Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul regional din Ilfov (4XX)

2309 posts, 773168 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24  ... 165
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Linia 414: Romprim – Soseaua Leordeni – Leordeni (Glincarn)
Autobaza Ferentari: 2 ture (Luni-Vineri); 1 tur (Sambata-Duminica)

Date tehnice

- 13 de statii pe ambele sensuri;
- Durata unei semicurse: 24 minute;
- Interval de succedare: 30 – 50 – 55 - 60 minute (in functie de ora/zi);
- Lungime Traseu: Dus - Intors (Aproximativ 6,53 km - Conform Google Maps din care 4,75 km in Judetul Ilfov)

DUS-INTORS: Romprim – Soseaua Oltenitei – DN 4 – Primaria Popesti-Leordeni – Soseaua Leordeni – DC 13 – (DN) Centura Bucuresti – Leordeni (Glincarn)

- Turatie:
Luni - Vineri: 2 ture;
Sambata – Duminica: 1 tur

Mentiuni: In timpul saptamanii, turul 1 e ranforsare (se retrage la 11:20 si iese din nou cu prima cursa la 15:30)
In weekend, e doar un autobuz care se retrage la 12:20. La schimbul 2, prima cursa e la 16:00.

- Autobuze repartizate: 4409, 4464, 4533, 4888, 4911

Observatii personale

Asa cum am mentionat in prezentarea liniei 402, orasul Popesti-Leordeni este alcatuit din 3 sate: Popesti-Romani, Popesti-Leordeni si Leordeni. Astfel, cea de a doua linie a Autobazei Ferentari care pleaca de la Romprim, in aceasta directie traverseaza toate satele si ajunge pana pe Soseaua de Centura, vis-a-vis de groapa de gunoi Glina.

La inceputurile acestui traseu, indicativul utilizat era 154, iar cursele erau prelungite pana la Piata Sudului, fata de cele actuale. In 2006/2007, Autobaza Ferentari avea in exploatare spre Leordeni (Glincarn) Ikarus-uri, Dac-uri si Daf-uri (primite de la Pipera, odata cu  sosirea "stelelor" Mercedes Citaro). 2 ani mai tarziu, prin toamna anului 2009, circulau numai DAF SB220 Castrosua si Hispano, printre acestea numarandu-se 755, 787 sau 808 (aveau licenta pentru Popesti-Leordeni). Apoi, a urmat o perioada in care linia a fost desfiintata si a repararut cu autobuze Mercedes Citaro. Fiind la pachet cu 402, cele 2 au circulat in tandem, o perioada, cu traseul prelungit pana la Sudului, apoi mijloacele de transport se intorceau la Romprim, si dupa se duceau, din nou, la Sudului, cu directia Popesti-Leordeni.

Desigur, asa cum bine stiti, s-a discutat pe forum despre prelungirea celor 2 linii, din nou, la Piata Sudului, dar de data aceasta intr-o forma a traseului mai diferita si cu cele 2 capete de stationare in localitatea ilfoveana. Sigur, s-a promis ca va fi montat un container cu cele necesare pentru soferii RATB, dar, in clipa de fata, la capatul de la Leordeni (Glincarn), se afla doar o toaleta publica (si aceea inchisa, probabil pentru angajatii din zona). Asa cum veti vedea din poze, spatiu pentru a amenaja un loc placut pentru conducatori exista, doar ca inclin sa cred ca o protectie mai avansata pentru acestia ar fi tot in oras. Bine, in comparatie cu 402, aici nu sunt multi cetateni ... De asemenea, cat am stat in zona capatului, am tot vazut masini care isi aduc angajatii, prietenii, rudele in preajma pentru a lua autobuzul spre Bucuresti.

Intervalul acestuia e unul decent, cu exceptia faptului ca in weekend nu circula in jurul pranzului, iar cand  se afla in circulatia, e doar un autobuz. Separat, ramane eterna problema a dubelor care pleaca aglomerate si cu 5 minute mai devreme decat autobuzele. Un program de circulatia afisat e doar la capatul de la Romprim unde a fost lipit un afis plastifiat cu graficul acestei linii. In rest, oamenii au cam invatat orele de trecere, dar sunt cazuri in care soferii ajung inaintati la ultima statie cu 10 minute. Desigur, apar si situatii in care sosesc intarziati din cauza traficului, in special vinerea ... De mentionat faptul ca pe traseu exista cate un refugiu, cu exceptia a catorva opriri ...iar acolo unde sunt ... acestea "dateaza" de la Decebal si Traian :D .

Una peste alta, linia 414 este una utila, din punctul meu de vedere, pentru locuitorii din Popesti-Leordeni si Leordeni. Reamintesc, raman la parerea ca primaria ar trebui sa se implice mai mult si sa-i motiveze pe alegatori sa-si valideze cardul si sa fie descurajati a mai folosi dubele vechi, mici si aglomerate- adevarate bombe pentru strazile patriei. Sigur, concurenta este deschisa, dar pas cu pas, prin educare, invatare si o comparatie bine structurata (in favoarea RATB-ului) ar prinde bine atat pentru cei alesi, dar si pentru locuitori...in fond, acestia sunt beneficiarii taxelor si impozitelor pe care, teoretic, le achita.

Calatoria noastra incepe de la Primaria Popesti-Leordeni, locul in care cele 2 linii se despart. Pentru restul tronsonului (Romprim-Primaria Popesti-Leordeni) pozele le puteti regasi in reportajul liniei 402 de la pagina 9  :) .

414.jpg (1.32 MB; downloaded 4192 times)


Traseu 414.jpg (282.06 KB; downloaded 4219 times)


DSC_0655.JPG (263.9 KB; downloaded 4195 times)


DSC_0657.JPG (271.59 KB; downloaded 4195 times)


DSC_0658.JPG (241.87 KB; downloaded 4196 times)


DSC_0659.JPG (246.38 KB; downloaded 4197 times)


DSC_0661.JPG (245.18 KB; downloaded 4196 times)


DSC_0664.JPG (250.48 KB; downloaded 4195 times)


DSC_0665.JPG (226.46 KB; downloaded 4196 times)


DSC_0668.JPG (257.97 KB; downloaded 4196 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Continuare pe Drumul Comunal 13 spre DNCB ...

DSC_0669.JPG (263.69 KB; downloaded 4164 times)


DSC_0671.JPG (219.93 KB; downloaded 4163 times)


DSC_0672.JPG (186.28 KB; downloaded 4176 times)


DSC_0674.JPG (205.53 KB; downloaded 4162 times)


DSC_0675.JPG (215.78 KB; downloaded 4163 times)


DSC_0677.JPG (164.82 KB; downloaded 4164 times)


DSC_0678.JPG (246.66 KB; downloaded 4163 times)


DSC_0679.JPG (243.34 KB; downloaded 4166 times)


DSC_0682.JPG (209.2 KB; downloaded 4164 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Capatul de la Leordeni (Glincarn), placutele de statii de pe traseu si graficele liniei 414

DSC_0684.JPG (220.47 KB; downloaded 4119 times)


DSC_0686.JPG (187.34 KB; downloaded 4116 times)


Romprim SA.JPG (266.27 KB; downloaded 4116 times)


Domnita Balasa 414.JPG (231.13 KB; downloaded 4113 times)


Lic. Teoretic Radu Popescu.JPG (208.49 KB; downloaded 4119 times)


Posada 414.JPG (143.4 KB; downloaded 4115 times)


Taberei 414.JPG (223.61 KB; downloaded 4116 times)


Glincarn 414.JPG (276.03 KB; downloaded 4122 times)


414 Romprim.jpg (133.26 KB; downloaded 4116 times)


414 Leordeni.jpg (117.53 KB; downloaded 4114 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Autobuze titulare pe aceasta linie si concurenta  :twisted:

4409 - Linia 414 - Romprim - 22 Mai 2017





4533 - Linia 414 - Romprim - 02 Iunie 2017





4911 - Linia 414 - Leordeni (Glincarn) - 24 Iulie 2017





DSC_0662.JPG (251.65 KB; downloaded 4120 times)


DSC_0673.JPG (190.4 KB; downloaded 4122 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) GPS

Frumos reportaj, dar nu pot remarca aceasta nepăsare a RATB, pe unele autobuze pui "Leordeni" și pe altele "Glincarn". Oricum nu înțeleg aceasta schimbare și rolul ei...

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

@GPS: Primele doua poze nu sunt recente. Intre timp, firmele au fost actualizate  ;)

Multumesc pentru feedback  :bere:

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) alchimistul

Ce bine ar fi daca s-ar renunta la mentalitatea asta inepta cu "linii traditionale" si s-ar prelungi 414 pana la Glina! In momentul de fata linia asta se opreste practic in camp, in conditiile in care intrarea in Glina este la 1-2 km. RATB parca este intr-un blocaj psihic, viseaza la linii pe acelasi traseu ca acum 50 de ani in loc sa se duca la primarul din Glina si sa-i zica, "uite, va aducem autobuz, asta e oferta de pret, ce ziceti?".
Cazul asta punctual e una din cele mai bune dovezi a incapacitatii ori a nepasarii RATB, sa ai localitate la mica distanta si sa intorci autobuzul in camp :popa:

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

O buna parte din capetele liniilor preorasenesti sunt amplasate total aiurea, doar ca sa fie sau fie la limita iesirii din localitatiile finale de pe traseu. Sa nu mai zic de felul in care acestea arata, unele dintre ele cu pietris aruncat doar ca sa fie sau "pe pamant" (vedeti cazul liniei 422 - pregatesc in curand si situatia liniei 408 unde veti vedea cum arata "terminalul" din Domnesti - C.F.R. Domnestii de Sus).

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) GPS

alch3mist wrote:
Ce bine ar fi daca s-ar renunta la mentalitatea asta inepta cu "linii traditionale" si s-ar prelungi 414 pana la Glina! In momentul de fata linia asta se opreste practic in camp, in conditiile in care intrarea in Glina este la 1-2 km. RATB parca este intr-un blocaj psihic, viseaza la linii pe acelasi traseu ca acum 50 de ani in loc sa se duca la primarul din Glina si sa-i zica, "uite, va aducem autobuz, asta e oferta de pret, ce ziceti?".
Cazul asta punctual e una din cele mai bune dovezi a incapacitatii ori a nepasarii RATB, sa ai localitate la mica distanta si sa intorci autobuzul in camp :popa:

Glina îl avea pe 466 care mergea la RATB Titan, avea și metrou, dar na cu cine sa te pui. Tot așa ar merge și 434, oamenii din zona Agropol nu au transport RATB, ca sa nu mai zic de noul cartier de vile aruncat in câmp pe DN 4 care cică aparține de Glina...

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) alchimistul

Imi aduc aminte de 466. Aveam vreo 12-13 ani si mi se parea al naibii de tare sa ma plimb in locuri care, la varsta aceea, pareau foaaarte indepartate :ugeek:

Cred ca am ajuns cu 19 la Catelu (pe vremea aceea inca mai circula 38 de la Piata Salajan la Catelu) si l-am asteptat o vesnicie pe 254 (Catelu - Glincarn), timp in care au tot trecut DAC-uri 466. Era probabil anul 1995 sau 1996. Intotdeauna o sunam pe maica-mea la serviciu de la un telefon public, cu fisa de 20 de lei, si ii spuneam ca plec la plimbare dupa scoala.

Imi mai aduc aminte si de 243 (Piata Sudului - Agropol) si 245 (Piata Sudului - IVCO). Agropolul de atunci era pe soseaua nationala, undeva dupa centura, nu ? Iar IVCO era chiar pe centura, autobuzele faceau dreapta, pe sensul catre Berceni/Jilava.  Dar Agropolul de acum apare pe Google Maps foarte aproape de Primaria Popesti Leordeni (https://www.google.ro/maps/place/AGROPOL+POPEŞTI+LEORDENI+S.A./@44.3785038,26.1691113,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x40b1fdc7573c0c9f:0xddf9c1228d06abc0!8m2!3d44.3785!4d26.1713). Chiar s-ar justifica fostul 434 ?

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) GPS

In zona Agropol sunt și locuinte, cel puțin așa am văzut. Oricum ar trebui prelungit pana la acel cartier din comuna Glina.

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Robert24

Voi nu intelegeti ca aceste trasee nu se pot face dupa preferintele lui X sau Y?
Trebuie licente, trebuie contracte cu primariile acelor comune, trebuie platita subventie etc...

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) alchimistul

Treaba cu contractele pot sa o inteleg pana la un punct, insa cand vine vorba de localitati cu peste X locuitori in proximitatea capitalei, ei bine, poti sa dai mai putini bani primariei respective si sa le pui transport public pur si simplu. Vorbim pana la urma de niste bani publici, ai Statului ca un tot unitar, care sunt mutati dintr-un buzunar intr-altul. Pe cetatean nu-l intereseaza toata birocratia asta care, pana la urma, pune doar oprelisti in calea interesului omului de rand. Si trebuie sa-i dai omului alternativa de transport civilizat, sa se obisnuiasca cu "binele" si sa nu mai accepte dubele ruginite ale "patronasilor".

Idem, nu inteleg deloc treaba cu "licentele". Poate vad eu lucrurile mai simplist, dar autobuzele RATB sunt un bun public care circula pe un drum public. Nu se poate ca Regia sa aiba dreptul "nativ" de a se folosi de autobuze pentru infiintarea de trasee, fara "hartii peste hartii" ? Da, este nevoie de reguli, dar sa fie simplificate, nu procedurile greoaie de acum

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Robert24

Asta e legea transportului inter-judetean. Si d-aia trebuie o zona metropolitana functionala si o autoritate de transport la fel, functionala!

 


Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24  ... 165
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420985 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use