Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze

1201 posts, 314343 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 19 20 21 22 23 24 25  ... 86
 
 

📖 Pagination options
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Victor92

Solutia ar fi, pe majoritatea arterelor, ca oamenii sa nu mai parcheze pe prima banda!
Bun, ii inteleg pe unii care spun ca nu sunt locuri de parcare, ca nu pot calatori cu RATB-ul pentru ca mijloacele de transport in comun vin greu, nu sunt curate, etc (hai ca lka pret ar fi fara obraz sa comenteze- in comparatie cu situatia altora orase din tara). Imi mentin parerea ca Primaria Capitalei e de vina pentru ca nu accentueaza constructia parcarilor subterane sau supraterane si eficientizarea timpilor de asteptare in statii ...

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze andrei11

Este IMPOSIBIL sa nu se parcheze pe prima bandă.
Sustin ca noile statii de metrou sa fie prevazute cu locuri de parcare subterane. La un calcul simplu dupa  formula clasica, la o arie a unei statii obisnuite de metrou de 6000 mp ( 30 * 200 ) ar incăpea 240 masini / nivel.
2 nivele = 480 autoturisme sau chiar 3 nivele 720 autoturisme.
Daca ma gandesc cate statiid emetrou are M 5 in zona centrala / in Pantelimon ma apuca de pe acum ameteala.
Ok, nu 6000 mp, dar 4000 mp ( 20 * 200 ) ar incapea pe nivel  160 autoturisme.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze TibiV

alex230ro wrote:
pana acasa Baneasa - piata 1 Mai faceam:
-pana finalizare PPL cam 15-20 min
-Dupa finalizare PPL 7-10 min
-dupa implementare banda unica 15-20 min


Q.E.D. ;)

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze alex230ro

"Acest proiect al benzilor unice pentru transportul public de persoane în Bucureşti are la bază mai multe studii de trafic, realizate de specialişti atât din ţară cât şi din străinătate, studii care demonstrează că mai multe artere din Bucureşti se pot adapta acestui sistem, fără să afecteze în mod negativ traficul.Acest sistem de benzi unice este implementat cu success în toate marile capitale europene"


http://www.mediafax.ro/social/raetchi-c...e-16353501


Edit:as vrea sa vad si eu un specialist din asta  :twisted:

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Florinds

Dupa cum ziceam... Acum ce vor face, dau jos stalpisorii?

https://www.realitatea.net/anun-important-primaria-anun-a-cand-i-unde-vor-fi-introduse-benzile-ratb-in-bucure-ti_2065875.html

"Urmare a testului realizat în această dimineață au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulația transportului public, iar proiectul va fi implementat imediat după încheierea cursurilor școlare. Până atunci se va circula fără restricții, ca și până acum, pe tronsonul Băneasa – Piața Charles de Gaulle", anunță un comunicat al Primăriei București.

"Am solicitat tuturor instituțiilor implicate în proiectul benzii unice ca demararea acestuia să se facă într-o perioadă în care traficul este mai redus, respectiv imediat ce începe vacanța elevilor. Până atunci, vor fi luate toate măsurile complementare care să asigure eficiența acestui proiect, și mă refer atât la componenta de informare a populației cât și la suplimentarea efectivelor de polițiști locali și de la circulație în intersecții. De asemenea, RATB va spori numărul de autobuze care circulă pe liniile care vor beneficia de acest culoar și va înființa noi linii preorășenești care să preia o parte dintre navetiștii care vin zilnic în București. Chiar dacă pentru ca efectele pozitive să fie vizibile e nevoie de o perioadă de acomodare, acest proiect, coroborat cu înnoirea și suplimentarea parcului auto al RATB și cu extinderea sistemului de semaforizare inteligentă, reprezintă soluția pentru descongestionarea traficului în București. Studiile de mobilitate arată clar că implementarea benzilor unice generează o creștere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor și o diminuare cu până la 25% a timpilor de așteptare în stații, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ”, spune Primarul General, Gabriela Firea.

Primarul General a solicitat Direcțiilor din cadrul Primăriei Capitalei, ca măsură provizorie, să identifice terenuri la intrările în Capitală, (la capătul tramvaiului 21 și în zona Băneasa) unde cetățenii din Ilfov, care lucrează în București, să-și poată lăsa mașinile pentru a folosi mijloacele de transport în comun. Această măsura se va lua până în momentul în care se construiesc parcările de tip park & ride.

Totodată, Primăria Capitalei va semna contracte de asociere referitor la transportul public în comun cu Primăriile Corbeanca, Snagov, Balotești și Gruiu, astfel încât cetățenii din aceste localități să beneficieze de liniile RATB.

O parte din intersectiile unde politistii rutieri si locali vor dirija traficul sunt:
- Sos Bucuresti-Ploiesti cu str. Ion Ionescu de la Brad
- Bd. Aerogarii cu bd. Ficusului
- Sos Gheorghe Ionescu Sisesti cu Ion Ionescu de la Brad
- str. Constinatin Dobrogeanu Gherea cu sos. Bucuresti-Ploiesti
- Piata Presei Libere

Benzile unice vor fi implementate pe urmatoarele artere:
- Soseaua Bucuresti - Ploiesti
- sos. Kiseleff pana la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri)
- bd. Constantin Prezan (pe ambele sensuri)
- Calea Dorobanti – intre Piata Dorobanti si bd. Dacia (pe ambele sensuri)
- Calea Dorobanti (sensul spre centru) intre bd. Dacia si Piata Lahovari
- Str. George Enescu – intre Piata Lahovari si bd. Magheru
- Bd. Magheru (sens spre periferie) intre C.A. Rosetti si Piata Romana
- Bd. Magheru (sens spre centru) intre Piata Romana si str. George Enescu

Reamintim ca in acest moment, in Capitala, exista benzi de circulatie destinate transportului public pe urmatoarele artere:
- B-dul Mihail Kogalniceanu – b-dul Regina Elisabeta,
- Splaiul Independentei, portiunile dintre sos. Cotroceni si bd.Eroilor si din dreptul Centrului Istoric,
- B-dul Unirii, intre Piata Unirii si Piata Alba Iulia,
- Calea Dorobanti, intre b-dul Dacia si Sos. Stefan cel Mare,
- B-dul Dacia, intre calea Dorobanti si Str. Icoanei,
- Calea Grivitei, intre Piata Mures si str. Caraiman, pe sensul Gara de Nord,
- B-dul Maresal Constantin Prezan, intre Piata Arcul de Triumf si piata Charles de Gaulle.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Victor92

Ia uite stire ...

Primăria Capitalei ”pune frână” proiectului privind benzile unice RATB din nordul Capitalei

Primăria Capitalei renunță la benzile unice din nordul Capitalei după ce luni s-au format coloane de mașini la intrarea în București, de pe DN1.   Benzile unice vor fi reintroduse însă după încheierea cursurilor școlare, precizează Primăria Capitalei.

”Urmare a testului realizat în această dimineață au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulația transportului public, iar proiectul va fi implementat imediat după încheierea cursurilor școlare.  Până atunci se va circula fără restricții, ca și până acum, pe tronsonul Băneasa – Piața Charles de Gaulle”, se precizează într-un comunicat.

Sursa: https://www.europafm.ro/primaria-capita...capitalei/

 


  • ClaudiuL
  • Posted:
  •  

Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze ClaudiuL

Pai, studiul de trafic il facui eu aici pe 11.05 anticipand probleme la intrarea de pe DN1 in Bucuresti. Nu ma ia la primarie ?  :lol:
Pentru cine nu stie, se pregatea si in sens invers. Au marcat cu banda continua de la AT la PPL.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze alex230ro

Clar sunt nepregatiti ca sa nu ma exprim mai dur.Deci s-au facut studii => se poate implementa.  S-a impementat => dezastru apoi de fapt a fost un test => o sa il folosim cand se termina scoala?!?!
Caragiale direct!

 


  • ClaudiuL
  • Posted:
  •  

Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze ClaudiuL

Mai ceva decat Caragiale, Fellini  :lol:

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Robert24

Eu personal, dar si membrii Asociatiei Metrou Usor sustinem culoarele unice pentru transportul public. Si cu siguranta, foarte multi dintre voi!
Dar, parte a unui proiect complet gandit cu cap! Nu cum s-a incercat in acest weekend pe Sos Bucuresti-Ploiesti.

Asa cum au spus si altii mai sus, Sos Bucuresti Ploiesti nu este o artera critica care genera blocarea transportului public.
Sunt alte artere centrale tranzitate de multe mijloace de transport public care sunt aproape mereu blocate (bd Carol I, bd Unirii, bd. Magheru, bd. Balcescu, bd. Lascar Catargiu spre centru, bd. Iuliu Maniu, Sos. Stefan cel Mare si Mihai Bravu (culoar unic - tramvai) etc etc etc.

Spuneam ca realizarea acestor culoare unice reprezinta etapa a unui program mult mai complex.
Nu e suficient sa vii sa trasezi niste marcaje sau sa montezi stalpisori (apropos: cat au costat si cine i-a vandut???).

Un transport public atractiv inseamna vehicule moderne, curate, in stare tehnica perfecta si PREDICTIBILE (orare afisate care sa se respecte)!
Ori, banda unica fara alte masuri aduce atractivitate doar intr-o foarte mica masura.

Daca ne uitam la Sos Bucuresti - Ploiesti, avem autobuze cu intervale de circulatie foarte diferite:
- linia 131 are in general 4-5 treceri pe ora (intervale medii de peste 12 min) - insuficiente pentru legatura directa cu centrul orasului
- linia 205 are 3-4 treceri pe ora (intervale medii de peste 15 min) - din nou, insuficiente pentru legatura cu Gara de Nord
- linia 261 este o gluma proasta - interval de aprox. 45 min - complet nepredictibil!
- linia 304 are 3-4 treceri pe ora (intervale medii de peste 15 min)
- linia 335 este singura cu intervale medii decente (5-6 min), dar tot insuficiente pentru ore de varf.
- linia 449 ar trebui sa fie linia principala pentru legatura cu orasul Otopeni. dar din nou, intervalele neadecvate fac ca multi sa prefere linia expres 783.
- liniile 780 si 783 ar trebui sa fie intr-adevar linii expres cu putine opriri si cu intervale decente - 780 are intervale foarte proaste, iar 783 este subdimensionata cererii.

Revin, trebuie implementate culoare unice, dar impreuna cu celelalte masuri pentru cresterea atractivitatii transportului public! Nu cum s-a procedat acum!

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Florinds

Si acum sa vedem ce trebuia facut, daca "toapa" nu are nici macar consilieri:

1. suplimentarea parcului circulant RATB, in special a troleibuzelor si mai ales a tramvaielor
2. amendarea DRASTICA a celor care circula pe linia de tramvai, acolo unde exista 2 benzi circulabile
3. parcari pe verticala acolo unde deja avem mii de mp de beton, intre blocuri si nu in centru
4. o Politie locala functionala, nu gluma de acum
4. ridicarea masinilor de pe banda respectiva (nu neaparat in ordinea asta, nesimtirea nu are scuza)
6. marcarea benzilor si montarea indicatoarelor
7. campanie sustinuta in presa pentru ca lumea sa lase masina acasa
!!

Ce facut madam: a ales un culoar fara RATB si fara masini parcate aiurea si a zis ca implementeaza marea cu sarea, sa dea bine pe sticla... Rusinica...
Sa rezolve unde e de rezolvat... Acolo unde avem un castig REAL, nu o diminuare cu 25% a timpului de asteptare in statii, ci un castig de 80-90%!
Atunci sa vina sa se bata cu pumnii in piept ca oamenii si-au lasat acasa masinile pentru un transport in comun civilizat!

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze andrei11

Florinds wrote:
...Atunci sa vina sa se bata cu pumnii in piept...

Stiu ca sunt moderator si ca e off topic si trebuie sa fiu politically correct  ( asadar o greseala la cub ), dar deabia astept. :mrgreen:

 


  • lucica
  • Posted:
  •  

Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze lucica

Problema ar fi ca doamna primar a facut o mare greseala ca s-a apucat sa faca banda unica incepand cu Baneasa. Se stia ca acolo e foarte aglomerat si puteau incepe foarte bine cu alte bulevarde cum e de ce nu, Mihai Bravu care pe acoluri e la 4 benzi.Acolo cu zona Baneasa nu stiu cum o vor scoate la capat cu banda unica e mereu aglomerat.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze ByOnu

Foarte bine argumentat, pertinent si gandit la rece mesajul lui Robert.  :bere:

Totusi am o remarca de facut, nu neaparat la adresa mesajului ci la adresa mai multor mesaje care s-au scris aici. Unii dintre noi induc faptul ca intre Baneasa si Charles de Gaulle (mai pe romaneste Metrou Aviatorilor, ca acesta este punctul de interes pentru majoritatea calatorilor) se circula bine inainte cu autobuzul. Nimic mai neadevarat. Am circulat cu autobuzul pe traseul respectiv dupa deschiderea Pasajului PPL si stateam in cuptoare marca Euro 3 mai ceva ca lupul din poveste, in timp ce ne miscam cu viteza melcului in blocaje interminabile. Trebuie sa ajungem la un consens, altfel cineva dintre noi minte, poate eu sunt acela. Chiar se circula atat de bine intre Aviatorilor si Baneasa? :shock:

Am luat anul trecut pe un strain de la Otopeni, zborul Istanbul - Bucuresti durase in jur de o ora, iar noi am facut cu 783 Otopeni - Universitate in 1h 20 min, pe ceas! Stat in picioare, printre bagaje voluminoase, intr-o caldura sufocanta si fiind constant facuti sardea de locuitorii din Otopeni care tot urcau in statiile din localitate. Recunosc ca am prins si zile mai bune pe Otopeni - Universitate, cel mai bun timp (in orice directie) fiind de 50 min. Daca asta inseamna circulat bine, atunci eu va spun ca se circula foarte bine! :lol:

Benzile unice vor fi implementate pe urmatoarele artere:
- Bd. Magheru (sens spre periferie) intre C.A. Rosetti si Piata Romana
- Bd. Magheru (sens spre centru) intre Piata Romana si str. George Enescu



Uite aici un subiect de discutie - de ce doar atat? Magheru si Balcescu trebuie sa aiba banda unica in integralitate. Vorbim totusi despre o artera cu 8 benzi! Daca nici aici nu renuntam la doua, atunci unde?

O alta idee, ar trebui infiintata sau redirectionata una dintre liniile care circula in prezent pe Dorobanti, pe traseul lui 783, respectiv Romana - Victoriei - Charles de Gaulle - traseul de baza. De ce se incapataneaza sa inghesuie toate liniile pe Dorobanti?

 


Go to page:  1  ... 19 20 21 22 23 24 25  ... 86
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420648 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use