Topic: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
1213 posts, 453520 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
andrei11
Pentru # Eugen Popescu ( și nu numai ! ) o poză din gara Arad care dovedește că a existat intenția de a pune în circulație vagoane IVA de mijloc - fără post de conducere. Este același vagon fotografiat din ambele capete, dovada este cât se poate de clară. De fapt acolo sunt 3 vagoane << de mijloc >> fotografiate. S-ar putea ca pozele ( sau altele din alte surse / poziții ) să mai fie pe undeva prin topic, n-am verificat.
Pentru # Eugen Popescu ( și nu numai ! ) o poză din gara Arad care dovedește că a existat intenția de a pune în circulație vagoane IVA de mijloc - fără post de conducere. Este același vagon fotografiat din ambele capete, dovada este cât se poate de clară. De fapt acolo sunt 3 vagoane << de mijloc >> fotografiate. S-ar putea ca pozele ( sau altele din alte surse / poziții ) să mai fie pe undeva prin topic, n-am verificat.
1.jpg (157.65 KB; downloaded 5760 times)
2.jpg (156.91 KB; downloaded 5941 times)
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
Andrei98
Mi se pare mie sau erau puse pe boghiuri Y25, folosite de obicei la vagoane de marfa?
Mi se pare mie sau erau puse pe boghiuri Y25, folosite de obicei la vagoane de marfa?
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
alexxd_31
Poze erau pe defunctul: railwayfan.ro
Se mai gasesc unele directoare cu fotografii.
https://www.railwayfan.ro/images/SECT/42/82/
https://www.railwayfan.ro/images/SECT/42/82/4133.jpg
Cu ramele albastre am mers o scurta perioada cand eram student undeva prin anii 1998-2000.
In general circulau intre Eroilor si Industriilor.
O sa il intreb pe Radu161 daca mai are fotografiile cu ramele din Arad (poze postate pe Transira dar care nu se pot vedea)
Poze erau pe defunctul: railwayfan.ro
Se mai gasesc unele directoare cu fotografii.
https://www.railwayfan.ro/images/SECT/42/82/
https://www.railwayfan.ro/images/SECT/42/82/4133.jpg
Cu ramele albastre am mers o scurta perioada cand eram student undeva prin anii 1998-2000.
In general circulau intre Eroilor si Industriilor.
O sa il intreb pe Radu161 daca mai are fotografiile cu ramele din Arad (poze postate pe Transira dar care nu se pot vedea)
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
sab
Daca aceste IVE nu permiteau circulatia intre vagoane, nu vad care era marele avantaj. Doar o economie la producator, ca nu mai echipau 4 cabine....
Daca aceste IVE nu permiteau circulatia intre vagoane, nu vad care era marele avantaj. Doar o economie la producator, ca nu mai echipau 4 cabine....
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
punmeister
Am reusit sa iau pozele prin intermediul lui Wayback Machine.
Pozele lui @freyutz:
Am reusit sa iau pozele prin intermediul lui Wayback Machine.
Pozele lui @freyutz:
Pq1Ygxk0-8e6207eda2dcd2d98eeee719f749d1f4 (Medium).jpg (49.87 KB; downloaded 5537 times)
aV1XHbJr-8e6207eda2dcd2d98eeee719f749d1f4 (Medium).jpg (56.5 KB; downloaded 5532 times)
aV1XI16r-8e6207eda2dcd2d98eeee719f749d1f4 (Medium).jpg (63.53 KB; downloaded 5468 times)
aV1XIF0J-8e6207eda2dcd2d98eeee719f749d1f4 (Medium).jpg (63.9 KB; downloaded 5475 times)
gx1IECL0-8e6207eda2dcd2d98eeee719f749d1f4 (Medium).jpg (65.42 KB; downloaded 5612 times)
Pq1YdhNi-8e6207eda2dcd2d98eeee719f749d1f4 (Medium).jpg (61.37 KB; downloaded 5628 times)
Pq1YdYbJ-8e6207eda2dcd2d98eeee719f749d1f4 (Medium).jpg (67.5 KB; downloaded 5512 times)
Pq1YgdmS-8e6207eda2dcd2d98eeee719f749d1f4 (Medium).jpg (45.81 KB; downloaded 5475 times)
aV1XGXLA-8e6207eda2dcd2d98eeee719f749d1f4 (Medium).jpg (67.5 KB; downloaded 5479 times)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
punmeister
Pozele lui @Radu161:
Pozele lui @Radu161:
HPIM9682.jpg (77.01 KB; downloaded 5463 times)
HPIM9685.jpg (102.62 KB; downloaded 5486 times)
HPIM9691.jpg (73.19 KB; downloaded 5541 times)
HPIM9700.jpg (70.16 KB; downloaded 5469 times)
HPIM9702.jpg (74.81 KB; downloaded 5507 times)
HPIM9703.jpg (70.6 KB; downloaded 5462 times)
HPIM9707.jpg (53.57 KB; downloaded 5465 times)
HPIM9732.jpg (65.32 KB; downloaded 5475 times)
HPIM9734.jpg (84.57 KB; downloaded 5468 times)
HPIM9735.jpg (76.23 KB; downloaded 5458 times)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
punmeister
Continuare:
Continuare:
HPIM9736.jpg (87.54 KB; downloaded 5489 times)
HPIM9737.jpg (91.24 KB; downloaded 5453 times)
HPIM9741.jpg (79.29 KB; downloaded 5452 times)
HPIM9743.jpg (85.24 KB; downloaded 5464 times)
HPIM9744.jpg (90.35 KB; downloaded 5473 times)
HPIM9689.jpg (88.11 KB; downloaded 5469 times)
HPIM9686.jpg (90.15 KB; downloaded 5454 times)
HPIM9693.jpg (71.99 KB; downloaded 5457 times)
HPIM9694.jpg (62.85 KB; downloaded 5452 times)
HPIM9712.jpg (68.26 KB; downloaded 5458 times)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
punmeister
...
...
HPIM9733.jpg (62.06 KB; downloaded 5458 times)
HPIM9710.jpg (67.53 KB; downloaded 6022 times)
HPIM9697.jpg (67.12 KB; downloaded 5470 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
WT_fan06
Excepționale pozele, mulțumim! Acum în ce stare se află garniturile? Casate?
@sab
Mă gândesc totuşi că nu trecerea liberă între vagoane ar fi pus capăt proiectului... aceste vagoane simple nu ar fi crescut un pic capacitatea trenurilor şi ar fi redus cheltuielile cu mentenanța?
Excepționale pozele, mulțumim! Acum în ce stare se află garniturile? Casate?
@sab
Mă gândesc totuşi că nu trecerea liberă între vagoane ar fi pus capăt proiectului... aceste vagoane simple nu ar fi crescut un pic capacitatea trenurilor şi ar fi redus cheltuielile cu mentenanța?
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
sab
Sigur crestea capacitatea, dar nu cred ca asta era marea problema a trenurilor IVA.
Cat despre mentenanta, nu prea imi dau seama de ce sa scada pentru ca nu mai existau cabine intermediare. Oricum aceste cabine intermediare nu erau folosite si chiar in ultima perioada au devenit surse de piese de schimb, fiind dezmembrate incet-incet...
Proiectul probabil ca a "murit" din cauza lipsei de comenzi. Din 1990 pana in 2002 nu s-a achizitionat nicio rama de metrou. Din ce sa se sustina cheltuielile de "inovare" (nu ca ar fi fost mare inovare la intreprinderile romanesti dupa 1990...) ?
Sigur crestea capacitatea, dar nu cred ca asta era marea problema a trenurilor IVA.
Cat despre mentenanta, nu prea imi dau seama de ce sa scada pentru ca nu mai existau cabine intermediare. Oricum aceste cabine intermediare nu erau folosite si chiar in ultima perioada au devenit surse de piese de schimb, fiind dezmembrate incet-incet...
Proiectul probabil ca a "murit" din cauza lipsei de comenzi. Din 1990 pana in 2002 nu s-a achizitionat nicio rama de metrou. Din ce sa se sustina cheltuielile de "inovare" (nu ca ar fi fost mare inovare la intreprinderile romanesti dupa 1990...) ?
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
punmeister
In iunie 1999 a dat Metrorex comanda pentru 18 trenuri BM2 de la ADtranz.
In iunie 1999 a dat Metrorex comanda pentru 18 trenuri BM2 de la ADtranz.
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
sab
Ai dreptate, comanda a fost lansata in 1999 si au inceput sa vina in 2002.
Ai dreptate, comanda a fost lansata in 1999 si au inceput sa vina in 2002.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
1689
Modernizarea IVA-urilor ar fi avut un sens daca se facea la inceputul anilor '90, cind - deja - se apropiau de sfirsitul duratei (planificate) de exploatare. De altfel, spre sfirsitul anilor '80 deja incepusera RK-urile (ceea ce, din pacate, a avut efect negativ - pentru ca se aplica acelasi program draconic de economisire a materialelor care a dus si la aparitia DAC-urilor scunde). Rezultatul a fost - din pacate - un regres din punctul de vedere al fiabilitatii, de aici si necesitatea crescinda de a mari/innoi parcul.
Asa cum spunea si sab, din pacate in perioada '90 -'95 n-a mai existat nici interes, nici capacitate tehnologica la Arad pentru modernizarea IVA. Dupa aceea, evolutiile tehnologice au facut, oricum, ineficienta continuarea investitiilor in aceasta platforma.
Si as face aici o analogie cu ceea ce s-a intimplat cu B737, sau - daca preferati - cu MIG21 (n-am sa fac trimitere la V3A )..
Si mai sint multe alte exemple unde limitarile platformei de baza fac imposibila evolutia de la un anumit punct incolo.
Modernizarea IVA-urilor ar fi avut un sens daca se facea la inceputul anilor '90, cind - deja - se apropiau de sfirsitul duratei (planificate) de exploatare. De altfel, spre sfirsitul anilor '80 deja incepusera RK-urile (ceea ce, din pacate, a avut efect negativ - pentru ca se aplica acelasi program draconic de economisire a materialelor care a dus si la aparitia DAC-urilor scunde). Rezultatul a fost - din pacate - un regres din punctul de vedere al fiabilitatii, de aici si necesitatea crescinda de a mari/innoi parcul.
Asa cum spunea si sab, din pacate in perioada '90 -'95 n-a mai existat nici interes, nici capacitate tehnologica la Arad pentru modernizarea IVA. Dupa aceea, evolutiile tehnologice au facut, oricum, ineficienta continuarea investitiilor in aceasta platforma.
Si as face aici o analogie cu ceea ce s-a intimplat cu B737, sau - daca preferati - cu MIG21 (n-am sa fac trimitere la V3A )..
Si mai sint multe alte exemple unde limitarile platformei de baza fac imposibila evolutia de la un anumit punct incolo.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
andrei11
Adică cu alte cuvinte, oricât de mult aș perfecționa eu un avion niciodată nu îl voi putea să-l transform într-o rachetă...
Adică cu alte cuvinte, oricât de mult aș perfecționa eu un avion niciodată nu îl voi putea să-l transform într-o rachetă...
📖 Pagination options