Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Autoritatea Metropolitană de Transport Bucuresti (AMTB)

102 posts, 60505 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Autoritatea Metropolitana de Transport subway guru

DEZBATERE Transportul în comun din Bucureşti, unificat: biletele de autobuz, metrou şi tramvai vor avea acelaşi preţ
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 47186.html
3 august 2011, 11:09 |  Autor: Cătălina Slujitoru
Reprezentanţii Ministerului Transportului au pus în dezbatere publică un proiect de ordonanţă de guvern referitoare la înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti (AMTB). Pe scurt, Metrorexul şi RATB-ul vor fuziona, iar călătoriile cu oricare dintre mijloacele de transport în comun vor avea acelaşi preţ.
Autoritatea va funcţiona în subordinea Ministerului Transportului, va fi finanţată de la bugetul de stat şi va gestiona tot ceea ce înseamnă transport public în Bucureşti şi Ilfov: metroul, tramvaiele, troleibuzele, autobuzele şi transportul regional pe calea ferată.
„În Bucureşti, capitala ţării şi zona adiacentă, problema transportului public constituie o preocupare majoră a tuturor factorilor implicaţi în organizarea, conducerea şi mai ales în îmbunătăţirea acestui serviciu, cu profunde semnificaţii economice şi sociale.
În lipsa unei coordonări unitare şi a unei strategii de întegrare a serviciilor de transport public la nivelul întregii zone, fiecare operator actionează independent pentru fundamentarea programelor de dezvoltare, stabilirea şi realizarea proiectelor de extindere şi de modernizare a infrastructurii şi stabilirea politicii tarifare. În multe situaţii se ajunge la paralelisme în dezvoltarea reţelelor de transport şi alocarea de resurse fără o coordonare unică şi o maximizare a eficienţei oricărei investiţii în contextul general al teritoriului deservit. (...)
În acest context, prezentul proiect de act normativ propune înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport la nivelul capitalei şi al judetului Ilfov, care să funcţioneze ca un organism de reglementare şi coordonare a transportului public suprateran şi subteran în corelaţie cu transportul zonal pe calea ferată şi punctele de acces auto spre şi dinspre oraş", se arată în Nota de fundamentare a proiectului de ordonanţă, publicată pe site-ul ministerului.
Întregul document poate fi consultat AICI!
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 3_0001.pdf
Prin înfiinţarea Autorităţii, Ministerul Transporturilor intenţionează să economisească circa 10 milioane de lei anual, până în 2015.
Potrivit Notei de Fundamentare, Autoritatea va stabili un tarif unic pentru o călătorie cu oricare dintre mijloacele de transport în comun din Bucureşti: „A.M.T.B. participă şi colaborează cu structurile administraţiei publice centrale şi locale la punerea în aplicare a politicii tarifare unice şi de taxare în domeniul transportului public şi coordonează acţiunile necesare de punere în aplicare a acestor politici".

 


Autoritatea Metropolitana de Transport subway guru

Directorii Metrorex şi RATB: “Autoritatea Metropolitană de Transport va aduce beneficii pe toate planurile”
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 47226.html
3 august 2011, 11:53 |  Autor: Miruna Olteanu
Adrian Criţ, directorul general al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), şi Gheorghe Udrişte, directorul Metrorex, susţin la unison ordonanţa Guvernului cu privire la înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti (AMTB).
Facilitatea accesului la locurile de muncă, descurajarea transportului cu autoturisme private, reducerea traficului rutier şi tariful unic pentru călătorii sunt câteva dintre beneficiile pe care le-ar aduce AMTB.
“Suntem pozitivi în ceea ce priveşte Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti. Ne aliniem capitalelor europene, iar funcţionalitatea transportului public se va vedea nu doar în Capitală, ci şi în judeţul Ilfov”, a declarat, pentru “Adevărul”, Adrian Criţ, directorul RATB.
Cum se va uniformiza tariful
După patru ani de contribuţie la întocmirea acestui proiect, Gheorghe Udrişte, director al Metrorex şi fost şef al Direcţiei de Infrastructură şi Transport din cadrul Primăriei Capitalei, a precizat, pentru "Adevărul", că aplicarea ordonanţei Guvernului este “foarte bună”. “Încă nu este stabilit sistemul de tarifare, dar este cert că va fi unul uniformizat. De exemplu, oamenii vor putea folosi acelaşi tichet de călătorie pentru un drum cu tramvaiul şi cu metroul fără a I se percepe tariff separate la fiecare acces în mijlocul de transport. Dacă va urca dimineaţa, la ora 7.00, în tramvai, va putea călători, să spunem, până la ora 20.00, şi cu metroul, autobuzul şi troleibuzul, fără a plăti mai mult decât a dat pe tichet dimineaţă”, a explicat Udrişte.
Cei doi au precizat că AMTB nu presupune comasarea celor două instituţii, bugetul fiecăreia fiind decis de Ministerul Transporturilor, în cazul Metrorex, şi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti – în cazul RATB. Noua autoritate va asigura politica privind planificarea strategică, va autoriza şi va controla funcţionarea serviciilor de transport.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective cornel001

Din anumite perspective, buna ideea de a folosi un singur "bilet" pt transbordari, nu neaparat pt toata ziua. Doar sa nu duca la scumpiri prea mari.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective George

Aceasta idee e de bun simt, un bilet poate fi valabil 90 sau 120 de minute, in functie de zonele pentru care a fost emis. Si o zonare ar fi utila, pentru ca nu este normal sa taxezi la fel pe cel care merge de la Eroilor la Universitate ca pe cel care merge din Pantelimon la Universitate.
Acest rezultat insa putea fi obtinut printr-o concertare organizatorica proprie a operatorilor de transport, adica printr-o asociere pe orizontala, nu era necesara alta autoritate, alta birocratie, alte functii, cata vreme bugetele raman separate.

Ingrijoratoare mi se par zvonurile despre dube, in conditiile in care am vazut prin orase germane pe stradute mult mai inguste decat ce avem prin Bucuresti o groaza de CITARO-uri cu burduf care se descurcau admirabil (@Dr2005, apropo, chiar n-ai dreptate cu CITARO-urile lungi...), si noi vrem dube. In fine.
Ingrijorator este ca nu abandonam politica ceausista si post-ceausista de scoatere a tramvaiului de pe traseele cu adevarat utile, care sa traverseze centrul (si nu sa se opreasca in zone fara sens ca V. Parvan).
Mai avem mult pana departe si mi-e teama ca lipsa de viziune si anchilozarea in niste viziuni invechite vor impiedica unele masuri rapide si eficiente precum benzile separate pentru transportul in comun. Alta idee: autobuzele pot circula pe linia de tramvai si pot avea statii comune, banda speciala se muta asadar pe axul drumului, nu la marginea lui.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective andrei11

Hai, nu ma inebuniti ! Dar de prescurtarea C.U.A.S.C. ati auzit ? Cei mai batrani rog sa se abtina sa raspunda. Rog deasemenea ca adminul sa nu-mi stearga postul, stiu eu de ce am pus intrebarea si evident voi reveni cu precizari cand va fi cazul.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Dominatrix

CUASC – Consiliul Unic Agroindustrial de Stat şi Coope­ratist  :lol:  :lol:
Poate muta cineva mesajele astea legate de AMT, la topicul potrivit, aici: viewtopic.php?f=20&t=1994
Iar restul la off-topic, aici: viewtopic.php?f=156&t=1109&start=336

 


Statutul C.U.A.S.C. misterr

Atunci să discutăm pornind de la STATUT, poate fi o sursă de inspirație pentru noua AMTB:
STATUTUL consiliului unic agroindustrial de stat si cooperatist.zip
STATUTUL consiliului unic agroindustrial de stat si cooperatist.zip (18.65 KB; downloaded 317 times)

 


Re: Stiri, proiecte, perspective andrei11

Multumesc misterr, aici am vrut sa ajung. Infiintarea CUASC - ului nu a imbunatatit cu nimic mersul lucrurilor in agricultura, va spune unul care a apucat acele vremuri - si nu eram pe post de portar la vreo ferma de stat. Pur si simplu a adaugat multa biocratie de pomana. Eu de aceea tot intreb - si nu inteleg - ce inseamna aceasta autoritate metropolitana si ce face ea pentru transportul in comun. Cu ce se va imbunatati activitatea de transport ? Astept raspunsuri la subiect, lasati CUASC - ul. Daca ati avut rabdare sa cititi, ati vazut ce pregatire avea presedintele CUASC - ului, da ? Asa ceva va fi si in cazul nostru - al metropolei ?

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Lohengrin

E nevoie de sinecuri pentru o nouă generaţie de băjetzi dăştepţi şi fete piarizde, doar nu s-au strofocat degeaba protectorii lor de toate culorile politice să-i ţină la Spiru Haret la iuniversitate. Măriile lor, odată bătute în cuie în funcţii, vor descoperi că nu mai e nevoie de troleibuze, că tramvaiele vin prea des şi întreţinerea lor costă mult şi că amărăştenii din Rahova, Andronache şi alte zone selecte pot socializa bine mersi în dube, care este mai ieconomice. Aşa că să ne luăm adio de la obrăznicii gen tramvai din Ghencea spre Piaţa Unirii, sau de la Pîrvan (apropo, Pîrvan ăsta o avea cont pă Feisbuc ?) pe sub Casa Poporului, că acolo lucrează cu spor aleşii neamului şi n-au nevoie de zdrăngăneală.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective subway guru

Dominatrix wrote:
CUASC – Consiliul Unic Agroindustrial de Stat şi Coope­ratist  :lol:  :lol:
Poate muta cineva mesajele astea legate de AMT, la topicul potrivit, aici: viewtopic.php?f=20&t=1994
Iar restul la off-topic, aici: viewtopic.php?f=156&t=1109&start=336

CUASC=Consiliul Uniunii Asociatiilor Studentilor Comunisti... :lol:
Locul potrivit pt AMT nu e in nici un caz la topicul RATB...si nici la Metrou...si nici la infrastructura...
Ar trebui pus separat :ugeek:

 


Re: Stiri, proiecte, perspective subway guru

Autobuz, tren şi metrou, pe acelaşi bilet
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 47024.html
4 august 2011, 07:48 |  Autor: Miruna Olteanu


DEZBATERE Călătoriile cu mijloacele de transport în comun vor fi plătite “la comun” odată cu înfiinţarea unei instituţii-umbrelă ce va acoperi acest serviciu public în Capitală şi în judeţul Ilfov. Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti (AMTB) ar putea fi creată toamna aceasta şi va coordona circulaţia cu metrou, autobuze, microbuze, tramvaie, trenuri regionale, precum şi transportul naval.

Descurajarea transportului cu autoturisme private, reducerea traficului rutier, şi tariful unic pentru călătorii sunt câteva dintre beneficiile pe care le-ar aduce Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti.

După ani de negocieri şi bani grei cheltuiţi pe studii, instituţiile care răspund de transportul public au ajuns la un consens: nu este vorba despre transferarea Metrorex-ului la Primăria Capitalei şi nici invers, aşa cum se vehicula în ultimii ani, ci despre coordonarea acestora de către o autoritate nou-nouţă.

Decizia îi aparţine Guvernului, care supune dezbaterii publice ordonanţa cu privire la înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti (AMTB), instituţie ce va fi în subordinea Ministerului Transporturilor.

Serviciile de maxi taxi, avizate la AMTB

Potrivit proiectului, actul normativ va fi emis pentru a rezolva problema transportului public în Bucureşti şi zona adiacentă. Primii vizaţi sunt operatorii de maxi taxi care au rutele preorăşeneşti şi care vor fi nevoiţi să aibă “relaţii clare, pe bază de contracte de servicii publice” încheiate cu AMTB.

“Poate că tot răul va fi spre bine, în sensul că, dacă noul organism va organiza licitaţii pentru traseele, noi vom câştiga înaintea RATB-ului, pentru că punem maşinile la bătaie fără a cere subvenţii. Mă tem însă că rutele nu ni le vor da nouă”, a declarat ieri, pentru „Adevarul”, Vasile Ştefanescu, preşedintele Confederaţiei Transportatorilor din România.

El a adăugat că situaţia dezastruoasă din transportul cu maxi taxi, adică aglomeraţia, condiţiile grele de călătorie şi banii luaţi fără a da bilete, nu a fost generată de operatorii privaţi. „Noi am vrut să scoatem microbuzele, dar, până acum o lună, nu ni s-a dat voie să introducem autobuze. Iar ilegalităţile cu bilete nu ne privesc pe noi, deoarece erau făcute de şoferi şi Poliţia ar fi trebuit să-i prindă”, a mai spus Ştefănescu. Înfiinţarea AMTB arată, în opinia preşedintelui Confederaţiei Transportatorilor din România, incapacitatea Primăriei Capitalei de a gestiona serviciile de transport public.  

Cum se va uniformiza tariful

După patru ani de contribuţie la întocmirea acestui proiect, Gheorghe Udrişte, director al Metrorex şi fost şef al Direcţiei de Infrastructură şi Transport din cadrul Primăriei Capitalei, precizează că aplicarea ordonanţei Guvernului este “foarte bună”. “Încă nu este stabilit sistemul de tarifare, dar este cert că va fi unul uniformizat. De exemplu, oamenii vor putea folosi acelaşi tichet de călătorie pentru un drum cu tramvaiul şi cu metroul fără a i se percepe tarife separate la fiecare acces în mijlocul de transport. Dacă va urca dimineaţa, la ora 7.00, în tramvai, va putea călători, să spunem, până la ora 20.00, şi cu metroul, autobuzul şi troleibuzul, fără a plăti mai mult decât a dat pe tichet dimineaţă”, a explicat Udrişte.

Bilet de Bucureşti pentru vapor

În ceea ce priveşte rolul Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti în transportul naval, directorul Metrorex explică: “Este vorba despre planificarea strategică, monitorizarea şi avizarea activităţilor privind autorizarea, organizarea şi controlul funcţionării servicilor de transport public de călători pe viitorul Canal Dunăre-Bucureşti”.

Adrian Criţ, directorul general al Regiei Autonome de Transport Bucureşti, susţine că înfiinţarea acestei instituţii “demonstrează că ne aliniem capitalelor europene”.

Cei doi au precizat că AMTB nu presupune comasarea celor două instituţii, bugetul fiecăreia fiind decis în continuare de Ministerul Transporturilor, în cazul Metrorex, şi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti – în cazul RATB.

Restructurări sau “economii prin preluarea atribuţiilor”

Surse din cadrul Primăriei Capitalei susţin că ordonanţa va fi adoptată peste aproximativ o lună. Odată înfiinţată, Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti va fi finanţată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din venituri proprii şi fonduri externe. Potrivit proiectului, cheltuielile curente vor fi acoperite însă, în mare parte, “prin economiile realizate ca urmare a preluării unor atribuţii care se regăsesc în prezent la operatori şi administraţiile de care aceştia aparţin şi respective a numărului de posturi aferent”.

PROIECT

Linia feroviară urbană, soluţia în Capitală

Pe lângă eliminarea haosului, Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti va avea rolul de a reglementa şi de a coordona transportul public suprateran şi subteran, în corelaţie cu transportul zonal pe calea ferată şi punctele de acces auto spre şi dinspre oraş. Astfel, trenul urban ar putea, în sfârşit, să existe şi în Bucureşti, la fel ca în marile capitale europene.

Pe lângă terasament şi trasee, Bucureştiul şi împrejurimile au, din perioada interbelică şi cea comunistă, 23 de staţii CFR, Gara de Nord, Basarab şi Obor având cel mai ridicat grad de utilizare de către călători.

Mai mult, avem un inel feroviar la periferie, care este paralel cu Centura Capitalei şi care a fost construit în special pentru cele 11 zone industriale ale Bucureştiului.

Specialiştii în proiectare de la Ministerul Transporturilor declarau, pentru „Adevărul”, în 2008, că investiţia pentru dezafectarea şi punerea în funcţiune acestei reţele de transport feroviar călători ajunge până la 200 de milioane de euro.

În condiţiile funcţionalităţii unui inel feroviar al Capitalei, intermodalitatea este vitală pentru un sistem de transport rapid. Astfel, bucureştenii care ar folosi trenul urban pe ruta Drumul Taberei-Pipera ar face traseul în maximum 30 de minute, iar dotarea gărilor cu parcări ar încuraja şoferii să renunţe la maşină.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective ByOnu

Ce scamatorie cu bagarea dubelor pe "strazile inguste" (auzi la ei.. :lol:).. cat de inguste sa fie aceste strazi? Pai pe unde bagi astea? Prin ganduri, printre blocuri, in Centrul Vechi? unde?! :evil:

SPUNETI 'NU' DUBELOR!!! Cat ne-am chinuit sa scapam de ele, si acum ce facem? Ne autodistrugem singuri.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective ViitorulPrimar

Probabil in noile cartiere de la marginea Bucurestiului.Sunt strazi asa inguste in abia are loc sa treaca o masina,fara trotuare.
Ma intreb ce o sa se intample cand densitatea va creste.Vor expropia si darama case pentru a largi strazile?

 


Re: Stiri, proiecte, perspective Dominatrix

Serviciile de maxi taxi, avizate la AMTB

Potrivit proiectului, actul normativ va fi emis pentru a rezolva problema transportului public în Bucureşti şi zona adiacentă. Primii vizaţi sunt operatorii de maxi taxi care au rutele preorăşeneşti şi care vor fi nevoiţi să aibă “relaţii clare, pe bază de contracte de servicii publice” încheiate cu AMTB.

“Poate că tot răul va fi spre bine, în sensul că, dacă noul organism va organiza licitaţii pentru traseele, noi vom câştiga înaintea RATB-ului, pentru că punem maşinile la bătaie fără a cere subvenţii. Mă tem însă că rutele nu ni le vor da nouă”, a declarat ieri, pentru „Adevarul”, Vasile Ştefanescu, preşedintele Confederaţiei Transportatorilor din România.
Aici e cheia! Apropo, ce inseamna "maxi-taxi" IN LEGISLATIE? Raspuns: nu insemna nimic, fiindca acest termen nu exista. Legislatia actuala pare mult prea cusuta cu ata alba, cum se spune, cu "dedicatie" pentru dubagii, incepand de la faptul ca se spune explicit ca transportul public local se poate face doar cu autobuze, troleibuze sau tramvaie, pentru ca mai apoi, la definitii, microbuzul sa fie definit ca autobuz. Si asta cu toate ca Romania a semnat Acordul INTERBUS denumit oficial de europeni "Acordul privind transportul international de calatori cu autocarul si autobuzul", prin care transportul public cu microbuzele a fost interzis.  
Iar ilegalităţile cu bilete nu ne privesc pe noi, deoarece erau făcute de şoferi şi Poliţia ar fi trebuit să-i prindă”, a mai spus Ştefănescu.
Asta e cea mai buna gluma. Dar pe cine priveste, domnule Stefanescu? Pe tata mare?
Desi nu va fi cazul in Bucuresti, vreau sa reamintesc  ca in multe orase mari din tara, fostele regii locale de transport public au fost bagate in faliment, cu acordul tacit al autoritatilor locale. Societatile cu pricina au fost ingropate chiar de catre proprietarii lor, adica de primarii. In acest fel, s-a dat unda verde transportatorilor privati, care au ocupat traseele publice cu microbuze. Probabil ca asta se doreste si in cazul de fata, dar la o scara mai mica. De aceea trebuie taiat in carne vie, eliminat "cancerul maxi-taxi" (cum bine zicea Catalin Ghita pe celalalt forum), care a distrus sistemul de transport civilizat nu numai din Ilfov, dar din toata Romania.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420542 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use