Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)
6215 posts, 1336456 views
📖 Pagination options
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Robert24
Simplu: dai vina pe trafic. Dupa care baga replica ca s-au defectat vreo 2 autobuze si s-au spalat pe maini cu soda caustica...
Simplu: dai vina pe trafic. Dupa care baga replica ca s-au defectat vreo 2 autobuze si s-au spalat pe maini cu soda caustica...
- Saint666
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Saint666
Nu prea poti da vina in mod realist pe trafic. Daca el ar fi cauza, ar trebui sa ai mai mult sau mai putin acelasi interval de succedare al vehiculelor, dar ele sa ajunga cu intarziere la destinatie. Desigur, asta e o versiune fara prea multe variabile.
Nu prea poti da vina in mod realist pe trafic. Daca el ar fi cauza, ar trebui sa ai mai mult sau mai putin acelasi interval de succedare al vehiculelor, dar ele sa ajunga cu intarziere la destinatie. Desigur, asta e o versiune fara prea multe variabile.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Robert24
126 are din nou (cel putin pe hartie) 2 ture in timpul saptamanii....
http://www.ratb.ro/docpdf2/126%20GHENCEA.pdf
126 are din nou (cel putin pe hartie) 2 ture in timpul saptamanii....
http://www.ratb.ro/docpdf2/126%20GHENCEA.pdf
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
133 313
47 avea ieri intre orele 15-16 fix doua ture.
47 avea ieri intre orele 15-16 fix doua ture.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Gabi23
Astăzi pe 47, la schimbul 1 sunt 3 ture pe linia 47 (3309, 3310, 3392).
Astăzi pe 47, la schimbul 1 sunt 3 ture pe linia 47 (3309, 3310, 3392).
- aztec
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
aztec
Ce P.. a patit RATB-ul?
De cateva zile abia apuc sa ma urc in autobuzul 368.. si asta la 3 statii de capat, dimineata la 6.50..
Si nu tine treaba cu studentii, ca aia sunt 2-3 la ora aia...
Acum o luna stateam si pe scaun, acum abia ma urc.
Si asta zilnic.
Idem si la intoarcerea din oras.
Asta vor sa ne para rau dupa Oparit?
Bine, nu mai zic de vesnicul trenulet 173-668-268-168 intercalate de troleele 69-90-93 si un 368 toate grupate in interval de max 2 minute dupa care pauza cel putin 10...
si asta la intersectia V.Argesului-Dr-Taberei...7 dinineata.
Ce ***** s-a ales de sistemul ala cu GPS-uri si management al flotei la RATB.. ca ala cuplat cu semafoarele unde trebuiau sa aiba priioritate e clar ca e pulbere...
Ce P.. a patit RATB-ul?
De cateva zile abia apuc sa ma urc in autobuzul 368.. si asta la 3 statii de capat, dimineata la 6.50..
Si nu tine treaba cu studentii, ca aia sunt 2-3 la ora aia...
Acum o luna stateam si pe scaun, acum abia ma urc.
Si asta zilnic.
Idem si la intoarcerea din oras.
Asta vor sa ne para rau dupa Oparit?
Bine, nu mai zic de vesnicul trenulet 173-668-268-168 intercalate de troleele 69-90-93 si un 368 toate grupate in interval de max 2 minute dupa care pauza cel putin 10...
si asta la intersectia V.Argesului-Dr-Taberei...7 dinineata.
Ce ***** s-a ales de sistemul ala cu GPS-uri si management al flotei la RATB.. ca ala cuplat cu semafoarele unde trebuiau sa aiba priioritate e clar ca e pulbere...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Costin
Ce GPS? Ce management al flotei? Unde? Cand? N-avem asa ceva si nici n-avem nevoie, doar avem dispeceri la capat de linie!
Ce GPS? Ce management al flotei? Unde? Cand? N-avem asa ceva si nici n-avem nevoie, doar avem dispeceri la capat de linie!
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
ByOnu
Pentru cateva clipe chiar am avut nenorocul sa iau de bune orarele cu trecerile prin statii postate de RATB pe site-ul lor in format PDF. N-au nicio legatura cu realitatea, in special daca il astepti pe ultimul 85 la Gara de Nord spre Universitate.
Cea mai buna miscare ar fi conceperea unei aplicatii care sa iti arate in timp real vehiculele de pe linia ta. Totul este o ruleta ruseasca...
Pentru cateva clipe chiar am avut nenorocul sa iau de bune orarele cu trecerile prin statii postate de RATB pe site-ul lor in format PDF. N-au nicio legatura cu realitatea, in special daca il astepti pe ultimul 85 la Gara de Nord spre Universitate.
Cea mai buna miscare ar fi conceperea unei aplicatii care sa iti arate in timp real vehiculele de pe linia ta. Totul este o ruleta ruseasca...
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
TibiV
Nu este autobuz electric, este autobuz cu motor Diesel.
Adica motorul produce oricum caldura atata timp cat este in functiune.
Asa ca atunci cand este frig in loc sa trimiti toata apa de racire a motorului la radiatorul principal, o parte din ea o trimiti la radiatorale (caloriferele) din cabina pasagerilor.
Chestiunea cu economia de motorina este intr-adevar valabila, insa doar doar la aerul conditionat, pentru ca atunci cand il pornesti intra in functiune un agregat suplimentar, care consumna din puterea motorului.
Victor92 wrote:
Probabil i s-a dat ordin sa nu dea drumul la caldura ca face consum de motorina ...
Nu este autobuz electric, este autobuz cu motor Diesel.
Adica motorul produce oricum caldura atata timp cat este in functiune.
Asa ca atunci cand este frig in loc sa trimiti toata apa de racire a motorului la radiatorul principal, o parte din ea o trimiti la radiatorale (caloriferele) din cabina pasagerilor.
Chestiunea cu economia de motorina este intr-adevar valabila, insa doar doar la aerul conditionat, pentru ca atunci cand il pornesti intra in functiune un agregat suplimentar, care consumna din puterea motorului.
- iliutu
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
iliutu
Pentru incalzire se foloseste un echipament separat.
Pentru incalzire se foloseste un echipament separat.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
TibiV
Adica cum "separat" ? Vreun alt arzator/cazan care sa faca caldura ?...
Nu exista alta sursa de caldura decat motorul autobuzului.
Adica cum "separat" ? Vreun alt arzator/cazan care sa faca caldura ?...
Nu exista alta sursa de caldura decat motorul autobuzului.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
cris_m
Eu stiam de un rezervor cu pacura (nu sariti la mine, nu ma pricep ). Stiu ca era ceva intr-un compartiment cu o usa mica.
Eu stiam de un rezervor cu pacura (nu sariti la mine, nu ma pricep ). Stiu ca era ceva intr-un compartiment cu o usa mica.
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Chev Celios
Un sistem suplimentar de incalzire care iti aduce apa la o temperatura optima. Acesta este produs de firma Webasto si se afla pe toate autobuzele Ratb-ului. La E3 acesta isi ia motorina direct din rezervorul principal, iar la E4 isi ia motorina dintr-un rezervor separat aflat dupa acea usita. Acesta functioneaza cu motorina nu cu pacura.
Un sistem suplimentar de incalzire care iti aduce apa la o temperatura optima. Acesta este produs de firma Webasto si se afla pe toate autobuzele Ratb-ului. La E3 acesta isi ia motorina direct din rezervorul principal, iar la E4 isi ia motorina dintr-un rezervor separat aflat dupa acea usita. Acesta functioneaza cu motorina nu cu pacura.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
TibiV
De pe site-ul firmei Webasto:
Deci este vorba de o pre-incalzire pana la temperatura optima (in perioada rece), nu de furnizarea caldurii in timpul mersului.
Ceea ce este corect.
Motoarele cu ardere interna (inclusiv toate piesele si componentele lor) sunt proiectate sa functioneze la o anumita temperatura, cea normala de functionare.
De exemplu jocul dintre piston si cilindru este proiectat sa fie optim la acea temperatura.
Daca motorul este prea rece, jocul devine foarte mare, ceea ce duce la pierderi de presiune, si nici procesul de ardere din cilindru nu este cel corect. Deci motorul functioneaza cu un consum specific mai mare cu pana la 30%-40% fata de cel normal.
Cum vorbim de motoare Diesel foarte mari (adica si piese mari, cu inertie termica mare), timpul in care se se ajunge la tempratura optima dupa pornirea motorului este mult mai indelungat, asa ca o preincalzire ajuta la reducerea consumului.
Ar fi ideal sa ai asa ceva si la autoturisme, dar in principiu nu se merita din motive de costuri, spatiu disponibil, si castiguri de eficienta (pana la urma indiferent ca e Matiz, Logan sau BMW, in 10 minute motorul se incalzeste chiar si iarna).
Cine are la masina indicator de consum instantaneu de carburant, poate vedea ca iarna, in primii cativa kilometri dupa pornirea motorului, consumul instantaneu este mult mai mare decat cel normal.
De fapt, stiu ca exista astfel de sisteme si la autoturisme, insa prin tarile scandinave, unde sezonul rece este foarte rece si foarte lung.
Sistemele alea sunt insa electrice, adica iarna "bagi masina in priza", si o rezistenta electrica iti tine lichidul de racire la o temperatura pozitiva astfel incat dimineata sa plece la prima cheie.
De vazut efectiv nu am vazut, pentru ca nu am fost niciodata in tarile scandinave...
De pe site-ul firmei Webasto:
Sisteme de incalzire pentru autobuze: Thermo 230/300/350
Pregatit sa porneasca chiar si la temperaturi reduse. Incalzitoarele pe apa de mare performanta din seria Thermo incalzesc motoare de capacitate mare pana la temperaturi operationale, inainte de pornirea motorului. Cabina pasagerilor in autobuze sau autocare este incalzita dupa perioade lungi de stationare pana la o temperatura confortabila, fara a fi necesara pornirea motorului.
Vehiculele feroviare sau locomotivele pot fi incalzite fara a porni motorul. Lasand la o parte avantajele operationale create prin utilizarea acestui sistem de incalzire, creste de asemenea si durata de viata a motorului. Unitatile necesare pentru pregatirea apei calde sunt utilizate nu numai in sectorul ambarcatiunilor; acestea putand fi aplicate ca solutii mobile pentru curatarea materialelor sau pentru pregatirea apei pentru uz menajer.
Deci este vorba de o pre-incalzire pana la temperatura optima (in perioada rece), nu de furnizarea caldurii in timpul mersului.
Ceea ce este corect.
Motoarele cu ardere interna (inclusiv toate piesele si componentele lor) sunt proiectate sa functioneze la o anumita temperatura, cea normala de functionare.
De exemplu jocul dintre piston si cilindru este proiectat sa fie optim la acea temperatura.
Daca motorul este prea rece, jocul devine foarte mare, ceea ce duce la pierderi de presiune, si nici procesul de ardere din cilindru nu este cel corect. Deci motorul functioneaza cu un consum specific mai mare cu pana la 30%-40% fata de cel normal.
Cum vorbim de motoare Diesel foarte mari (adica si piese mari, cu inertie termica mare), timpul in care se se ajunge la tempratura optima dupa pornirea motorului este mult mai indelungat, asa ca o preincalzire ajuta la reducerea consumului.
Ar fi ideal sa ai asa ceva si la autoturisme, dar in principiu nu se merita din motive de costuri, spatiu disponibil, si castiguri de eficienta (pana la urma indiferent ca e Matiz, Logan sau BMW, in 10 minute motorul se incalzeste chiar si iarna).
Cine are la masina indicator de consum instantaneu de carburant, poate vedea ca iarna, in primii cativa kilometri dupa pornirea motorului, consumul instantaneu este mult mai mare decat cel normal.
De fapt, stiu ca exista astfel de sisteme si la autoturisme, insa prin tarile scandinave, unde sezonul rece este foarte rece si foarte lung.
Sistemele alea sunt insa electrice, adica iarna "bagi masina in priza", si o rezistenta electrica iti tine lichidul de racire la o temperatura pozitiva astfel incat dimineata sa plece la prima cheie.
De vazut efectiv nu am vazut, pentru ca nu am fost niciodata in tarile scandinave...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination