Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Transport public de noapte STB

757 posts, 297610 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 55
 
 

📖 Pagination options
  • baubau
  • Posted:
  •  

Transport public de noapte STB baubau

Nu cred ca se poate spune ca ar fi mai ieftin sa cumpere autobuze noi. In cat timp s-ar amortiza investitia?
Noaptea fiind trafic redus probabil si consumul autobuzelor existente ar fi redus, nu sunt folosite noaptea, de intretinerea lor se ocupa deja, ar trebui doar sa plateasca ore de noapte unor soferi, deci costurile nu ar fi asa mari si s-ar putea realiza inainte de 2011.
In schimb, sa cumpere niste autobuze noi si mici (pe care probabil vor spune ca nu le pot scoate pe traseu si ziua din diverse motive) pare mai curand o idee de afacere profitabila pentru cine trebuie.
Mai bine ar cumpara autobuze de dimensiuni normale care pot fi folosite si ziua pentru a suplimenta nr. de masini pe anumite trasee.

Then again, de trasee turistice ecumenice avem mai multa nevoie - acolo merg si autobuze de dimensiuni normale si nu e nevoie sa asteptam 2011, doar exista cerere.

 


Re: Transport public de noapte RATB Dominatrix

Bucurestiul ar putea avea transport public de noapte in 2011

De anul viitor, Bucurestiul ar putea avea transport public de noapte, afirma directorul Regiei Autonome de Transport Bucuresti, Adrian Crit.
Daca se va intampla asta, sper sa nu mai trebuiasca sa dau 20 de lei pentru o cursa cu taxiul pe o distanta de patru statii de autobuz si sa ma intreb daca o sa mai ies cu viata de acolo, pentru ca, printre altele, soferul vrea sa-mi arate cum se conduce masina fara sa apesi frana. De asemenea, sper sa nu mai fie nevoie sa merg pe jos acasa noaptea, dupa ce tocmai am constat ca am pierdut ultimul autobuz, nu din cauza ca am ajuns prea tarziu in statie, ci pentru ca soferul a plecat cu 10 minute mai devreme in cursa, ca sa ajunga mai repede la autobaza.
"Suntem o capitala europeana care nu are transport public de noapte. Ma gandesc ca incepand de anul viitor sa demaram acest proces de innoire a Regiei cu niste vehicule.
Adica cum? Ce rost are sa cumperi un parc specializat de vehicule care sa circule numai noaptea? In cat timp se vor amortiza? Tare mi-e teama ca aducerea de vehicule de capacitate mai mica, aparent doar pentru unele trasee si utilizate numai in anumite intervale orare va insemna inceputul dubizarii RATB-ului.
Nu ma gandesc la vehicule costisitoare ci la unele nepoluante si care sa ne rezolve problema transportului public de noapte", a declarat Crit la Realitatea FM.
Stai un pic, nu poti sa fii si satul,si cu slanina in pod. Ori cumperi vehicule ieftine, ori vehicule nepoluante. Nu se poate sa le ai pe amandoua in acelasi timp. Poate duba polueaza mai putin decat autobuzul, dar oare ii pasa cuiva de "poluarea" la care vor fi supusi calatori, obligati sa calatoreasca in asemenea vehicule? Si cum ramane cu normele europene cu omul care calareste cercul, sau alea sunt numai pentru fraieri?
Directorul RATB a adaugat ca pe timpul noptii, datorita traficului redus, este nevoie de mijloace de transport in comun mai mici. El a precizat ca va fi luata in calcul varianta introducerii de masini care sa functioneze cu energie electrica.
Adica ce? Troleibuze?  :lol: Sau baga masinute din alea cum vezi prin parcurile de distractii? :lol:
"Pentru reducerea costurilor, este necesar ca in perioadele care nu sunt de varf sa avem niste vehicule de capacitate mai mica, cu un consum mai mic, cu emisii poluante mai mici, astfel incat sa nu fie deranjat publicul care circula prin Bucuresti, iar Regia sa aiba costurile mai mici.
Adica nu trebuie deranjati parvenitii cu Q7 care se intorc beti din carciuma si eventual mai si omoara niste nevinovati pe trecerea de pietoni, si nici cetatenii pasnici care nu pot dormi daca le trece tramvaiul sau autobuzul noaptea prin fata casei/blocului. Dorm mai bine cand le tulbura linistea doar maidanezii sau muzica de genul "Pe la spate, pe la spate/Asa vor fetele toate" difuzata de institutiile culturale "deschise" pana la 4-5 dimineata, plus piromanii, pardon pirothehnistii care dau artificii de Anul Nou :twisted: . Pardon, am uitat ca in noaptea aia RATB-ul totusi circula.
Nu este bine sa utilizam in momentul de fata vehicule existente, in conditiile in care ele sunt vehicule de capacitate mare. Noaptea traficul nu este atat de intens.
Sigur ca nu e bine sa se utilizeze vehiculele existente. E mai bine sa ai cheltuieli suplimentare cu retragerea vehiculelor "de zi" la depou/garaj, urmata de scoaterea in traseu a vehiculelor "de noapte", eventual pe trasee aproape identice. Cine plateste motorina arsa aiurea pe acces/retragere? Legat de "intensitatea" traficului de noapte, asta depinde de zona. Obligatoriu ar trebui sa existe o linie care sa ajunga si pe Centura in zona Pipera - Tunari, si una care sa treaca si pe Matasari, in locul tramvaiului 55. :twisted:
Nu vor fi tramvaie si nici troleibuze, ci doar autobuze mai micute si ma gandesc, in conditiile in care cercetarea in domeniul vehiculelor rutiere a evoluat foarte mult, chiar la niste vehicule care sa fie cu propulsie electrica. Acestea sunt silentioase si pe timpul noptii nu dau probleme de zgomot si emisii poluante", a mai declarat Adrian Crit.
Sa mori tu? Sa nu-mi spuneti ca a inventat RATB-ul autovehiculul electric, ca mor :lol: . Adevarul e ca asa ceva a existat, dar a fost retras repede de pe piata, fiindca n-a fost pe placul cow-boy-ilor lui Gigi Boschet. Sau poate se gandeste la un maxi-taxi care sa mearga cu hidrogen? Ar fi fain sa ne plimbam noaptea prin Bucuresti cu dube de 1 milion de euro bucata… :lol:
Potrivit directorului RATB, proiectul ar putea fi pus in practica cu ajutorul fondurilor europene sau in urma unui parteneriat public privat."Sunt doua solutii: putem apela la fonduri europene sau parteneriate publice private. Acestea sunt solutiile care se pot aplica", a precizat Crit.
Fonduri europene? Pai cine iti da de la UE bani ca sa cumperi dube? Singura varianta ramane "parteneriatul public-privat", adica mai pe romaneste, RATB-ul pune la dispozitie traseele pe care exista potentiala cerere, iar firma Spanac Transport SRL pune la dispozitiile maxi-taxi-urile, pardon autobuzele mici si cu consum redus cu care se va plimba poporul noaptea, iar incasarile raman tot la sus-numita firma. :twisted: Simplu, nu-i asa?
Pentru ca aceasta idee sa fie pusa in parctica, ea trebuie aprobata de Consiliul General al Muncipiului Bucuresti."Este o propunere care pleaca de la noi si trebuie votata si aprobata in Consiliul General al Capitalei", a explicat directorul Regiei.
Nu mai este de mult un secret ca dragii nostri consilieri generali sunt cam repetenti la literatura, ca si la alte materii, printre care VIATA DE NOPATE. Ce parere o avea despre acest proiect Mircea Raicu, care spunea anul trecut ca transportul in comun de noapte este un moft, fiindca Bucurestiul nu are viata de noapte? Eu cred ca domnia sa a fost taximetrist intr-o viata anterioara (varianta politicoasa de a-mi exprima speranta ca nici el, nici rudele lui n-au actiuni la vreo firma locala de taxi in aceasta viata. Sau ma insel?) :twisted:

Ar fi o idee ca inainte de vot, sa scoatem cativa consilieri generali, sau chiar pe dr. Oetker in oras pana dupa miezul noptii si sa-i lasam apoi sa plateasca cursa cu taxiul – eventual cu unul care are si o maimuta :twisted:  -  si sa vedeti cum imediat se voteaza propunerea in consiliu.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Transport public de noapte RATB Tom

Dominatrix wrote:
Daca se va intampla asta, sper sa nu mai trebuiasca sa dau 20 de lei pentru o cursa cu taxiul pe o distanta de patru statii de autobuz si sa ma intreb daca o sa mai ies cu viata de acolo, pentru ca, printre altele, soferul vrea sa-mi arate cum se conduce masina fara sa apesi frana. De asemenea, sper sa nu mai fie nevoie sa merg pe jos acasa noaptea, dupa ce tocmai am constat ca am pierdut ultimul autobuz, nu din cauza ca am ajuns prea tarziu in statie, ci pentru ca soferul a plecat cu 10 minute mai devreme in cursa, ca sa ajunga mai repede la autobaza.
In primul rand, fa comanda la taxi prin telefon. Poate in afara de niste figuri de stil de condus, nu-si va permite prea multe, pentru ca a venit la comanda si poate fi reclamat. Exista niste firme unde se tine cont de asta. Poate clientul nu vede, dar soferul da. In varianta cu autobuzul, e corect, dar si acolo poti reclama ca a plecat mai devreme. Nu-mi place sa fiu turnator, dar nici sa ma ia de fraier nea' Gigel cu volan in fata la el.
"Suntem o capitala europeana care nu are transport public de noapte. Ma gandesc ca incepand de anul viitor sa demaram acest proces de innoire a Regiei cu niste vehicule.
Adica cum? Ce rost are sa cumperi un parc specializat de vehicule care sa circule numai noaptea? In cat timp se vor amortiza? Tare mi-e teama ca aducerea de vehicule de capacitate mai mica, aparent doar pentru unele trasee si utilizate numai in anumite intervale orare va insemna inceputul dubizarii RATB-ului.
Observ ca jucarii cum a fost Ikarus 222 nu au prins in Romania, in schimb a prins trotineta X & Y sau XDY (depinde cum scrie pe ea) :twisted:
Eu nu inteleg de ce nu pot folosi noaptea + in weekend niste DAF'uri, Rocaruri sau pur si simplu niste masini mai bune, dar cu kilometri mai multi (si de aia sa stea pe bara mai mult ca sa nu iasa din garantie cu kilometrajul). Oare cum suna licitatia? "Achizitionare mijloace de transport pentru noapte" :?: :lol:
Nu ma gandesc la vehicule costisitoare ci la unele nepoluante si care sa ne rezolve problema transportului public de noapte", a declarat Crit la Realitatea FM.
Stai un pic, nu poti sa fii si satul,si cu slanina in pod. Ori cumperi vehicule ieftine, ori vehicule nepoluante.
In afara de poluarea sonora (poporul muncitor doarme noaptea :lol: ), nu vad de ce transportul de noapte ar trebui sa fie mai nepoluant decat cel de zi. Din contra, noaptea iese mai putin gaz decat ziua, cand RATB se ia la intrecere cu tancurile Q7 si X6, cu masinile de gunoi (care polueaza si prin continutul lor), cu camioanele Zmeuroconstruct, Tehnologica Papion si Magar't, cu toate masinile mici dela Dacia 1300 si Oltcit la Rolls Royce si motocicletele care polueaza si ele si sonor si prin emisiile de gaze. Deci, din partea mea n'au decat sa aduca si niste SM-11 pentru transport de noapte.
Directorul RATB a adaugat ca pe timpul noptii, datorita traficului redus, este nevoie de mijloace de transport in comun mai mici. El a precizat ca va fi luata in calcul varianta introducerii de masini care sa functioneze cu energie electrica.
Adica ce? Troleibuze?  :lol:
Asta e chiar culmea, sa puna troleibuze sau jucarii electrice care sa mearga doar noaptea prin zone unde nici macar nu exista acum transport electric. Eventual ziua sa si scoata reteaua de sub tensiune, ca s'o poata fura baietii.
Adica nu trebuie deranjati parvenitii cu Q7 care se intorc beti din carciuma..., si nici cetatenii pasnici care nu pot dormi daca le trece tramvaiul sau autobuzul noaptea prin fata casei/blocului. Dorm mai bine cand le tulbura linistea doar maidanezii sau muzica de genul...
Muzica? Se cheama manele. Muzica e altceva. Da, exista mosi care reclama de 3 ori pe zi ca tramvaiul 6177 a trecut cu 3 km peste limita de viteza, dar trag patura pe ei si-si baga vata in urechi cand iese aurolacul beat si urla pe strada "ce frumoasa e viata cu vodka in pahar, sa-mi $%£ £^$% de nu-i asa".
Nu este bine sa utilizam in momentul de fata vehicule existente, in conditiile in care ele sunt vehicule de capacitate mare. Noaptea traficul nu este atat de intens.
Sigur ca nu e bine sa se utilizeze vehiculele existente. E mai bine sa ai cheltuieli suplimentare cu retragerea vehiculelor "de zi" la depou/garaj, urmata de scoaterea in traseu a vehiculelor "de noapte", eventual pe trasee aproape identice.
N'as putea spune cat de bine e ca un vehicol sa mearga 24/7 (in sensul de timp :twisted: ), ceea ce e cam un 24/7 (in sensul celalalt) pentru uzura lui. Cu un progam bine pus la punct, pe masura retragerii masinilor "de zi", ar incepe sa iasa cele "de noapte". Problema e ca si salariile soferilor vor fi "de noapte".
Nu vor fi tramvaie si nici troleibuze, ci doar autobuze mai micute si ma gandesc, in conditiile in care cercetarea in domeniul vehiculelor rutiere a evoluat foarte mult, chiar la niste vehicule care sa fie cu propulsie electrica. Acestea sunt silentioase si pe timpul noptii nu dau probleme de zgomot si emisii poluante", a mai declarat Adrian Crit.
Sa mori tu? Sa nu-mi spuneti ca a inventat RATB-ul autovehiculul electric, ca mor :lol:
Ba da, probabil inventatorul era roman, poate a trecut si pe la STB/ITB inainte sa emigreze :twisted: Totusi, nu inteleg de ce merge atat de intens pe ideea asta de masinuta electrica sau trotineta nepoluanta. Repet, in afara de poluarea fonica, tinand cont de ora, nu cred ca e o problema ca auzi un zgomot de usi deschise si inchise printre zdranganeala si fumul dela lampa lui Alladin ("hai fetito freaca lampa mea putin").
Nu mai este de mult un secret ca dragii nostri consilieri generali sunt cam repetenti la literatura, ca si la alte materii, printre care VIATA DE NOPATE. Ce parere o avea despre acest proiect Mircea Raicu, care spunea anul trecut ca transportul in comun de noapte este un moft, fiindca Bucurestiul nu are viata de noapte? Eu cred ca domnia sa a fost taximetrist intr-o viata anterioara (varianta politicoasa de a-mi exprima speranta ca nici el, nici rudele lui n-au actiuni la vreo firma locala de taxi in aceasta viata. Sau ma insel?) :twisted:
Mie imi povestea taximetristul ce clienti ducea pe la fetele de noapte, negociau aia pe la 50 roni si aparea una de-ti venea sa dai cu dezinfectant dela 100m. Bucurestiul are viata de noapte. Din pacate nu prea stiu cat de compatibila cu transportul in comun este aceasta. E adevarat, si tramvaiele K5 din Cairo, fara faruri si cu usile deschise, iar interiorul plin de plosnite (pentru asta nu garantez pentru ca n'am urcat, doar am fost avertizat!), se numeau totusi tramvaie.
Oricum, ideea in sine nu e rea. Mai bine insa ar fi pusa in practica printr'un program foarte bine pus la punct, cu intervale intre vehicole suficient de mari ca sa nu se umble la capacitate, dar suficient de mici incat sa nu preferi pe "masina 592 in 9 minute".

 


Re: Transport public de noapte RATB fider

Mereu este vesel cand ne gandim la transportul de noapte.

In trecut, inainte de 1989 si putin dupa aceea avea foarte mult sens transportul de noapte fiind multe platforme industriale cat si trenuri care soseau noaptea in Gara de Nord.

In prezent platformele industriale sunt doar o amintire, centrele comerciale uriase au impanzit orasul dar nu sunt deschise noaptea iar Gara de Nord este pustie in acelasi interval. Aeroporturile nu genereaza mai deloc trafic nocturn si nici in rest nu prea conteaza (petrecerile de neam prost si betiile din diverse cluburi nu se pun la socoteala).

Pentru cine nu cunoaste, cu mici exceptii, cam nici un traseu urban nu mai are cerere pe timp de noapte cu exceptia celor spre centru (Universitate) si, poate, Gara de Nord. In rest chiar daca circula vehicule ele sunt goale. Cererea de transport este foarte mica.

In prezent nu cred ca ar fi o problema reala cererea pentru transportul de noapte. O a doua problema este ca, avand in vedere puzderia de taxiuri, un autobuz care vine la 15 minute va fi la limita interesului. Orice depaseste acest timp devine neatragator. Avand in vedere ca nici la 15 minute nu cred ca obtii un autobuz de 100 de locuri cu incarcare de minim 20% mai bine de lasi pagubas. La dube nici nu are sens sa ne gandim avand in vedere ca nu ai la ce sa le folosesti pe timp de zi.

Singura solutie mai de acceptabila ar fi doar de midibuze ce sunt ziua pentru trasee turistice/agrement si noaptea pentru transport. Dar chiar si asa cred ca la "dezmatul" din anumite nopti, la sfarsit de saptamana, prin oras orice autobuz sau midibuz ar trebui sa aiba si agent de paza, ceea ce face transportul nerentabil pentru maxim 20 calatori/ora/sens.

 


Re: Transport public de noapte RATB Dominatrix

Intr-o capitala europeana, fie ea si la marginea (sau mai bine zis, coada) Europei, cu milioane de locuitori, cu mii de taxiuri si mult peste un million de masini, este total absurd sa poti circula noaptea cu mijlocele de transport in comun numai de Inviere (asa cum ii sta bine unui stat LAIC) si de Noaptea Muzeelor. Problema este ca se doreste cumpararea de midibuze/maxi-taxi speciale pentru transportul de noapte. In primul rand, mi se pare gresit sa cumperi un parc specializat pe care sa-l folosesti numai cateva ore pe zi. In al doilea rand, nu m-as mira daca pana la urma nu se va cumpara nimic, ci se va seman un accord cu vreo firma de autobuze mici de care e plina tara, adica urmasii lui Maxi-Tac'su, care sa presteze acest serviciu si sa circule la intervale de o ora. Cunoscand destul de bine viata de noapte bucuresteana, pot da o parere, zic eu, destul de avizata, ca un cotet pe roti de 20 de locuri care sa circule o data pe ora nu va rezolva absolut nimic. In decursul unei ore, cred ca pe trasee precum Universitate – Drumul Taberei se vor strange cel puţin 60 de oameni – si asta intr-o noapte din zilele de lucru. Deci, daca vrem sa scoatem RATB-ul noaptea in oraş, macar s-o facem asa cum trebuie, cu troleibuze, autobuze si tramvaie.

Legat de ce a scris fider mai sus, chiar daca s-au dus platformele industriale, iar traficul prin gara este mult diminuat fata de anii '80, populatia e tot aceeasi si sunt destui care si lucreaza noaptea, pe langa cei care se duc in oras la sfarsit de saptamana. Apropo de gara, cu intarzierile colosale din ziua de astazi, cine iti plateste taxiul pana acasa daca trenul soseste la Bucuresti dupa ora 23:00, desi teoretic trebuia sa ajunga cu 2 ore mai devreme?

Sa ne amintim ca din 1956 pana in anii '80, din punctul de vedere al transportului de noapte, Bucurestiul era o capitala europeana, iar suspendarea din anii '80 s-a facut dintr-un motiv cat se poate de CAPITALIST, legat de economia ce trebuia facuta pe toate planurile, nu neparat fiindca cererea nu exista. Bineinteles, ca pe vremea aia nu erau petrecareti de noapte, vremurile fiind prea groaznice ca sa-i mai arda cuiva de mers prin carciumile oricum inchise in numele moralitatii. Bineinteles, ca odata desfiintat acest serviciu, lumea s-a indreptat catre alte mijloace de transport, iar imediat dupa '90, cand s-a incercat reintroducerea transportului de noapte, rezultatele au fost lamentabile, atat din cauza cererii care oricum mai scazuse intre timp, cat si din cauza faptului ca pentru restul era mai convenabil sa mearga cu taxiul, preturile fiind inca rezonabile, si conditiile incomparabil mai bune decat in mijloacele de transport din acea vreme.

Intre timp, orasul s-a dezvoltat, viata de noapte s-a dezvoltat, deci cerere exista. Cea mai buna dovada este numarul mare de taxiuri in circulatie, care in unele nopti de weekend abia fac fata.

Sper sa apuc vremea cand si in Bucuresti transportul in comun va fi privit ca un serviciu public indispensabil, asa cum este si sanatatea, salubrizarea, incalzirea, intretinerea strazilor, alimentarea cu energie electrica etc.. , nu ca o "povara bugetara", care trebuie subventionat doar pentru a ii multumi pe cei care nu isi permit sau nu vor sa circule cu masina personala prin oras si care este "taiat" ori de cate ori primaria are alte prioritati sau interese.  Este normal ca noaptea sa fie mai putini clienti. In majoritatea oraselor mari europene, liniile de noapte circula la jumatate de ora (deci intervalul mediu de asteptare in statie este de 15 minute)  si rar sunt pline (linia de autobuz care inlocuieste noaptea liniile de tramvai 4 si 6 din Budapesta este o exceptie). Nu inteleg de ce gradul de incarcare trebuie sa fie de minimum de 20%. Ideea este ca transportul de noapte ar trebui sa existe, fiindca e mai rau sa nu ai alternative, si nu e cazul sa ne gandim la rentabilitate fiindca transportul in comun nu va fi niciodata rentabil intr-un oras de marimea Bucurestiului.

Cat despre calitatea calatorilor, cunosc orase vestice cu zone mult mai rau famate decat Bucurestiul, si unde exista transport de noapte, inclusiv spre acele zone, iar plata se face chiar la sofer in unele cazuri. Sigur, mai sunt si scandaluri, din cand in cand mai auzi si de soferi batuti, dar in general e bine, si nu vad de ce la Bucuresti nu s-ar putea. Pana la urma, nu e Bucurestiul Vestul Salbatic.

 


Re: Transport public de noapte RATB rosetti61

Ar avea dever o linie din centru pana in Soseaua Nordului la Herastrau, acolo e durere in WE, n-ai loc sa intri pe aleile spre Disco Herastrau de taxiurile si masinile care opresc pe la terasele de acolo. Nu stiu in timpul saptamanii cum e. In cazul transportului de noapte se va adopta schema clasica cu un punct terminus in centru sau linii cu traseu apropiat de cele de zi? Care sunt cele mai optime trasee, pentru ca nici unul nu va mai lega vreo platforma industriala, sunt putine firmele/fabricile care au schimb de noapte.

 


Re: Transport public de noapte RATB Dominatrix

Firmelor cu program de noapte le-ar conveni sa deconteze angajatilor un abonament pe liniile RATB de noapte, in loc sa le deconteze taxiul. Parerea mea este ca o retea asemanatoare cu ce exista in anii '70, cu autobuze care sa plece dintr-un punct central spre cartiere la fiecare 30 de minute in timpul saptamanii si eventual 20 de minute in noptile de vineri si sambata pe unele linii care au solicitare mai mare, ar fi perfecta. Pe vremea aia existau trasee de noapte spre zone "rau-famate", cum ar fi Chitila, Ferentari, Giurgiului, Giulesti etc.. si era foarte bine. Nu vad de ce nu s-ar putea si acum, dar problema e ca nu prea se vrea.

 


Re: Transport public de noapte RATB andrei11

Dominatrix wrote:
Nu vad de ce nu s-ar putea si acum, dar problema e ca nu prea se vrea.

Inclusiv linia de tramvai circulara 26 si linia de autobuz 33 circulara aveau program de noapte... :D

 


Re: Transport public de noapte RATB Dominatrix

andrei11 wrote:
Dominatrix wrote:
Nu vad de ce nu s-ar putea si acum, dar problema e ca nu prea se vrea.

Inclusiv linia de tramvai circulara 26 si linia de autobuz 33 circulara aveau program de noapte... :D

Ah, Tatre rosii solo pe 56...Pe vremea aia nu erau Troacele RATB'ului. Cand au trecut anii? :cry:

 


Re: Transport public de noapte RATB rosetti61

A existat  numai tramvai de noapte circular nu si autobuz (o fi fost inainte, dar in toate ghidurile erau, dupa caz, A-Z cu X sezonier+26, 401-422, 429 cu 423 sezonier + 56). Placa de 56 era cu scris albastru/negru pe fond galben - la Tatre, pe celelalte nu stiu, microbuzele de noapte nu mai stiu cum aveau, ca si liniile de zi albastru pe alb.
Au avut tentativa de reinfiintare la inceputul anilor 90, dar au fost desfiintate repede din lipsa cererii. Nu se compara viata de noapte a altor metropole cu cea a Bucurestiului - ceilalti au chiar si metrou pe timpul noptii (mai rar si pe anumite portiuni cu cerere).
Cumva se considera ora de stingere 22.00-22.30  ca dupa 23.00 slabe sanse sa mai prinzi ceva - in urma studiilor de trafic se poate decide ca liniile de periferie sa se retraga incepeand cu 22.00, dar cele care circula prin centru si pericentrale sa se retraga la 24.00.
De exemplu, cu relatia 311+336 (plecare de la Iancului) ai sanse subtiri la ora 23.00, cand te poate paste calatoria cu taxiul sau perpedes - am la activ doua traversade nocturne intre Eminescu - Politehnica (~60 minute) si Iancului - Politehnica (dupa un calcul empiric pe telefon si ceas acasa, cam 90 de minute), plus dupa un concert - duminica seara - la Casa Radio.

 


Re: Transport public de noapte RATB andrei11

rosetti61 wrote:
A existat  numai tramvai de noapte circular nu si autobuz (o fi fost inainte...)

Despre ce ani vorbesti ? Cumva anul 1970 sau cel mult 1971 ? Multumesc.

 


Re: Transport public de noapte RATB Dominatrix

Nu va mai agitati...se va face transport de noapte daca vin unii privati cu dube, sau daca  - Doamne Fereste! - cumpara RATB'ul asa ceva, ca tot zicea Crit de "vehicule mici", "nepoluante" si "actionate electric" ???? care sa circule noaptea...  

Se pare ca nu-i trece nimanui prin cap ca un parc "specializat" care sa circule numai cateva ore ar implica cheltuieli si de exploatare, si de intretinere, mai mari decat a folosi pe timpul noptii vehiculele existente, adica autobuze si troleibuze (tramvaie nu cred ca sunt necesare). Sau poate daca totusi se cumpara aceste "vehicule mici" vor intra si pe unele linii din timpul zilei ---> dubizarea RATB'ului. Sper sa ma insel.

 


Re: Transport public de noapte RATB Dominatrix

Solutia asta nu stiu cat de buna ar fi, avand in vedere ca traseele alea merg de la depou/garaj la casa lu' Ilie, nu merg neaparat pe trasee unde e cerere de transport. Si daca Ilie e bolnav sau in concediu, nici nu mai trece pe la casa lui.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Transport public de noapte RATB Tom

Dr2005 wrote:
Deisgur, majoritatea angajaţilor RATB pe care îi cunosc o tot ţineau pe a lor că ajung stresaţi la muncă dacă în autobuze ar avea acces şi călătorii normali (de parcă ar fi atât de mulţi de ar sta autobuzu' o oră în staţie), valabil şi pentru cursele de întoarcere acasă.
Chiar un angajat RATB imi spunea ca masinile opresc daca le faci semn cu mana. Evident, ii dai soferului un suc pentru asta, dar te va lua.
Am mers cu tramvaie care mergeau la depou, inclusiv cu magari V56 si angajatii dinauntru nu au fost stresati de mine si nici suc nu am dat pentru serviciul asta (nu la magari (V56), unde era altceva). Ba chiar angajatii povesteau in liniste povestile lor, cea mai tare pe care am auzit-o fiind ca la o tamponare cu o masina, soferul masinii i-a spus vatmanului "moldovean", dar cand a venit politia si l-a legitimat si pe sofer, acesta avea buletin de "Botosheni" :lol:
Problema e ca intr'adevar e cam stresant sa fie in masina 2 angajati RATB si vreo 10 calatori de noapte, inclusiv dintre aceia care pana atunci au fost pe la crasma.€

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 55
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419436 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use