Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)
6215 posts, 1336401 views
📖 Pagination options
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
TibiV
Inapoi pe Sevastopol, traversa Ana Ipatescu, intra pe Grigore Alexandrescu, vira stanga pe Clopotarii Vechi si apoi dreapta pe Iancu de Hunedoara/Mihai Bravu...
Gresesc ?
Robert24 wrote:
27 venea de pe Sevastopol apoi pe Buzesti - Polizu - Cal. Grivitei - Sos. N. Titulescu - Str. Dr. Sergiu si inapoi pe Sevastopol.
Inapoi pe Sevastopol, traversa Ana Ipatescu, intra pe Grigore Alexandrescu, vira stanga pe Clopotarii Vechi si apoi dreapta pe Iancu de Hunedoara/Mihai Bravu...
Gresesc ?
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
Robert24
Exact asa era traseul! De cand a fost introdusa linia pe Sevastopol.
Exact asa era traseul! De cand a fost introdusa linia pe Sevastopol.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
Florinds
Cu atat mai putin nu are sens... Ranforsarea e necesara pe celalalt segment si in primul rand pe podul Basarab. Dar probabil ca s-a mers pe nostalgie.
Costin wrote:
Nu exista nici un motiv realist sa ai o linie la gara dinspre Dristor. Ai metrou direct.
Si din oricare alt punct al traseului 34, ai metrou spre gara cu o singura schimbare. Cu exceptia Caii Vacaresti, care oricum este cea mai putin densa zona de pe intreg traseul...
Linia 34 exista in primul rand ca ranforsare pentru 1/10 si secundar ca legatura directa Brancoveanu - Vacaresti fara schimbare la Sudului.
Cu atat mai putin nu are sens... Ranforsarea e necesara pe celalalt segment si in primul rand pe podul Basarab. Dar probabil ca s-a mers pe nostalgie.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
WT_fan06
Părerea mea e că la RATB ranforsările nu prea merg în general. În afară de a sta în coada lui 1/10, pe 34 nu prea l-am mai văzut făcând și altceva, ca să fiu sincer. Stăm tot atât de mult în stație, ca apoi să vină 2 vehicule unul în spatele celuilalt. Care e câștigul? ...
Părerea mea e că la RATB ranforsările nu prea merg în general. În afară de a sta în coada lui 1/10, pe 34 nu prea l-am mai văzut făcând și altceva, ca să fiu sincer. Stăm tot atât de mult în stație, ca apoi să vină 2 vehicule unul în spatele celuilalt. Care e câștigul? ...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
ByOnu
Ce-i drept, nu vreau sa stiu cum se nimeresc mereu trenulet, dupa care ai si intervale de pana la 10 minute pana la urmatorul tramvai, in functie de trafic.
Ce-i drept, nu vreau sa stiu cum se nimeresc mereu trenulet, dupa care ai si intervale de pana la 10 minute pana la urmatorul tramvai, in functie de trafic.
- Trole
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
Trole
Sunt curios ce deviere / traseu de troleibuz pregătește RATB. Asta deoarece, pe Calea Plevnei, pe sensul spre Vasile Pârvan, între stațiile Casa Studenților și Vasile Pârvan se dublează o porțiune de rețea. Lucrarea ar face posibilă staționarea unor troleibuze, similar modului în care procedează 163 în zona stației Vasile Pârvan. Nu am observat nici o lucrare în zona benzinăriei de la Pârvan, pentru a permite virajul la stânga, către Piața Operei. În schimb, în Piața Kogălniceanu s-au montat containere de șantier, aparent în legătură cu lucrările la colectorul B0. O posibilă intervenție în zonă, care ar afecta accesul spre Calea Plevnei, ar putea conduce la devierea troleibuzelor pe Spaiul Independenței, cu întoarcere pe str. Constantin Noica și Calea Pevnei. Zona dublată pe Calea Plevnei ar permite staționarea liniilor 66 și 70 fără perturbarea restului traseelor. Sau...?
Sunt curios ce deviere / traseu de troleibuz pregătește RATB. Asta deoarece, pe Calea Plevnei, pe sensul spre Vasile Pârvan, între stațiile Casa Studenților și Vasile Pârvan se dublează o porțiune de rețea. Lucrarea ar face posibilă staționarea unor troleibuze, similar modului în care procedează 163 în zona stației Vasile Pârvan. Nu am observat nici o lucrare în zona benzinăriei de la Pârvan, pentru a permite virajul la stânga, către Piața Operei. În schimb, în Piața Kogălniceanu s-au montat containere de șantier, aparent în legătură cu lucrările la colectorul B0. O posibilă intervenție în zonă, care ar afecta accesul spre Calea Plevnei, ar putea conduce la devierea troleibuzelor pe Spaiul Independenței, cu întoarcere pe str. Constantin Noica și Calea Pevnei. Zona dublată pe Calea Plevnei ar permite staționarea liniilor 66 și 70 fără perturbarea restului traseelor. Sau...?
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
Victor92
Asa cum stiti deja, incepand cu ultima sambata a lunii aprilie, traseul liniei 66 va fi modificat. RATB nu a oferit vreo explicatie pentru hotararea pe care au luat-o.
Asadar, troleibuzele vor circula de la Piata Mihail Kogalniceanu pe Bulevardul Mihail Kogalniceanu, Splaiul Independentei, Strada Constantin Noica, Calea Plevenei, cu stationare intre Casa Studentilor si Vasile Parvan.
Noul capat a fost "marcat", fiind montat si un WC public pentru soferi.
RATB a incarcat noile intervale de succedare. Aruncand un ochi, 66-ele nu mai e ... cum era pe vremuri: un troleibuz la 3-6 minute ...
Sa urmarim cateva poze pe care le-am facut in aceasta dupa-amiaza...
Asa cum stiti deja, incepand cu ultima sambata a lunii aprilie, traseul liniei 66 va fi modificat. RATB nu a oferit vreo explicatie pentru hotararea pe care au luat-o.
Asadar, troleibuzele vor circula de la Piata Mihail Kogalniceanu pe Bulevardul Mihail Kogalniceanu, Splaiul Independentei, Strada Constantin Noica, Calea Plevenei, cu stationare intre Casa Studentilor si Vasile Parvan.
Noul capat a fost "marcat", fiind montat si un WC public pentru soferi.
RATB a incarcat noile intervale de succedare. Aruncand un ochi, 66-ele nu mai e ... cum era pe vremuri: un troleibuz la 3-6 minute ...
Sa urmarim cateva poze pe care le-am facut in aceasta dupa-amiaza...
066.jpg (1.09 MB; downloaded 3488 times)
DSC_0962.JPG (115.62 KB; downloaded 3474 times)
DSC_0963.JPG (260.42 KB; downloaded 3473 times)
DSC_0964.JPG (310.51 KB; downloaded 3480 times)
DSC_0965.JPG (303.99 KB; downloaded 3528 times)
DSC_0966.JPG (140.01 KB; downloaded 3472 times)
P-ta M. Kogalniceanu 70, 85.JPG (301.07 KB; downloaded 3473 times)
Stirbei Voda.JPG (173.06 KB; downloaded 3474 times)
Casa Studentilor.JPG (213.2 KB; downloaded 3474 times)
Vasile Parvan 70.JPG (344.04 KB; downloaded 3475 times)
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
Victor92
Cateva troleibuze din zona "Vasile Parvan" ...
5177 - Linia 66 - Statia "Vasile Parvan"
5182 - Linia 66 - Statia "Vasile Parvan"
5196 - Linia 66 - Statia "Vasile Parvan"
5396 - Linia 66 - Calea Plevnei
Cateva troleibuze din zona "Vasile Parvan" ...
5177 - Linia 66 - Statia "Vasile Parvan"
5182 - Linia 66 - Statia "Vasile Parvan"
5196 - Linia 66 - Statia "Vasile Parvan"
5396 - Linia 66 - Calea Plevnei
5182 - 66 - 27.04.2018 (2).JPG (208.6 KB; downloaded 3481 times)
5394 afisaj 66 - 27.04.2018.JPG (252.99 KB; downloaded 3483 times)
66 VP.jpg (214.32 KB; downloaded 3490 times)
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
Victor92
De astazi, troleibuzele liniei 66 circula pe un traseu modificat, asa cum s-a discutat ieri.
Din pacate, cat am stat in zona Calea Plevnei/Splaiul Independentei (aproximativ o ora), intervalul de succedare e mare de tot intre troleibuze, de aproximativ 12-14 minute, asa cum se arata in graficul postat pe site-ul RATB. Calatori nu am vazut, dar probabil e si prima zi ...
Personal, nu vad a fi o idee stralucita, decat sa-i ajute pe cei care vin din Colentina si sa coboare la Eroilor pentru a merge mai departe spre Drumul Taberei, Bulevardul Timisoara sau Militari ...
Sunt cateva probleme cu cele 2 macaze (Splaiul Independentei si cel de la Casa Studentilor), iar pentru inlaturarea lor, doua echipe de interventii "patrulau" in zona: B 85 RTB si B 18 SNO.
De asemenea, troleibuzele liniei 66 nu am vazut sa foloseasca firul nou din preajma Casei Studentilor ... As mai puncta faptul ca la noul capat dintre Casa Studentilor si Vasile Parvan nu a fost montata o placuta de statie ...
Ma gandesc ca poate aceasta "mutare" are ca scop oferirea unor conditii mai bune soferilor de pe aceasta linie, in special la pauza de masa. Cu totii stim ca la capatul de la Spitalul Fundeni, troleibuzele ajung cu mult inaintat (la anumite ore), iar traficul pe strada Sportului e un dezastru ...
Daca voi aveti alte pareri, astept sa le impartiti ...
5178 - Linia 66 - Calea Plevnei
5196 - Linia 66 - Calea Plevnei
De astazi, troleibuzele liniei 66 circula pe un traseu modificat, asa cum s-a discutat ieri.
Din pacate, cat am stat in zona Calea Plevnei/Splaiul Independentei (aproximativ o ora), intervalul de succedare e mare de tot intre troleibuze, de aproximativ 12-14 minute, asa cum se arata in graficul postat pe site-ul RATB. Calatori nu am vazut, dar probabil e si prima zi ...
Personal, nu vad a fi o idee stralucita, decat sa-i ajute pe cei care vin din Colentina si sa coboare la Eroilor pentru a merge mai departe spre Drumul Taberei, Bulevardul Timisoara sau Militari ...
Sunt cateva probleme cu cele 2 macaze (Splaiul Independentei si cel de la Casa Studentilor), iar pentru inlaturarea lor, doua echipe de interventii "patrulau" in zona: B 85 RTB si B 18 SNO.
De asemenea, troleibuzele liniei 66 nu am vazut sa foloseasca firul nou din preajma Casei Studentilor ... As mai puncta faptul ca la noul capat dintre Casa Studentilor si Vasile Parvan nu a fost montata o placuta de statie ...
Ma gandesc ca poate aceasta "mutare" are ca scop oferirea unor conditii mai bune soferilor de pe aceasta linie, in special la pauza de masa. Cu totii stim ca la capatul de la Spitalul Fundeni, troleibuzele ajung cu mult inaintat (la anumite ore), iar traficul pe strada Sportului e un dezastru ...
Daca voi aveti alte pareri, astept sa le impartiti ...
5178 - Linia 66 - Calea Plevnei
5196 - Linia 66 - Calea Plevnei
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
Chev Celios
Asta cred si eu ca este motivul real pentru aceasta mutare.
Victor92 wrote:
Ma gandesc ca poate aceasta "mutare" are ca scop oferirea unor conditii mai bune soferilor de pe aceasta linie, in special la pauza de masa. Cu totii stim ca la capatul de la Spitalul Fundeni, troleibuzele ajung cu mult inaintat (la anumite ore), iar traficul pe strada Sportului e un dezastru ...
Daca voi aveti alte pareri, astept sa le impartiti ...
Asta cred si eu ca este motivul real pentru aceasta mutare.
- Trole
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
Trole
Troleibuzul 66 și-a modificat traseul. E o idee bună sau nu?
Să vedem aspectele pozitive:
- puncte de interes precum Metrou Eroilor, Spitalul Municipal, UNEFS sau Spitalul Militar sunt mai ușor accesibile atunci când vii din zona bd. Carol I, Universitate (pentru că se creează o legătură directă);
- transferul la Vasile Pîrvan se concentrează pe sensul spre Universitate în stația comună pentru liniile 61, 66, 69, 85, 90 și 91.
Dezavantaje:
- îmbunătățirea accesului spre zonele menționate anterior se realizează doar la circulația dinspre centru spre Podul Cotroceni. Dată fiind forma traseului și poziționarea capătului de linie, returul este ocolit și fragmentat;
- corespondența Universitate – Vasile Pârvan, inclusiv către liniile de tramvai, diminuează;
- față de varianta anterioară, traseul creează legături asimetrice dificil de înțeles.
Măsuri posibile în conjuncție cu modificarea efectuată
Pentru a crea un cadru unitar modificării aduse se pot lua în calcul și următoarele măsuri complementare:
- înființarea unei stații de tramvai pe strada Ionel Perlea, în zona cea mai apropiată de Piața Kogălniceanu, pentru a facilita transferul către tramvai pe o distanță de circa 200m.
În prezent cea mai apropiată stație de Piața Mihail Kogălniceanu este la o distanță de peste 350m.
- modificarea traseului liniei 163 prin Splaiul Independenței și Str. Constantin Noica și unificarea stațiilor (inclusiv pe Calea Plevnei) cu linia 123;
- eliminarea liniei 91, legătura realizându-se inclusiv prin utilizarea liniei 66 în conjuncție cu linia 96.
(Aprecierea personală e că aceste modificări sunt necesare oricum.)
Variantă alternativă
Nu în ultimul rând, o variantă care se poate realiza cu investiții minime (inclusiv prin montarea doar a unui singur macaz divergent) o reprezintă crearea unui terminal provizoriu pe podul Operei, până la finalizarea lucrărilor pentru M5. Bulevardul Eroii Sanitari este închis circulației,astfel că în prezent nu există viraj la dreapta, iar spațiul din fața Bisericii Elefterie este suficient ca troleibuzele să se încadreze pentru virajul la stânga. După deschiderea bulevardului se poate electrifica o buclă pe traseul folosit anterior de linia 104. De altfel, crearea unui viitor punct de legătură între M5 și traseele de pe Bulevardul Kogălniceanu este perfect logică, mai ales în condițiile în care data continuării lucrărilor la metrou este incertă.
Iar ca să fiu mai explicit, atașez și o schiță ce are la bază harta Openstreetmap.
Troleibuzul 66 și-a modificat traseul. E o idee bună sau nu?
Să vedem aspectele pozitive:
- puncte de interes precum Metrou Eroilor, Spitalul Municipal, UNEFS sau Spitalul Militar sunt mai ușor accesibile atunci când vii din zona bd. Carol I, Universitate (pentru că se creează o legătură directă);
- transferul la Vasile Pîrvan se concentrează pe sensul spre Universitate în stația comună pentru liniile 61, 66, 69, 85, 90 și 91.
Dezavantaje:
- îmbunătățirea accesului spre zonele menționate anterior se realizează doar la circulația dinspre centru spre Podul Cotroceni. Dată fiind forma traseului și poziționarea capătului de linie, returul este ocolit și fragmentat;
- corespondența Universitate – Vasile Pârvan, inclusiv către liniile de tramvai, diminuează;
- față de varianta anterioară, traseul creează legături asimetrice dificil de înțeles.
Măsuri posibile în conjuncție cu modificarea efectuată
Pentru a crea un cadru unitar modificării aduse se pot lua în calcul și următoarele măsuri complementare:
- înființarea unei stații de tramvai pe strada Ionel Perlea, în zona cea mai apropiată de Piața Kogălniceanu, pentru a facilita transferul către tramvai pe o distanță de circa 200m.
În prezent cea mai apropiată stație de Piața Mihail Kogălniceanu este la o distanță de peste 350m.
- modificarea traseului liniei 163 prin Splaiul Independenței și Str. Constantin Noica și unificarea stațiilor (inclusiv pe Calea Plevnei) cu linia 123;
- eliminarea liniei 91, legătura realizându-se inclusiv prin utilizarea liniei 66 în conjuncție cu linia 96.
(Aprecierea personală e că aceste modificări sunt necesare oricum.)
Variantă alternativă
Nu în ultimul rând, o variantă care se poate realiza cu investiții minime (inclusiv prin montarea doar a unui singur macaz divergent) o reprezintă crearea unui terminal provizoriu pe podul Operei, până la finalizarea lucrărilor pentru M5. Bulevardul Eroii Sanitari este închis circulației,astfel că în prezent nu există viraj la dreapta, iar spațiul din fața Bisericii Elefterie este suficient ca troleibuzele să se încadreze pentru virajul la stânga. După deschiderea bulevardului se poate electrifica o buclă pe traseul folosit anterior de linia 104. De altfel, crearea unui viitor punct de legătură între M5 și traseele de pe Bulevardul Kogălniceanu este perfect logică, mai ales în condițiile în care data continuării lucrărilor la metrou este incertă.
Iar ca să fiu mai explicit, atașez și o schiță ce are la bază harta Openstreetmap.
Capat 66 Plevnei.jpg (238.37 KB; downloaded 3111 times)
- koala1712
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
koala1712
Poate cu ocazia asta scurteaza si traseul liniei 90.
Poate cu ocazia asta scurteaza si traseul liniei 90.
- koala1712
-
Posted:
-
Cele mai aglomerate si cele mai putin aglomerate linii RATB
koala1712
Uite, am eu curiozitatea aceasta. Care credeti ca sunt cele mai aglomerate, respectiv cele mai putin aglomerate linii RATB la ora de varf? Dupa mine ar fi cam asa:
La tramvaie:
cele mai aglomerate: 1, 10, 41
cel mai putin aglomerat: 55
La troleibuze:
cel mai aglomerat: 69
cele mai putin aglomerate: 62, 74, 90
La autobuze:
cele mai aglomerate: 104, 336, 368, 381, 385
cele mai putin aglomerate: 124, 221, 362
Astept pareri.
Uite, am eu curiozitatea aceasta. Care credeti ca sunt cele mai aglomerate, respectiv cele mai putin aglomerate linii RATB la ora de varf? Dupa mine ar fi cam asa:
La tramvaie:
cele mai aglomerate: 1, 10, 41
cel mai putin aglomerat: 55
La troleibuze:
cel mai aglomerat: 69
cele mai putin aglomerate: 62, 74, 90
La autobuze:
cele mai aglomerate: 104, 336, 368, 381, 385
cele mai putin aglomerate: 124, 221, 362
Astept pareri.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB
Costin
Nu era cazul de topic nou, continuam aici.
Nu era cazul de topic nou, continuam aici.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination