Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Linia expres către Aeroport Henri Coandă - 100 (ex-783)

362 posts, 133509 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 26
 
 

📖 Pagination options
  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) ADY881

Sava_6115-6315 wrote:
Este inadmisibil  ca din zona Otopeni sa nu ai  un transport decent spre capitala, tinand cont de fluxurile de trafic, de faptul  ca aici sunt concentrate multe firme, iar o parte a populatiei din Bucuresti s-a mutat in zona. 780,783 sunt praf in ochi, iar dubele sunt cosciuge pe roti.

Cu ce sunt mai cu stea in frunte locuitorii satului Otopeni, fata de cei din Voluntari, sau Magurele, sau Popesti-Leordeni?
Nu ar fi mai bine sa rezolvam problemele trasnportului public in oras si apoi sa trecem la suburbii?
Spre ex. dita mai M2, care e metrou, nu face fata in orele de varf la puhoiul de oameni ce au treaba pe platforma Pipera, no fi mai bine sa facem o linie de LRT, care sa dubleze M2, si respectiv sa preia o parte din pasageri, sa facem o atmosefra mai repirabila in metrou?

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) Gabi23

Jumătate din parcul liniei 780...

4799 si 4803 - 780 - 14.06.2014.jpg (374.14 KB; downloaded 8870 times)

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) laur

Buna dimineata,
O intrebare:
Suntem trei persoane care vrem sa ajungem la aeroport din gara de nord cu 780, trebuie sa cumparam trei carduri sau doar unul si trebuie incarcate trei calatorii? Ce fel de card trebuie? se poate achizitiona din gara de nord?
O zi buna

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) Costin

Se poate cu un singur card, indiferent de tip, folosind functia de validare multipla  a validatoarelor (butonul 2). Trebuie incarcate 3 calatorii pe el (cu mentiunea speciala ca sunt calatorii pe linie expres, mai scumpe decat cele pe linii normale).

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) adila

Sunt un utilizator al liniei 783 cam de 3 - 4 ani. Am urmarit in decursul acestei perioade evolutia orarului pe care il urmeaza aceasta linie. Am constatat o crestere semnificativa a fluxului de calatori de la an la an, atat pe segmentul clientilor aeroportului OTP cat si pe cel al navetistilor. Odata cu cresterea numarului de pasageri, a scazut si intervalul de succedare al autobuzelor, dar nu suficient pentru a asigura un transport civilizat catre sau de la aeroport. Numarul navetistilor este in unele intervale orare egal sau chiar mai mare decat cel al clientilor aerportului. Este foarte adevarat si faptul ca o parte semnificativa din navetisti sunt de fapt angajati pe platforma aeroportului. Primaria trebuie sa-si imbunatateasca neintarziat serviciile oferite calatorilor pe aceasta linie prin scaderea intervalului de succedare al autobuzelor. Anul acesta se asteapta un record al numarului de pasageri pe aeroportul OPT.

Intr-un autobuz plin o parte semnificativa din pasageri nu mai pot valida calatoria asa ca vor calatori pe gratis, sau mai bine spus pe banii celor care au validat.

P.S. Astazi am venit de la OTP cu o cursa 783 cu plecare la 18:20. Am fost inghesuiti ca sardelele de la un capat la celalalt. Chiar daca o mare parte a pasagerilor a coborat la Victoriei, printre care si eu, autobuzul a ramas in continuare foarte aglomerat.

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) alchimistul

O varianta ar fi infiintarea unei noi linii expres pe acelasi traseu care sa nu aiba nicio statie pe traseu in afara de Victoriei, Romana, Universitate. Aceasta ar deservi exclusiv aeroportul. Sau intre aeroport si cea mai apropiata statie de metrou.
Am avut ocazia in 2015 sa ma intorc de la aeroport, cu geamantan; 783 nu mai e demult o linie care sa impace si navetistii si pasagerii aeroportului. Lucrurile trebuie delimitate clar, sunt targeturi diferite cu nevoi diferite.

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) Gabi23

Pentru navetiști există 449...
Trebuie autobuze de mai mare capacitate sau la autobzele actuale eliminate o parte din scaunele din salon și făcut spațiu pentru bagaje.

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) Sava_6115-6315

Asta este inca o dovada ca traseele RATB au ramas la nivelul anilor '90. Otopeniul este doar administrativ separat de Bucuresti, caci practic a ajuns un cartier marginas al capitalei, iar situatii asemanatoare sunt de jur-imprejurul Bucurestiului. Decat sa dea madam Firea comunicate tip PCR pentru RATB, mai bine ar face ceva cu autoritatea metropolitana. Pentru Otopeni, 449 e praf in ochi... te duce doar pana la Piata Presei, iar intervalul de succedare e de 25 de minute la orele de varf. In afara acestor ore ajunge si la 40 de minute :shock:  783-ul fata de 780 are mai multe statii, mai ales pe traseul comun (Piata Presei-Aeroport Otopeni) si ofera o legatura decenta cu centrul orasului, unde ai posibilitati multiple de transport spre cartiere. Sa nu mai  zic ca 783-ul vine si la 15 minute...

Era de asteptat sa apara probleme precum cele relatate de adila.  Nepasarea primariei, dezorganizarea RATB-ului si nesimtirea unor calatori care au mers ani la rand mokka pe liniile preorasenesti. Acum ca toti au gustat din plin contitiile dubarilor, autobuzele RATB sunt iar pline pe anumite linii preorasenesti.... dar degeaba, caci regia nu prea mai are cu ce.... Si mai e o problema: linii preorasenesti dublate de dubari! Cred ca la fel se intampla si in Otopeni, iar asta poate fi un motiv in plus pentru RATB sa nu suplimenteze 449 sau 783...

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) Robert24

783 ar trebui sa fie intr-adevar express, daca tot costa 3.50 lei si sa nu opreasca de la Baneasa pana la aeroport.
Iar 449 sa fie autobuzul local cu intervale de circulatie la 10-15 min pana la PPL.
In conditiile actuale, 783 nu este express, iar RATB te taxeaza aiurea pentru un o cursa de tip 4xx....

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) Trole

Ca de obicei, originalitatea românească își spune cuvântul. 783 oprește des, 780 nu. Dar oare care este statutul acestor linii? Sunt preorășenești? Sunt licențiate în baza unui acord cu CJ Ilfov? Oare primăria Otopeni plătește ceva pentru ele? Daca da, plătește în mod diferit (vezi 460 și 460B). Și 449 ce statut mai are? Tare mi-e că e doar o chichiță administrativă, prin care întâmplător beneficiază și câțiva călători oarecare, pentru că în mod cert nu este un serviciu conceput pe baze economice solide, care să aibă drept scop oferirea unui transportul corect pentru plătitori. E asigurat și prestat tot ca un soi de pomană.
PS Biletele pe liniile expres se pot lua și prin SMS (cod E780, E783 la nr. 7458).

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) adila

Liniile dedicate unui aeroport, asa numitele "shuttle bus", se limiteaza de cele mai multe ori la zona aeroportului, si include terminalele, zonele "rent a car" si hotelurile. Acestea autobuze au intr-adevar locuri speciale pentru bagaje si destul de putine scaune. In cazul nostru insa, deoarece nu avem un "oras" aeroportuar deservit, un autobuz dedicat nu se justifica dupa parerea mea. Cum metrou si/sau tren nu avem, ne mai ramane doar transportul cu autobuzul ca solutie pentru deplasarea catre Bucuresti si invers. Linia expres 783 de care dispunem nu asigura nici confortul pasagerilor si nici conditiile minime de deplasare cu bagaje spre sau dinspre aeroport. De asemenea timpul de succedare este dupa parerea mea mult prea mare, cel putin pentru perioadele de varf. Eu cred ca Primaria a profitat de navetistii tot mai multi si a uitat de clientii aeroportului si pentru ce a infiintat aceasta linie. Mai tragic este ca acest lucru ne creaza si o imagine extrem de proasta in randul strainilor care ne calca pragul si care folosesc aceasta linie.

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) Orgonon

Intr-adevar, 780 are mai putine statii, dar se poate si mai bine. Cat despre 783, ar trebui sa opreasca strict la Unirii, Universitate, Romana, Victoriei, Presei si aeroport. Se pierde incredibil de mult timp in trafic oprind la diversele chestii din camp. Sigur, se justifica o linie preoraseneasca Bucuresti-Otopeni cu frecventa decenta, cu autobuze standard, dar cele doua nu trebuie combinate, cum este cazul acum. Bineinteles, varianta cu adevarat expres de 783 ar trebui deservita de autobuze prevazute cu spatii pentru depozitarea bagajelor, fie in cabina, fie sub aceasta (practic, autocare). Sunt convins ca multi ar prefera sa plateasca ceva mai mult, dar sa beneficieze de conditii decente si de viteza sporita.

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) adila

Nu este rea ideea de a avea o linie speciala pe OTP. chiar si la un pret de cativa euro. Nu cred ca pasagerii liniilor aeriene care utilizeaza 783 o fac din ratiuni economice. Strainii in mod cert nu o fac din acest motiv, mai ales ca la ei in tara platesc 5-10 euro minim pentru o calatorie.

O linie dedicata nu ar avea insa la inceput prea multi clienti, insa frecventa ar trebui sa fie macar egala cu cea din prezent a lui 783, pentru a fi atractiva.

Daca s-ar mentine si cursa deja existenta, adica cea cu multe statii, am avea nevoie de un numar dublu de autobuze, ceea ce RATB nu cred ca mai are in acest moment. Inteleg ca au ajuns piese de schimb o mare parte din ele.

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) Celestin Draganescu

Eu visez ca dupa extinderea M4 sa se infiinteze o linie expres cu oprire doar la Straulesti si OTP pentru o legatura directa si rapida cu reteaua de metrou.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use