Trenurile CAF

Prezentări, discuţii, noutăţi despre materialul rulant al Metrorex

Re: Trenurile CAF

Mesajde rizzuh » Vin, 14 Feb 2020, 14:03

subway guru scrie:Trenul nu are cum sa prinda 60km/h alimentat la pantograf si cu un LDH agatat in coada...

Imagine
rizzuh
 
Mesaje: 4
Membru din: Lun, 10 Feb 2020, 10:08

Re: Trenurile CAF

Mesajde subway guru » Vin, 14 Feb 2020, 15:10

Nu prea aveti nicio idee despre cum sunt dimensionate instalatiile de tractiune!
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11776
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Trenurile CAF

Mesajde Costin » Vin, 14 Feb 2020, 18:08

Noi sau AFER?
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 9342
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Trenurile CAF

Mesajde misterr » Vin, 14 Feb 2020, 19:04

subway guru scrie:Trenul nu are cum sa prinda 60km/h alimentat la pantograf si cu un LDH agatat in coada...
Corect.
#subway guru a citit raportul și a înțeles.
În raport se descrie foarte clar succesiunea evenimentelor:
t. după parcurgerea unui spațiu de 95 metri, la ora 09:49:24, la viteza de 13,433 km/h se înregistrează modificarea valorii semnalului Elec_Eff (KN) din ”0” în ”+395”, urmată de creșterea bruscă a vitezei;

CONCLUZIE: la atingerea vitezei de 13,433 km/h, pe motoarele trenului se aplică un efort electric de tracțiune care a dus la creșterea bruscă a vitezei convoiului;

u. de la ora 09:49:24 până la ora 09:50:10 pe un spațiu de 575 metri trenul a atins viteza de 63,129 km/h, după care viteza rămâne constantă până la ora 09:50:16, timp în care a parcurs 118 metri;

CONCLUZIE: efortul electric de tracțiune aplicat pe motoarele trenului a dus la creșterea vitezei convoiului;

v. de la ora 09:50:16 până la ora 09:50:26 viteza scade până la valoarea de 44 km/h timp în care a parcurs 152 metri;

CONCLUZIE: viteza convoiului a scăzut ca urmare a pierderii alimentării cu tensiune de la linia a treia;
Deci accelerarea pînă la 60km/h s-a produs pe porțiunea în care trenul a avut alimentare din șina a treia. Cînd șina a treia s-a terminat și trenul a intrat pe porțiunea cu macazuri și linie de contact aeriană (oricum avea pantograful coborît) spre depou, a decelerat:
După parcurgerea unui spațiu de 95 metri, ora 09:49:24, la atingerea vitezei de 13,433 km/h software-ul TEM a calculat valoarea absolută a cuplului conformă cu cerința de frânare comandată de CCU, dar pentru semnul cuplului, TCU a calculat un răspuns fals luând în considerare valorile intrărilor, cabina activă (care era în senul opus mișcării de remorcare) și sensul (real citit), în care vectorul magnetic al rotorului inițial a fost nul (MC în poziție neutră), semnul fiind cel precizat în fig.25. Această logică a software-ului prin care referința cabinei active a fost prioritară sensului citit de la senzorii boghiurilor a condus la orientarea câmpului statoric în sensul tracțiunii vehiculului, ce a avut ca rezultat înregistrarea unui efort electric de tracțiune de +395 KN și accelerarea TEM BM3-CAF.

Personalul care conducea și deservea locomotiva LDH a luat măsuri de frânare a convoiului prin acționarea frânelor locomotivei LDH, dar viteza a crescut în continuare atingând valoarea maximă de 63,129 km/h.

De la valoarea de 63,129 km/h viteza a început să scadă iar convoiul a circulat pe parcursul efectuat la linia nr. 8 din DsB, a lovit violent parapetul opritorului fix al liniei după care S.TEM nr.1322 a deraiat.
Deci trebuie citit bine raportul, care este impecabil.
subway guru scrie:Nu prea aveti nicio idee despre cum sunt dimensionate instalatiile de tractiune!
Costin scrie:Noi sau AFER?
AFER-ul știe foarte bine, doar că aici nu vrea nimeni să citească raportul...
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3960
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Trenurile CAF

Mesajde subway guru » Sâm, 15 Feb 2020, 00:46

:) :) :) :bere:
Concluzie: Motoarele japoneze sunt kamikaze!
Si ca sa priceapa toata lumea, un TEM alimentat la pantograf e ca un bolid cu motor V8 ce gafaie cu un singur cilindru activ!...in loc de 80km/h abia daca prinde 10km/h.
:rofl:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11776
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Trenurile CAF

Mesajde sab » Dum, 15 Mar 2020, 09:09

Trenul 14 are o vibratie continua, puternica si zgomotoasa in penultimul vagon (sens Pipera). Parca are motor de camion...
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4925
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Trenurile CAF

Mesajde ByOnu » Dum, 15 Mar 2020, 14:56

Cred ca stiu despre ce vorbesti, sunt mai multe care au asta. Este chiar foarte zgomotos si cu vibratii destul de puternice. La vreo 15 ani distanta de cand avem totusi Bombardier...

Nu cred ca avem ce sa ii facem, asta este produsul.
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 5364
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Trenurile CAF

Mesajde bercenicity » Dum, 15 Mar 2020, 15:37

Si Bombardierele aveau unele vagoane care vibrau urat și s-a rezolvat. Suspectez ca erau amortizoarele uzate, cum or fi și la CAF-uri. Tine de întreținere.
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1566
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Trenurile CAF

Mesajde ByOnu » Dum, 15 Mar 2020, 17:26

Vibratia la care ma refer eu este clar de la boghiurile motor, este ceva de se aude si se simte foarte puternic chiar si in statii.
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 5364
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Trenurile CAF

Mesajde cris_m » Dum, 15 Mar 2020, 17:49

Am remarcat si eu treaba asta, dar e demult. E ca un huruit si totodata o vibratie puternica sub vagon, mai ales la capete unde sunt boghiurile.
Semnează și tu petiția pentru Muzeul Transportului Bucureștean!
Avatar utilizator
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 4666
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Trenurile CAF

Mesajde sab » Dum, 15 Mar 2020, 17:56

Eu nu merg zilnic pe M2, doar in fiecare week-end. Pentru mine este ceva nou, dar ar trebui sa faca ceva, indiferent care este cauza. Este neplacut, sper ca nu afecteaza siguranta....
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 4925
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Trenurile CAF

Mesajde GPS » Dum, 15 Mar 2020, 19:09

De-a lungul timpului au existat mai multe vagoane cu probleme la ramele CAF, indiferent că este R, M sau MP. În majoritatea cazurilor acestea s-au rezolvat treptat.
GPS
Membru Gold
 
Mesaje: 2866
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Trenurile CAF

Mesajde Cristi N » Lun, 16 Mar 2020, 21:50

Daca ziceti ca se aude si cand sta trenul pe loc nu cumva e vorba de compresoare?
Cristi N
Membru Silver
 
Mesaje: 889
Membru din: Joi, 24 Iun 2010, 18:09
Localitate: Bucuresti S2

Anterior

Înapoi la Trenurile de metrou din București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 13 vizitatori