Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1321766 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 296 297 298 299 300 301 302  ... 444
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Mihai01

Autobuzele lui 331BIS sunt din turele lui 331, nu?

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Gabi23

Da, la anumite ore fac curse în BIS.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Victor92

Efectul retragerii Tatrelor.

A se vedea numarul mare de calatori din statii - Inox. Tramvaiele luate de pe alte linii, goluri mari ...

54018107_1108750602637881_8543266903290806272_o.jpg (634.88 KB; downloaded 2116 times)


Sursa imagine: Facebook Alexandru Dinca

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) WAYNEN

Având în vedere postarea lui Utilizator anonim că linia 185 va fi prelungită până-n Bragadiru,propun această variantă:
Bucharest bus route 185.png (481.01 KB; downloaded 2065 times)

Astfel s-ar crea o legătură nouă între cartierul ,,Fortuna" și linia de tramvai 41.Totodată,linia 302 ar trebui redirecționată la  ,,Romprim" prin Șoseaua Alexandriei - Strada Amurgului - Strada Freamătului - Strada Cârlibaba - Strada Salviei - Strada Bachus - Calea Ferentari - Strada Toporași - Strada Ghimpați - Strada Alunișului - Șoseaua Olteniței.Puteți vedea pe forum harta cu această propunere în secțiunea de noi trasee.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) koala1712

Cand se va produce aceasta prelungire?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Utilizator anonim

In jur de 20 martie.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) alexandru_minciu91

Eu as spune ca prelungirea lui 185 pana la Leroy Merlin ar fi mai buna, cu intoarcere pe sub podul de centura.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Valentin

Stateam si ma gandeam la liniile de pe Bd. Timisoara si linia lui 41 si mi-a trecut o traznaie prin cap, care intr-adevar tine de domeniul fantasticului in era noastra, dar totusi e o idee pe care as vrea sa o prezint si care e posibil sa se fi prezentat in trecut pe forum.

Avand in vedere succesul linie 41 si posibilul succes al lui 25 (daca se separa de trafic in zona Berceni concomitent cu o frecventa mai buna) si ca se are in vedere "modernizarea" peroanelor pentru a corespunde cu noile tramvaie vin cu urmatoarea idee:

- Linia lui 41 sa aiba semaforizare preferentiala (cand se apropie se face verde) concomitent cu modernizarea peroanelor pe un sistem cu acces doar in baza cartelei asemanator cu:



la fiecare statie, mai putin cele doua de la Piata Presei(nu e loc de asa ceva) cu mentiunea ca peroanele sa fie amplasate mereu dupa semafor pentru a se putea implementa trecerea preferentiala mai usor(sau daca se poate prin apasarea unui buton de catre vatman - stiu- vise)

Aspectele pozitive: - se intra doar cu plata calatoriei/prezentarea abonamentului la un aparat similar cu cele de la metrou deci, teoretic in statiile respective s-ar elimina blatisti , iar pentru siguranta ar putea sta un controlor la zona de acces pentru orice tentativa.
-  se elimina o parte din traversatul aiurea prin spatele tramvaielor/ peroanelor / saritul gardului, etc.
- separarea fluxurilor celor care vor sa urce si cei care coboara la nivelul accesului prin separarea intrarii si a iesirii printr-un perete de inaltime aprox. 0,5m si pe o lungime de 1,5 metri.
- nu mai trebuie in caz de aglomerare sa dai din mana in mana cartela pana la aparat pentru ca ai achitat deja la acces.
Aspecte negative: - Lipsa posibilitati de transfer de pe un peron pe altul pentru ca ar presupune o plata in plus in cazul celor cu portofel electronic, desi se poate rezolva acest lucru prin faptul ca ar aparea la statia "X" ca ai platit calatoria deci ai putea sa iesi si sa reintrii pe celalalt sens tot la statia "X" ca si cum ai avea abonament pe statia respectiva pana la urmatoarea..
- Nemultumirea ca trebuie sa astepti dupa X sa-si caute cartela prin jacheta, geanta, etc. ceea ce presupune o ingreunare al accesului.. Lucrul asta e subiectiv pentru ca l-a inceput dupa o astfel de implementare asa ar fi, dar sunt sigur ca dupa lumea s-ar obisnui sa-si pregateasca din timp cartela precum o fac cei care platesc acum in tramvai
- Imbulzeala de la iesire.. acum depinde, pentru ca ma gandeam la un sistem de tipul celui de la metrou in care usa se deschide si ramane asa atata timp cat trec calatori, iar frauda ar fi demontata de controlorul care ar sta ca supraveghetor.
- Sentimentul ca pierzi tramvaiul.. Sentiment nejustificat pentru ca proiectul presupune si semaforizare preferentiala, deci o posibila frecventa mai buna .. acuma se mai gasesc si unii care se grabesc sa prinda tramvaiul, trec pe rosu, aproape da masina peste ei, se ingramadesc in tramvai, desi, in spate, asteapta frumos, un alt 41...

Evident, acelasi lucru l-as sugera si pe Bd.Timisoara si traseul sau pana la Progresul a lui 25, pe 21,32, etc. adica pe liniile care au potential de frecventa extrem de buna (2,3,4 minute) + cu o semaforizare preferentiala pentru a eficientiza si mai mult aceste linii.

Clarificari:
1. Stiu ca ideea e imposibila, dar uneori nu strica un vis frumos dupa o serie de cosmaruri.
2. Costurile de constructie, portile, mentenanta, etc. sunt un argument pentru care nu s-ar face un astfel de proiect la nivelul STB.
3. Stiu ca ar trebui un proiect unitar, adica toate statiile de pe o linie sa fie la fel, insa acest lucru nu stiu daca e posibil in cazul linia lui 41 la cele doua statii de la Arcul de Triumf si Universitatea respectiva (imi scapa numele recunosc).
4. Constructia acceselor presupune o latire a peronului concomitent cu lungirea lui, fapt care duce la ingustarea benzilor auto si implicit ar musca din trotuare/ eventuale spatii verzi , etc.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) cris_m

Universitatea de care amintesti este cea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara (USAMV).

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) V2A

Referitor la discuția despre prelungirea liniei 185, am postat aici în iunie 2018 un document aflat pe ordinea de zi a ședinței CGMB prin care era solicitat acest lucru.

 


Re: Repartizarea tramvaielor STB Valentin

Acum, stim cu totii ca ultimele zile au dat peste cap unpic mai multe linii (se stie deja care), insa as vrea sa aduc in discutie un aspect subiectiv optimist si anume prezenta tramvaielor Bucur 1 pe linia lui 47.
Sunt de acord ca poate pentru unii linia nu reprezinta importanta, dar pentru zona Ghencea este destul de utila si are utilitatea ei. Am observat dupa aparitia tramvaielor Bucur 1 ca la orele importante (7-9) la plecare din Ghencea se umple tramvaiul destul de bine (cam 80% as zice ) si am putut face diferente intre Tatre si Bucur in sensul de capacitate si un lucru e clar. La orele de varf este nevoie de o capacitate mai mare decat a unei Tatre pentru o calatorie sa zicem decenta, deoarece de multe ori am stat inghesuit intre orele mentionate mai sus. Intr-adevar inafara orelor de varf sa zicem ca ar fi suficienta o Tatra, dar oare nu se poate intercala in asa fel incat la orele de varf sa ramana Bucur 1 (asta daca se vor reintroduce Tatre inapoi) si in rest Tatre?

Linia chiar daca ocoleste ajunge intr-un punct de interes pentru oamenii din zona, insa problema e ca nu e directa. Oamenii prefera 385 si aglomeratia din zona din cauza faptului ca dupa intersectia cu Trafic Greu ajung imediat in zona Unirii/Izvor... acum daca e sa visam frumos s-ar putea imbunatati substantial linia prin implementarea unor vise.. pardon proiecte cum ar fi continuarea liniei spre Palatul Parlamentului cu posibilitatea unei statii in zona viitoarei/posibile statii M4 sud (zona Panduri cu T.Vladimirescu sau unde arata SF-ul) si apoi exista doua posibilitati realiste( buna gluma ):

1. linia se indreapta pe langa Palatul Parlamentului catre Bd.Libertatii apoi conexiunea cu reteaua liniei 32 la Piata Regina Maria cu dezavantajul evident ca ar putea strica frecventa linie din Rahova. (Rosu+Verde)

2. ultima solutie tine mai mult de domeniul fanteziei, dar linia dupa ce coboara panta de langa Palatul Parlamentului in loc sa vireze dreapta catre Regina Maria ar putea vira stanga si apoi pe Bd. Unirii concomitent cu eliminarea locurilor de parcare de pe marginea bulevardului, constructia acelei parcari din Piata Constitutiei, mutarea liniei pe banda de langa trotuar, evident separata de trafic si in acest mod ajunge la acelasi terminal. Singura problema ar fi cum se incadreaza apoi pe sensul celalalt dinspre Unirii spre Piata Constitutiei ... fie se realizeaza o semaforizare preferentiala, fie pe traseul de intoarcere o ia pe linia lui 32 pana la Regina Maria si apoi vireaza catre Palatul Parlamentului , insa acest lucru ar influenta frecventa linie 32 in caz de separare totala in viitor, deci ne abatem de la ideea initiala, dar ar putea fi un compromis util. Avantaje - ajunge in zona tinta (P.U) si practic ar fi o varianta mai tentanta in locul lui 385 si chiar mai rapida la orele de varf. Dezavantajul este lipsa parcarii la P.Constitutiei, inconvenienta celor care parcheaza acum la trotuar, posibilitatea de blocaj in caz de protest (dar sunt rare).
(Rosu)




3. linia continua pe langa Catedrala si Palat pana la Parcul Izvor fie cu amenajarea unui capat "green" intr-un colt al parcului, fie continuarea pe B.P. Hasdeu pana la Vasile Parvan (asta evident, in cazul constructiei renumitei penetratii). Avantajele ar fi conexiunea rapida a cartierului Ghencea, 13 Septembrie cu M4, M1/M3 (implica "mersul pe jos face piciorul frumos") cu M5 . Dezavantajul este ca rateaza zona Unirii si ca este incert statutul unei posibile largiri a arterei B.P.Hasdeu si ca statiile din zona M5 s-ar putea face convenabil pentru calator doar cu niste demolari cu intercalarea statiei intre pod si statie, dar nu imposibil.
(Albastru v1 - Mov - v2)




Concluzia e una singura, linia 47 chiar si cu tramvaie Bucur 1 + o continuare fireasca spre Unirii ar crea premisele unei linii cu un randament bun avand in vedere ca o parte din cei din D.Taberei, Prelungirea Ghencea (aici ar mai fi o posibilitate si anume mutarea lui 47 pe P.Ghencea in zona viitorului Pasaj Domnesti si transformarea in metrou usor) , Ghencea, 13 Septembrie cauta conexiune rapida cu zona Unirii/ Izvor / Universitate. Lucrul asta se vede in 385 si mai ales in aglomeratia de pe traseul respectiv d.p.d.v. al masinilor personale.

 


Re: Repartizarea tramvaielor STB Nenea_titi

Cu 47 am ajuns mai repede de la Ghencea la Unirii și chiar cu mers pe jos până pe la magazin Unirea, decât cu 385, care stătea blocat pe Ghencea - 13 septembrie. 47 are linie dedicată. Și frumos ar fi ca 35 să fie dus de la Basarab la Ghencea. Ar fi mai util.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Repartizarea tramvaielor STB Tom

Prelungirea liniei pe Berzei în jos până la 13 Septembrie nu e o idee rea, dar cu următoarele condiții:
  • Sens unic auto pe Vasile Pârvan dinspre Plevnei spre splai și tramvaiul pe marginea cealaltă a străzii.
  • Sens unic pe Podul Hașdeu și pe strada Hașdeu, cu tramvaiul continuând de pe Vasile Pârvan sau Bd. Hașdeu lărgit înspre parc pentru sensul opus, dar fie se lărgește și podul, fie mașinile care vin dinspre Hașdeu vor vira dreapta pe splai și vor întoarce pe podul următor.
  • Sens unic pe Schitul Măgureanu începând de la Splai
  • Circulație inversă pe Podul Izvor, pentru a evita intersectarea mașinilor care merg spre Schitu Măgureanu sau întorc pe splai cu cele care întorc acolo pentru a intra pe Libertății sau a merge spre Piața Unirii
  • Menținerea buclei de întoarcere de pe Cobălcescu, pentru situații când circulația este întreruptă din cauza instituțiilor din zonă și evenimentelor pe care le pot genera: evenimente religioase sau natoiste, evenimente pe la Casa Poporului, manifestații (deși aceștia preferă Piața Victoriei).
Am dat în off-topic cu asta, dar mai bine le mută un moderator la locul potrivit.

 


Re: Repartizarea tramvaielor STB alexxd_31

Prelungirea pare complicata si nu de durata datorita lui M5 si posibil M4.
Pana la urma tine de instinctul de conservare ca sa se doneze la Militari tramvaiele nedorite.
Eu nu prea vad utilitatea lui 25 datorita faptului ca are o parte de traseu destul de lunga comuna cu 1/10.
Mai util este 35 care ajunge la metrou (Politehnica, Grizavesti, Basarab) si un tramvai intre CFR Progresul si Eroii Revolutiei dar cu o frecventa crescuta.

 


Go to page:  1  ... 296 297 298 299 300 301 302  ... 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420532 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use