Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1336275 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 136 137 138 139 140 141 142  ... 444
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB Victor92

Pe site-ul RATB-ului au fost afisate noile itinerarii ale liniilor 138 si 178, dar sectiunea "Stiri" e in hibernare  :roll: ...
138 1.jpg (128.7 KB; downloaded 2772 times)
138 2.jpg (120.42 KB; downloaded 2772 times)
178 1.jpg (166.35 KB; downloaded 2772 times)
178 2.jpg (174.44 KB; downloaded 2775 times)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Lohengrin wrote:
Un articol despre posibila deviere a liniei 41:
  http://jurnalul.ro/stiri/observator/lucrarile-la-magistrala-m5-de-metrou-deviaza-linia-tramvaiului-41-vezi-pe-unde-645443.html

Lucrările la magistrala M5 de metrou DEVIAZĂ linia tramvaiului 41. Vezi pe unde

Lucrările la magistrala M5 de metrou DEVIAZĂ linia tramvaiului 41. Vezi pe unde
Linia tramvaiului 41 va fi deviată, o dată cu avansarea lucrărilor la magistrala M5 de metrou. Chiar dacă s-au speculat mai multe rute pe care tramvaiul ar putea fi deviat, directorul RATB, Adrian Mihai Câmpurean, spune că există o singură variantă care să fie și utilă pentru călători, și fezabilă pentru Regie.

Oficialii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) spun că nu au fost încă anunţaţi cu privire la data exactă şi perioada în care va fi deviată linia de tramvai, în contextul în care această măsură depinde numai de evoluţia lucrărilor la magistrala M5 de metrou. Decizia privind data devierii liniei tramvaiului 41 urmează să fie luată de constructorul metroului Drumul Taberei. Cu toate acestea, directorul RATB, Adrian Mihai Câmpurean spune că varianta înaintă de Trifu, privind devierea tramvaiului prin Calea 13 Septembrie nu este una viabilă.

"Nu ştiu exact dacă s-au aprobat la Metrorex fondurile pentru devierea liniei 41, nu sunt la curent cu stadiul derulării lucrărilor de acolo. Va trebui să facem un proiect să vedem cum ne ducem cu 41, probabil înspre Depoul Militari, ca să putem să întoarcem. Vrem să facem un deranj foarte mic pentru public, pentru că pierdem foarte mulţi călători în zona respectivă. Traseul tramvaiului 41 va fi deviat pe Bd. Timişoara spre Depoul Militari, care e la capăt, şi, pe acest tronson, va avea traseu comun cu liniile de tramvai 8, 25 şi 35. Trebuie să găsim o modalitate de a asigura posibilitatea de a vira la dreapta în aşa fel încât să întrerupem cât mai puţin circulaţia şi să afectăm cât mai puţin călătorii. Există şi posibilitatea să deviem linia tramvaiului 41 pe Calea 13 Septembrie, dar noi am stabilit că ar fi probabil mai simplu să mergem înspre Depoul Militari şi să facem navetă de autobuz pe tronsonul afectat de lucrările la metrou pentru că pe Calea 13 Septembrie îi plimbăm exagerat de mult pe călători şi se pierde foarte mult timp. Ar trebui să suplimentăm practic tramvaiele pe linie ca să acoperim acest tronson pe Calea 13 Septembrie", a declarat, pentru B365.ro, Adrian Mihai Câmpurean.

Directorul RATB a mai precizat că pe tronsonul afectat de devierea liniei tramvaiului 41 - de la intersecția Bd. Timișoara-Strada Brașov până în Ghencea - se vor introduce curse navetă de autobuz care să asigure transferul călătorilor din zonele respective. "Sper să nu pierdem un număr mare de călători din acea zonă. Dacă vom introduce liniile navetă le vom dimensiona în aşa fel încât să putem preluăm tot fluxul de călători", a explicat Câmpurean.

În ceea ce priveşte posibilitatea blocării liniei de tramvai pe tronsonul Bd. Timişoara - Depoul Militari, odată cu devierea necesară lucrărilor la metroul Drumul Taberei, directorul Regiei spune că nu ia în calcul reducerea numărului de tramvaie de pe linia 41. "Probabil că se vor succeda foarte multe tramvaie pe tronsonul ăla. Ne confruntăm cu o problemă de exploatare destul de complicată, dar vom găsi soluţia cea mai bună şi pentru noi şi pentru călători. E posibil să avem probleme acolo pentru că viteza comercială e mai mică fiindcă nu e aceeaşi infrastructură. Vor fi ceva probleme şi nu e simplu deloc", a mai spus Mihai Câmpurean.

Varianta agreata de mine.
Tramvaiul 25 de la Gara Progresu deviat la AFI catre Gara Basarab pentru usurarea traficului pe Timisoara. Si numerotat 12 la loc.
Tramvaiul 47 suspendat in acest interval.
Tramvai41.JPG (110.27 KB; downloaded 1970 times)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Adaugare.
Portiunea cu bleu poate fi deservita de bidirectionale.
3001 si 3002 ar fi fost bune dar cum sunt indisponibile pe termen nedefinit cred ca se gasesc doua bidirectionale libere prin Victoria.
Tramvai41 2.jpg (48.91 KB; downloaded 1946 times)

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Mircea G

Toate aceste variante de deviere , nu au drept scop decit functionarea tramvaiului intre doua capete  :shock: si nu rezolvarea transportului persoanelor ce traditional folosesc traseul . Nimeni nu va fi nebun sa faca un ocol pe la Razoare pt a ajunge in Ghencea , sau invers .
Deci indiferent de varianta , nu se rezolva nimic real . Daca strada Brasob avea o dublura apropiata , pe acolo trebuia " trasa o linie provizorie . Din pacate ea nu are " paralele " decit la Romancierilor sau Sibiu .
Crde ca daca ne aflam in epoca de aur , tramvaiul raminea acolo si doar se devia in intersectie , prin stinga sau dreapta , dupa nevoie , ca loc este .
Acum , frectie inutila !

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Mircea G wrote:
Toate aceste variante de deviere , nu au drept scop decit functionarea tramvaiului intre doua capete  :shock: si nu rezolvarea transportului persoanelor ce traditional folosesc traseul . Nimeni nu va fi nebun sa faca un ocol pe la Razoare pt a ajunge in Ghencea , sau invers .


41 nu este un tramvai oarecare. Are nevoie de terminalul sau foarte incapator, de la Ghencea. Devierea la depoul Militari este mai fericita? Asta este solutia morala zic eu. Cu niste bidirectionale pe portiunea de la Ghencea pana la santierul metroului se acopera mare parte din traseu.
De la Ghencea la Razoare si apoi la Plaza exista toate macazele si linia este in stare buna si delimitata de carosabil in cea mai mare parte. Ce rost are sa duci 41 la... Valea Cascadelor. Sa transporte ce pasageri spre Piata Presei si implicit spre zonele de birouri din nord?
Daca eram in epoca de... fier, ca aur n-am vazut... poate se devia succesiv prin intersectie. Nu mai suntem.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Aron

As putea sa te contrazic...multi vin cu tramvaiul de la romancierilor/valea cascadelor si coboara sa ia 41. Asta e solutia cea mai convenabila, adica raul cel mai mic. Dar ideea e ca o sa trebuiasca sa faca o statie pt 41 in sensul spre crangasi inainte de a face stanga de pe timisoara spre pasaj. Om trai si om vedea.

 


Re: Stiri, noutati, perspective ByOnu

Totusi, cat se preconizeaza ca o sa fie necesara mentinerea devierii? Ca despre asta nu s-a prea discutat. Presupun ca vor trebui facute lucrari la calea de rulare dupa finalizarea santierului de la suprafata.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Der Hofmeister

Dacă se va devia tramvaiul în Militari, va fi imperios necesară montarea unui semafor separat pentru fluxul tramvaielor la intersecția Brașov - Timișoara, altfel riscăm ambuteiaje infernale la orele de vârf, pentru că e un punct critic. Evident, timpii ar trebui corelați cu intervalul de succedare al liniei 41, astfel încât să se asigure o fluență acceptabilă. Problema o va constitui transbordarea, pentru că refugiul de stație în sensul Militari - Timișoara este după intersecție - posibil că vom avea o reconfigurare în zonă și se va amenaja un nou refugiu pentru toate liniile înainte de intersecție, cum ar fi normal. Plus că trebuie instalate și bretele cu macaze (care în prezent nu există) pentru devierea traficului pe direcția PPL - Depoul Militari și retur, dar asta nu ar constitui o problemă atât de mare.

O altă problemă va fi întoarcerea autobuzelor navetei 641 - există totuși posibilitatea de a întoarce pe Bd. Timișoara, fie în scuarul de la intrarea în parcarea Plaza România, fie în trecerea de dinainte de refugiul stației Frigocom, pe modelul 668 pre-extindere la Opera Națională. În orice caz, fluența va trebui să fie strict monitorizată. Mai mult de 2 minute ar fi criminal, chiar și pe acel tronson scurt. În plus, ar trebui avute în vedere cozile care se formează frecvent, indiferent de oră pe traiectul secundar al zonei, adică pe Bd. Timișoara, așadar o mai bună adaptare a timpilor de semaforizare și a fluxurilor de circulație pentru automobile trebuie și ea avută în vedere. De asemenea, trebuie studiată atent și dinamica circulației pe tot traseul între Ghencea și Bd. Timișoara, cu punctele nevralgice aferente (Ghencea - Brașov, Brașov - DT ram. de Sud și de Nord, Brașov - Timișoara).

Sunt curios să văd și ce autobaze vor alcătui parcul circulant al navetei, dar știu sigur că Autobaza Militari nu e o opțiune. Alexandria ar putea să livreze ceva mai multe autobuze, fără să scoată ture din alte linii (cum e prostul obicei), la fel ca și Ferentari, care are un surplus de parc lejer. Restul autobazelor sunt mult prea îndepărtate și nu s-ar merita un consum aberant de motorină pe traseele de acces și retragere.

La prima vedere, o soluție bună pentru întoarcerea lui 41 ar fi și CET Vest, dar starea destul de precară a liniei (cu toată conservarea de care a avut parte prin modificarea traseului liniei 47 pe Piața Unirii - Ghencea și retur) și gradul mic de încărcare nu favorizează această alegere. Deși ar putea fi aerisită trecerea, prin faptul că nu am avea decât o singură linie care să întoarcă acolo care să nu lovească de alte linii. Cu toate acestea, dimensionarea capătului de la CET Vest este sublimă, evident. Iar întoarcerea ar trebui să se facă de o manieră fulger - vatmanii nu ar avea nici măcar un minim timp de odihnă. Așadar, ar fi trafic la foc automat.

Nici Depoul Militari nu e neapărat o alegere fericită, dar posibil că reprezintă cel mai bun compromis în această situație - cu toate că va crește timpul de parcurs cu cel puțin 5-10 minute față de varianta tradițională a lui 41 în Ghencea.

Decizia în acest caz privind varianta finală de deviere și soluțiile conexe pentru linia 41 trebuie cântărită foarte bine. Dacă RATB își permite să-și bată joc în alte cazuri, aici vorbim de linia de tramvai de protocol a regiei, iar pașii greșiți nu sunt o opțiune.

 


Re: Stiri, noutati, perspective linia 69

Locul potrivit din toate punctele de vedere pentru intoarcerea viitoarei linii naveta 641 este giratoriul de la intrarea in CORA, astfel ar veni si in ajutorul clientilor care se inghesuie (ce-i drept gratis) in dubele magazinului.
Cat priveste devierea liniei 41 ce-a mai buna alegere este capatul de la Depoul Militari. (linie modernizata 100% si independenta integral de traficul auto plus ca un lucru foarte important este distanta mai mica fata de ocolirea pe la Razoare pentru a ajunge in Ghencea - cine ar face un asemenea ocol nu stiu). Restul incovenientelor pot fi suportate ca nu sunt chiar asa de grave plus ca devierea este pentru o perioada, nu definitiva iar toata LUMEA TREBUIE SA INTELEAGA ASTA.

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Trebuiau sa devieze linia 41 asa cum au deviat tramvaiele in 1979 in Piata Unirii. Loc aveau destul si terminau toate discutiile. Dar noi cei  din anul 2013 evident ca nu mai suntem in stare sa facem ce faceau "tovarasii" in 1979. Chestie de pespectiva, ce mai !

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

V2A wrote:
Incep lucrarile pe Soseaua Iancului!

Incepand din data de 15.06.2013, tramvaiele de pe Şos. Iancului vor fi înlocuite cu autobuze

În vederea începerii lucrărilor de reabilitare a sistemului rutier şi a liniilor de tramvai de pe Şos. Iancului, proiect iniţiat de Primăria Municipiului Bucureşti, începând cu data de 15.06.2013, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va reorganiza circulaţia mijloacelor de transport din zonă, astfel:

Linia de tramvaie 46 va funcţiona între terminalele Granitul şi Banu Manta, pe următorul traseu:  Şos. Pantelimon, Bd. Ferdinand, Şos. Mihai Bravu, Şos. Ştefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara şi Şos. Iancului.

Linia de tramvaie 55 se suspendă în perioada executării lucrărilor.

Pentru asigurarea capacităţii de transport în zona Şos. Iancului, RATB va înfiinţa o linie navetă de autobuze cu indicativ 655. Autobuzele vor circula de la terminalul Stadionul Naţional, pe Bd. Pierre de Coubertin, Şos. Iancului, Bd. Pache Protopopescu, Str. Traian, până la Foişorul de Foc.

http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=291

Comunicat de pe o zi pe alta, scris cu posteriorul de cineva care probabil nu circula cu transportul in comun. Si in mod absolut genial inlocuirea liniei de tramvai incepe din capatul opus lucrarilor la carosabil. Este o abordare... speciala.
Se inlocuieste linia de tramvai de pe Iancului prima ca sa devina parcare ulterior (ca si linia lui 5) cand se va inlocui pe Pantelimon.

 


Re: Stiri, noutati, perspective macheta218

:shock: 46 pe unde merge? :lol: "si Sos. Iancului".

 


Re: Stiri, noutati, perspective Der Hofmeister

Îi pun aripi și va zbura pe deasupra Șoselei Iancului pe parcursul lucrărilor - vor fi primele tramvaie aero-purtate din lume. Se vor amenaja și stațiile intermodale aferente pentru legătura cu metroul, autobuzele și avioanele care vor face escală pe acest traseu. :lol:

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB nokia2110

Dar nu pot să-l suplimenteze şi pe 36?  :roll:

 


Go to page:  1  ... 136 137 138 139 140 141 142  ... 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420950 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use