Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: 100% low-floor: necesitate sau fiță?

18 posts, 12601 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
100% low-floor: necesitate sau fiță? nokia2110

Este podeaua coborâtă (low-floor) pe întrega lungime a vehicului ceva necesar sau doar o fiţă?
Nu înţeleg de ce R.A.T.B. a trebuit să cumpere autobuze şi troleibuze cu podea 100% coborâtă.  :evil: Ca să tortureze călătorii ce stau între uşile 2 şi 3?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: 100% low-floor: necesitate sau fita? Dr2005

Nu, ca să faciliteze urcarea şi coborârea călătorilor. Aceasta se face MAI REPEDE dacă nu sunt trepte, iar spaţiul din interior este mai mare (culoarul dintre roţi e cam la fel de îngust la toate autobuzele, dar la cele low-floor senzaţia de înghesuială e dată de faptul că roţile par mai mari în raport cu călătorii... de aia cam toate autobuezle au scaune duble acolo). Dacă călătorii români ar fi fost mai ordonaţi, se puteau lua autobuze şi troleibuze cu 2 uşi, cu urcarea prin faţă şi coborârea pe la mijloc.

 


Re: 100% low-floor: necesitate sau fita? nokia2110

1) Să nu uităm că dacă e 100% low-floor urcarea şi coborârea de pe acel postament pe care sunt scaunele se face destul de greu  :evil: ;
2) La un autobuz sau troleibuz 100% low-floor nu prea poţi să vezi bine prin lunetă (în cel mai bun caz) sau nu poţi să vezi deloc prin lunetă.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: 100% low-floor: necesitate sau fita? Dr2005

1. De aia locurile pentru persoane cu mobilitate redusă nu se pun în spate în asemenea cazuri.
2. La ce îţi trebuie să vezi prin lunetă? Cel mult trebuie să vadă şoferul (dar e aproape imposibil, cel mult se pot pune nişte oglinzi speciale ca la Renault R312, dar şi alea depind de configuraţia autobuzului). Într-o ţară civilizată ai programul de circulaţie afişat în fiecare staţie şi poţi să îţi planifici ruta astfel încât să nu stai ,,la noroc", poate o fi în spate sau în faţă autobuzul cu care vrei să schimbi.

 


Re: 100% low-floor: necesitate sau fita? nokia2110

1) Şi persoanele care nu suferă de dizabilităţi fizice au probleme cu urcatul şi coborâtul de pe acea platformă.
2)În România stai la noroc. Să zicem că vrei să mergi din Balta Albă - Titan la "Bucur Obor"/în zona "Bucur Obor". Tu vrei să mergi cu 101 şi vezi venind dinspre Policlinica Titan 2 autobuze, dar nu ştii dacă vreunul dintre ele e 101. Dar eşti în grabă şi vine un 335 pe care îl poţi lua până la Şos. Mihai Bravu 33 (şi de acolo mergi pe jos până la "Bucur Obor"). Pe drum te aşezi pe partea stângă a autobuzului... dar tocmai atunci te gândeşti că te-ai putea prin lunetă să vezi dacă nu cumva vreunul din autobuzele din spate e 101. Dar cum e dulapul ăla acolo...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: 100% low-floor: necesitate sau fita? Dr2005

Dacă te referi la Citaro, prin luneta lui se vede. La Irisbus nu vezi nimic.

Uite ceva ce ar putea să te mulţumească: Van Hool AG 300 T, troleibuz cu motor diesel. Motorul e între axele B şi C şi nici nu necesită ditai dulapul (ca la MAZ 105, de exemplu). Bonus, are axa C cu roţi simple şi orientabile (deci se înscrie în curbe mai mici). N-avem noi bani de aşa ceva...
0262-005-014.jpg (660.06 KB; downloaded 8514 times)

0262-005-018.jpg (604.58 KB; downloaded 8510 times)

 


Re: 100% low-floor: necesitate sau fita? ikarus13

Nokia 2110 ...oglinzile(lunetele) din salon nu sunt pentru tine ci pentru șofer. :D P.S.-"dulapul" ăla este locul unde stă motorul și alte mecanisme.Și cum doamne iartă-mă să nu vezi ce mașină e în spate? :( scrie și în față și pe lateral ;) ...nu știu cum se face dar eu nu am avut niciodată problema asta.

 


Re: 100% low-floor: necesitate sau fita? Chev Celios

ikarus13 wrote:
Nokia 2110 ...oglinzile(lunetele) din salon nu sunt pentru tine ci pentru șofer. :D P.S.-"dulapul" ăla este locul unde stă motorul și alte mecanisme.Și cum doamne iartămă să nu vezi ce mașină e în spate? :( scrie și în față și pe lateral ;) ...nu știu cum se face dar eu nu am avut niciodată problema asta.



Sefule vezi ca tu doamne iarta-ma incurci borcanele. Omenii se refereau ca nu poti sa vezi din masina ce autobuz/troleibuz este in spatele tau pentru a face o corespondenta mai buna.Da dulapul ala e compartimentul motor,dar cred ca stie toata lumea asta.

P.S. Vezi ca alea din salon sunt oglinzi, Luneta este dupa o definitie a la radio sant  :lol: parbrizul din spate.
P.S. Scrie si tu normal ca vede toata lumea ce scrii.

 


Re: 100% low-floor: necesitate sau fita? bercenicity

Dr2005 wrote:
Dacă te referi la Citaro, prin luneta lui se vede. La Irisbus nu vezi nimic.

Uite ceva ce ar putea să te mulţumească: Van Hool AG 300 T, troleibuz cu motor diesel. Motorul e între axele B şi C şi nici nu necesită ditai dulapul (ca la MAZ 105, de exemplu). Bonus, are axa C cu roţi simple şi orientabile (deci se înscrie în curbe mai mici). N-avem noi bani de aşa ceva...


VanHool au trecut si ei la roti fixe pe axa C si sifonier in spate acum cativa ani. La gama noua sifonierul este mai mic, avem servanta la usa 2, dar axa C tot fixa.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: 100% low-floor: necesitate sau fita? Dr2005

Gama nouă este BHNS, încă produc şi AG300-uri (vezi LINK).
Apropo de văzut în spate, cu aşa ceva, dacă oglinzile din salon sunt la locul lor, şoferul poate vedea şi în spatele autobuzului:
0076-Dep-015.jpg (278.86 KB; downloaded 8403 times)

 


Re: 100% low-floor: necesitate sau fita? telvanni

Este aproape imposibil de urcat cu caruciorul cu copii in tramvaiele noastre. In zonele fara refugiu este chiar imposibil. Eu nu inteleg de ce se accepta statia de tramvai fara refugiu. In zonele unde opreste in strada ar trebui deviata linia pana langa bordura si folosit trotuarul pe post de refugiu.

 


Re: 100% low-floor: necesitate sau fita? Dominatrix

telvanni wrote:
In zonele unde opreste in strada ar trebui deviata linia pana langa bordura si folosit trotuarul pe post de refugiu.
Ideea aceasta cu "cracanarea" liniilor de tramvai s-a pus in practica la Brno (Cehia) in zonele cu trafic redus inca din 1994. Exemplu dintr-un cartier muncitoresc fara nici un fel de pretentii:

delnicky_dum.jpg (139 KB; downloaded 8024 times)


Este insa discutabil ce efecte ar avea strangularea traficului in acest mod pe toate strazile inguste din Bucuresti pe unde circula tramvaiele.

 


Re: 100% low-floor: necesitate sau fita? telvanni

Exact asa imi doresc. Arata foarte bine. De ce Doamne la noi nu gandeste nimeni un lucru ca acesta. Care este piedica ce ne facem sa nu schimbam nimic? Sa mor daca inteleg cum se pot face unele lucruri fara nicio imbunatire!
Si DA, bineinteles, trecere de pietoni la capetele refugiului. Foarte bine.

Dominatrix, nu are niciun efect negativ asupra traficului. Gandeste-te la linia 16 pe strada Viitorului. Acum este o banda pe care este si linia de tramvai. Opreste tramvaiul, se opreste si traficul. Nu se schimba nimic din punctul de vedere al traficului ci doar se imbunatateste considerail accesul calatorului in tramvai. In unele cazuri il face posibil din imposibil.

Daca te gandesti la momentul cand nu este un tramvai in statie, eu cred ca nici atunci nu incurca pentru ca oricum sunt trecerile de pietoni, iar dupa cum noi uitam, la treceri trebuie sa incetinesti pentru a te asigura ca nu faci rau cuiva. In extremis, se poate renunta la zona mediana in conditiile in care nu se lasa portite pentru depasit tramvaiul (exista si lege pentru asta).

 


Re: 100% low-floor: necesitate sau fita? Dominatrix

telvanni wrote:
Dominatrix, nu are niciun efect negativ asupra traficului. Gandeste-te la linia 16 pe strada Viitorului. Acum este o banda pe care este si linia de tramvai. Opreste tramvaiul, se opreste si traficul. Nu se schimba nimic din punctul de vedere al traficului ci doar se imbunatateste considerail accesul calatorului in tramvai. In unele cazuri il face posibil din imposibil.
Pe strazi precum Viitorului, cu o singura banda pe sens, intr-adevar nu are nici un efect asupra traficului. (Desi e discutabil daca strada aceea nu ar putea avea 2 benzi/sens (una carosabil + una cu linie de tramvai) daca ar disparea toate parcarile de pe lateral). Problema apare pe strazi ca Bd. Regina Maria. Cand tramvaiul opreste in statie, nu e o nici o problema, oricum ca sofer trebuie sa stai in spatele tramvaiului. Dar ce se intampla cand nu e tramvai in statie, si sofer fiind vrei sa faci stanga la 11 Iunie de exemplu? Nefiind decat o singura banda disponibila pentru tot traficul (rutier + tramvai), opresti toata circulatia - deci implicit si tramvaiul - pana reusesti sa faci stanga, incurcandu-i si pe cei care vor sa mearga inainte si care acum folosesc banda 1 ca sa te depaseasca.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420551 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use