MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)

1226 posts, 463110 views
 
Go to page:  1  ... 37 38 39 40 41 42 43  ... 88
 
 

📖 Pagination options
Re: Clubul "Flacara Rosiatica" satanistu

Eu nu am niciun interes, dar cand se blocheaza IVA-urile intre statii sau cand confortul e 0 cu un zgomot de abia auzi vocea din microfon nu mi se pare ca e o idee atat de buna sa le mentina.

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" mcosmin

Nu cred ca IVA au avut un randament mai prost decat CAF-urile sau Bombardierele la capitolul defectiuni. Din contra, as spune ca se tin bine pe osii pentru nistre trenuri atat de vechi.

Problema lor e de natura economica si tehnologica: nu pot fi echipate cu ATC/ATO, doar un ATP mai primitiv, consuma mai mult, sunt mai grele, capacitatea maxima de calatori e mai mica.. Dar in lipsa trenurilor moderne pentru toate magistralele, mai ne folosim si de IVA. Sper doar sa nu dureze mult pana avem trenuri pt M5, apoi urmeaza si M4.

Si nu raman blocate in tunele, ci se opresc la semnal, e o diferenta.
Iar la zgomot, doar Bombardierele sunt mai bune, CAF-urile sunt cel putin la fel de zgomotoase.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" GPS

satanistu wrote:
...nu mi se pare ca e o idee atat de buna sa le mentina.

Pai ar trebui sa ți se para, nu de alta, dar in condițiile actuale nu prea ai ce sa pui in locul lor!
Din punct de vedere al zgomotului, comparația cu trenurile CAF nu este chiar asa de buna, având in vedere ca trenurile CAF au 2 ani si jumătate, iar cele IVA au cel puțin 25 de ani (ținând cont ca cel mai vechi are aproape 40 de ani...); din aceasta comparație nu reușesc decât sa pun încă un "-" in dreptul trenurilor CAF, si sa spun ca trenurile IVA încă au șanse!

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" bercenicity

IVEle au ATO Dimetronic - merg pe pilot automat, primesc din cale una din cele cateva viteze tinta prestabilite (din cate imi amintesc 15, 20, 30, 45, 60, 80).

Iar anecdotic, IVEle au avut probleme nenumarate in primii ani, comanda MU instabila, au ajuns sa le schimbe suspensia pe arcuri cu una pneumatica - doar ca erau monitorizate mult mai atent, fiind practic prototipuri si scoase imediat din serviciu la aparitia unor probleme.

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" mcosmin

Pe M4 nu se merge cu pilot automat. Este in regim manual + ATP, adica ATO nivelul 1 (spre deosebire de ATO nivel 3 pe restul magistralelor).

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" BodoMinea

Trenurile IVA sunt depășite din multe puncte de vedere și nu merită investiții pentru o nouă modernizare, dar variantele fiabilizate aflate în circulație și în conservare acum sunt utilizabile pentru M4, deși prezintă toate semnele de îmbătrânire, dar cam cu asta trebuie să ne descurcăm și în situația de față s-ar putea să le vedem și pe alte magistrale. Am mai spus de ce acest lucru nu e îmbucurător, a menționat și @mcosmin niște motive foarte importante dar adesea trecute cu vederea, că nu-i numai „inesteticul” dat de graffiti...

Echipamentele de siguranță a circulației îmbarcate în IVE sunt de 2 feluri:
  • DIMETRONIC: acesta este în cale pe Magistrala 4. Este un sistem ATC (ATO+ATP îmbarcat, circuit de cale, balize și Interlocking) mai vechi. Acesta are capacitate de „pilot automat” (ATO) și oprire automată în dreptul peronului, dar acestea două nu prea sunt folosite pentru că s-au dovedit ineficiente: vitezele de circulație menținute sunt slabe, frânările sunt dese și oprirea dă rateuri. Așa că de cele mai multe ori se circulă în mod ATP, unde datele din cale sunt citite și se supraveghează conducerea manuală (viteza și respectiv distanța sunt impuse). Din diverse motive echipamentele îmbarcate mai sunt incapacitate sau defectuoase pe unele trenuri, caz în care se va merge pe „mod special”, adică se controlează trenul în totalitate manual. Pentru a circula în acest mod trebuie informat dispeceratul, deoarece trenul nu va citi datele din cale și beneficiază doar de partea de interlocking (protejează trenul doar la în sensul că semnalele și macazele sunt configurate pentru a nu avea conflicte în trafic, dar nu garantează semnalizare în cabină, frânarea, respectarea trasei și altele) de la echipamentele de cale.
  • INDUSI: un sistem de „protecție” foarte basic, similar celui de pe rețeaua CFR și bazat pe frecvențe magnetice -> inductori în dreptul semnalelor transmit indicația acestora trenului. Acesta le recepționează printr-un dispozitiv poziționat încât să se alinieze cu cele din calea de rulare, în sensul de mers și comandă frânarea parțială sau totală a trenului. Deci practic se asigură că se respectă indicațiile semnalului, fără a citi datele din cale. Funcționează ca un mod compatibility pentru IVEle respective pe magistralele 1 și 3, unde chiar dacă ATOul nu este compatibil, pot fi duse din semnal în semnal, iar inductorii, interlocking-ul și sistemul din cale care se ocupă de eliberarea și ocuparea blocurilor se asigură că transportul călătorilor se face în siguranță. Deci deși se pot introduce acestea pe magistralele 1 și 3, intervalul de circulație ar avea de suferit, pentru că datele din cale nu sunt citite în avans iar trenul trebuie îndrumat din semnal în semnal, la o viteză redusă și necesitând o mai mare distanță de siguranță față de trenurile moderne cu instalație compatibilă.


Deci și trenurile și instalația din cale de pe M4 sunt depășite, dar cu toate astea probabil se va prelungi și în celelalte două stații, nefiind necesară înlocuirea sa acum. Alte magistrale au mult mai mare nevoie de sisteme de automatizare cu bloc mobil/virtualizat și bazate pe comunicații. Probabil pe M5, indiferent dacă se va circula la cale liberă la început sau nu (puțin probabil dacă ne uităm cum nu s-a putut face asta pe extensia M4), sistemul ATO va fi de la început unul modern și cu toate facilitățile posibil necesare pe viitor. Dar nu e vorba numai de aceasta, și M1/3 ar avea nevoie de un upgrade, atât pentru compatibilitate cu trenurile ce vor primi instalații pentru M5, iar un sistem mai avansat ar ajuta intervalul de succedare, mă rog, dacă ar avea un parc mai generos și rebrusmente de capcitate sporită. De M2 nu mai zic nimic, că intervalul e bun (cel puțin la ore de vârf) dar tot sufocată e, din diverse motive  :bere:

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA shoppy

Modul de functionare al INDUSI se bazeaza pe 2 frecvente, una pentru semnal pe galben si alta pentru semnal pe rosu. La depasirea unui semnal pe galben se avertizeaza sonor mecanicul si acesta are 20sec la dispozitie sa apese butonul de luare la cunostinta altfel se franeaza trenul, la depasirea semnalul pe rosu se franeaza imediat trenul.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA andrei11

Vezi ca la tren si la metrou sunt altfel setati timpii. Cele 20 sec sunt valabile pentru tren.

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Si de ce nu ar fi normal sa circule IVA atata timp cat Mrex are suficiente echipate cu Dimetronic???

 


Re: Stiri si articole din presa PaulIP

Si pe cetateni cine ii mai prosteste...?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

În prezent, pe Magistrala 4, Gara de Nord - Parc Bazilescu, circulă un număr de 4 trenuri tip BM1 – IVA.

Doar atatea ? Adica 2/sens ?
Cele 15 trenuri IVA modernizate sunt folosite, în prezent, pe Magistrala 4  Gara de Nord – Parc Bazilescu şi pe M3 Anghel Saligny – Preciziei.

Mau exact unde sunt folosite pe M3 ? In Depoul Militari ?

 


Re: Stiri si articole din presa TibiV

Nu ai mers niciodata pe M3 ?!?!....

 


Re: Stiri si articole din presa shoppy

Nu-i normal pentru ca partea de forta are randamentul mult mai slab si in rest o multime de dezavantaje la salonul pasagerilor fata de trenurile contemporane.

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Pe partea de tractiune IVA e surprinzator de buna...altele sunt 'hibele' batranei doamne...ca are si ea o varsta onorabila si junghiuri si reumatisme...pe la 'incheieturi'
Si nici nu i-as subestima capacitatatile si ambitia de a merge mai departe, chiar si peste 'capatul liniei'!!!
:bere:
Sa-i uram la multi ani/km si sanatate pana in...2023!
:mrgreen:

 


Go to page:  1  ... 37 38 39 40 41 42 43  ... 88
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422056 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use