Discuții despre traseele locale din București

Traseele, fluxurile de calatori si evoluția mobilității în București și împrejurimi

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Lohengrin » Vin, 10 Sep 2010, 13:49

Dupa extragerea liniei de tramvai de pe Calea Grivitei (intre Str. Buzesti si Sos. Titulescu), de pe Bd. Duca si Bd. Alex. Ioan Cuza s-ar putea intr-adevar face jonctiuni de linii de troleibuz in Piata Garii de Nord. Astfel, troleibuzele 71 si 93 din Drumul Taberei ar merge prin Piata Garii, apoi pe Bd. Duca, Bd. Cuza si Sos. Titulescu.

Cit priveste viitorul liniilor de tramvai, hai sa ne amintim ca in urma cu 10-12 ani erau 6 linii cu capatul Alexandria/Piata Rahova: 2, 15, 18 (inlocuit de 4), 30, 32 si 37. Acum a ramas doar una. Concluzia e ca mai trebuie urgent inca una, fie ea 15 (nu toate drumurile duc la Ghencea, ca doar nu e Roma) sau 23 (in locul ei, ar ramane Ferentarii doar cu 8 si 19, acesta din urma cand se va gasi o linie decenta cu capatul la Sura Mare - posibil unul din sensurile viitoarei linii circulare). Apropo de linia circulara, cele doua sensuri de parcurs ar trebui sa aiba indicative separate (1 si 2, de exemplu) si bucle de intoarcere cat mai diametral opuse pe inel - Sura Mare si Basarab, daca tot se incapataneaza sa refaca o bucla altfel inutila.
11 trebuie sa ramana la Ghencea, iar de la 16 Februarie spre Alexandria/Sura Mare s-ar putea reorienta 44, pana la improbabila prelungire a liniei de tramvai dincolo de capatul nefiresc de la Vasile Parvan. 178 este suficient pentru legatura Crangasi/Giulesti cu Gara de Nord.
Zilele astea am auzit zvonuri de constructii de locuinte/drumuri de acces pe terenul unitatii militare din spatele stadionului Steaua. Nimic despre prelungirea liniei de tramvai intre Ghencea si Alexandria; probabil se vor trezi cand deja blocurile vor fi cu ferestrele la 3 metri unul de altul. Dar si asa capatul de la Ghencea e prea perfect sa ramana fara perla coroanei, adica linia 41.
12 nu are nicio justificare, 25 fiind singura realizare notabila a RATB-ului in materie de trasee de tramvai in ultimii 20 de ani. Bucla de tramvaie de la Basarab ocupa un spatiu in care s-ar putea face un terminal modern de autobuze (133, 282 si 232 prelungit de la Chirigiu pe Tudor Vladimirescu-Panduri-Eroilor-Stirbei Voda-Dinicu Golescu, legatura directa Berceni - Gara de Nord).
35 ar putea merge fie pana la Platforma Pipera dupa modernizarea completa a liniei de pe Sos. Petricani/Bd. Pompei, fie sa faca jonctiunea cu 46, realizand legatura Est-Vest Pantelimon-Militari, altadata asigurata prin Piata Unirii de linia 13. 35 doar pana la Lacul Tei da senzatia de neterminat si batjocura, avand in vedere fluxurile mari de calatori spre zona Pipera si frecventele rusinoase ale liniilor 16 si 36.
42 intre Ghencea si Piata Presei NU. Mai bine 33 intre Ghencea si Piata Unirii.
In fine, 8 out din Militari, 25 si 35 sunt suficiente. Celalalt capat (primul fiind Zetarilor) ar putea fi Chitila (dispare 45), Piata Presei (dispare 42) sau Aeroportul Baneasa.
56 out, 40 Republica - Sf. Vineri, 36 la RATB Titan, diagonala exterioara care ar fi extraordinar daca s-ar prelungi de la Pipera la Baneasa.
In fine, primarul/consilierii care sa aprobe refacerea liniilor de tramvai prin Piata Unirii nu s-au nascut inca. Si nici parlamentarii care sa renunte la mandrete de terenuri de tenis de dragul populimii.
CGMB+PMB = Cioclii transportului electric.
Lohengrin
Membru Bronze
 
Mesaje: 196
Membru din: Mie, 08 Sep 2010, 15:18

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Dominatrix » Dum, 12 Sep 2010, 18:57

andrei11 scrie:Stie cineva - care este cat de cat in tema - URAC - ul cate tramvaie reuseste sa fabrice intr-un an ?. Tare ma tem ca in curand va fi criza evidenta de tramvaie.
Daca te referi la modelele actuale (CH/CA-PCC si Bucur LF), URAC-ul poate fabrica aprox 15-20 de vagoane intr-un an daca ar exista finantare corespunzatoare. Problema mare este ca strict vorbind, URAC-ul este uzina de reparatii, nu producator de tramvaie, si nu prea este legal sa subventionezi din bani publici productia (nu, moderrnizarea!) de tramvaie. O alta problema este ca necesarul de vagoane este mult mai mare, avand in vedere uzura mare a parcului, in special al vagoanelor Tatra care in forma actuala nu cred ca o mai duc mult. Sa ne amintim ca si in perioada de glorie a URAC-ului, anii '70-'80, in ciuda eforturilor de a mari productia tot nu s-a reusit nici macar acoperirea necesarului de transport pentru Bucuresti, iar calitatea tehnica a vagoanelor nu a fost prea buna.
andrei11 scrie:Si apropo de Pasajul Basarab, o informatie care din pacate nu o pot da ca certa este desfiintarea tramvaiului 34 si reinfiintarea liniei circulare 26.
Asta mi se pare cea mai proasta solutie posibila. S-ar crea o linie foarte lunga, care ar necesita foarte multe vagoane pentru mentinerea unui interval de succedare rezonabil pe arterele inelului central, si nici nu vad o locatie potrivita pentru un capat de linie, cum era pe vremuri la Leu (Sura Mare mi se pare singura solutie, dar avand in vedere configuratia capatului s-ar crea confuzii printre calatori cu vagoanele care circula in sens trigonometric). Mai mult, nici nu stiu cata cerere ar avea o asemenea linie fiindca cei care vin din sud-vest (Rahova, Ghencea, Giurgiului) au alternative mai rapide pentru a ajunge in centru si in zona de nord, in schimb pentru cei din Militari si Drumul Taberei va fi necesara in continuare o transbordare pentru a ajunge in zona Stefan cel Mare- Victoriei – Obor. De aceea, cum am spus si in alta parte, solutia cea mai buna pe care o vad ar fi 34 Romprim – Obor – Pasaj Basarab – Timisoara – Dep. Militari (cu desfiintarea lui 25, sau si mai bine modificarea lui 8, pentru a nu mai ajunge in Militari). Ar fi solutia care ar necesita cele mai putine vagoane, si s-ar elimina si suprapunerea intre 34 si 35, daca s-ar prelungi 35 pana la Lacul tei asa cum se vehiculeaza.
andrei11 scrie:Mi-e imposibil sa anticipez ce schimbari vor fi facute la nivelul depourilor de tramvaie. Oricum odata cu deschiderea celor 2 statii de metrou de pe M 4 ( Pajura si Parc Bazilescu ) tramvaiul care circula la "Laminorului" se va desfiinta. Informatia este aproape sigura.
De unde stii? In planurile PMB, apare modernizarea liniei pe Bd. Bucurestii Noi, ba chiar a celei din Damaroaia, care a avut parte si de o cosmetizare recenta, in sensul ca s-a inlocuit linia pe o mica portiune intre Bd, Bucurestii Noi si str. Patulea cu longrine Otelu Rosu recuperate din alte parti. Oricum, nu m-ar mira sa ai dreptate, fiindca n-ar fi prima oara cand la PMB se schimba planurile din mers.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde autob368 » Dum, 12 Sep 2010, 19:41

andrei11 scrie:
Mi-e imposibil sa anticipez ce schimbari vor fi facute la nivelul depourilor de tramvaie. Oricum odata cu deschiderea celor 2 statii de metrou de pe M 4 ( Pajura si Parc Bazilescu ) tramvaiul care circula la "Laminorului" se va desfiinta. Informatia este aproape sigura.
De unde stii? In planurile PMB, apare modernizarea liniei pe Bd. Bucurestii Noi, ba chiar a celei din Damaroaia, care a avut parte si de o cosmetizare recenta, in sensul ca s-a inlocuit linia pe o mica portiune intre Bd, Bucurestii Noi si str. Patulea cu longrine Otelu Rosu recuperate din alte parti. Oricum, nu m-ar mira sa ai dreptate, fiindca n-ar fi prima oara cand la PMB se schimba planurile din mers.


Este vorba de linia 20 care circula pana la Laromet. Cea din cartierul Damaroaia (linia 24) ramane. S-a scris foarte limpede ca este vorba de tramvaiul care circula spre Laromet, dupa deschiderea statiilor Pajura si Parc Bazilescu de pe M4.
Avatar utilizator
autob368
Membru Gold
 
Mesaje: 960
Membru din: Joi, 18 Mar 2010, 21:39
Localitate: Bucuresti / Galati

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Dominatrix » Dum, 12 Sep 2010, 20:00

autob368 scrie:Este vorba de linia 20 care circula pana la Laromet. Cea din cartierul Damaroaia (linia 24) ramane. S-a scris foarte limpede ca este vorba de tramvaiul care circula spre Laromet, dupa deschiderea statiilor Pajura si Parc Bazilescu de pe M4.
Imi pare rau sa te contrazic, dar in planul de anul trecut pentru modernizarea retelei de transport, disponibil aici aparea clar modernizarea liniei pana la Laromet. Deci raman la parerea mea: planurile se schimba din mers.
Extras din documentul de mai sus (pagina 27):

Modernizarea infrastructurii liniilor de transport 2009 – 2012
Costuri estimate: 2.213.702 mii lei din care:
Lucrări noi
Costuri estimate: 1.055.162 mii lei
Costuri estimate:
2009 - 206.165 mii lei
2010 - 338.361 mii lei
2011 - 333.845 mii lei
2012 - 176.791 mii lei

1. Modernizarea linie de tramvai pe bd. Basarabia între Piata Muncii (Hurmuzachi) si FAUR, HCMB 23/2006
2. Modernizare linie de tramvai pe bd. Chisinău, între bd. Nicolae Grigorescu si Sos. Pantelimon, HCGMB 23/2006
3. Înlocuire piese cale în reteaua de linii de tramvai a municipiului Bucuresti, HCGMB 26/2006
4. Modernizare linie de tramvai pe Calea Serban Vodă, între bd. Gheorghe Sincai si str. Nerva Traian până la bd. Octavian Goga
5. Modernizare linie de tramvai pe bd. Barbu Văcărescu, între Sos. Stefan cel Mare si bd. Aerogării
6. Modernizare linie de tramvai pe Calea Călărasilor, între Piata Muncii (Hurmuzachi) si str. Traian
7. Modernizare linie de tramvai pe bd. Bucurestii Noi, între LAROMET si Sos. Chitila
8. Modernizare linie de tramvai pe str. Gloriei, str. Piatra Morii până la bucla Dămăroaia
9. Modernizare linie de tramvai pe str. Lizeanu si str. Maica Domnului
10. Modernizare linie de tramvai pe bd. Ion Mihalache , str. Clăbucet, str. Dornei, str. Putul lui Crăciun, str. Av. Popisteanu
11. Modernizare linie de tramvai pe bd.Lacul Tei până la bucla Lacul Tei€
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde rosetti61 » Dum, 12 Sep 2010, 20:19

In viitor, 25 poate ramane la Militari sau dus la Basarab, lucru care poate fi facut si cu 8. 11 in Giulesti, cu 44 e mai delicat pe unde va ajunge - Ghencea, Basarab sau Militari. Daca nu se doreste suprapunerea lui 34 cu 35 atunci acesta din urma ar putea fi dus la Basarab.
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1385
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Andreea » Dum, 12 Sep 2010, 21:11

Dominatrix scrie:[...}
4. Modernizare linie de tramvai pe Calea Serban Vodă, între bd. Gheorghe Sincai si str. Nerva Traian până la bd. Octavian Goga[...]

Ceva nu suna bine aici, exprimarea traseului e total eronata :lol: Nu ar fi fost mai bine ... pe Bd. Gheorghe Sincai si Str. Nerva Traian (intre Cal. Serban Voda si Bd. Octavian Goga) ? :roll:
Andreea
 
Mesaje: 30
Membru din: Sâm, 09 Ian 2010, 19:40
Localitate: Bucuresti, Sector 3 - Nerva Traian/Eforie Nord

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Dominatrix » Dum, 12 Sep 2010, 21:20

Despre crearea unor legaturi noi de transport dupa finalizarea Pasajului Basarab s-a mai discutat. Problema este ca degeaba ne frecam noi mintile aici, fiindca:
1)RATB are oroare de liniile lungi, fiindca ar trebui deservite de mai multe depouri (deci mai multa hartogarie aferenta) + ar exista nemultumiri din partea vatmanilor care ar avea parte de o munca mai stresanta.
2) Ar fi nevoie si de pauza mai mare la capetele de linii pentru reglarea orarului, fiindca traseele lungi ar parcurge portiuni mari de linie neseparata de trafic, deci intarzierile ar putea fi semnificative la orele de varf. Asta ar insemna inclusiv mai multe tramvaie pe traseu, o problema mare, avand in vedere ca parcul este la pamant.
3)Oricat de bune ar fi ideile prezentate aici, exista sanse mici ca ele sa fie puse in practica, fiindca nu cred ca personalul din RATB care se ocupa de alocarea parcului circulant si de crearea de noi trasee citesc acest forum sau tin cont de ce scriem noi pe aici.

Propunerea mea pentru reorganizarea traseelor ca urmare a finalizarii Podului Basarab este urmatoarea:

8. Zetarilor - Razoare - Grozavesti - Basarab - dr. Felix - Mezes.
11. Romprim - Viilor - Trafic Greu - Grozavesti - 16 Februarie
25. traseul actual, eventual parcul usor diminuat si suplimentat 7 pentru relatia Giurgiului si 34 pentru relatia Depoul Militari - Basarab.
34. Romprim - Obor - Pasaj Basarab - Grozavesti - Depoul Miltiari (linie magistrala ingloband 34 actual si o parte din vechiul 35).
45. desfiintat (inglobat in 8)
24. Damaroaia - dr. Felix - Basarab - Timisoara - Cet Vest (practic 24+47 actuale, 2 linii cu cerere relativ mica si intervale de succedare asemanatoare)
27. RATB Titan - Parcul Carol (traseul actual), apoi modificat spre Ghencea, via Filaret (inlocuieste linia 11 in Ghencea, si asigura a noua legatura est-vest)
44. 16 Februarie - Basarab (temporar pana la finalizarea supralargirii str. Berzei).
20. traseu actual pana la Banu Manta (temporar pana la finalizarea supralargirii str. Berzei).
46. Granitul - Piata Iancului - Obor - Titulescu - Basarab - Razoare - Ghencea (sau eventual desfiintat cu totul si suplimentat 55 pe traseul Granitul -Sf. Vineri si infiintata o noua linie mai scurta Ghencea - Gara Basarab, cu intoarcere in bucla de sub pod, cum era linia 48 pana in 2006).
42. Piata Presei - Expozitiei - Mezes (orice alt traseu mi se pare inutil, avand in vedere cererea redusa pe Expozitiei si ca absolut nimeni nu va folosi aceasta linie pentru a ajunge la Piata Presei venind dinspre Piata Victoriei sau Gara de Nord, fiindca exista mijloace de transport mult mai rapide in aceste relatii).

Ar fi interesant de stiut exact numarul de ture actual pe liniile de mai sus si cu cat pot fi suplimentate ca sa ne facem o idee asupra intervalelor de succedare posibile, sau sa gasim o alta varianta care necesita cat mai putine ture.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Dominatrix » Dum, 12 Sep 2010, 21:21

andreea_78 scrie:
Dominatrix scrie:[...}
4. Modernizare linie de tramvai pe Calea Serban Vodă, între bd. Gheorghe Sincai si str. Nerva Traian până la bd. Octavian Goga[...]

Ceva nu suna bine aici, exprimarea traseului e total eronata :lol: Nu ar fi fost mai bine ... pe Bd. Gheorghe Sincai si Str. Nerva Traian (intre Cal. Serban Voda si Bd. Octavian Goga) ? :roll:
Ai dreptate. Eu am preluat textul exact, asa cum apare in documentul spre care am dat link. Greselile de acest gen spun multe despre profesionalismul celui care l-a redactat.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Dr2005 » Dum, 12 Sep 2010, 21:23

Sunt mulţi călători care merg din Ghencea spre sud... Şura Mare, P-ţa. Sudului... nu cred că 27 i-ar ajuta prea mult, ei îndreptându-se spre porcăria numită 173.
De ce să nu facem 12 Romprim - Giuleşti şi să rămână Ghencea cu 11 şi Giurgiului cu 7 şi 25?
Dr2005
 

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Dominatrix » Dum, 12 Sep 2010, 21:32

Ai perfecta dreptate. Asa cum am spus si mai sus, propunerea de mai sus este o varianta posibila, n-am spus ca e cea mai buna. Ideea este ca ar trebui sa stim exact turatiile actuale pe liniile ce vor fi modificate si pe ce parc suplimentat putem "conta", altfel degeaba tot scriem pe aici. Si ar trebui reduse la maxim dublarile de linii pe anumite relatii de transport, fiindca parcul actual oricum este insuficient si asa va ramane si de acum incolo.

Daca 11 e asa bun pe traseul actual, ar putea fi lasat asa, 27 lasat pe traseul actual, iar pentru legatura cu Giulestiul s-ar putea reinfiinta linia 2 intre Depoul Alexandria si 16 Februarie.
O linie de tramvai Ghencea - Basarab (cum era 48 in 2005-2006) ar avea succes sau autobuzele si troleibuzele actuale sunt suficiente?
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Dominatrix » Dum, 12 Sep 2010, 21:45

rosetti61 scrie:Daca ar face racordarile la Gara de Nord s-ar realiza legaturi mai facile cu troleibuzul intre anumite zone: Pajura-Rosetti (65), Straulesti-Alexandria (96/97, depinde), Dr. Taberei-Pajura (?), Pajura/Gara de Nord- Piata Romana-Fundeni (67 - e fezabila o astfel de linie? doar trebuie niste racorduri la Eminescu/Mosilor).
Ideile nu sunt rele, dar ati auzit voi macar de o intentie de a se realiza asa ceva? Plus ca mai este si problema parcului circulant de troleibuze. Situatia nu e asa de grava ca la tramvaie, ci mai degraba e de vina lipsa de personal suficient, mai ales la Buc. Noi. 67 pe traseul propus nu cred ca e o idee buna. Metroul pana la Bucur Obor si de acolo cu tramvaiul sau troleibuzul spre Colentina mi se pare o varianta mult mai scurta. Racorduri la Eminescu/Mosilor ar fi binevenite mai mult pentru acces/retragere de la Vatra Luminoasa spre Spitalul Fundeni.
rosetti61 scrie:Cand vor incepe lucrarile la Muncii, 34 cu parcul actual nu va putea suferi o "deviatie" prin Iancului-Chisinau-Basarabia-1 Decembrie-L. Rebreanu-Camil Ressu cu reintrare in Mihai Bravu? Asa se evita ciuntirile.
S-ar evita ciuntirile, dar nu cred ca prea multi vor calatori cu tramvaiul pe acest traseu foarte ocolit. Plus ca se pune problema parcului disponibil pentru asa o linie lunga.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Dominatrix » Dum, 12 Sep 2010, 21:59

Lohengrin scrie:Cit priveste viitorul liniilor de tramvai, hai sa ne amintim ca in urma cu 10-12 ani erau 6 linii cu capatul Alexandria/Piata Rahova: 2, 15, 18 (inlocuit de 4), 30, 32 si 37. Acum a ramas doar una. Concluzia e ca mai trebuie urgent inca una, fie ea 15 (nu toate drumurile duc la Ghencea, ca doar nu e Roma) sau 23 (in locul ei, ar ramane Ferentarii doar cu 8 si 19, acesta din urma cand se va gasi o linie decenta cu capatul la Sura Mare - posibil unul din sensurile viitoarei linii circulare). Apropo de linia circulara, cele doua sensuri de parcurs ar trebui sa aiba indicative separate (1 si 2, de exemplu) si bucle de intoarcere cat mai diametral opuse pe inel - Sura Mare si Basarab, daca tot se incapataneaza sa refaca o bucla altfel inutila.
Teoria ne spune ca decat sa ai de exemplu 5 linii de tramvai fiecare cu interval de succedare de 15 minute, mai bine ai una cu interval de 3 minute, asta NUMAI in cazul in care validarea este valabila un anumit interval de timp (ex.2-3 ore), nu sa fie necesar ca acum sa validezi cardul sau sa perforezi bilet in fiecare vehicul in care te sui.

Daca ne uitam atent la modificarile facute in ultimii 15 ani, mai ales la traseele de tramvai, vom observa ca exact aceasta strategie s-a aplicat (adica s-a redus pe cat posibil numarul de linii de tramvai care circula comun pe un anumit tronson), dar nu cred ca s-a facut acest lucru pentru regularizarea intervalului de succedare, ci mai degraba datorita scaderii enorme a parcului de tramvaie in aceasta perioada. Un efect secundar (benefic pentru regie, dar nu pentru calatori) a fost si necesitatea de a valida/perfora bilet de mai multe ori datorita numarului mai mare de transbordari necesare (pentru cei care nu au abonament pe toate liniile).

Legat de posibila linie circulara 26, nu ai cum sa faci un capat de stationare pentru ea la Gara Basarab, fiindca bucla va fi sub pod, nu pe deasupra unde ar putea circula aceasta linie.
Lohengrin scrie: In fine, primarul/consilierii care sa aprobe refacerea liniilor de tramvai prin Piata Unirii nu s-au nascut inca. Si nici parlamentarii care sa renunte la mandrete de terenuri de tenis de dragul populimii.
In ceea ce priveste linia de tramvai spre Piata Unirii, si eu mi-am pierdut orice speranta, desi acest proiect a fost indicat ca necesar atat in studiul JICA din anii '90, cat si in Masterplanul pentru Transport Urban aprobat cu surle si trambite de PMB acum cativa ani. Nu-i nimic, mai bine visam la magistrala de metrou Alexandria - Colentina, finalizata la Sfantul Asteapta. Cta despre strapungerea Uranus, eu totusi sper ca se vor trezi sa dezvolte transportul in comun de mare capacitate in zona, mai ales daca se va face in spatele Casei Poporului si Catedrala Mânuirii Banului.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Tom » Lun, 13 Sep 2010, 12:39

Linia 26 nu trebuie sa fie neaparat 100% circulara, poate sa aiba si un capat undeva, cum sunt liniile 1 si 13 la Iasi, adica au un capat, dupa care pleaca circular una intr'un sens si cealalta in celalalt sens, iar in final ajunge tot la capatul comun. Si nici nu ar trebui sa ramana cu indicativul 26, ar putea sa fie de exemplu 28 si 29 sau in extremis 26 si 29, adica 9 ca un 6 intors :lol:
Un exemplu posibil ar fi: Depoul Militari - Timisoara - si de aici ramificatie, una se duce spre Oltenitei - Mihai Bravu - Victoriei - Basarab - Grozavesti , iar celalalt invers. Ar fi insa un traseu foarte lung.
Exemplul mentionat ar putea fi numit 25/35, pentru ca tot se aseamana cu traseele in cauza.
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2109
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Lohengrin » Lun, 13 Sep 2010, 13:46

Si totusi exista o varianta cu linia 2 circulara cu bucla de intoarcere la Basarab: Basarab - Dinicu Golescu - Buzesti - Mihalache - Dr. Felix -Titulescu, reintrare pe inel. Ce-i drept, extrem de nepractica. Ceea ce doream sa spun este ca daca se face linie circulara, cele doua bucle de intoarcere NU trebuie sa fie in acelasi loc, asa cum s-a intamplat cu 26. Eventual, se poate face o bucla unde este capatul actual al lui 133 la Podul Mihai Bravu, dar este prea apropiata de Sura Mare.

Si inca ceva: teoretic ar fi grozav ca 27, 15 sau cum se va numi linia din Balta Alba sa fie ceva mai lunga. Insa un 27 mai lung nu va face decat sa amplifice problemele pe care linia actuala le are deja intre Parcul Carol si Podul Marasesti, intre care poate face si 35 de minute (experienta proprie, noiembrie 2008). Iar parerea mea este ca pe Bd. Marasesti tramvaiele vor circula mai bine doar daca se va betona Dambovita, reluandu-se traficul auto intre Podul Marasesti si Piata Unirii pe malul nordic. Iar asta e SF.
CGMB+PMB = Cioclii transportului electric.
Lohengrin
Membru Bronze
 
Mesaje: 196
Membru din: Mie, 08 Sep 2010, 15:18

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 30 vizitatori