Asociatia de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI)

Traseele, fluxurile de calatori si evoluția mobilității în București și împrejurimi

Re: Asociatia de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI

Mesajde V2A » Mar, 30 Apr 2019, 08:18

Un document interesant găsit pe site-ul Primăriei Popești-Leordeni:
https://primăria-popești-leordeni.ro/files/consiliul-local/proiecte-hotarare/2019/20190321.ph13850.pdf
20190321.ph13850.pdf
(9.93 MiB) Descărcat de 176 ori
Avatar utilizator
V2A
Membru Silver
 
Mesaje: 1479
Membru din: Vin, 15 Ian 2010, 11:25
Localitate: București, Sector 4


Re: Asociatia de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI

Mesajde adrian buda » Vin, 21 Iun 2019, 12:48

Interesant ca in al doilea document apare din septembrie si linia 278, dublura pentru 178 pe traseul Pacii-Cartier Militari.
Ultima oară modificat de adrian buda pe Vin, 21 Iun 2019, 13:00, modificat 1 dată în total.
adrian buda
Membru Bronze
 
Mesaje: 249
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:23

Re: Asociatia de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI

Mesajde CiprianTRB » Vin, 21 Iun 2019, 12:53

Tocmai acum 2 minute ma gândeam ca ar putea exista un 278 între Cartier Militari și Pacii și acum...
Avatar utilizator
CiprianTRB
 
Mesaje: 172
Membru din: Vin, 22 Feb 2019, 19:22
Localitate: București, Sector 6 - Militari

Re: Asociatia de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI

Mesajde Victor92 » Vin, 21 Iun 2019, 13:11

61, 66 ar ramane pe traseul actual.
69,90 si 91 prin Eroilor Sanitari.
Avatar utilizator
Victor92
Membru Gold
 
Mesaje: 7576
Membru din: Dum, 14 Noi 2010, 14:38
Localitate: Bucuresti, Romania

Re: Asociatia de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI

Mesajde ByOnu » Vin, 21 Iun 2019, 19:26

Nu mai bine ar pastra unul dintre 69 sau 90 pe traseul actual? :think:
Dacă merge cu sârmă, e păcat să pui șurub!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4666
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Asociatia de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI

Mesajde dany » Vin, 28 Iun 2019, 09:16

Mai jos un link catre o serie de modificari ce urmeaza a fi implementate de ADTPBI in urmatoarea perioada, data nu este mentionata
https://www.tpbi.ro/trasee-de-autobuz


ADTPBI suplimentează și prelungește unele trasee de autobuz din București-Ilfov
În urma analizării unor propuneri transmise de locuitorii din București și Județul Ilfov, Comisia Permanentă a ADTPBI a decis prelungirea unor trasee și suplimentarea unor linii de autobuz din Regiune.
Astfel, linia 313 va funcționa între terminalele „Piața Sf. Vineri” – „Piața de Gros”, pe un traseu prelungit de la intersecția Bd. Alexandru Obregia/ Str. Turnu Măgurele în ambele sensuri pe Bd.Metalurgiei, Drumul Dealul Bradului.
Linia 304 va funcționa între actualele terminale „Piața Presei Libere” și „Străulești” pe un traseu prelungit în ambele sensuri, de la intersecția Șos. București - Ploiești/ Str. Doctor Liviu Librescu, pe Str. Doctor Liviu Librescu până la rondul Piața Ion Maier și retur.
Linia 143 va funcționa între terminalele „Bucur Obor” – „Stadionul Național”, pe un traseu prelungit de la intersecția Str. Baicului/ Bd. Gării Obor în ambele sensuri, pe Str. Baicului, Șos.Pantelimon, Bd. Pierre de Coubertin.
Totodată, a fost dispusă majorarea numărului de vehicule alocat liniei R419 (Eroii Revolutiei – Primăria Jilava.- Bumbăcăria Jilava)
Edit Gabi23: Am adăugat și textul cu modificările, pentru că este mai util așa pentru cursivitatea discuțiilor decât un link.
dany
Membru Bronze
 
Mesaje: 673
Membru din: Mie, 19 Ian 2011, 22:22

Re: Asociatia de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI

Mesajde Marian Andrei » Vin, 28 Iun 2019, 09:20

1 iulie.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 17989
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Asociatia de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI

Mesajde Linia143 » Vin, 28 Iun 2019, 15:46

O solutie foarte buna si bine venita.Astfel, capatul de la Baicului o sa se mai elibereze.Ar fi fost mai bine sa mai suplimenteze linia 143, avand in vedere ca o sa stea ceva in trafic pe Pantelimon, si pe Bd Pierre de Coubertin.
Linia143
 
Mesaje: 7
Membru din: Sâm, 08 Iun 2019, 09:50

Re: Asociatia de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI

Mesajde TibiV » Sâm, 29 Iun 2019, 18:44

dany scrie:Edit Gabi23: Am adăugat și textul cu modificările, pentru că este mai util așa pentru cursivitatea discuțiilor decât un link.

Pe mine ma omoara stilul asta de postat DOAR link...

Autorului postarii ii este prea lene sa preia macar cateva fraze, ca sa intelegem despre ce este vorba.
Pune link, sa munceasca si cei care citesc, indiferent daca ii intereseaza sau nu...

Ar trebuie sa fie interzis prin regulament. :evil:
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9154
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Asociatia de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI

Mesajde Marian Andrei » Lun, 01 Iul 2019, 08:09

În vederea conștientizării publicului și a specialiștilor din domeniul mobilității, redacția mobilitate.eu împreună cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (ADTPBI) lansează o serie de articole prin care este prezentată în detaliu activitatea ADTPBI, modul de lucru și oamenii care se ocupă de realizarea și punerea în practică a proiectelor pentru regiune. Documentarul va fi împărțit în trei materiale și este disponibil inclusiv în revista mobilitate.eu.

Fiind vorba de articole foarte mari, am pus aici doar o parte, tot materialul fiind disponibil pe site https://mobilitate.eu/adtpbi-partea1/

ADTP București – Ilfov își propune remodelarea mobilității din regiune la standarde europene

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (ADTPBI) este primul organism constituit ca structură de cooperare a autorităților publice locale din Regiunea București – Ilfov care funcționează pe principii europene, ca entitate de utilitate publică. ADTPBI s-a înființat în noiembrie 2017 prin asocierea tuturor celor 42 de autorități locale ale regiunii București – Ilfov (Municipiul București, Consiliul Județean Ilfov, 8 orașe și 32 de comune din Județul Ilfov), în urma recomandărilor făcute în cadrul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) 2016-2030, elaborat pentru Regiunea București – Ilfov și aprobat de toate autoritățile locale în anul 2017.

Asociația are ca scop implementarea PMUD pentru Regiunea București – Ilfov (document strategic pentru susținerea dezvoltării economice și sociale regionale).
Astfel, ea reglementează, exploatează, monitorizează și gestionează serviciul public de transport local pe aria de competență a unităților administrativ-teritoriale membre, conform Regulamentului (CE) nr. 1370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului, privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători.
Totodată, respectând principiul european, deține rolul de autoritate contractantă privind transportul public în regiunea București – Ilfov.

Concret, rolul ADTPBI este următorul:
– Coordonează implementarea și actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov 2016-2030;
– Elaborează strategia și planul integrat de transport și circulație la nivelul regiunii București – Ilfov pentru transportul public de călători și, de asemenea, monitorizează implementarea acestuia;
– Elaborează și implementează politica de integrare tarifară și introducerea sistemelor moderne de e-ticketing și management de trafic și transport public;
– Elaborează norme, proceduri, standarde pentru toate tipurile de transport public de călători, ținând cont de practicile europene și de noile tehnologii;
– Încheie contracte de servicii publice cu operatorii de transport public de călători și monitorizează realizarea acestor contracte și a indicatorilor de performanță;
– Asigură monitorizarea transportului public;
– Efectuează plățile compensatorii către operatori și urmărește eficientizarea cheltuielilor publice;
– Urmărește implementarea proiectelor de investiții legate de transportul public. ADTPBI a încheiat, până în iunie 2019, trei contracte de delegare a serviciului public de transport local de călători: cu operatorul bucureștean STB SA (fostă RATB) și cu operatorii interni ai primăriilor Voluntari (Serviciul Transport Voluntari) și Chitila (STCM Ecotrans).

În perioada 2014-2017, echipa de specialiști a RATB, sub îndrumarea lui Adrian Sorin Mihail, împreună cu echipa BERD au lucrat și au finalizat Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, dar și o formă a contractelor de servicii ce trebuiau încheiate cu operatorii interni de transport, în baza Regulamentului European 1370/2007. Devenit consilier general al Capitalei în 2016, Adrian Sorin Mihail a activat ca președinte al Comisiei de Transport din cadrul CGMB până în ianuarie 2017, când a fost ales prin hotărâre CGMB, membru în Consiliul de Administrație al RATB și a fost numit director general al Regiei de către CA.

Primăria Capitalei și Consiliul General al Municipiului București au înțeles importanța transportului public în viața orașului și au adoptat hotărâri în sensul dezvoltării și susținerii acestuia. Devenind atractiv, transportul public a început să fie utilizat tot mai mult de către locuitori.

Astfel, cu sprijinul Municipalității, care susține financiar 90% din această activitate, sub conducerea sa, calitatea serviciului s-a îmbunătățit prin creșterea cu circa 50 la sută a parcului de vehicule, mai ales cel de autobuze, reducându-se astfel timpul de așteptare în stații. De exemplu, la autobuze: din 650, cât era parcul circulant în ianuarie 2017, s-a ajuns la 865 – parc circulant și 900 – parc activ, fiind scoase din imobilizare peste 300 de autobuze Mercedes Citaro. Toate acestea au putut fi realizate datorită sprijinului Primăriei Municipiului București și al Consiliului General al Municipiului București, care susțin dezvoltarea transportului public și au aprobat bugetele necesare.

În aceeași perioadă, au fost perfectate contracte pe termen lung cu producători de agregate mari (mai ales reductoare), eliminându-se astfel o parte dintre problemele de funcționare a tramvaielor. În calitate de director general, împreună cu echipele de specialiști din cadrul fostei Regii, Adrian Sorin Mihail a contribuit și la finalizarea caietelor de sarcini pentru achiziția de vehicule de către Primăria Municipiului București. Tot în mandatul său de Director General al RATB, au fost instalate sisteme de aer condiționat pe 150 de autobuze și 100 de troleibuze, s-au modernizat 10 stații de spălare în depouri și autobaze, s-au achiziționat vehicule de intervenție performante, care, în cazul unui incident nedorit, pot interveni rapid, reducând atât costurile cât și disconfortul cetățenilor.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 17989
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Asociatia de dezvoltare pt transport public B-IF (ADTPBI

Mesajde Marian Andrei » Mie, 03 Iul 2019, 15:50

A doua parte, ca la anteriorul, intreg materialul pe site - https://mobilitate.eu/adtpbi-partea2/

Adrian Sorin Mihail: ADTPBI pregătește noi trasee urbane și proiecte cu finanțare europeană


Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (ADTPBI), primul organism constituit ca structură de cooperare a autorităților publice locale din regiunea București – Ilfov care funcționează pe principii europene, este implicată în mai multe proiecte de investiții demarate împreună cu Primăria Municipiului București în domeniul transportului public. Printre acestea se numără:

– 8 cereri de finanțare în valoare totală de 220 milioane de euro depuse și aflate în etapa de contractare (cu finanțare europeană) în vederea achiziției a 100 de tramvaie din gama de 36 metri, procedură aflată în faza de licitație. Totodată, va fi modernizată calea de rulare a liniilor 1/10, 40 și 55.
– Modernizarea unei porțiuni a căii de rulare a tramvaielor liniei 1/10, un proiect de aproximativ 6 mil. Euro (cu finanțare europeană);
– 4 cereri de finanțare în valoare de 57 milioane de euro depuse și aflate în etapa de contractare (cu finanțare europeană) în vederea achiziției a 100 de autobuze electrice, procedură aflată în faza de licitație. Ca măsuri complementare, vor fi modernizate depourile Bujoreni, Berceni și Bucureștii Noi și vor fi instalate stații de încărcare rapidă la capetele liniilor pe care vor circula aceste autobuze.
– Cerere de finanțare din Fondul pentru Mediu depusă de Primăria Municipiului București în vederea achiziției a 100 de troleibuze cu autonomie și a 130 de autobuze hibrid. Contractul de finanțare a fost semnat și achiziția se află în procedura de licitație.

De asemenea, specialiștii ADTPBI lucrează la:
– Politica de integrare tarifară pentru toate modurile de transport public;
– Studiul de Oportunitate pentru achiziția de autobuze cu alimentare pe gaz natural comprimat (GNC) și dezvoltarea infrastructurii aferente;
– Reanalizarea și reconfigurarea unor trasee urbane în funcție de noile puncte de interes apărute și de îmbunătățirea legăturilor cu rețeaua de transport de medie capacitate (tramvai) sau mare capacitate (metrou) și la pregătirea contractelor de servicii publice/de delegare de gestiune pe termen îndelungat pentru toată regiunea București – Ilfov.
În pregătire se află următoarele proiecte, cu implementare pe termen mediu și lung:
– Realizarea și coordonarea Planului de Mobilitate UEFA Euro 2020;
– Atribuirea a 20 trasee regionale noi către 4 operatori privați (procedura competitivă se află în desfășurare);
– Proiect pilot School Bus – curse pentru transportul școlarilor;
– Stabilirea a 10 trasee urbane noi, care vor tranzita cartiere foarte aglomerate pe străzi secundare și care vor fi deservite de autobuze de capacitate mică. Traseele vor fi atribuite prin procedură competitivă unor operatori privați;
– Studiu de oportunitate pentru Sistem car sharing municipal;
– Studiu de oportunitate pentru Soluții de realizare stații alimentare combustibili alternativi în parteneriat public-privat;
– Conectarea rețelelor de biciclete existente și propuse la nivel regional;
– Studiu – Soluții pentru implementare sistem monorail.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov este condusă de Adrian Sorin Mihail. El a fost numit în această funcție în luna noiembrie a anului 2018. Pe baza Programului de transport integrat, serviciul de transport al întregii Regiuni s-a îmbunătățit prin majorarea parcului auto. Astfel, în luna mai, parcul total al operatorului STB SA număra 1.517 vehicule, și anume 280 tramvaie, 181 troleibuze și 1.056 autobuze.

Primăria Capitalei și Consiliul General al Municipiului București au înțeles importanța transportului public în viața orașului și au adoptat hotărâri în sensul dezvoltării și susținerii acestuia. Devenind atractiv, transportul public a început să fie utilizat tot mai mult de către locuitori.

Astfel, cu sprijinul Municipalității, care susține financiar 90% din această activitate, de la începutul anului 2019, Primăria Municipiului București și ADTPBI au suplimentat, în total, cu 10% numărul de vehicule pe liniile urbane, pe lângă alte aproape 100 de autobuze care au fost distribuite pe liniile regionale prevăzute în Programul Integrat de Transport Public de Călători în Regiunea București – Ilfov.

Primăria Capitalei acoperă integral (100%) diferența dintre tariful practicat și costurile reale ale serviciului prestat pe liniile din Municipiul București. Prin aceste măsuri, PMB urmărește atragerea cetățenilor către mijloacele de transport în comun și oferirea unor condiții de călătorie de calitate. În primele șase luni ale anului 2019, numărul traseelor regionale în județul Ilfov operate de STB SA a crescut de la 21 la 41, fiind încheiate contracte de delegare a serviciului public de transport cu operatorii regionali ECOTRANS STCM SRL (pentru atribuirea a două linii regionale) și SC STV SA (pentru atribuirea a cinci linii regionale).

A fost inițiată, la 25.02.2019, Procedura de achiziție – negociere competitivă pentru delegarea de servicii de transport public de călători în Municipiul București și Județul Ilfov pe 20 de trasee, grupate în patru loturi.

La 07.03.2019, a fost pus în consultare publică Proiectul de reconfigurare a rețelei de tramvaie din Municipiul București, în vederea scăderii timpilor de așteptare și a creșterii capacității de transport, prin promovarea acestui mijloc de transport nepoluant. În urma consultării populației, a factorilor implicați în domeniul transportului public, dar și a organizațiilor neguvernamentale, specialiștii ADTPBI au primit o serie de propuneri, care în prezent sunt analizate, urmând ca proiectul final să fie propus ulterior spre aprobare.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 17989
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Anterior

Înapoi la Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori