine după ce 1106-2106 Paris a migrat de o săptămâna pe M1/M3.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile BM2/BM21 GPS

Se pare ca si 1122-2122 Nicosia a migrat pe M1/3!
In concluzie pe M2 rămâneam cu 1109-2109 Luxemburg.

 


Re: Trenurile BM2/BM21 mcosmin

Presupunand ca nu a migrat o rezerva de pe M1/3 pe M2.

 


Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36  ... 66
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420536 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use