MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Repartizarea trenurilor de metrou

99 posts, 54338 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Re: Repartizarea trenurilor de metrou Costin

Pe partea necomuna de pe M1 se poate micsora intervalul cu o naveta Crangasi - Dristor 2. Au desfiintat-o anul trecut fara nici o justificare. Cand vor fi suficiente CAFuri (curand), nu mai au nici un motiv logic sa nu o infiinteze la loc cu BMuri.

 


Re: Repartizarea trenurilor de metrou andrei11

# mcosmin n-are nici o legatura alternanta metrourilor cu lungimea diferita a traseului, ci cu numarul de metrouri de pe o ramura.
Te-ai prins ?
# cos absolut de acord, si s-ar rezolva multe din necazurile lui M 1 pe tronsonul Victoriei - Dristor 2.

 


Re: Repartizarea trenurilor de metrou mcosmin

Depinde de unde baga trenurile in circulatie si cand anume. Nu cred ca principiul alternantei e atat de important incat sa faca calcule ciudate ca sa nimereasca exact.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Repartizarea trenurilor de metrou sab

mcosmin wrote:
Din moment ce M1 este semnificativ mai lunga decat m3, pentru a pastra intervalul dintre trenuri este si normal si logic sa existe mai multe trenuri de D2 comparact cu cele de Preciziei, deci, prin statia eroilor se mai poate intampla sa treaca 2 D2 inainte de unul de preciziei. Nu va mai fofiliti atata, sunt lucruri evidente si logice.

Nu are nicio treaba lungimea magistralei cu alternanta. Lucru evident si logic. Poate doar numarul de calatori sa determine situatia respectiva, adica sa vina 2 trenuri M1 la rand, dar nu este cazul. Oricum au fost 2 M1 urmate de 2 M3, deci logica imi spune ca nu au reusit sa le "impleteasca" la Grigorescu.

mcosmin wrote:
Cat despre "care pleaca primul" iar dramatizati mai mult decat e necesar: mai mult de 2 minute nu astepti, indifrent daca e IVA sau BM. Nu uita, inca nu suntem 100% BM pe m1-m3 deci tot vor exista trenuri care pleaca la cale libera.

Tu cred ca te iei dupa ce spun conducatorii trenurilor, care nu au invatat decat cifra 2 la scoala :lol:...  Nici macar BM-ul nu prea pleaca de la Eroilor la 2 min, pentru ca va stationa in statiile urmatoare, mai ales la intrarea in statia U1. IVA sub 3 min nici vorba sa plece de la Eroilor. . Nu i se da verde. In realitate IVA pleaca la 3,5 min.
Dar nu asta este problema. Problema este de bun simt, ca daca se intampla sa stationeze amandoua nu se anunta care pleaca primul.
cos wrote:
Pe partea necomuna de pe M1 se poate micsora intervalul cu o naveta Crangasi - Dristor 2. Au desfiintat-o anul trecut fara nici o justificare. Cand vor fi suficiente CAFuri (curand), nu mai au nici un motiv logic sa nu o infiinteze la loc cu BMuri.

Corect ar fi sa fie mai multe trenuri pe toata lungimea magistralei, nu doar Crangasi-D2. Asta cu naveta este o improvizatie romaneasca, la fel ca circulatia de pe M4.
Bineinteles ca solutia de viitor este o alta magistrala D2-GdN-Crangasi-D3, diferita de M1. Sau trosnon comun D2-Crangasi  pentru M1 si Inelara.

 


Re: Repartizarea trenurilor de metrou mcosmin

Iti garantez ca daca te uiti la ceasuri, vei vedea ca un BM NU stationeaza mai mult de 2 minute la eroilor. Merg zilnic prin statia aia, am urmarit cum pleaca trenurile de la peroanele 1 si 3.

Daca vrei un interval perfect de x minute intre trenuri pe m1 si m3, trebuie neaparat ca trenurile sa parcurga acelasi timp intre statii (in cazul unei interstatii mai scurte, chiar sa stationeze). Cum asta este fizic imposibil, se produc mici timpi paraziti care duc la un dop la capatul liniilor. Dopul respectiv se muta de la un cap la altul. Chiar daca la d2 se da drumul la trenuri din 3 in 3 minute, sincronizarea la eroilor cu m3 nu va fi perfecta, iar cand se aduna acesti mici timpi paraziti, ajungi sa ai 2 trenuri pe o magistrala urmat de 1 pe alta magistrala. E fizica simpla. Iti sugerez sa simulezi chiar tu asta daca vrei.

De asemenea, este foarte important si de unde intra trenurile in circuit. Daca intra de la PP sau Gd1, nu vor fi probleme. Daca intra de la Republica (sau daca se schimba magistralele -> pleaca un d2 de la AS, sau de la Preciziei se pleaca spre Republica, 2 situatii des intalnite) iar vor aparea "anomalii". Iti sugerez sa incerci sa gandesti cat de complicat este sa administrezi un sistem aparent atat de simplu care totul este foarte complex.

Poti sa simulezi asta cu un pic de imaginatie si la tine acasa.

Cum nu avem suficiente trenuri, si cand sunt inca batranele IVA care introduc si mai mult timp parazit in sistem, vei vedea ca cea ce ceri tu este fizic imposibil.

Desigur, daca am avea vreo 50 de trenuri doar pentru m1, si am avea si infrastructura care sa permita viteza mai mare (cea ce iar e cam greu avand in vedere traseul dificil de pe m1, cu multe curbe si limitari de viteza ca sa nu deraeze trenul) poate vom avea 3 minute pe m1. Dar mai putin de atat nu se poate.

Iar incompetenta mecanicilor/dispecerilor nu stiu cat de mult o poti dovedii: pe m2, unde avem si trenuri suficiente, si infrastructura buna si traseu usor in mod evident se poate face treaba. Pe m1-m3 problema este mult mai dificila decat crezi. Si nici nu ma astept sa fie usor de inteles. Clar conducerea mai bate campii, dar din experienta mea cu administratia publica, exista oameni competeti in pozitii cheie care fac lucrurile sa mearga, ca daca erau numai prosti, muream de mult cu totii.

 


Re: Repartizarea trenurilor de metrou tedexy

Pacat ca legile fizcii simple asa cum ii zici tu sunt altele in alte tari. In cele din urma oricat am incerca sa gasim motive totul se reduce la incompetenta. Oamenii capabili care inca mai sunt pe la stat sunt foarte putini. Lucrez cu statul in mai multe proiecte, iar oamenii care chiar stiu ce au de facut si cum sa faca mai sunt cei care tin inca barca plutind. Ce se intampla la metrou e doar un exemplu e drept neinsemnat daca raportam la tragedia din sistemul sanitar de exemplu.

 


Re: Repartizarea trenurilor de metrou shoppy

Nu ne ajuta cu nimic sa generalizam asa aiurea ca la altii se poate si la noi e plin de prosti peste tot.

Acum daca sistemul se dezechilibreaza si un mecanic face pe semitura 50 in loc de 40 de minute nu poti la capat sa ii zici "gata, trebuia sa pleci de acum 2min, in 30sec fugi in capatul alalalt si da-i drumul", omul are si el nevoie de o pauza ca altfel clacheaza si apoi te trezesti fara mecanici sau cu ei in greva.

Apoi la noi e si o problema de mentalitate, la noi toata lumea alearga, se imbranceste, se uita urat, se grabeste, e in intarziere, e in ultimul minut, ii taie sefu o ora intreaga la pontaj, eu cred ca asta e comportament de natie degnerata, in celelalte capitale e aglomeratie dar lumea e calma, zambitoare, intarzierei in trafic au fost si o sa mai fie, sunt afisate si pe siteuri asa ca poate vedea oricine daca functioneaza prost transportul...

Problema e ca la noi la institutiile statului inca e mentalitatea comunista ca "ba, facem tot ce putem, mai mult nu se poate, daca nu va convine atunci nu mai folositi, sau veniti si faceti voi daca sunteti mai destepti, ca eu oricum am un salariu de ******* si mai e si mei e si virat cu intarziere / da de ce sa-mi cer scuze ca nici nu e vina mea si nici nu te ajua cu ceva". La regiile de transport public de la noi nu exista obiective decat la nivel de gargara electorala, nu exista sedinta cu publicul calator / CLIENT pentru stabilirea de noi obiective, nici pentru evaluarea succesului la obiectivele deja stabilite, nici pentru gasirea de vinovati in esuarea atingerii obiectivelor. Toate persoanele din functiile de conducere se bat cu caramida in piept ca ei vor dar mereu altii nu ii lasa, vinovati nu se gasesc niciodata, toti se tin de scaune cu ghearele si coltii iar principala ocupatie a zilei e uitatul pe sub sprancene la colegii din departamentul vecin, toti acuza ca sunt schimbati pe criterii politice dar niciunul nu comenteaza cum a obtinut el functia, etc, etc.

 


Re: Repartizarea trenurilor de metrou tedexy

De acord cu tine partial. Totusi eu nu generalizez aiurea, si nu am spus ca e plin de prosti. Din pacate suntem doar condusi de ei. Cat despre greva, sa mai lasam ideea asta de greva una doua. Mai intai sa vedem seriozitate si apoi sa facem proteste. In plus sunt foarte multe persoane chiar deja cu pregatirea necesara care abia asteapta sa aiba un loc de munca atat de caldut si bine platit. Doctrina multi-nationalelor invata ca nimeni nu e de inlocuit. Ori ramanem blocati in trecut, ori singura solutie pentru companiile de stat este sa se alinieze unui tipar de management la zi. Nu sunt mecanicii pe care ii are Mtx azi singurii capabili sa faca munca asta la noi in tara. In rest legat de mizeria din institutiile statului de acord in totalitate.

 


Re: Repartizarea trenurilor de metrou shoppy

Nu ca ridic in slavi pe mecanici, dar cine lucreaza in situatie de raspundere si stres are nevoie de pauze, altfel randamentul scade drastic. Legile alea ca soferii trebuie sa conduca x ore cu y ore pauza nu sunt asa aiurea ca sa incurce lumea, lefel si la mecanici, piloti, si altele asemenea. Pana la urma nu e vina mecanicului ca semicursa dureaza 50 in loc de 40 de minute, el tot trebuie sa-si faca pauza, si daca te apuci sa pui biciul aiurea pe oamenii de jos pana la urma aia o sa se uneasca impotriva ta, fie ca fac greva fie ca isi dau demisia in masa e cam tot aia. Apoi idea asta a ta cu "mai sunt 100 la poarta care deabia asteapta" este atitudine de manager habarnist viitor somer, ca aia de la poarta s-ar putea sa isi foloseasca capul si sa nu mai dea buzna intr-un loc unde aia dinainte isi dau demisia in masa sau se tin numai in greve.

In tarile civilizate nu pune nimeni aiurea biciul pe mecanici sau pe soferi ci cauta alte metode de a micsora perturbatiile sau efectele lor cum ar fi afisarea orarului normal de circulatie, introducerea de curse suplimentare, anuntarea in timp real a situatiilor de trafic perturbat, eliberarea de adeverinte la iesirea din statii din care reiese ca traficul a fost perturbat si nu e vina omului ca intarzie la serviciu, eliberarea de bilete compensatorii gratuite, etc., chestii care la noi sunt doar vise.

 


Re: Repartizarea trenurilor de metrou andrei11

Tineti  cont de "efectul de tunel" boala profesionala recunoscuta.
Ia incedrcati voi sa mergeti incontinuu prin spatii inchise, inclusiv numai prin tunel. Nu joc pe calculator, situatii reale.

 


Re: Repartizarea trenurilor de metrou puidemorosan

Fac un Berceni-Pipera si retur si incerc sa fac tot posibilul sa ies la lumina dar saracii mecanici cand baga ore intregi la intuneric…

 


Re: Repartizarea trenurilor de metrou tedexy

Nu stiu cum sa va spun dar aceste neajunsuri se presupune ca sunt cunoscute in momentul in care iti asumi un asemenea loc de munca. Sunt de acord cu faptul ca nu este deloc o meserie usoara, dar se asuma faptul ca in momentul alegerii persoanele erau cat se poate de responsabile. Cat despre vederea in tunel, sa o lasam mai moale, ca nu se mai face de la smartpheon sau sudoku, atunci cand mergi pe ATO. Atitudinea de a inlocui oameni care nu performeaza este total potrivita in cazul unui management eficient, e trist dar asta este directia de management in societatea noastra dorita a fi moderna. Remuneratia intotdeauna ar trebui sa fie proportionala cu ceea ce ofera angajatul. Eu sunt convins ca exista si mecanici care fac munca asta din pasiune si in cazurile lor ar trebui chiar gasita o schema de bonusare. Dar si asta impreuna cu multe altele sunt imposibil de realizat in conditiile unui dezinteres fata de companie in sine al managerilor responsabili de Mtx si un interes exagerat catre buzunarasul propriu. In fond eu cred ca de aici pleaca totul.

 


Re: Repartizarea trenurilor de metrou andrei11

Efectul de tunel nu are nici o legatura cu ATO, ci cu faptul ca esti obligat sa te uiti inainte, cu sau fara ATO. Incearca sa te uiti inainte in tunel, cu trenul in functiune, nu mult, vreo 20 minute, si dupa aia vezi cum e. N-are nici o legatura cu pasiunea fata de meserie. Nici psihologic vorbind nu cred ca se dezleaga cuvinte imbârligate cu trenul in mers.
Atrăgeam atentia ca la capetele de linii obligatoriu trebuie un timp de odihna a vederii.

 


Re: Repartizarea trenurilor de metrou Radu Stanescu

Apropo de sincronizarea trenurilor de metrou la Eroilor direcţia Pta. Unirii, azi, ora 8:30 trenul de Republica a trebuit să deschida de 3x uşile pentru că de fiecare data cineva care alerga din trenul de Militari bloca inchiderea uşilor. Pentru 30sec pe care le putea sta pentru imbarcarea calatorilor, trenul a stat peste un minut. În staţie nu a existat niciun anunţ, aşa că oamenii au mers la ghici. Dacă ar aştepta maxim 30sec şi s-ar anunţa ce tren pleacă primul, totul ar fi perfect. Normalitatea pare foarte greu de obţinut chiar şi după atâţia ani de când magistralele au staţie comună. Precizez că ambele trenuri erau Bombardier.

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420558 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use