Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1327053 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 292 293 294 295 296 297 298  ... 444
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) ByOnu

alexxd_31 wrote:
De ce din Berceni  la Pipera sa ia omul doar doua mijloace de transport in comun (381 si 16) cand noi putem sa facem sa ia trei.


:o  :o  :o  Dumnezeule, cine ar fi atat de masochist?!

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Victor92

Pe acelasi principiul - daca vreau sa ajung de la Plaza in Ferentari sau Gara de Nord de ce trebuie sa schimb 2 mijloace de transport in loc sa merg frumos cu 8, respectiv 35 ??

De ce sunt nevoit sa pierd timp, sa validez de doua ori si sa stau in soare sau in frig cand pot sa iau un tramvai si ajung repede?

De asemenea, daca vreau sa ajung din Pipera in Centru, de ce trebuie sa schimb doua mijloace de transport - 16 si 21 cand as putea avea direct 16 ??

Separat, nu vad rostul infiintarii atator linii naveta. Nu avem ce face cu atatea autobuze ? Mai bine s-ar forma benzi unice si autobuze pe linii importante la intervale decente.

Nu sunt deloc de acord cu propunerile de mai sus. Mi se par o jignire la adresa calatorului - in special propunerea din vestul orasului si nord-ul acestuia. Decat sa se fac astfel de gandiri, mai bine s-ar creiona variante de reabilitare a caii de rulare, statii civilizate, grafice afisate, panouri. Ceea ce a aparut astazi e doar o masura de criza pentru ca nu sunt tramvaie!

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) PTMZ

După ce am văzut propunerile apocaliptice pentru transportul în comun enunțate anterior de PMB, vin și eu cu niște păreri:
- așa cum mulți au mai spus, scurtarea lui 16 este inutilă și amenință cu scăderea masivă a numărului de călători. Eu folosesc aproape zilnic această linie de la Piața Gemeni până la Bd. Lacul Tei și pot să spun că este destul de aglomerată pe traseul parcurs de mine, ba chiar de la Șos. Ștefan cel Mare se umple aproape 100% uneori. Dacă se produce schimbarea, am 2 opțiuni: naveta și 36 sau 605 și 182/282, apoi mers pe jos (variantă pe care o frecventez de asemenea). Concluzia: pierderea călătorilor, dacă naveta se va opri la Gemeni și nu va fi dusă până la Sf. Gheorghe, pentru simplul fapt că trebuie făcute 2 schimbări.
- linia 34 nu este o idee rea, mai salvează călătorii de așteptat 1/10-le când apar niște goluri în trafic. Ar putea să o ducă pe traseul lui 46 până la Gara de Nord, poate mai adună ceva călători, sau să fie prelungită în sud până la Gara Progresul. Terminalul de la Banu Manta este o oarecare fundătură, ar trebui mutat capătul de linie.
- linia 42 este, firește, inutilă, pentru că există 105 ca alternativă, dar are și un orar de fantomă. Mutarea ei la Mezeș și renumerotarea ei nu sunt chiar așa spectaculoase, sunt curios ce va rezolva.
- linia 8 îl dublează, într-adevăr, pe 25 destul de mult; nici 35 nu are un flux foarte mare, dar în esență este e o linie destul de importantă, fiind cam singura modalitate de a ajunge la Gara Basarab. Ar fi o idee să îl prelungească până la Vasile Pârvan, ca să ajungă și la Gara de Nord. Totuși, dacă se desființează aceste linii, rămâne doar o linie ce ajunge la Depoul Militari, 25.
- despre linia 11 nu știu ce să zic, pare ok mutarea.
Pe scurt, modificările astea ar fi trebuit făcute treptat și în urma unor sondaje corecte, nu a unor decizii pripite.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Victor92

Problema cea mai grava din toata discutia asta e ca lasi Bulevardul Timisoara cu o linie de tramvai in conditiile in care ai o cale de rulare modernizata in anii 2000 !

Niciodata in istoria acestei artere nu cred ca s-a ajuns la o astfel de gandire.

Daca un tramvai se strica, ce faci ? Lasi gaura pe Timisoara si Preciziei? Pana vin autobuzele naveta, calatorii vor avea de suferit!

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Valentin

Victor, poate inteleg eu gresit, dar daca un tramvai se defecteaza si 8 si 35 se blocheaza pe acel sens oricare ar fi el. Poate daca s-ar strica un 25 dupa intersectia cu Vasile Milea sa scape un 35 dar daca vine un 8 din spate tot aia e. Eu personal din experientele mele cu linia de pe Bd.Timisoara am observat ca exista doua posibilitati:

1. Nu vine nimic si astepti 30 de minute (nu glumesc) pentru un tramvai.
2. Ai sansa sa vina trei tramvaie unul dupa altul in coloana (35,8,25).
Iar trenuletul de 8,25,35 l-am intalnit destul de frecvent si mi s-a parut ingrijorator. Poate am avut eu norocul/ghinionul sa observ aceste lucruri.

Cat despre modificari, nu ma bag pe zona de nord pentru ca nu o frecventez. Cat despre 8 nu stiu ce sa zic, teoretic se suprapune destul de mult cu 25, iar din observatiile mele 8 vine mai mereu decent (desi e o tatra mai mereu) ca incarcare in statia Calea Rahovei si abia de acolo se umple destul de mult pana in zona AFI (ma rog, acolo cobor eu, deci cel putin pe acest tronson e valabil ce spun). Acum inteleg supararea ca ar trebui o transbordare in plus cu 23 in zona Calea Rahova daca de exemplu exista calatori care doresc sa ajunga pe Sos.Salaj.

Despre 35, multi o folosesc sa ajunga la M Politehnica sau M Grozavesti / Carrefour Orhideea, rareori am vazut sa ajunga cu mai mult de cativa calatori la Gara Basarab. Chiar si daca l-ar duce la Vasile Parvan, nu vad acea zona un punct de interes extraordinar care sa umple tramvaiul dupa Gara Basarab.. poate ma insel..

Cat despre 11, nu pot sa ma pronunt fara a fi subiectiv.. Teoretic 11 are un traseu destul de lung cu dublaj considerabil pe tronsonul Vasile Milea - intersectia Alexandru Anghel cu Luica cu linia 25.. Aducerea lui 11 la Ghencea nu e o idee rea intrucat atunci cand ajunge la statia cu M Grozavesti am observat multa lume care coboara si se duc catre metrou, acelasi lucru si la M Politehnica.. Restul de calatori de la M Politehnica au ca destinatie finala pana in intersectia cu Luica, sunt putini calatori care se duc in continuare pe Zetarilor, cel putin asta am observat eu..  Problema e transbordarea cu 25 (desi teoretic ar trebui sa vina mai des daca se redistribuie tramvaiele).. si sunt de acord, dar nu din pricina platii in plus pentru ca cine se deplaseaza cu aceste tramvaie des are sigur abonament (altfel ai iesi pe minus daca ai merge zilnic cu un singur tramvai pe o singura linie , deci n-are sens).. Intr-adevar problema platii suplimentare va fi in cazul in care avem pe cineva care tranziteaza zona doar odata la un interval de timp (adica o data pe saptamana, luna, etc) si daca sa zicem ca are abonament la metrou.. ci din cauza faptului ca s-ar pierde un interval de timp si o parte din confortul calatorului.

Asta este opinia mea bazata pe observatiile personale care pot fi corecte/gresite.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) ANTENA

Ideea cu 16 e ca sa mai taxezi o data in 21 sau in viitorul 616, de parca ai taia Bucurestiul in doua.

Cred ca aceasta asociatie ar trebui mai degraba sa se preocupe de probleme ramase in aer de ani de zile. Iata cateva exemple:
- unificare Cosbuc - Coposu (proiect prezentat in toate studiile, evaluat la 8..10 mil de Euro).
- cap linie 5 din Baneasa. S-a reabilitat Aerogarii si zace acum nefolosita, cu refugii noi si CCTV
- cap linie 14 si 55 Granitul. S-a distrus capatul circular, acum avem un santier abandonat.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) aztec

Nu mai au tramvaie suficiente sa acopere toate traseele.
Asta e adevarul.
In rest....poezie..

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Andrei98

Linia 56 oricum nu inteleg de ce mai exista doar pentru o statie in plus pe langa 40. Vagoanele din linia aia sunt mult mai utile in 40.
Desfintarea liniei 34 nu o va simti nimeni daca turele respective vor ajunge in 1 si 10. Chiar nu inteleg de ce doresc unii mentinerea ei...
Linia 11 era de ajutor pe Giurgiului, dar si spre Ghencea ar avea destul potential. Daca 25 va fi suplimentat cu tramvaiele scoase din liniile desfintate nu va fi simtita lipsa lui pe Giurgiului.
Linia 8 nu prea cred ca ar trebui desfintata, cu tatrele scoase din 35 ar mai putea fi mentinuta o perioada. Turele cu v3a din 8 sunt mult mai utile in 25.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) ByOnu

Mie imi este destul de clar faptul ca se bazau pe intrarea in modernizare a anumitor tronsoane pentru a supravietui cu parcul functional curent. Insa.. realitatea din teren o vedem si noi.

De fapt, la ce se rezuma aceste "eficientizari"? Evident, la eliberarea unei parti din parcul circulant si redistribuirea lui.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Victor92

@Valentin: Nu se poate sa lasi o artera importanta din oras doar cu o linie de tramvai. Precum se intampla si in alte orase sau tari, intr-o astfel de situatie, exista si o linie secundara avand rolul de a prelua fluxul in cazul in care se intampla ceva pe alt tronson.

Sa o luam metodic:
- 8-ul asigura legatura din vest-ul orasului catre sud-ul orasului;
- 35-u intre vest-ul orasului si duce la Gara/inainte la Vasile Parvan.

Inca de la inceput, cele doua trasee au fost gandite cu un scop. Acum ca sunt situatiile mentionate de catre tine ... sunt de vina doar cei care au formuat acele grafice precum se intampla si in Pipera unde la ora de varf 16 si 36 pleaca la pachet. Dupa gol cel putin 15 minutre ...

Daca e sa lasi 25-ul, 137 si 138 sunt situatii in care vin greu din cauza traficului intens. Totusi, pe Timisoara si Preciziei avem linie modernizata. Acum 5 ani de zile cand aveam multe Tatre si V3A-uri nu facea nimeni scandal. Acum brusc scapam de linii ca sa strangem recolta ...

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) bercenicity

Victor92 wrote:
@Valentin: Nu se poate sa lasi o artera importanta din oras doar cu o linie de tramvai.

21? 41? 32? Doar cele mai performante linii din oras

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Nicu24

Părerea mea personala este lipsa tramvaielor disponibile pentru asigurarea parcului de zi cu zi de aceea s-a propus modificarea lui 16 ,11 și desființarea lui 8,34,35.
Tatrele nu mai fac față în situația de astăzi când și așa au mai rămas foarte puține la trasee și acestea se detectează defecteaza foarte des.
16 scurtat la Obor nu cred că este o așa mare nenorocire având în vedere că la Dep.Colentina sunt zeci de tramvaie defecte care stau pe bara, mai mult că sigur va avea intervale mai decente in perioada următoare.
Din ceea ce înțeleg se încearcă păstrarea liniilor de interes în intervale cat mai decente.
Vom vedea ce efecte va produce proiectul în viitor.
De linia lui 35 nu comentez pentru că nu am circulat cu ea niciodată și nu știu situația din teren, iar 8 este o linie tradițională probabil că poate va fi păstrată totuși că am văzut că are destui călători.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Victor92

bercenicity wrote:
Victor92 wrote:
@Valentin: Nu se poate sa lasi o artera importanta din oras doar cu o linie de tramvai.

21? 41? 32? Doar cele mai performante linii din oras


Linia 21 - Interval 4 minute
Linia 41 - Interval 2 minute
Linia 32 - Interval 2 minute

Linia 25 - 6-14 minute (am luat in calcul si weekend-ul). Iar cei de la Giurgiului pleaca cuplati ...

Separat, daca zbori 8 si 35, trebuie sa validezi de doua ori.

Ca o paranteaza, aseara, la ora 18:30, un tramvai de pe linia 35 a plecat de la Basarab spre Precizei avand toate locurile ocupate si aprox. 10 persoane in picioare.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) BGP2597

De linia lui 35 nu comentez pentru că nu am circulat cu ea niciodată și nu știu situația din teren [...]


Despre 35 pot eu să-mi dau părerea. Dacă ar fi avut intervale ceva mai decente ar fi avut și mai mulți călători. Pentru mine cel puțin din Drumul Taberei la Politehnică linia asta era perfectă și chiar încercam dimineața să mă sincronizez cu ea (știu că sună fantezist, dar uneori chiar îmi reușea).

Sunt destui călători care merg de pe Timișoara spre Grozăvești sau invers. Seara cel puțin se umple la Grozăvești și se mai golește abia pe la Frigocom/Valea Oltului, dar evident că la intervalele de circulație pe care le are și lipsa de predictibilitate lumea preferă în multe cazuri să se urce în primul tramvai și apoi să stea la 2-3 semafoare până traversează intersecția de la AFI ca să schimbe.

Mie mi s-a întâmplat de nenumărate ori să mă urc de la Grozăvești sau Politehnică în 1, să cobor la AFI, iar pe Timișoara spre Militari 8ul și 25ul să fie deja în stație și să le pierd până ajung acolo, iar când ajung să văd eventual că vine și un trenuleț de 137+138 pe care iar nu am cum să-l prind. Ca să nu mai zic că am pățit situații de genul când după ce pierdeam absolut toate variantele de schimb, de pe Milea apărea în stație și 35ul.

 


Go to page:  1  ... 292 293 294 295 296 297 298  ... 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420659 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use