Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Linia expres către Aeroport Henri Coandă - 100 (ex-783)

362 posts, 133921 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 26
 
 

📖 Pagination options
Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) Celestin Draganescu

adila wrote:
M-am referit la 783, pentru ca despre el este vorba, si cunosc distributia calatorilor ei.


Am dubii referitor la asta.
In 783 se amesteca navetistii cu pasagerii aeroportului, pentru ca RATB a vrut si cal si magar prin introducerea opririlor suplimentare pentru care exista 449.

adila wrote:
Si cum functioneaza in orasele mentionate de tine aceste linii de legatura? Au multi navestisti sau sunt dedicate pasagerilor liniilor aeriene?


Intr-un fel pe care se pare ca multi nu il inteleg : Au doar rolul de a lega aeroportul de reteaua de metrou si atat, in vederea cresterii atractivitatii transportului in fata masinii.

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) adila

Robert24 wrote:
Serios? Se pare ca nu iei 783 de la aeroport atunci cand vin o groaza de avioane...

Bag de seama ca te-ai cam enervat. Asa cum am mai spus, sunt intervale orare cand sunt mai multi pasageri decat de obicei, sau poate chiar mai multi decat navetisti, dar navetisti raman campioni per ansamblu. Pana la urma nu conteaza daca la o cursa sunt numai pasageri ai liinilor aeriene iar la restul curselor majoritatea sunt navetisti. Hai sa vorbim de volumul total de calatori dintr-o zi.

Robert24 wrote:
Iar navetistii de care spui ai idee cati merg pe blat? Am prins eu control in Otopeni si jumate din calatori nu aveau bilet.

Si eu cred ca avem multi blatisti, adica chiar am vazut. Este o curiozitate din partea RATB ca desi sunt multi navestisti care nu platesc totusi linia este mentinuta in varianta cu multe statii, adica le este dedicata.

Robert24 wrote:
Si referitor la linia directa pana la cea mai apropiata statie de metrou, nu ai inteles nimic! Nu se adreseaza doar celor care stau in Staulesti, ci tuturor! Ce preferi, sa faci minim 60-75 de minute pana la Piata Unirii cu 783 stand "comod" intr-un picior peste bagaj, sau sa mergi aprox. 20 min pana la Straulesti fara nicio halta intermediara si apoi sa iei metroul spre centru. Garantat nu faci mai mult de 45 de minute cu aceste schimbari, fireste linia directa sa aiba si un program decent.

Pai eu spun ca am inteles foarte bine. Daca faci linie expres de la Straulesti o vor folosi doar cei care locuiesc pe traseul M4, si in mod cu totul exceptional cei de pe M1. Este un nonsens sa mergi avand bagaje cu 3 metrouri diferite si un autobuz doar ca sa ajungi spre exemplu la Universitate sau Tineretului. Pai lumea stramba din nas acum la 783 + metrou, dar sa te mai si trambalezi cu bagajele prin trei metrouri si un autobuz ca sa ajungi in centrul Bucurestiului. Esti idealist cu 45 minute. Poate doar mers efectiv fara tranzitii, cu sosea de centura functionala si fara aglomeratie etc.

Eu raman la parerea ca 783 cu traseul actual este ideal si suficient. Pentru eficientizarea lui as propune, cresterea tarifului si scaderea numarului de statii. Navetisti se vor cerne singuri astfel.
Daca are RATB bani sa faca linie si de la Straulesti foarte bine, dar linia nu vad sa devina rentabila prea curand.

Celestin Draganescu wrote:
In 783 se amesteca navetistii cu pasagerii aeroportului, pentru ca RATB a vrut si cal si magar prin introducerea opririlor suplimentare pentru care exista 449.

Perfect de acord cu tine.

Celestin Draganescu wrote:
Intr-un fel pe care se pare ca multi nu il inteleg : Au doar rolul de a lega aeroportul de reteaua de metrou si atat, in vederea cresterii atractivitatii transportului in fata masinii.

Pai ai dreptate, RATB nu a inteles acest lucru.
As merge mai departe putin, si as spune ca shuttle bus-ul in varianta de legatura intre metrou si aeroport, este oricum o solutie de compromis acolo unde el este introdus, deoarece orasul respectiv nu a fost in stare sa faca un tren/metrou pana in aeroport.
Shuttle bus are de cele mai multe ori rolul de a face legatura in interiorul zonei aeroportuare: Rental Car, Terminale, Heteluri, si sunt gratuite de cele mai multe ori. Mai sunt si exceptii, Heathrow, de exemplu percepe taxa pentru transportul spre hotelurile din zona aeroportuara.

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) Celestin Draganescu

In tara asta este o perceptie absolut tampita de a "nu schimba". De aceea sunt orase cu linii de oriunde pana oriunde (Cluj, Brasov, Satu Mare etc.). Tot de aceea exista conceptele de "abonament pe una/doua linii" la fel de tampite si acestea.

Vrei exemple de orase in care se schimba multe mijloace de transport? Te asigur ca sunt foarte multe.

Daca e competitiv si rapid, faci oricate schimbari.

Insa, daca te-ai dus cu 10 papornite de rafie dupa tine, poti sa iei taxiul.

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) adila

As vrea sa aud si eu de un oras in care de la aeroport si pana in centru schimbi 3 metrouri si o linie "express" sau trei autobuze si un metrou :lol: ... Eu zic totusi sa nu te obosesti sau sa vii cu un exemplu din Bangladesh.

Da, este foarte bine daca are bani RATB sa puna si la Straulesti linie expres. Eu spun doar ca este putin probabil in conditiile actuale, cand nu ai bani de masini si nici clienti. Despre centrura ce sa mai zic ca e praf. Pai acum o saptamana si ceva cand ma intorceam de la aeroport pe la 7 seara, era coada de masini de nu-i vedeai capatul sub podul de peste centura. Eu am venit cu 783 pana la Victoriei si apoi am continuat cu M2 pana la Brancoveanu - o ora sau o ora si 10 minute cu totul. Cam mult stiu pentru 22km, dar daca scoti statiile pentru navetisti, eu zic ca mai castigi 10-15 minute.

O linie expres de la Straulesti la aeroport nu va fi niciodata utilizata de calatorii M2, adica de 45% din totalul calatorilor ce utilizeaza metroul, deoarece este prea complicat.

Eu papornite de rafie nu am, insa am doua genti pe roti cu care m-as descurca cu greu schimband 3-4 mijloace de transport ca sa ajung la KILOMETRUL ZERO DIN BUCURESTI, ca sa nu mai spun ca este si ridicol.

Hai totusi sa ne concentram pe linia 783 si 780, ca pentru Straulesti mai e mult pana departe.

Uite, 780 cred ca ar putea avea capatul la Straulesti cand va fi gata terminalul intermodal. Pentru calatorii liniei M4 are sens ca 780 sa se opreasca la Straulesti. Reduci astfel timpul pe cursa si poti creste frecventa de succedare, cu conditia sa ai si sosea de centura evident.

Eu vad linia 783 avand urmatoarele statii: OTP Sosiri/Plecari - Aeroport Baneasa (optional) - Casa Presei Libere - Victoriei - Universitate (optional) - Piata Unirii.

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) Celestin Draganescu

Eu zic sa studiezi reteaua de metrou a Bucurestiului si sa vezi ca atat Piata Victoriei cat si Piata Unirii se afla pe M1.

De asemenea  se observa cu surpriza ca M4 are capatul de linie la Gara de Nord, care poate genera un flux mare de calatori pt aeroport.

In plus, nu toti cei care zboara stau in centru.

N-am spus niciodata ca 783 si 780 nu sunt utile. Acest shuttle pt. Straulesti trebuie sa fie complementar.

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) adila

La GN si Victoriei/Unirii sa faci tu transferul cu bagaje cand vii de la terminalul multimodal, ca tot iti place sa schimbi multe mijloace de transport in comun.

Linia 783 este solutia optima din punct de vedere al legaturilor cu toate liniile de metrou, iar asta nu se va schimba.

Daca tu propui o linie expres intre Straulesti si OTP, poate se gasesc oameni sa-si doreasca o linie expres si din Pantelimon sau Militari. Problema este de unde bani si cat dureaza o calatorie pana la OTP.

Bucurestiului ii trebuie METROU pana la OTP, nu expres pana la Straulesti. Macar asta nu sta blocat in trafic.

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) Axel

780 > Gara Basarab - Straulesti - Otopeni .........
Pentru legatura Otopeni - Piata Presei exista 783.....
780 cu statii: Gara Basarab - Gara de Nord - Clabucet - Straulesti - Aeroport Otopeni....
Licenta de traseu e, autobuze disponibile pentru supliment le gasesti prin 282,368 etc ca nu toate circula intr-o zi pe 780... si in final controlor la usa 1......      

E doar o idee  :roll:

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) Celestin Draganescu

De ce sa dublezi M4 pe toata lungimea? Ce ar avea 780 Straulesti-Otopeni si atat?


Aaaaa... stai! Noi suntem atat de incompetenti si nu avem taxare unica!

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) adila

Si eu cred ca 780 este suficient pana la Straulesti. Astfel scurtezi traseul si cresti frecventa.
Chair o fi asa greu sa introduca taxarea unica? Nu cred. Incepusera colaborarea foarte bine prin introducerea cardului verde RATB care functiona si la metrou.

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) adila

Astazi, cursa 783 de 6:15. Timpul de parcurgere a celor 19km a fost de 45 minute in conditii de trafic lejer.

Aglomeratie mare cand am urcat la Victoriei. Sub 10 pasageri cu bagaje. S-au mai urcat cu bagaje la Arcul de Triumf. Pana la Primaria Otopeni, s-a golit 30-40%, iar restul de pasageri au coborat la OTP. Concluzia pe care o cunoastem deja: cursa expres 783 a RATB este folosita in principal de navetisti si de lucratorii din zona aeroportuara.

Pe langa statiile total inutile din orasul Otopeni, avem si statii pur si simplu ridicole in Bucuresti, si am sa dau doar doua exemple: Institutul Meteo sau Aleea Privighetorilor. Cu un astfel de abordare RATB nu incurajaza clientii aeroporturilor sa utilizeze transportul in comun. Asta pare sa fie un soi de sabotaj propriu al RATB.

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) adila

Dupa ce ca 783 este jalnic, astia de la CFR s-au gandit sa inchida si ei casa de bilete din aeroport mai devreme, adica la ora 21:30. Automate de bilete CFR nu sunt, deci ramane sa mergi cu nasu. E din ce in ce mai bine.
Ieri cursa 783 catre Unirii de 22:05 era in majoritate ocupata cu clienti ai aeroportului. Evident o parte din ei fiind blatisti in cursa 783. Ar putea macar pe acesta linie, sau macar la capat de linie, sa faca controlul achitarii calatoriei. RATB prefera sa fie furat insa, ca oricum nu se fura de la ei din buzunar. Angajatii sunt platiti prost iar sefii incaseaza prime.



 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) Robert24

Atata vreme cat sunt in asa hal de prosti, ei sunt singurii care si-o fura. Calatorii chiar nu au nicio vina.

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) adila

Eu zic ca cei care sunt de buna credinta si platesc, si-o fura, nu RATB. Pentru ca nu li se asigura confortul normal.

 


Re: Liniile expres pt Aeroport Henri Coanda (780 si 783) bercenicity

Cam cum ocoleste 783 protestele pe la Victoriei? (eventual si Romana) Ar trebui sa ajung de la aeroport in una din urmatoarele seri si vreau sa stiu daca ma pot baza pe el...

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420993 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use