Această interfață a forumului va fi în scurt timp retrasă definitiv și înlocuită cu una nouă.
Noua versiune este în prezent în teste și disponibilă aici:
https://beta.forum.metrouusor.com/
[X] Închide

 

⚠️ Încearcă noul forum!

Trenurile CAF

Prezentări, discuţii, noutăţi despre materialul rulant al Metrorex

Re: Trenurile CAF

Mesajde subway guru » Vin, 24 Ian 2020, 17:47

Si pana la urma cine plateste boacana?
Si de ce macara? Cricurile hidraulice ce au?
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 12181
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Trenurile CAF

Mesajde ByOnu » Vin, 24 Ian 2020, 18:01

Poate am scris eu eronat macara.
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 6004
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Trenurile CAF

Mesajde andrei11 » Vin, 24 Ian 2020, 18:12

Dacă << Macaraua va fi in hala supraterana iar cablurile vor trece prin placa din beton. >> e sigur macara. Guru a sugerat altceva, vagonul să fie împins de jos în sus, nu tras de jos în sus.
Îl împingi cu cricuri, îl tragi cu macaraua.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 18754
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Trenurile CAF

Mesajde subway guru » Vin, 24 Ian 2020, 22:49

S-au mai inventat si palanele...
:lol:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 12181
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Trenurile CAF

Mesajde aztec » Sâm, 25 Ian 2020, 11:00

Dupa mine , au ales cea mai complicata metoda.
Asa stiu ei..e de ridicat, cu macara...

Pai si in Romania s-au mutat case, biserici si blocuri...pe sub ele, nu cu macaraua...

La altii e treaba nu chiar rara să-și aleaga casa din "parcul de case" si sa le amplaseze la destinatie cu firme ce le ridica de pe locatie si le muta sute de km...cabies mai ieftin.

Mare e gradina....si nu stiu ce consultant au ales, ca pare cu dedidactie, altfel faceau un caiet de sarcini pt evacuare cu necesitatea pastrari la integralitati fara sa indice metoda, doar suma.
Avatar utilizator
aztec
Membru Silver
 
Mesaje: 2818
Membru din: Mie, 30 Iun 2010, 20:08

Re: Trenurile CAF

Mesajde TibiV » Sâm, 25 Ian 2020, 11:09

Cam greu de pastrat integralitatea unui vagon care a trecut printr-un perete si s-a oprit in al doilea...
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9895
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Trenurile CAF

Mesajde misterr » Sâm, 25 Ian 2020, 12:10

Nici la ranfluarea vaporului cu oi n-au fost mai dibaci...
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3987
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Trenurile CAF

Mesajde TibiV » Sâm, 25 Ian 2020, 12:21

Au fost mult mai rapizi cu vaporul:
Accidentul: 24 noiembrie 2019
Semnarea contractului de ranfluare cu GPS: 14 ianuarie 2020
Inceperea operatiunilor: 15 ianuarie 2020

Doar 52 de zile....
Nu va dati voi seama, dar s-au miscat cu viteza luminii...
Fata de 1 (un an) fara doua zile la metroul de la Berceni... :(
(Este adevarat, in trenul de metrou putrezeau cel mult niste sobolani...)
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9895
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Trenurile CAF

Mesajde misterr » Sâm, 25 Ian 2020, 12:45

La vapor au așteptat după armator, care pînă la urmă n-a mai răspuns (a dispărut în ceață), urmînd ca statul român să facă operațiunea și să recupereze banii în justiție de la armator sau de la asigurător.
La metrou încă nu se știe cine va plăti toată distracția (adică de la cine se vor recupera banii)...
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3987
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Trenurile CAF

Mesajde survola » Sâm, 25 Ian 2020, 16:09

La metrou încă nici nu a început"operațiunea".
Avatar utilizator
survola
Membru Silver
 
Mesaje: 2893
Membru din: Lun, 06 Feb 2012, 12:08

Re: Trenurile CAF

Mesajde subway guru » Sâm, 25 Ian 2020, 23:35

Au asteptat probabil verdictul de la AFER care nu am auzit sa fi sosit nici pana in ziua de azi...
:popa:
Ca asa e la bugetari, timpul trece, leafa merge, noi ne facem ca muncim...
Daca era dupa mine i-as fi chemat pe bravii nostri soldati de la brigada CF a armatei de la Chitila, o rezolvau baietii un-doi doar cu experienta si forte proprii fara ajutoare NATiO franta ca ti-am dres-o...
:rofl:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 12181
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Trenurile CAF

Mesajde Valentin » Mar, 28 Ian 2020, 15:11

Avatar utilizator
Valentin
Membru Bronze
 
Mesaje: 385
Membru din: Sâm, 02 Iun 2018, 19:49
Localitate: Bucuresti - Sector 6

Re: Trenurile CAF

Mesajde BodoMinea » Mar, 28 Ian 2020, 15:45

Eu am extras următoarele informații de bază din textul raportului, pentru cine nu dorește să treacă prin toate detaliile:

C.4.4.2. Constatări tehnice la TEM nr.1322-2322
C.4.4.2.1. Constatări la interfața om-mașină (HMI)

La verificările efectuate imediat după producerea incidentului, la TEM nr.1322-2322 s-au constatat următoarele:
A. la S.TEM nr.2322:
a. cheia de punere în funcțiune era introdusă în contact și în poziția OFF (cabină inactivă);
b. controlerului de bord era în poziția ,,neutru” (trenul nu are comandată nicio forță de tracțiune sau de frânare);
c. comutatorul modului de selecție mod operare a vehiculului în poziția ,,MANEVRĂ”;
d. indicația de 28km/h viteză la care s-au oprit înregistrările;

C.5. Interfața om-mașină-organizație
Interfaţa om – maşină

Producerea incidentului care a avut loc în data de 26.01.2019 la DsB a avut la bază o funcționare inadecvată în logica software, fiind influențată de insuficienta definire a sarcinii de muncă.
La data de 26.01.2019 activitatea s-a desfășurat în contextul unor condiții meteo deosebite, care au constat în precipitații abundente sub formă de chiciură, care s-au depus pe linia de contact, ceea ce a schimbat felul în care era organizată activitatea de manevră în mod curent.
Felul în care a fost organizată activitatea de manevră, care presupunea remorcarea TEM cu o locomotivă LDH, coroborat cu prevederile din [NI.5], secțiunea 5 Operarea în Regim de urgență capitolele 5.10.3 Cuplarea cu Locomotiva de Manevră și 5.10.4 Operarea cu o Garnitură Cuplată, care permit remorcarea unui tren BM3 activ precum și faptul că în acest caz, garnitura remorcată nu aplică niciun fel de tracțiune sau efort de frânare, a indus celor doi mecanici din posturile vehiculului TEM convingerea că sarcina lor se va limita la supravegherea activităţii, fără a interveni în fapt în realizarea acesteia. Operatorii au fost surprinşi de reacţia vehiculului şi au avut convingerea că viteza convoiului de manevră este imprimată de acţiunea LDH. Creşterea necontrolată a vitezei convoiului de manevră a reprezentat o situaţie impredictibilă, care a depăşit puterea lor de înţelegere în contextul în care nu aveau construit un model mental despre acest mod de lucru al vehiculului.
Impredictibilitatea situaţiei, convingerea că deplasarea convoiului de manevră este imprimată de LDH, şi timpul scurt în care TEM a funcționat necontrolat, nu a permis operatorilor umani să ia măsuri pentru frânarea vehiculului TEM care ar fi permis reducerea consecinţelor incidentului.

Interfaţa om – organizaţie
Activitatea de manevră s-a desfăşurat respectând prevederile Ghidului operativ de intervenţie la trenurile tip BM3-CAF, ghid elaborat de Metrorex SA pe baza informaţiilor din Manualul Mecanicului elaborat de către CAF şi a experienţei în exploatarea acestor tipuri de vehicule.
Existenţa unor zone insuficient acoperite și lipsa de claritate din Manualul Mecanicului privind felul în care trebuie organizată remorcarea TEM, în cadrul activității de manevră ale acestora cu ajutorul locomotivelor LDH, au influențat producerea incidentului.


DsB Depoul Subteran Berceni
DSB Depoul Suprateran Berceni


De altfel, e interesant tot raportul, cu grafice și detalii pe fiecare minut dinaintea incidentului.
TREN km 2019: ☆8700, 2018: 8650, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2019: 1000, 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2019: 17000, 2018: 8400, 2017: ☆19700, 2016: 6700 | ⚓ km 2019: ☆500, 2018: 30 | Video, Foto, Web: Canal Youtube | Galerie Imgur | 360 | Schemă linii metrou
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 907
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Trenurile CAF

Mesajde BIGRED1984 » Mar, 28 Ian 2020, 16:16

Foarte interesant raportul. Zici ca e serialul Cernobal, daca ati vazut. O secventa netestata, scaderea vitezei , dezactivarea franelor si pe urma o crestere brusca de viteza...si zidul , inevitabil.
Pentru un software de asemenea anvergura, mi se pare aiurea sa nu faci un astfel de test, adica un fel de tug-of-war, practic cabina ramasa activa, sensul indicat de ea era invers decat tragea LDH.
Adica nu te-ai gandit, la teste, ca s-ar putea sa traga unul trenul invers, sa uite sa schimbe cabina activa ?
BIGRED1984
Membru Bronze
 
Mesaje: 228
Membru din: Lun, 05 Ian 2015, 13:39

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Trenurile de metrou din București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori