Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Evoluția mobilității populației și grade de aglomerare

87 posts, 42949 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Evolutia mobilitatii populatiei si grade de aglomerare Dominatrix

De unde se vede ca desfiintarea transportului de suprafata acolo unde exista metrou pentru a evita suprapunerile asa-zis inutile (apropo de maretele planuri ale AMTB pentru Drumul Taberei si probabil si alte zone) nu e asa o idee stralucita cum pare la prima vedere.

 


Re: Evolutia mobilitatii populatiei si grade de aglomerare Chev Celios

Adevarat pentru ca eu cum gratuitate de la RATB vara nu folosesc metroul si ma descurc foate bine cu RATB-ul

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia mobilitatii populatiei si grade de aglomerare Dr2005

Treaba cu metroul e că ori nu opreşte peste tot, ori opreşte prea des. Dacă mai pui la socoteală şi timpul necesar accesului în staţii deja, pe distanţe scurte, e mai rentabil ca timp să foloseşti transportul de suprafaţă. Tocmai de ,,problema" asta se va ocupa RATB, ca să ai de ales între a aştepta 20 de minute un autobuz despre care nu ştii dacă tocmai a trecut sau dacă nu fură cursa şi a folosi un metrou care vine la 10 - 15 minute dar ştii că vine.

 


Re: Evolutia mobilitatii populatiei si grade de aglomerare bercenicity

http://www.vcoe.at/de/presse/aussendung ... be2011-142
Un studiu al VCÖ
Kilometri parcursi in trenuri, autobuze, transport public urban in 2010:

Cehia: 3,010 km pe persoana pe an
Austria: 2,910
Belgia: 2,780

Ungaria: 2,690
Italia: 2,610
Danemarca: 2,480

Luxemburg: 2,390
Suedia: 2,390
Franta: 2,360

Finlanda: 2,230
Estonia: 2,090
Media EU: 2.010

Irlanda: 1,990
Grecia: 1,980
Germania: 1,970

Spania: 1,880
Slovenia: 1,860
Olanda: 1,820

Bulgaria: 1,760
Marea Britanie: 1,630
Cipru: 1,620

Portugalia: 1480
Slovacia: 1,470
Letonia: 1,290

Polonia: 1,240
Malta: 1,210
Romania: 1,210
Lituania: 960

 


Re: Evolutia mobilitatii populatiei si grade de aglomerare Dominatrix

S-a discutat destul de mult aici pe forum despre parcul de tramvaie al RATB si cat de insuficient este pentru o deservire corespunzatoare a retelei existente, ca de extinderi ale ei nici nu mai are rost sa amintim. Ca sa dau o dimensiune cantitativa discutiei, compar aici reteaua de tramvai si parcul total de vagoane de tramvai la  RATB cu cele din Praga si Budapesta. Comparatia este relevanta dupa parerea mea, fiindca lungimea retelelor de tramvai din cele 3 orase este asemanatoare, deci se poate contura mai precis deficitul de capacitate in transportul cu tramvaiul existent la RATB.

Budapesta (lungime retea 156,85 km cale dubla - conform raportului anual al BKV in 2010).

Parc inventar (fara vagoane istorice): 602 vagoane, din care:

Ganz: 118
Ganz modernizate: 30
TW 6000: 92
Tatra T5C5: 322
Siemens Combino: 40

CUP = 72,4% (conform BKV)
Numar depouri 9 (noua).

Praga (lungime retea 142 km cale dubla - conform statisicilor DPP)

Parc inventar in octombrie 2011 (fara vagoane istorice, utilitare etc.): 941 vagoane, din care

Tatra T3 (toate tipurile): 651
Tatra T6A5: 149
Tatra KT8D5: 47
Škoda 15 T: 34
Škoda 14 T: 60

CUP = 75,1%
Numar depouri: 7 (sapte) + unul folosit exclusiv ca muzeu al transportului public.

Datele cu parcul sunt preluate de la Pražské tramvaje. Nu am inclus in statistica de mai sus si vagoanele T3, T3M, T3SU si T3SUCS retrase definitiv din circulatie si pregatite de vanzare, ca urmare a livrarii noilor tramvaie Škoda.

Bucuresti (lungime retea 145 km cale dubla - conform RATB):501 vagoane, din care

V3A (toate tipurile): 369
Bucur LF: 5
V2ST: 2
V2AT: 9
Tatra T4: 116

Numar depouri: 9 - pardon 8, ca unul din ele e feuda personala a lui Adrian Crit.

In realitate, probabil ca unele Tatre sunt deja casate in acte, ca sa nu mai pomenim de vagoanele imobilizate pe termen lung, gen 3001, 3002, 192, 361 etc. deci cifrele stau si mai prost.

-----------------------------

Din punct de vedere al capacitatii, considerand:

1 cuplu de 2 tramvaie Tatra = 1 V3A
1 Škoda 15T/14T = 1 Tatra KT8D5 = 1 Ganz = 1 TW 6000 = 1 V3A
0,5 Siemens Combino Supra = 1 V3A
1,5 V2ST/V2AT = 1 V3A
1 Bucur LF = 1 V3A (exagerat, evident)

Avem cam asa:

Budapesta: 481 V3A echivalent
Praga: 541 V3A echivalent
Bucuresti: 439 V3A echivalent


Calculul capacitatii bineinteles ca nu este exact, dar ne putem face o idee destul de buna despre rahatul in care ne aflam.

Spre comparatie, in 1998 la RATB:

V3A: 321
V2A: 48
Tatra T4: 130
EP/V3A: 66 cupluri (motor + remorca)
Rathgeber + Duewag: 56 cupluri (56 motor, 66 remorci, deci 10 remorci "de rezerva")

Adica 540 V3A echivalent. In ultimii 13 ani, s-a "evaporat" echivalentul a 101 de vagoane V3A, in conditiile in care reteaua a ramas aproximativ aceeasi. Sa ne mai miram ca liniile de tramvai circula prost si orasul e sufocat de masini... :oops:

 


Re: Evolutia mobilitatii populatiei si grade de aglomerare Gabi23

O imagine reprezentativa "pentru un transport civilizat" cu RATB-ul. Lumea imbulzindu-se intr-un autobuz plin pana la refuz... In schimb, in taxiul din dreapta se "combinasera" 3 calatori care n-au mai avut loc in 4659 sa mearga spre Giulesti... Lucrurile astea se intampla pe foarte multe trasee, dar cui ii pasa?!

4659 - 163 - 18.01.2012 .JPG (423.6 KB; downloaded 6324 times)

 


Re: Evolutia mobilitatii populatiei si grade de aglomerare Dominatrix

Apropo de aceasta poza, se confirma inca o data zicala: "nenorocirea unuia, bucuria altuia". O fi criza (bugetara) la PMB si RATB, dar taximetristii nu par a fi afectati. De fapt, nu cred ca au fost afectati de vreo criza niciodata din '90 incoace. Sa speram ca nu se va ajunge la situatia in care RATB'ul sa le asigure motorina "pe sub mana" dupa modelul aplicat cu succesuri in alte orase ale patriei, ca atunci chiar va fi "trai pe vatrai" pentru ei. Doamne Fereste!

 


Re: Evolutia mobilitatii populatiei si grade de aglomerare Victor92

Gabi23 wrote:
O imagine reprezentativa "pentru un transport civilizat" cu RATB-ul. Lumea imbulzindu-se intr-un autobuz plin pana la refuz... In schimb, in taxiul din dreapta se "combinasera" 3 calatori care n-au mai avut loc in 4659 sa mearga spre Giulesti... Lucrurile astea se intampla pe foarte multe trasee, dar cui ii pasa?!



Aceeasi situatie se intampla si la Favorit ( sens centru), intre orele 10-14. Se asteapta in statie cam minim 10 minute ( evident campionul la sosiri ramane 668 -si nu sunt ironic- acum vine cam la 6 minute) si dupa vin toate cele 3 autobuze care duc in centru ( 168,268,368)...sau ai norocul sa-l observi la 126 in spatele tau si sa cobori la Orizont sau Lt.Nicolae Gaina sa-l iei. Exemplu de situatie: ieri ora 12:00. Am stat in statie la Favorit 13 minute ( pe ceas): au trecut doua autobuze de pe linia 668 si apoi a venit un 368 ( 6275 ), un 268 ( ?) si un 168 (4690). Gradul de ocupare in acestea : 5 !!!Apoi incet-incet a venit din spate unul dintre cele doua autobuze de la ora de varf ale linie 126 (4887, pe langa 4196 ) care era gol, plin de parf in interior si deja bine traditionalul miros de motorina, asemeni Dac-urilor.  Rusine RATB. Chiar nu se pot introduce din nou troleibuzele si sa le prelungeasca pe Drumul Taberei ( bucla), Strada Valea Argesului, terminalul " Valea Argesului" ?? E jale rau ! Degeaba statea o doamna marti la ora 13:40 in statie la Favorit sa noteze pe o foaie la cat vin autobuzele liniei 668 si gradul de ocupare daca aceste informatii nu sunt prelucrate si aplicate cum trebuie....

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia mobilitatii populatiei si grade de aglomerare Dr2005

Apropo de 126, să vedeţi ce confortabile sunt maşinile la 5:50 dimineaţa... praf de 3 degete, miros de motorină, căldură din părţi şi târâială cu 25 km/h.

 


Re: Evolutia mobilitatii populatiei si grade de aglomerare 3mil

Victor92 wrote:
plin de parf in interior

Dr2005 wrote:
praf de 3 degete

Cumva ati nimerit autobuze care fix atunci au intrat in traseu dupa o perioada de stat pe dreapta in autobaze? Ca daca autobuzul circula zi de zi de unde sa se depuna atata praf in cateva ore?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia mobilitatii populatiei si grade de aglomerare Dr2005

Maşinile astea cară aer 90% din zi (se umplu doar dacă se nimeresc în staţie în faţa lui 168/368)... deci nu e nevoie să stea pe dreapta pentru a se pune praf pe scaune.
Autobuzul respectiv era #4681.

Tot apropo de 126, site-ul RATB este MINCINOS, pentru că sunt doar două ture pe traseu. Iar între 12 şi 15 e un singură. Intervalele corecte ar fi (cu aproximaţie) 90 de minute la prânz şi după ora 21 şi 45 în rest.

 


Am dezlegat misterul autobuzelor din București! misterr

Văd că se tot întreabă unii și alții pe aici pe forum cum se face că autobuzele sînt mereu aglomerate, nu sînt suficiente, vin rar, nu trec pe unde e nevoie mai mare etc.
Ei bine, astăzi, dintr-o pură întîmplare, am dezlegat misterul!
Ele sînt concentrate într-o zonă aparte, deosebit de aglomerată, după cum îi spune și numele: Vulcan.
Acest tărîm fabulos este spațializat undeva în sudul Bucureștilor, n-aș vrea să dezvălui exact unde, pentru că bănuiesc că e secret!
Cît am bîntuit eu pe acolo înainte și înapoi azi dimineață (căutam niște terenuri de tenis, despre care știam că sînt în zonă, dar am fost intrigat de fluența deosebită a autobuzelor, și am vrut să văd unde se duc), au trecut pe lîngă mine 6 (șase) autobuze complet goale (ale liniilor 125, 141 și 220)! Fiind sîmbătă dimineață, evident că nu era nici țipenie de om, dar ele își urmau programul conștiincios:




P1020854.JPG (125.97 KB; downloaded 6011 times)



P1020855.JPG (105.09 KB; downloaded 6012 times)



P1020856.JPG (181.52 KB; downloaded 6009 times)



P1020857.JPG (204.23 KB; downloaded 6006 times)



P1020858.JPG (137.24 KB; downloaded 6007 times)



P1020859.JPG (167.56 KB; downloaded 6007 times)



P1020860.JPG (143.86 KB; downloaded 6010 times)



P1020861.JPG (103.67 KB; downloaded 6011 times)



P1020862.JPG (104.52 KB; downloaded 6007 times)



P1020863.JPG (105.13 KB; downloaded 6010 times)




N.B: Cele două personaje din cadru nu erau călători!

Și acum, întrebarea: cine plătește toată distracția asta? Eu bănuiesc răspunsul...

 


Re: Evolutia mobilitatii populatiei si grade de aglomerare rosetti61

Cabina de dispecerat cu refugiu pentru calatori cred ca e printre ultimele, daca nu ultima. Acolo e zona industriala sau mai bine zis e ep cale de disparitie, nu mai e ce a fost. Masinile se umplu de la Piata de Gros incolo, nu mai conteaza ca 2-3 statii pana la capat merg goale. Decamdata acolo nu e nimic atractiv, doar unitatile industriale ce mentin traficul.

 


Re: Evolutia mobilitatii populatiei si grade de aglomerare SprinterXP

La IMGB Vulcan este mai multa aglomeratie in timpul saptamanii, dimineata si spre seara, cand lumea vine/pleaca de la serviciu si autobuzele chiar pleaca full de acolo, dar in weekend aproape ca nu este picior de calator pe acolo. :roll:

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420985 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use