Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Autoritatea Metropolitană de Transport Bucuresti (AMTB)

102 posts, 60790 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur Cristy

In concluzie, ce beneficii va aduce aceasta schimbare? Vom avea mai multe tramvaie noi? :twisted: si o infrastructura mai decenta?

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur IK4

Cristy wrote:
In concluzie, ce beneficii va aduce aceasta schimbare? Vom avea mai multe tramvaie noi? :twisted: si o infrastructura mai decenta?


Va aduce multe beneficii. Lor, nu noua!
Ei cu Bentley, noi cu Duba! Si-n fiecare gemulet cate un funduletz...

 


Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur iliutu

Revine sexy taxi (ex maxi taxi): la fiecare gemulet cate un mic fundulet.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur Dr2005

AMTB pur şi simplu va fi un fel de ARR pentru transportul din Bucureşti şi Ilfov. Nu va opera vehicule, nu va avea vehicule în prorpietate, doar va propune trasee şi staţii (la solicitarea operatorilor de transport) şi le va scoate la licitaţie sau le va delega operatorilor care vor îndeplini anumite criterii (probabnil va conta cine e patronul). Deasemenea, va trebui să impună un bilet/abonament unic pentru toţi operatorii (rămâne de văzut cum se va face).
Mai rămâne de văzut şi cine va trebui să aprobe traseele şi staţiile, pentru că atât CJ Ilfov, cât şi CGMB îşi depăşesc atribuţiile aici, iar dacă se bagă Guvernul încalcă Legea 92/2007. În buna logică bucureşteană, probabil nu le va aproba nimeni, continuându-se ilegalitatea vece de 21 de ani în care operează RATB (până şi Primăria Copşa Mică are HCL pentru traseul dubei lor, care face 5 curse pe zi).

Deci, dacă speraţi la vehicule noi, luaţi-vă gândul. Rugaţi-vă ca lui Criţ să îi vină mintea la cap şi să realizeze că vaca de muls numită RATB se poate mulge şi prin repararea vehiculelor imobilizate şi punerea lor în traseu (care apoi vor produce încasări) şi prin achiziţia unor automate de bilete (sunt tronsoane unde câte 5 - 6 staţii nu e niciun chioşc), nu doar prin casări, valorificări şi comisioane pentru tot felul de kkt-uri. Că de nu, AMTB va desemna alt operator pentru unele trasee, iar Carabulea şi alţi portocalii atât aşteaptă.

 


Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur iliutu

Dupa infiintarea acestei Autoritati de Reglementare, vor trebui introduse norme uniforme pentru transportul urban (Bucuresti + Ilfov). Cum vor face cu pensionarii ?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur Dr2005

Ar putea să le dea carduri active şi să îi pună să le valideze. Evident, călătoria va decurge aşa: se urcă pensionarul neapărat pe la uşa 1 (după ce bate în ea şi ţipă la şofer), o ia la fugă prin vehicul până găseşte un loc liber sau unul care îi face cu ochiul, ridică persoana de pe scaun (dacă respectiva refuză e catalogată imediat ca nesimţit sau prost-crescut), aruncă sacoşa de rafie pe scaun, după aia se scotoceşte prin portofel, buzunare şi sacoşă după card, se îmbrânceşte cu cei care stau civilizat la coadă la validator, validează şi revine la scaun, pe care-l va ocupa până la cap de linie sau până se opreşte aerul condiţionat / încălzirea (după caz).

 


Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur iliutu

Cam la asta ma gandeam si eu  :evil:  . Dar pe dube cum va fi ?

 


Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur Dominatrix

Cristy wrote:
In concluzie, ce beneficii va aduce aceasta schimbare? Vom avea mai multe tramvaie noi? :twisted: si o infrastructura mai decenta?
In nici un caz tramvaie noi. Primaria este ordonator principal de credite, dar numai in limita bugetului aprobat de CGMB. Ati vazut voi capitol bugetar de achizitii de tramvaie noi? Eu nu.

Ideea AMT'ului ar fi buna,  dar numai daca ar exista Metropola Bucuresti, legiferata corespunzator, asa cum a existat pana in 1968. Deocamdata, metropola Bucuresti nu exista. AMT inainte de Metropola este fix carul in fata boilor, adica o idee foarte buna, dar compromisa de o implementare proasta. Ne-existand entitatea juridica "Zona Metropolitana Bucuresti", care sa fie ordonator principal de credite, va rezulta ca AMT va avea un Consiliu de Administratie cu reprezentanti din toate teritoriile administrative vizate. Adica un consiliu de administratie in care unii vor trage in stanga  si altii in dreapta pentru ca nu va exista un interes colectiv metropolitan, ci un numar de interese locale individuale. AMT, in absenta Zonei Metropolitane, va avea 100 de moase, fiecare tragand spuza pe turta ei, rezultand o institutie chiar mai disfunctionala decat RATB'ul de azi.

 


Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur Victor92

E oficial: RATB+CFR+Metrorex = AMTB (Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti)

Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti, primul organism care coordonează RATB, Metrorex şi CFR, a fost înfiinţat prin hotărâre de Guvern  Instituţia va reglementa serviciile de transport public de călători în regiune, va fi ordonator de credite, dar va controla şi avizarea licenţelor pentru maxi-taxi.  

Guvernul a aprobat la începutul acestei săptămâni un proiect ce stătea în sertar de mai bine de patru ani: înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti (AMTB).

Considerată şi drept un prim pas spre organizarea Zonei Metropolitane Bucureşti, instituţia-umbrelă va aduce beneficii călătorilor, infrastructurii şi sistemului de transport public. Printre acestea se numără tariful unic pentru călătorii, descurajarea călătoriilor cu autoturisme private şi reducerea traficului rutier.

Uniformizarea tarifului

Potrivit proiectului de actul normativ, AMTB este un organism subordonat Ministerului Transporturilor, care a fost gândit în urma unui studiu făcut în 2006. Gheorghe Udrişte, director al Metrorex şi fost şef al Direcţiei de Infrastructură şi Transport din cadrul Primăriei Capitalei, precizează că aplicarea ordonanţei Guvernului este "foarte bună". "Încă nu este stabilit sistemul de tarifare al călătoriilor, dar este cert că va fi unul uniformizat. De exemplu, oamenii vor putea folosi acelaşi tichet de călătorie pentru un drum cu tramvaiul şi cu metroul fără a i se percepe tarife separate la fiecare acces în mijlocul de transport. Dacă va urca dimineaţa, la ora 7.00, în tramvai, va putea călători, să spunem, până la ora 20.00, şi cu metroul, autobuzul şi troleibuzul, fără a plăti mai mult decât a dat pe tichet dimineaţă", a explicat Udrişte.

Se regândeşte sistemul de transport

Adrian Criţ, directorul general al Regiei Autonome de Transport Bucureşti, susţine că înfiinţarea acestei instituţii "demonstrează că ne aliniem capitalelor europene". El a adăugat că echilibrarea mijloacelor de transport subteran cu cele din suprateran se va face, de exemplu, prin eliminarea uneia dintre acestea acolo unde se dublează. "De pildă, în cartierul Bucureştii Noi, unde s-au inaugurat recent staţii de metrou, nu mare are rost să ţinem noi, RATB, linia de tramvai. Vom regândi infrastructura, ceea ce este foarte bine", a conchis Criţ.

Cei doi au precizat că AMTB nu presupune comasarea celor două instituţii, bugetul fiecăreia fiind decis în continuare de Ministerul Transporturilor, în cazul Metrorex, şi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti - în cazul RATB.

Trenul urban, gata de pus pe şine

Pe lângă reducerea haosului de pe străzi, Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti va avea rolul de a reglementa şi de a coordona transportul public suprateran şi subteran, în corelaţie cu transportul zonal pe calea ferată şi punctele de acces auto spre şi dinspre oraş. Astfel, trenul urban ar putea, în sfârşit, să existe şi în Bucureşti, la fel ca în marile capitale europene. Pe lângă terasament şi trasee, Capitala şi împrejurimile au, din perioada interbelică şi cea comunistă, 23 de staţii CFR.

Maxi-taxi, la avizul ATMB

Vor fi însă şi victime ale acestei decizii a Guvernului: operatorii de maxi taxi vor fi nevoiţi să aibă "relaţii clare, pe bază de contracte de servicii publice" încheiate cu AMTB. Astfel, s-ar putea elimina haosul şi evaziunea fiscală de notorietate din microbuzele care transportă persoane.

Vasile Ştefanescu, preşedintele Confederaţiei Transportatorilor din România, susţine însă că situaţia dezastruoasă din transportul cu maxi taxi nu a fost generată de operatorii privaţi. „Noi am vrut să scoatem microbuzele, dar, până acum o lună, nu ni s-a dat voie să introducem autobuze. Iar ilegalităţile cu bilete nu ne privesc pe noi, deoarece erau făcute de şoferi şi Poliţia ar fi trebuit să-i prindă", a explicat Ştefănescu.

Sursa: adevarul.ro : http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 45446.html

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur Utilizator anonim

Va atasez varianta finala aprobata a proiectului de lege. Infiintarea AMT va avea loc in 30-90 zile, in primul an de activitate nu vor avea loc schimbari majore, se va incepe cu studii de trafic si modificari minore de trasee in functie de fluxurile de calatori, dupa aceste studii sa va asteptati la modificari majore de trasee, infiintari de linii si schimbari de strategie.

DSC07451.JPG (1.2 MB; downloaded 6857 times)


DSC07452.JPG (1.34 MB; downloaded 6853 times)


DSC07453.JPG (473.98 KB; downloaded 6847 times)

 


Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur Dominatrix

Iata cum se mai creeaza din pix niste functii de conducere...

Un nou mogul în București: omul care va controla toate transporturile publice

În aproximativ două săptămâni va fi definitivat regulamentul de organizare şi funcţionare al Autorității Metropolitane de Transport, iar după ce Guvernul îşi va da girul, instituţia îşi va intra în atribuţii cel mai târziu la începutul anului viitor. Autoritatea va fi condusă de un președinte – director general.

Prin regulamentul de organizare şi funcţionare va fi stabilit numărul maxim de posturi, atribuţiile şi relaţiile cu structurile organizatorice ale administraţiei publice, centrale sau locale şi cu reprezentanţii societăţii civile. Documentul trebuie să fie gata la sfârşitul acestei luni, când se împlinesc 60 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanţei privind înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport (AMT).

„Se lucrează în acest moment la nivelul Ministerului Transporturilor la definitivarea proiectului de hotărâre dat de Guvern. Există certitudinea că ne vom încadra în termenul legal prevăzut de acest document, cele două luni zile. Până la sfârşitul lunii acest regulamentul de organizare şi funcţionare va fi supus aprobării Guvernului”, dă asigurări directorul Metrorex, Gheorghe Udriște. El a explicat pentru B365.ro că munca este destul de laborioasa însă, cel târziu la începutul anului viitor, AMT va fi 100% funcțională. „Sunt multe de făcut. Mai întâi trebuie selectat personalul, trebuie bugetata activitatea şi după asta să se înceapă cu atribuţiunile de bază, cu certitudinea că va intra în efectivitate absolută de la începutul anului viitor”, spune oficialul.

Autoritatea Metropolitană de Transport  presupune comasarea RATB şi societății Metrorex și ar avea ca atribuții și dezvoltarea celor două companii. De asemenea organismul va implementa călătoria cu un preţ unic pe toate mijloacele de transport în comun din Capitală. Înființarea AMT nu va însemna numai utilizarea unui singur bilet, ci și adoptarea unor soluții de management al traficului, astfel încât, de exemplu, să nu se mai suprapună rutele. „Optimizarea constă în faptul de a nu avea o linie de metrou pe dedesubt și la suprafață linii de troleibuz și autobuz pe aceeaşi rută chiar dacă vorbim de o distanță medie mai mare. În acest context metroul trebuie să devină principalul mijloc de transport public în București astfel încât rețeaua de transport de suprafață să acopere deficiențele rețelei din subteran”, continuă Udriște.

Pentru un management al traficului cât mai bun, AMT va include și operatorii de maxi-taxi, care în prezent acoperă localitățile limitrofe Capitalei. La prima vedere Autoritatea pare să ridice probleme de ordin birocratic însă cadru de reglementare va presupune că operatorii să rămână în continuare persoane juridice, cu patrimoniu propriu. „Nici unul din operatori nu-şi va pierde din autonomie, ba din contră, se pun pe baze noi activităţile, planul unic de transport sau tarifarea. Este o autoritate de reglementare”, punctează directorul.

Potrivit Executivului, Consiliul de conducere al ATM va fi format din 7 membri. Autoritatea va fi condusă de un președintele — director general al A.M.T.B., pe lângă care se vor mai afla 3 reprezentanți ai Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si cate un reprezentant al Ministerului Administratiei si Internelor, Consiliului Judetean Ilfov si Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Directorul general care va avea în subordine atât metroul cât și transportul în comun de suprafață va fi numit prin ordin al ministrului transporturilor, iar în total schema de personal va cuprinde aproximativ 80 de persoane care vor proveni din redistribuire de la alte instituţii publice, precum şi din noi angajări.

Autoritatea, „veche” de patru ani

Proiectul în sine a stat ani buni în sertarele Ministerului Transporturilor. “Chiar dacă legea privind ariile metropolitane sau legea metropolei nu au fost încă adoptate, și există la nivelul Parlamentului o dezbatere extrem de aprinsă din foarte multe puncte de vedere, noi (n.r. – Ministerul Transporturilor) considerăm că este absolut necesară înfiinţarea unei Autorităţi Metropolitane de Transport Bucureşti“, declara în martie 2008 Ludovic Orban, pe atunci ministru al Transporturilor.

La vremea respectivă Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti trebuia să fie înființată ca o instituţie publică cu patrimoniu propriu. Aria geografică a AMT trebuia să includă municipiul Bucureşti, judeţul Ilfov şi localităţile limitrofe aparţinând altor judeţe, cu posibilitate de extindere.

http://b365.ro/news/mogulul ... a-metroul/

 


Re: Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucur Dominatrix

Hopa, la doar o zi de la "lovitura sub centura" aplicata Kritzului, se incepe sa se se traga tare cu AMTB'ul. Coincidenta? Vedeti sa nu... ;)

Astăzi se hotărăște cum funcționează Autoritatea Metropolitană de Transport

Organismul care va gestiona trasportul public bucureştean intră astăzi pe agenda Guvernului. Proiectul de hotărâre privind regulamentul de organizare si funcţionare a Autorităţii Metropolitane de Transport (AMT) va primi în cele din urmă girul Executivului la mai bine de două luni de la emiterea ordonanţei care stabilea înfiinţarea instituţiei.

Noua structură va avea atribuţii de reglementare şi coordonare a serviciilor de transport public de călători în Bucureşti şi judeţul Ilfov. Autoritatea va fi ordonator terţiar de credite şi se va finanţa de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, din venituri proprii dar și din fonduri externe. Concret, AMT presupune comasarea RATB şi societății Metrorex și ar avea ca atribuții și dezvoltarea celor două companii.

„Prin hotărârea de Guvern de azi se aprobă regulamentul de organizare şi funcţionare urmând ca prin ordin de ministru să se aprobe organigrama şi toate celelalte aspecte: mobilarea cu personal, împărţirea pe servicii şi compartimente”, explică pentru B365.ro directorul Metrorex, Gheorghe Udriște.

Cine va fi „boss” -ul transportului?

Prin regulamentul de organizare şi funcţionare va fi stabilit numărul maxim de posturi, atribuţiile şi relaţiile cu structurile organizatorice ale administraţiei publice, centrale sau locale şi cu reprezentanţii societăţii civile. Potrivit ordonanței de înființare, Consiliul de conducere al ATM va fi format din 7 membri.

Autoritatea va fi condusă de un președintele ― director general al AMT, pe lângă care se vor mai afla 3 reprezentanți ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi câte un reprezentant al Ministerului Administraţiei şi Internelor, Consiliului Judeţean Ilfov şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

Directorul general care va avea în subordine atât metroul cât și transportul în comun de suprafață va fi numit prin ordin al ministrului transporturilor. „Se fac nişte prospecţiuni, se poartă dialoguri cu mai multe persoane. Aici trebuie să fie un om matur, competent, cu experienţă în domeniul trasportului public şi dacă e legat de Bucureşti e cu atât mai bine. Practic trebuie să gestioneze tot ce înseamnă reglementarea transportului public din Bucureşti şi aria de acoperire”, mai spune Udriște.

Întrebat dacă i s-a propus să preia conducerea AMT, directorul Metrorex a dat un răspuns evaziv: „Eu sunt ocupat acum cu metroul. Eu am proiecte care sunt în derulare, de investiţii, de modernizare. Am convingerea că vom găsi omul potrivit pentru această funcţie. Sunt mai multe nume şi în primul trebuie să vrea şi oamenii. Eu sunt una din persoanele care se ocupa de prospectarea pieţei”, a explicat Udriște.

Și proaspătul director demis al RATB, Adrian Criț, consideră că această funcție trebuie preluată de o persoană competentă pentru că în caz contrar mai mult ar încurca. „Teoretic trebuie să fie o persoană care ştie cu ce se mănâncă aceasta autoritate. Ţine de doamna ministru (n.r. – Anca Boagiu) să facă aceasta numire. Atât timp colaborarea cu dl. Udrişte este foarte bună, acolo poate să fie oricine”, a explicat fostul şef al RATB.

Înființarea AMT vine ca urmare a unei scrisori de intenție transmisă Guvernului de FMI, anul trecut, în care se sublinia că activitatea de transport public a RATB și Metrorex trebuie să fie gestionată de o singură autoritate metropolitană de transport, astfel încât bucureștenii și locuitorii din comunele limitrofe să poată utiliza același bilet, la același tarif, indiferent dacă utilizează metroul, trenul, autobuzul sau tramvaiul.

http://b365.ro/news/astazi- ... transport/

 


Re: Stiri, noutati, perspective subway guru

Se prefigureaza numirea 'sefului' AMTB...
Ceva 'pariuri'???

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Ce cota avem?  :ugeek:  :P

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420666 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use