Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Propuneri de noi trasee

1434 posts, 394585 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 31 32 33 34 35 36 37  ... 103
 
 

📖 Pagination options
Re: Propuneri de noi trasee punmeister

Se refera la faptul ca tramvaiele sunt mai rentabile ca autobuzele pe distante mai lungi.

 


Re: Propuneri de noi trasee Daddy

nathalael wrote:
34 ar trebui desfiintat si lasat 1 intre Romprim si Sura Mare via Basarab. Acum 1 circula aproape gol intre Sura Mare si Piata Sudului.

Eu as plusa si as „prelungi” propunerea ta de la Sura Mare pana la CFR Progresul, de fapt un 34 + defunctul 12.  Intervale decente de 4-5 minute la ora de varf, se rezolva si problemele de pe Giurgiului. Dispare 25, se modifica 11: Romprim-Militari. S-ar putea insa sa fie o linie prea lunga ca sa fie luata in calcul.

Era de la sine inteles ca tronsonul Romprim-Piata Sudului va avea mai mare cerere decat Sura Mare-Piata Sudului, dinspre Romprim 34 fiind un feeder pentru metrou. In anii 2000 il aveam acolo pe 34 cu acelasi traseu si cu o frecventa extrem de rezonabila (4-5 min la ora de varf) si pe 17 la Sura Mare, intervale jenante, asteptai jumatate de ora. Din punctul meu de vedere, lucrurile se pot ajusta usor si rapid „din pix” prin cresterea parcului pe 34 + scaderea lui pe linia 1, fiecare cu un interval de 7-8 minute la ora de varf deci undeva la 3-4 pe tronsonul comun.

 


Re: Propuneri de noi trasee Puss in Boots

Si mie mi-ar placea un Berceni-Baneasa dar in conditiile actuale ori il ducem la Pipera unde uneori e cam aglomerat la capat ori....nu prea e alt ori.

 


Re: Propuneri de noi trasee Celestin Draganescu

In primul rand trebuie facut ceva cu scaderea dramatica a capacitatii de transport pe Calea Vitan - Calea Serban Voda.

Solutia ar fi fost:
19 la Zetarilor
4 desfiintat
1 intors la Romprim, cu indicativele 1 si 2.
34 desfiintat SAU Sura Mare - Piata Sudului - Bucur Obor.

 


Re: Propuneri de noi trasee drbm

34 Romprim - Băneasa ar fi optim. Mai greu cu urnitul problemei buclucașe :-D

Îmi mențin opinia 17 Gara Progresu - Gara de Est (Obor) cu acoperirea traseului Șincai - Vitan, investiția ar fi minimă.

27 dus în Ghencea cu acoperirea axei est-vest.

19 ranforsare până la Dristor pentru 27, cu 330 ranforsare pentru 23 pe Rebreanu, sau ranforsare pentru 23 cu 330 mutat de la Râmnicu Sărat prin Camil Ressu -Pallady - 1 Decembrie 1918.

46 pendul Granitul - Iancului (- Traian).

42, care tot e fantomă de ținut linia liberă, scurtat la Banu Manta, dacă 34 eliberează ringul de acolo.

E o lista nu foarte costisitoare, dar utilă, s-ar respecta câteva trasee cu carenta bună.

Pe Giurgiului ar rămâne 25, 7 (cu legătură optimizată la Unirii, dispărând 27 din segmentul buclucaș prin ambuteiaje dintre 11 iunie și piața Unirii) și 17. Cadență mult mai ușor de respectat pe TOATE aceste linii, ele interferând mult mai puțin pe trunchiurile comune.

Și da, tramvaiul ar optimiza trasee lungi, dacă ar fi asigurata fluența. Prin țările cu apă caldă cam așa sunt dealtfel gândite. Axe de transport, nu încolăcite prin trafic.

 


Re: Propuneri de noi trasee Puss in Boots

De la unirea liniilor 5 cu 16/36 eu zic sa ne luam adio. Si daca nu se rezolva cumva cu rondul lui 5 sau macar sa-l scoata undeva atunci ma tem ca pentru o buna bucata de vreme daca nu sunt bidirectionale, nu se pot imagina noi trasee in zona.
Dar acolo la Baneasa n-ar putea sa faca rondul in jurul strazii Gratioasa, in oglinda cu rondul "actual" ?

 


Re: Propuneri de noi trasee punmeister

Si daca se iau bidirectionale noi, pe OR-ul de pe Al. Serbanescu-Barbu Vacarescu o sa le vezi pe toate trase la gard.

 


Re: Propuneri de noi trasee Puss in Boots

Evident ca e si vorba de reabilitarea liniei, am afirmat-o de multe ori, n-am reluat ideea si acum, ma gandeam ca e de la sine inteles :) Tramvaie noi pe sina asta = KO si nu numai KO, ci bataie de joc la adresa banului public. DNA.

Si ca sa continui ideea ta de mai inainte, zic ca asta cu linia e doar unul din motivele pentru care o sa le vad trase la gard. Nu vad depourile in stare in acest moment sa aiba grija de tramvaie noi. La cum se face mentenanta, la ce metehne sunt peste tot, mi-e si mai mila de ele. As zice ca astea doua probleme sunt cam la egalitate 40-40%, las un 20% pentru civilizatia romanului. Pana nu rezolvam macar parte din cei 80% nu ar trebui sa speram la tramvaie noi.

 


Re: Propuneri de noi trasee drbm

Reabilitarea liniilor ar trebui să devină prioritatea 1 pentru decolmatarea traficului. Unica soluție viabilă, relativ rapid fezabilă, pentru transportul de suprafață este tocmai simplificarea traseelor de tramvai, pe o infrastructură bună și cu material rulant corect întreținut.

Gogomănie mai mare decât benzile dedicate pentru autobuze pe segmente sufocate deja de traficul auto, fără alternative de parcări cu o acoperire rezonabilă și fără alternative light-rail nu cred să existe, într-un oraș campion european la buluceală rutieră.

 


Re: Propuneri de noi trasee Puss in Boots

Exact, trebuie mers in paralel cu ambele probleme principale. Reabilitarile de linie si asigurarea unui nivel bun/profesionist de mentenanta. Nu mizeria de acum. Altfel de oriunde te-ai uita ne batem joc de banii pe care ii dam pe mijloacele de transport noi. Si ma refer la absolut orice, nu doar la tramvaie.

 


Re: Propuneri de noi trasee Robert24

Credeti ca tramvaiele cresc prin pomi?
Luati in calcul parcul circulant si turatia actuala. Voi vreti prelungiri de trasee si infiintari de noi linii, dar uitati intervalele jenente actuale de pe f multe linii.

 


Re: Propuneri de noi trasee Puss in Boots

Tocmai, in conditiile actuale prioritatile ar fi investitii masive in reabilitari de linii (caz in care vagoanele rezultate se realoca) si in retehnologizarea depourilor pentru a asigura mentenanta profi (pana si pentru tramvaiele existente). Si abia apoi (sau pe masura ce obiectivele unu si doi se realizeaza si avem linii intregi reabilitate cap coada dar si depourile aferente pregatite) aduse tramvaie noi. Idem la trolee si la autobuze. Si strict in legatura cu capatul de la Baneasa, transata problema o data pt totdeauna. Ori fac capatul altfel, ori il duc pana la Ikea ori daca si aia e greu, sa-l duca dincolo pe Ionescu de la Brad si sa-i faca un capat acolo undeva. Pe google maps sunt inca spatii verzi unde s-ar putea realiza asa ceva. Pana in Romatsa.

Intrebam mai sus daca la Baneasa n-ar putea sa faca rondul in jurul strazii Gratioasa, in oglinda cu rondul "actual" cumva. Plecat ca in prezent, apoi pe la gardul Scolii de Aviatie Civila si returul pe langa piata. Asta daca chiar nu se poate rupe pisica-n doua in zona rondului de pana acum. De parca ar fi litigiu de frontiera, poate doar acolo sa fie atatea probleme....si pana si acolo vine cineva de sus si decide pana la urma. Sta tot orasul (extrapoland) dupa interesele unora de acolo?

 


Re: Propuneri de noi trasee andrei11

Stimate coleg #drbm treceți pe la Dialog. Mulțumesc.

 


Re: Propuneri de noi trasee V3nt0R

Salutari tuturor ! Oh well, sa se tot fi facut vreo 6+ ani de cand nu am mai postat pe vreun forum al pasionatilor de transport in comun, but here we go .

In registrul RATB-ului de astazi, apar foarte multe linii fantoma, complet inutile, sau care ar putea fi mult mai valorificate cu doar mici imbunatatiri. Poate mai multe ca niciodata. In ultima vreme, la niste linii din ultima categorie mi se duce gandul. Fiind locuitor al Pantelimonului, si cunoscand tot ceea ce inseamna Colentina - Doamna Ghica - Pantelimon - Titan, vad aici potentialul unei linii de autobuz ce ar fi trebuit sa existe deja de multi ani. Pentru a incepe, voi mentiona liniile in cauza : 101, 143, 243 .

Incepem cu 101 : Ceea ce timp de foarte multi ani a fost o linie foarte serioasa a RATB-ului, una dintre primele care a primit DAF-uri, iar mai apoi Citaro, si o linie ce multi ani a tinut topul intre cele mai aglomerate, a ajuns acum o gluma aproape proasta. Este mai mult comic si ironic decat trist, cand ma gandesc la inteligenta celor din RATB, care au reusit performanta sa creeze o linie ce se plimba 70-80 % goala, intr-o zona extrem de aglomerata la absolut orice ora din zi, zona Bucur Obor - Ziduri Mosi. Odata ce capatul de la rondul Doamna Ghica a fost mutat si transformat in bucla ridicola Bd. Ferdinand - Soseaua Mihai Bravu- Bucur Obor - Soseaua Colentina - Str. Ziduri Mosi, toata seriozitatea acestei linii a scazut catre minim. Mai intai a crescut intervalul, apoi a scazut mult gradul de ocupare. Linia devine serioasa doar de la Mega Mall catre Faur, caci doar de acolo traseul incepe sa aiba sens si logica. De foarte multe ori, in celalalt sens, autobuzele liniei 101 circula destul de des semi goale, inca de la Posta Titan, pana la Bucur Obor. Pentru linia nou creata voi dori sa pastrez indicativul 101, pentru ca este cel mai clasic din zona, si cel mai usor de recunoscut .

143 : Singura legatura relativa a zonei Baicului - Doamna Ghica cu cate vreo zona cu relativa importanta. Din pacate insa, acea zona este arhiaglomerata Bucur Obor, de unde, ca sa ajungi in absolut orice alt punct de interes al Bucurestiului, fie el centrul, nordul, sau alte cartiere mari, trebuie sa mai schimbi cel putin o data. De asemenea, traseul printre stradutele dintre Doamna Ghica si Baicului exista doar pentru ca strada Doamna Ghica era o fundatura, autobuzele intra pline in cartier, dar in ultimele 3 statii sunt goale, capatul de la Baicului este lipsit de orice importanta, linia este folosita strict pentru a duce oamenii acasa, fara optiunea de a-i duce si catre alt punct important exceptand eternul Bucur Obor .

243 : O alta genialitate a RATB-ului. Avem in sfarsit o linie care acopera tot cartierul Doamna Ghica, hai sa o ducem la Lacul Tei. De unde ai nevoie sa schimbi cel putin odata, din nou, catre centru sau nord, si cu linia pe care ai schimbat-o sa mergi cel putin 10 statii ( oricare dintre 16, 182, 282 ) . Iesirea catre CORA este utila, dar din nou, in afara de CORA in sine, nu asigura nicio alta legatura catre alte puncte de interes, statii de metrou, alte linii ce brazdeaza orasul in diferite sensuri. Exista deja 143-ul catre Bucur Obor, de unde poti lua 335 si etc. adica exact ce ai de luat si de la intersectia Piata Delfinului.

De ce sa nu impacam si capra si varza ? De ce sa nu creem o linie stabila, care sa deserveasca corect un cartier cu o densitate destul de mare de locuitori, in cat mai multe sensuri posibile, si creandu-le cat mai multe legaturi catre restul Bucurestiului ? Opinia mea este ca autobuzele de pe liniile 101, 143, 243 sa se uneasca intr-un 101 cu traseul : Faur - Bd. 1 Decembrie 1918 - Str. Postavarului - Bd. Nicolae Grigorescu - Piata Delfinului - Str. Doamna Ghica - Soseaua Colentina - Bucur Obor . O linie extrem de logica, ce nu imi da nicio indoiala ca ar avea mai multa utilitate decat 80% din liniile RATB de astazi, care ar avea succes si ar fi apreciata din prima zi . Astept opiniile voastre :) .
101.jpg (699.27 KB; downloaded 2636 times)

 


Go to page:  1  ... 31 32 33 34 35 36 37  ... 103
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use