Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Jalnicul RATB din/înspre Giulești

77 posts, 43304 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
  • Una
  • Posted:
  •  

Jalnicul RATB din/înspre Giulești Una

Va rog, ajutati-ne cumva pe cei din Cartierul Giulesti! Ar fi trebuit sa fie un cartier cu un statut special din punct de vedere al transportului...avand un vedere ca intreaga Cale Giulesti este incastrata de Caile Ferate, nu se poate face stanga/dreapta.

Paradoxal ca cei din periferia Giulesti mai au mijloace de transport (162; 163) cu care pot iesi mai repede din cartier (prin cart. Crangasi) dar, noua ne este extrem de greu sa iesim spre oras avand unic mijloc tramvaiul 11. Spun "spre oras", pt. ca din pacate sunt multe legaturi de facut si la fiecare e mult de asteptat. Oricum, si o distanta scurta ca Giulesti- P-ta Victoriei sau Giulesti- Eroilor, pe cat de scurta...era  foarte complicat de parcurs cu mijloacele RATB.

Dar transportul e puternic perturbat mai ales de cand cu lucrarile la P.S. Basarab, ocazie cu care din cele trei mijloace de transport (2, 11, 44)  care erau pana la deschiderea santierului...n-a fost lasat decat unul (644), care de-o luna si el a fost desfiintat. De peste-o luna,"solutia" RATB a fost redeschiderea liniei de tramvai 11, cu un traseu foaaarte luuung...ineficient pt Giulesti....si, desi e singurul mijloc de transport, are mare probleme la intervalul de succedere. Practic, frecvent se atinge jumatatea de ora numai asteptand 11... .  

Oricum, pt. a ajunge in Centru, mai trebuie combinat cu inca alte vreo 2 mijloace transport. Am rugat in scris RATB si Primaria Generala ca prima urgenta, reinfiintarea liniei 644...si am primit un mesaj sec din partea RATB, care le tradeaza indiferenta sau ostilitatea. Primaria, ca de obicei, n-a raspuns nici dupa obiceiul RATB.

Nici nu mai indraznesc ca visam un mijloc de transport direct cu Centrul, la care RATB imi promisese ca va analiza propunerea. Au trecut ani si de atunci...VA ROG MULT, CEI CARE AVETI VREO RECOMANDARE ...SAU CARE NE PUTETI DA O MANA DE AJUTOR, AJUTATI-NE, CHIAR AVEM NEVOIE!

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Dr2005

Soluţia ar fi încă o linie de tramvai pe Cal. Giuleşti, eventual spre Gara Basarab (când s-o putea), de la care s-ar putea face uşor transbordarea la autobuzele care întorc acolo.
Pe termen foarte scurt (se poate face chiar de mâine dacă se doreşte) ar trebui refăcute orarele liniilor 162 şi 163, să circule câte unul la 10 - 15 minute, nu amândouă odată şi apoi pauză 30 de minute. În felul ăsta, se poate ajunge uşor la metrou (la o staţie utilă de metrou, că 11 duce la Grozăveşti, iar pentru Victoriei te învârţi prin Crângaşi).

În Decembrie am propus o soluţie foarte bună pentru traseele din Giuleşti şi Ghencea, soluţie mult mai utilă decât ce s-a făcut acum. Aşa... n-a ieşit nici cal, nici măgar: Giuleştiul e prost deservit, iar Ghencea a rămas la mâna mersului pe jos, că la ce coloane de maşini sunt la semafoare, faci şi 40 de minute pe 2,5 km. Duă cum ziceam, mi s-a răspuns că 11 e traseu ,,tradiţional" şi aşa trebuie să rămână.

Iată ce am solicitat RATB:
1) mentinerea liniei 11 pe traseul actual, intre terminalele ,,Ghencea” si ,,Romprim”, cu parcul actual. Nu consider oportuna revenirea pe traseul avut pana in 2007 (Romprim – Cart. 16 Februarie). Traseul creat ar fi foarte lung (necesitand o durata mare de parcurgere si un numar mare de tramvaie pentru a se mentine intervalul de succedare din prezent, interval cu care calatorii s-au obisnuit) si utilizat doar pe portiuni (P-ta. Sudului – Cal. Rahovei, respectiv Bd. Vasile Milea – Giulesti). In plus, ar duce la distrugerea legaturii dintre cartierul Drumul Taberei (zona Ghencea) si Berceni. Avand in vedere traficul din zona Bd. Ghencea si a Caii 13 Septembrie, linia 173 nu poate fi considerata solutia de deplasare rapida intre aceste doua cartiere (mai ales ca se limiteaza la P-ta. Eroii Revolutiei, in conditiile in care multi calatori circula spre P-ta. Sudului). In ceea ce priveste legatura intre Berceni si Grozavesti, ea se realizeaza mult mai rapid cu metroul, nefiind nevoie de un traseu de transport in comun de suprafata pe aceasta ruta.

2) modificarea traseului liniei 8 astfel: traseul actual intre terminalul ,,Zetarilor” si intersectia Bd. Timisoara cu Bd. G-ral. Vasile Milea, apoi un traseu modificat prin Bd. G-ral. Vasile Milea, Podul Grozavesti, Sos. Orhideelor, Cal. Giulesti pana la terminalul ,,Cart. 16 Februarie”. In acest fel, s-ar recrea legatura directa intre Rahova si zona Grozavesti. In plus, nu ar fi nevoie de suplimentarea numarului de tramvaie de pe aceasta linie.

3) mentinerea in circulatie pe traseul actual a liniei 25 (Depoul Militari – CFR Progresu), cu parcul de vehicule actual. Avand in vedere numarul de calatori de pe tronsonul Depoul Militari – Comautosport, nu este necesar un alt traseu in zona, cu atat mai putin reinfiintarea traseului 35 (Depoul Militari – Cart. 16 Februarie), desfiintat in 2007 din cauza lucrarilor la Pasajul Basarab. Legatura acestei zone cu zona Universitatii ,,Politehnica”, de exemplu, este oricum asigurata de traseele de transport de pe Bd. Iuliu Maniu (61, 62, 136, 236) si de metrou, pentru zona Orhideelor se poate folosi linia 178, iar pentru Bd. Timisoara ramane, in continuare, traseul 25.

4) modificarea traseului liniei 47 astfel: CET Vest – Bd. Timisoara – Bd. G-ral. Vasile Milea – Pod Grozavesti – Sos. Orhideelor – Cal. Giulesti – Cartier 16 Februarie. In acest fel, s-ar asigura legatura directa intre cartierul Drumul Taberei si zona Universitatii ,,Politehnica”, Grozavesti si Cartierul Giulesti. Intervalul de succedare dintre vehiculele acestui traseu ar trebui sa fie in jur de 8 – 9 minute la ore de varf, la o durata a cursei de 120 de minute, inclusiv stationarile la cap de linie, fiind nevoie de 14 tramvaie. Acestea ar putea fi asigurate integral de catre Depoul Militari, cu conditia ca Depourile Alexandria si Giurgiului sa mai preia cate 3 – 4 ture pe liniile 8 si 25 in locul Depoului Militari.

Practic, pentru toate modificarile pe care le propun sunt necesare numai 10 tramvaie in plus pe trasee fata de situatia actuala. Avand in vedere ca, in urma cu cateva saptamani, cele 14 vagoane V3A-2S-93 au fost mutate la Dep. Victoria (pentru deservirea liniei 5), s-a creat oricum un ,,exces” de tramvaie, care, prin regandirea repartizarilor sau, pur si simplu, prin mutarea lor la unul din depourile Alexandria, Giurgiului sau Militari, ar putea deservi linia 47 de pe traseul propus.


Şi ce mi s-a răspuns:
Precizam ca traseele de transport nu sunt stabilite in urma unor propuneri singulare, ci pe baza fluxurilor de calatori.

   Precizam ca pe adresa regiei au sosit de-a lungul timpului solicitari din partea calatorilor privind revenirea liniilor 11 si 44 pe traseele de baza(traditionale).

   Darea in exploatare a pasajului Basarab va modifica semnificativ fluxurile de trafic dar si interesul calatorilor pentru deplasarea pe o anumita relatie. Toate acestea vor conduce la o reoganizare treptata a retelei de transport si in special a retelei de tramvaie.

   Traseul traditional al liniei 8 este in cartierul Militari, modificarea acestuia ar creea justificate nemultumiri din partea beneficiarilor actuali
   Linia 25 s-a infiintat odata cu suspendarea liniilor 12 si 35, cu parcul circulant al acestor linii. Dupa finalizarea lucrarilor atat la Pasajul Basarab (si terminalul Gara Basarab), cat si pe Str. Berzei vom fi nevoiti sa revenim pe traseele anterioare, trasee de asemenea solicitate de calatori in numeroase randuri.
€

 


  • Una
  • Posted:
  •  

Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Una

Multam' de raspuns, mi-l printez sa-l citesc mai tarziu pe larg. Pe diagonala, cat l-am vazut, precizez mai clar:  n-am treaba din pacate cu liniile 162, 163, care sunt fata de mine spre periferia Giulestiului. Eu vreau sa merg spre orasul din care parca am alunecat in ultimii 20 de ani.
cand  s-a si desfiintat linia 278  Giulesti - Sala Palatului.

Cred ca in mare v-am citit punctul de vedere la alte cautari pe forum. Nu vreau sa ma bat cu nu stiu ce parte a Bucurestiilor pe tramvaiul 11....ci o legatura cat mai buna cu Centrul, oricum ar vrea s-o numeasca, doar sa fie mai normala...

 


  • Una
  • Posted:
  •  

Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Una

Poate ar fi util sa postez si ultimul "raspuns" din partea RATB, care prin tehnici ca repetarea afirmatiilor mele, practic nu  da nici un raspuns, daramite o solutie .

Pe 23.12. ii rugasem in special sa reinfiiteze linia 644, pana la revenirea vreunui "normal", pt. ca 11, avand asa traseu luuung, va veni foarte greu...si din pacate mi s-a adeverit presupunerea. Dar iata raspunsul RATB:

" In legatura cu sesizarea dumneavoastra, va comunicam faptul ca intelegem situatia cu care v-ati confruntat si va instiintam ca incepand cu data de 22.12.2010, linia 644 a fost desfiintata, iar linia 11 si-a reluat traseul de baza, Romprim - Cartier 16 Februarie. La nivelul retelei de transport de o asemenea amploare, nu pot fi asigurate numai legaturi directe, transbordarea privind solutia optima pentru continuarea calatoriei pe relatiile dorite.
Cu respect,  Brindusa RAECEANU                                
Sef Serviciu Relatii Publice"

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Utilizator anonim

Cea mai apropiata va fi un 44 intre Giulesti si Gara Basarab la sfarsitul lui martie. 44 pe traseul lui vechi pana la Vasile Parvan cel mai probabil in vara cand se termina lucrarile intre Piata Virgiliu si Vasile Parvan.

 


Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti mastocitu

Si pentru 44 cine va da vagoane? Militari, Alexandria sau Victoria?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Utilizator anonim

mastocitu wrote:
Si pentru 44 cine va da vagoane? Militari, Alexandria sau Victoria?


Victoria sau Bucurestii Noi, Tatre in 2 luni nu o sa mai fie nici pt 25/8/47 in ritmul in care cad.

 


Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti mastocitu

Sa inteleg atunci ca ce ramas sau va ramane dupa reducerea de parc de la 34 si de la 41 de la cele 2 depouri va merge la 44? Scuze pentru bucurestii noi am uitat de el ca este in proximitate

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Utilizator anonim

Pai Alexandria oricum preia ture din 41 la cateva luni, doar sa aiba si ei cu ce.

 


Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Dominatrix

mastocitu wrote:
Si pentru 44 cine va da vagoane? Militari, Alexandria sau Victoria?
mastocitu wrote:
Sa inteleg atunci ca ce ramas sau va ramane dupa reducerea de parc de la 34 si de la 41 de la cele 2 depouri va merge la 44? Scuze pentru bucurestii noi am uitat de el ca este in proximitate
Utilizator anonim wrote:
Pai Alexandria oricum preia ture din 41 la cateva luni, doar sa aiba si ei cu ce.
Nu va suparati, dar parerea mea e ca discutia asta nu prea are rost.

Atat timp cat parcul de tramvaie scade pe zi ce trece, vagoane noi nu se aduc, URAC'ul nu poate face fata cererii prin modernizari sau constructii de vagoane noi, SH'uri nu se aduc, fiindca in opinia unora SH = Rathgeber vechi de 35 de ani, piese pentru reparatia vagoanelor defecte nu se cumpara, e clar ce finalitate vor avea toate astea: o carpeala paguboasa continua, concomitent cu reducerea continua a ponderii transportului electric in oras, urmata probabil in cativa ani inclusiv de desfiintarea unor portiuni de retea.

Bonus: in acest mod se paote desfiinta si depoul Victoria, pe care multi au pus ochii de mult, mai ales ca RATB are loc berechet pentru tramvaiele sale in restul depourilor.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Dr2005

Una wrote:
cand  s-a si desfiintat linia 278  Giulesti - Sala Palatului.


Între Bd. Constructorilor şi Podul Grant, de unde se poate lua 178, sunt 3 staţii. Dacă 11 ar veni mai bine, nu cred că s-ar pune problema unei linii de autobuz. Mai ales că, dacă ar exista un eventual 278 (pe lângă dublarea masivă a liniei de tramvai), ar rămâne oricum blocat în trafic pe Berzei şi Ştirbei-Vodă. Pentru majoritatea destinaţiilor din oraş e mult mai util 162/163 + metrou, cu toată ,,periferia" pe care văd că o consideri a fi Bd. Constructorilor.
Tot legat de metrou, e interesant că staţia Crângaşi deserveşte, pe lângă zona din jurul ei, Giuleşti şi Drumul Taberei (cea mai rapidă metodă să ieşi din Dr. Taberei e 41 + metrou de la Crângaşi). Din păcate, pentru Giuleşti singura alternativă la evitarea Crângaşiului ar fi staţia Basarab, asta când se va putea circula cu tramvaiul până acolo. În rest, nimeni care se grăbeşte nu ar alege să meargă la Piaţa Victoriei - de exemplu - cu 11 (644) + 635 sau + 182 şi mers pe jos.€

 


Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Lohengrin

Dar daca s-ar duce una din liniile 162/163 pe Giulesti pana la Sala Palatului, nu s-ar rezolva problema ? Desigur, suplimentata cu ce s-a scos de pe 644 si nu s-a mai pus la loc nicaieri. Ca autobuze sunt, slava domnului (Videanu).

 O linie 44 numai pana la Basarab ar fi o risipa de tramvaie, la saracia din momentul de fata. Ca diferenta fata de 11, avem numai portiunea Plevnei-Basarab, o statie similara cu 11 Iunie-Piata Unirii - distanta pe care RATB-ul a obligat zeci de mii de calatori sa o parcurga pe jos vreme de cateva luni bune in 2010 (numai pentru ca aveau nesansa sa stea in Rahova).

 


Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti mastocitu

Vreau sa va intreb pentru ca nu stiu exact cum sunt liniile de tramvai pe pasajul basarab nu se poate crea o linie de tramvai intre giulesti si banu manta? sa nu ma injurati poate a-ti scris deja despre asta

 


Re: Jalnicul RATB din/inspre Giulesti Dominatrix

mastocitu wrote:
Vreau sa va intreb pentru ca nu stiu exact cum sunt liniile de tramvai pe pasajul basarab nu se poate crea o linie de tramvai intre giulesti si banu manta? sa nu ma injurati poate a-ti scris deja despre asta
Nu, nu are cum din cauza configuratiei liniilor, decat cu ocolire pe la Gara de Nord - Virgiliu - Victoriei - Dr. Felix. Deci un traseu aiuristic.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420666 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use