Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul regional din Ilfov (4XX)

2309 posts, 771535 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 165
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) cris_m

In completare la reportajul lui Victor cu linia 449, am prins si o miscare neloiala a concurentei, pe langa cea cu plecatul de la capat inaintea RATB-ului. Observati indicativul 449 si la duba, indicativ ce a fost schimbat la capatul din Otopeni in 448...



 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) GPS

Mda, probabil profita de faptul ca înainte 449 mergea pana in Corbeanca...

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) rosetti61

Localitatea a avut transport inca de pe vremea STB, linia 54 Mandravela - Popesti-Leordeni (pana la fostul Aeroport Nicolae Capsa, unde sunt acum Starfoods si toate cele). A fost prelungita apoi pana la Pasarea si scurtata din nou in Leordeni. In 1960 are curse care ajung la Danubiana, in 1962 se infiinteaza linia 44(144) intre Opereta/Piata Unirii si Danubiana; 54 merge spre satul Leordeni si apoi in anii 70 se prelungeste la Glincarn (Fabrica de mezeluri). In plina febra a liniilor naveta si conventie, in anul 1980 apar curse cu indicativul rosu (numai la ore de varf) care circula numai intre Piata Pieptanari si Danubiana, anul urmator se renumeroteaza 244 direct (brosura cu noua numerotatie nu mentioneaza ca indicativ vechi 244 si nu altceva). Din a doua jumatate a anilor 80 vechea linie 144 se desfiinteaza si reapare apoi de la Danubiana numai pana la Piata Pieptanari iar 244 circula numai pana la Piata Sudului.

 


Re: Stiri despre operatorii AMTB rosetti61

Pai daca maxi pleaca cu 5 cinci minute in fata autobuzului. de ce n-ar fi invers? Pleaca duba inaintea RATB si cum vine urmatoarea duba la capat pleaca RATB inaintea ei :mrgreen: . Chiar si asa, cu autobuzul in fata lumea prefera maxi-ul care il lasa unde ii cere, pentru ca nu e "on-demand" la RATB (asta poate in cazul in care soferul ajunge sa-i cunoasca pe calatori si obiceiurile lor si sa mai faca cate o concesie).

 


Re: Stiri despre operatorii AMTB Robert24

Problema actuala poate avea rezolvare, dar in niciun caz rapida si fara repercursiuni...
Pe de o parte, multe firme ofera conditii de transport dubioase, nu respecta programe, nu au statii, nu se elibereaza bilete si cel mai important au dube de cele mai multe ori de transport marfa transformate si "omologate" pe cai si mai dubioase...
Dar exista si firme care au achizitionat midibuze sau chiar autobuze noi sau sh. Firme care au o licenta de transport in vigoare si care au platit niste bani pentru aceste midibuze sau autobuze.
Nu vreau sa le iau apararea, dar in aceste cazuri nu e normal sa vina RATB-ul cand i se scoala.
Aceste aspecte s-ar rezolva odata pentru totdeauna doar in momentul in care ar exista un AMTB care sa faca treaba si sa nu aiba interese politice. Din pacate, probabil ca nu prea curand...
Acest AMTB ar trebui sa organizeze trasee si programe de circulatie in functie de cererea reala si sa faca licitatii foarte riguroase! Castigatorul (privat, RATB sau societatea primariei locale) primeste un pachet de linii si e obligat sa respecte toate conditiile de la program, la traseu, la tipul de autobuz sau midibuz cerut si bineinteles biletul unic metropolitan.
Inca o data: asta nu se poate peste noapte, dar trebuie sa se inceapa de undeva!

 


Re: Stiri despre operatorii AMTB WT_fan06

Puteti sa imi explicati va rog care este diferenta dintre acest AMTB (o specie exotica despre care se spune ca ar exista dar pe care n-a vazut-o nimeni niciodata) si "mica intelegere" dintre primarii Ilfovului despre care am tot citit in stirile despre implementarea tichetului unic?

Exemplu: http://www.b365.ro/tichetul-unic-de-tra...57101.html

Concret: "(...) Precizările au fost făcute la sediul PMB, cu ocazia semnării de către edilul general, Gabriela Firea, președintele Consiliului Județean Ilfov, Marian Petrache, și 40 de primari din județul Ilfov a actului constitutiv al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Metropolitan București și zona adiacentă."

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Multumim, rosetti61, pentru istoricul liniei :D  

Iata cum arata programele de circulatie in prezent (am uitat sa le adaug) ...

402 Romprim.jpg (142.1 KB; downloaded 4749 times)


402 Danubiana.jpg (139.26 KB; downloaded 4749 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Linia 400: Republica – Dobroesti (Unirii)
Autobaza Titan - 1 tur (Luni-Duminica)

Date tehnice

- 9 statii pe sensul spre Dobroesti, respectiv 14 spre Republica;
- Durata unei semicurse: 16 - 18 - 20 minute (in functie de ora/zi);
- Interval de succedare: 43 - 45 - 48 - 50 minute (in functie de ora/zi);
- Lungime Traseu:

Dus (4,60 km): Republica - Bulevardul Basarabia - Soseaua Morarilor - Soseaua Dobroesti - Strada Nicolae Balcescu - Dobroest (Unirii);
Intors (5,40 km): Dobroesti (Unirii) - Bd. Victor Dumitrescu - Starda Gheorghe Dascalu - Strada Cuza Voda - Strada Nicolae Balcescu - Soseaua Dobroesti - Soseaua Morarilor - Bulevardul Basarabia - Republica

- Turatie:
Luni - Duminica: 1 tur

- Autobuze repartizate: 4762, 4860

Observatii personale

Fix de Martisorul anului 2017, RATB a incheiat un contrat de prestarii servicii transport public cu Primaria Comunei Dobroesti. Astfel, linia 400 a fost reinfiintata si asigura o legatura rapida intre Metroul Republica, Constantin Georgian, Soseaua Pantelimon si localitatea ilfoveana. Practic, aceasta liniei preoraseneasca face parte din gama celor scurte si cu un interval potrivit de succedare.

Prin anii 2000, 200 era indicativul pe care il purta aceasta linie care merge pana in Dobroresti, o comuna care se afla pe malul stang al raului Colentina si care este formată din satele Dobroesti (resedinta) și Fundeni. Nu este traversată de niciun drum national sau judetean, dar reteaua ei de străzi este integrată cu cea a Bucurestiului. "Accesul" se face pe podul de pe Strada Ion Vlad (dinspre Pantelimon), Soseaua Dobroesti (dinspre Soseaua Fundeni), respectiv Soseaua Dobroresti-Fundeni.

In trecut, linia era deservita tot de catre Autobaza Titan cu autobuze Dac, Ikarus, iar ulterior, prin 2010, 1210 era titular spre Dobroresti. In prezent, indicativul utilizat este 400, iar singurul autobuz repartizat zilnic consider ca acopera cererea de transport din localitate. Acum ramane eterna discutie: numarul minuscul de validari de care calatorii sunt responsabili. Din ce am sesizat, duba de maxi-taxi trece cu 5 minute inainte de autobuz, iar in statie mai raman cei care vor sa mearga cu nasu'. Imi mentin punctul de vedere ca acesti oameni ar trebui instruiti sa foloseasca cursele RATB pentru ca, prin plata calatoriei, mentin autobuzul in Dobroesti, dar calatoresc si in conditii civilizate, decat inghesuiti intr-o duba murdara. Diferenta nu e mare ... de doar 50 de bani in plus la duba, dar asa cum au bani sa plateasca la maxi-taxi, ar putea fi convinsi ca autobuzul este o solutie mai buna. E de lucru la acest capitol. Poate primariile care cotizeaza la Bucuresti ar trebui sa demareze actiuni de informare a locuitorilor pentru ca exista riscul ca aceste linii preorasenesti sa devina o gaura mare de tot in bugetul local. Sa nu ma intelegeti gresit: sunt pro linii preorasenesti, dar sa existe si un numar corect de validari. Calatori ... sunt multi sau se gasesc ... Asta sa fie marea problema.

Revenind la linia 400, am mers cu autobuzul cu toate scaunele ocupate (cursa de ora de varf - 17:00) spre Dobroesti. Au fost 5 calatori maxim care si-au achitat calatoria la aparat, dar am ramas placut surprins de mobilizarea Primariei Comunei Dobroesti care a montat cate un refugiu in fiecare statie, cate un cos de gunoi, iar strada Unirii care in Septembrie 2011 nici nu exista pe Google Maps, arata decent, precum si celelalte tranzitate de catre autobuzul Mercedes Citaro. De asemenea, as mai puncta curatenia de pe straziile localitatii. Un mare plus de la mine pentru primarul comunei ilfovene sau pentru cei care se ocupa de curatenie.

In final, imi mentin parerea ca aceasta linie e utilia, nu contabilizeaza blocaje in trafic, decat la anumite ore pe Soseaua Morarilor, respectiv Bulevardul Basarabia, iar din aceasta cauza, pot aparea intarzieri de maxim 5 minute pe traseu. Bilete se pot achizitiona de la Republica, Costin Georgian si Morarilor. As mai completa faptul ca in programul liniilor de preorasenesti, supus votului Consiliului Municipiului Bucuresti la sfaristul lunii martie 2017, se mentioneaza faptul ca pentru linia 400 ar putea fi atribuite 2 autobuze. Consider ca ajunge o masina sau:
a) se doreste o ranforsare;
b) sunt 2 autobuze mentionate pentru ca atatea beneficiaza de licenta pentru linia 400.

Actul poate fi consultat aici: http://bit.ly/2uGzIYt

Calatoria incepe in zona "Republica" si continua direct pe Soseaua Dobroesti :D

400.jpg (92.02 KB; downloaded 4743 times)


400 Dus.jpg (301.82 KB; downloaded 4744 times)


400 Intors.jpg (327.07 KB; downloaded 4745 times)


DSC_0707.JPG (230.4 KB; downloaded 4746 times)


DSC_0709.JPG (269.18 KB; downloaded 4746 times)


DSC_0768.JPG (257.92 KB; downloaded 4751 times)


DSC_0767.JPG (291.09 KB; downloaded 4744 times)


DSC_0716.JPG (258.12 KB; downloaded 4742 times)


DSC_0718.JPG (271.88 KB; downloaded 4743 times)


DSC_0719.JPG (228.2 KB; downloaded 4745 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Continuare prin Dobroesti pe Strada Nicoale Balcescu si Strada Unirii (capatul din localitatea ilfoveana).

DSC_0721.JPG (262.89 KB; downloaded 4723 times)


DSC_0726.JPG (207.91 KB; downloaded 4725 times)


DSC_0729.JPG (295.42 KB; downloaded 4721 times)


DSC_0730.JPG (279.25 KB; downloaded 4723 times)


DSC_0731.JPG (313.46 KB; downloaded 4722 times)


DSC_0732.JPG (302.77 KB; downloaded 4721 times)


DSC_0735.JPG (227.28 KB; downloaded 4723 times)


DSC_0736.JPG (179.34 KB; downloaded 4722 times)


DSC_0738.JPG (180.98 KB; downloaded 4721 times)


DSC_0739.JPG (184.46 KB; downloaded 4722 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

De la statia "Unirii", mergem mai departe pe Bulevardul Victor Dumitrescu, Strada Gheorghe Dascalu si Strada Cuza Voda.

DSC_0741.JPG (181.04 KB; downloaded 4727 times)


DSC_0742.JPG (222.7 KB; downloaded 4727 times)


DSC_0743.JPG (219.39 KB; downloaded 4727 times)


DSC_0744.JPG (203.52 KB; downloaded 4730 times)


DSC_0746.JPG (205.86 KB; downloaded 4725 times)


DSC_0750.JPG (229.23 KB; downloaded 4734 times)


DSC_0752.JPG (213.2 KB; downloaded 4726 times)


DSC_0753.JPG (214.31 KB; downloaded 4727 times)


DSC_0754.JPG (226.64 KB; downloaded 4727 times)


DSC_0756.JPG (236.29 KB; downloaded 4726 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Din Cuza Voda, iesim din nou pe Nicolae Balcescu. Cateva placute de statii din Dobroesti si programul de circulatie.

DSC_0757.JPG (255.75 KB; downloaded 4730 times)


DSC_0759.JPG (211.58 KB; downloaded 4732 times)


Monument 400.JPG (159.59 KB; downloaded 4730 times)


Tipografie 400.JPG (128.05 KB; downloaded 4731 times)


Unirii 400.JPG (146.85 KB; downloaded 4729 times)


Dobrogreanu Gherea 400.JPG (152.07 KB; downloaded 4730 times)


Vasile Alecsandri.JPG (138.41 KB; downloaded 4732 times)


400 REP.jpg (95.81 KB; downloaded 4733 times)


400 DOB.jpg (101.73 KB; downloaded 4733 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

La final ... sa vedem si un autobuz  :D , precum si concurenta  :evil:

4762 - Linia 400 - Soseaua Dobroesti - 27 Iulie 2017













DSC_0722.JPG (203 KB; downloaded 4750 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) ByOnu

Nu-mi vine sa cred cat de bine, de decent, de curat si chiar de modern.ish poate arata o comuna in Ilfov. :shock:

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) rosetti61

Ce vesela e zgaiba aia mica din ultima fotografie  :D  :mrgreen: si ce blazat e uriasul din precedentele...
Transportul aici este relativ recent, din 1970 cand incepe sa circule linia 100 barat numai pana la bd. Muncii, prelungita in 1976 la Republica (traseul actual).

 


Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 165
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use