Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1336636 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 299 300 301 302 303 304 305  ... 444
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Victor92

Dragos31 wrote:
Noile grafice ale liniei 185 .

Ghencea:


Parfumului(Bragadiru):


Parcul liniei 185 a suferit o mica modificare:

- 4 ture Luni-Vineri (ca inainte);
- 2 ture Sambata-Duminica (toate ziua) - inainte erau 2 autobuze intre orele 8-17 (parca ?!).

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) barbuandrei

Exact. Inainte, turul 2 era de la 8 la 16.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Victor92

Asa cum s-a mentionat pe forum, de la 20 Martie 2019, autobuzele liniei 185 si-au prelungit traseul pana in Bragadiru - casele din zona Dantelei - Margelelor - Parfumului - Gladiolelor.

Semicursa a fost prelungita, avand in prezent 17 minute.

Lasand la o parte aceste detalii, e de remarcat modul in care s-au organizat cei din Bragadiru - strazile pe unde circula autobuzele sunt asfaltate recent, exista marcaje, iar sub placutele de statii se afla harta traseului cu statiile aferente si ora de sosire (estimativa).

De punctat faptul ca in urma cu cateva nopti a fost asfaltata strada Dantelei intre limita Bucuresti/Bragadiru si intersectia cu Strada Lavei - pe aceasta s-a instituit sens unic recent.

185.jpg (1.07 MB; downloaded 2379 times)


185 Traseu.jpg (134.65 KB; downloaded 2380 times)


Dantelei 2.JPG (282.91 KB; downloaded 2381 times)


Gladiolelor.JPG (190.33 KB; downloaded 2379 times)


DSC_0287.JPG (255.18 KB; downloaded 2381 times)


DSC_0289.JPG (246.93 KB; downloaded 2381 times)


DSC_0290.JPG (218.47 KB; downloaded 2379 times)


DSC_0291.JPG (210.2 KB; downloaded 2378 times)


DSC_0292.JPG (225.69 KB; downloaded 2378 times)


DSC_0293.JPG (227.71 KB; downloaded 2382 times)

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) rosetti61

De ce nu s-a prelungit de la inceput pana la cartierul Fortuna? E bine totusi ce s-a facut, un mic pas inainte cu informarea asupra traseului si intervalului de circulatie in statii. Prelungirea ulterioara la capatul lui 302 poate va fi atunci cand vor mai veni autobuze.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) ByOnu

Big, BIG like pentru placutele cu informatii. Program de trecere prin statie + harta locala? :shock: As vrea sa vad extinsa initiativa.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Victor92

(Cel putin) liniile 35 si 44 au fost executate ...

Sau sunt graficele de pe vremea V3A-urilor?

Linia 35 - Dep Militari.jpg (79.94 KB; downloaded 2198 times)


Linia 44 - Cart 16 Febr.jpg (70.63 KB; downloaded 2202 times)

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) BGP2597

Nu știu de 44, dar pentru 35 zilele trecute erau postate graficele vechi. În index-ul site-ului văd că fișierele apar actualizare cu data de 22.03.2019, deci sunt proaspete.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Nenea_titi

rosetti61 wrote:
1)Bucla Expozitie a fost initial unde este acum WTC si parcarea din spatele lui chiar la intrarea in Romexpo, construita in 1964* odata cu linia de pe bulevard. A fost mutata pe amplasamentul de azi in 1992 odata cu inceperea lucrarilor la complexul WTC-Sofitel. Oare va mai fi reactivata sau in vreun exces de zel desfiintata?

2) Liniile 6 si 10 s-au desfiintat in februarie 1990 cand s-a inchis circulatia tramvaielor pe calea Grivitei, care incomoda lucrarile de la metrou. Fostul 3 barat si-a schimbat indicativul in 31 la renumerotarea din 1981 si a mai rezistat pana in 1982. Dupa aia 31 a mai aparut pe diferite trasee - 6 si 31 care mergeau la Expozitie si Laromet au aparut in 1997, nu 1991 si desfiintate in 1999. Ultima aparitie a lui 31 a fost parca pe un traseu chinuit, Gara de Nord - Depoul Victoria sau a fost 43? A mai fost si un autobuz naveta cu traseu asemanator - 633.

3) Si capatul de linii de la Piata Presei (cel initial distrus in 2001 de constructia noului terminal) a fost deschis tot in 1964 - inainte capatul traditional al tramvaielor de la "Hipodrom/Scanteii" a fost pe locul Citiy Gate. Mutarea s-a datorat noului pavilion expozitional si a aleii principale de acces careia ii statea in cale bucla tramvaiului.


1)Exista și mai înainte. Am copilărit în Grivița. Și știu acolo demult. De prin anii 80, mergeam des pe Expoziției spre Herăstrău, atât pe jos cât și cu fantoma lui 105, format atât din DAC 117 cât și din IK4. E în discuție dacă să o scoată sau nu, am văzut odată o mașină a STB acolo și ziceau că ar fi ceva cu reactivarea ei datorită construcțiilor actuale din zonă. Nu este însă nimic bătut în cuie, nu știau nici ei, probabil există o intenție, dar mai bine suplimentarea tramvaiului 3 sau 42 și a lui 105, decât o buclă acolo. Pentru avarie e bună, dar să întoarcă un tramvai acolo de dragu de a întoarce e aiurea. Ori se bagă o linie din buclă până la Gară ori mai bine lipsă. Și așa e 42 pe acest traseu... Mort.

2) Lucrările la metrou au început în septembrie 1989. Deci atunci au fost deviate 6 și 10.Bunicii mei stau acolo la Chibrit și știu cam tot ce a fost acolo. 6 și 10,după oprirea circulației pe Grivița, au fost duse în PPL, dar nu au stat mult acolo. Nu știu însă dacă au apucat 1990 la PPL. A apărut în februarie 1990 linia 81 pe traseul SF. Voievozi - Grivița - Soveja - Expoziției - PPL, care a ținut până în Septembrie 1994. Apoi reînființat în mai 1995 și scos în septembrie 1995. Apoi, ultima dată a reapărut în mai 1996 și a dispărut forever în septembrie 1996, un fel de linie estivală, probabil pentru ștrandul Tineretului. Linia a mai fost folosită de 87 și 97 cât a fost Grivița spartă, dar nu pentru mult timp, cred că până în septembrie 1997. Rețeaua însă, a rămas până prin 2001.
Liniile 6 și 31 au reapărut în 1991, pe traseul Laromet - 1 Mai - Gara de nord, doar că : La Dr Felix, 6 întra pe Dr Felix-Titulescu-Gara Basarab - Grivița apoi retur via Buzești - Piața Victoriei. 31 avea relativ același traseu pentru o perioadă doar că la Dr Felix mergea înainte prin piața Victoriei, Buzești - Virgiliu - Dinicu Golescu - Basarab și retur. Nu știu când, prin 1993 parcă, 31 a devenit inversul lui 6 adică făcea dreapta ca azi 42,45,46 pe Cuza, intra pe Ducă, apoi Titulescu, Dr Felix - 1Mai.
În 1997 însă 6 a fost mutată la Expoziției, 31 a rămas ca mai sus. Am și o poză pe undeva cu 31 pe aceste trasee. Dar avea unul maxim două tramvaie, asemeni 6. În 1999, în iunie mai exact au fost scoase. 31 a existat și după 1982 pe traseul Gară de Nord - Grivița - PPL (dar și Laromet), era cu Tatre solo. Era o linie navetă ciudată.
31 a mai existat ca linie panaramă între Depoul Victoria și Gară de Nord, cât a fost linia de pe Stefan cel Mare în reparatie. Nu 43. Au vrut să îl dea la PPL dar și linia de pe Dr Felix întra în reparații.

3) Nu în 1961? Nu de alta, dar tata avea o poză acolo datată în 1961,când avea 4 ani (fiind născut în 1957), și acolo mergeau 3,4 și 9. Posibil să fie ca tine, nu te contrazic.

---------------

44 cel puțin are intervalul său de când îl știu :15-25 minute. Depinde de momentul din zi. Doar când a fost izolat mergea din 5 în 5 minute.
Nu știu cât se justifică intervalele de trecere prin stație trecute în stație... Mulți (și eu) folosesc moovit. Și de regulă se cam potrivește ce spune moovit cu realitatea

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) rosetti61

1) Bucla Expozitie a fost construita odata cu linia de pe bd. Expozitiei in ideea de a lega zona Pietei Scanteii de Grivita si 1 Mai. Dupa ce 3 s-a comasat cu 9 si a ajuns astfel in Chitila, bucla nu a mai servit decat pentru stationarea tramvaielor de pe liniile speciale infiintate cu ocazia diferitelor targuri si manifestari din complexul expozitiei nationale - in tot sezonul estival circula linia E, mai tarziu 59. Azi nu se mai poarta stocarea de tramvaie pentru preluarea unui numar mare de participanti la ceva, nici chiar la meciuri cum era odata; daca evenimentul este de o importanta mai mare se mai poate afecta un parc suplimentar. La Piata Presei se poate folosi cu succes in caz de ceva bucla interioara a lui 42, e loc destul acolo.

2) 6 si 10 posibil sa fi fost deviate la Piata Presei (vad ca acum incepe sa nu ii mai zica si "Libere") temporar dar in ianuarie-februarie ele circulau pe Grivitei pe traseul lor. In februarie 1990 au fost desfiintate si 24 deviat pe bd. 1 Mai. Troleibuzul 81 a functionat din 1990 pana in iunie 1993 cand a fost desfiintat din cauza aglomeratiei de pe Expozitie din dreptul Vamii Bucuresti si a starii proaste a carosabilului (din acest motiv si 105 a fost deviat din septembrie acelasi an de pe Expozitiei, unde a revenit dupa 2001). Din cauza santierului de la WTC si Sofitel a avut loc si sistematizarea intersectiei bd. Marasti cu Expozitiei, astfel ca platforma unde intorceau autobuzele a fost un pic modificata, desfiintandu-se si reteaua de troleibuz din bucla. Troleibuzul nu a mai avut ce sa caute dupa 1993 la Piata Presei si nu a mai aparut sub nici o forma pe alt traseu. Cat au fost lucrarile pe Grivita (1997-2000) troleibuzele 87 si 97 au fost scurtate la Clabucet. 6 si 31 au aparut tot cu prilejul acestor lucrari, in 1997 si mergeau pe Felix apoi intorceau ca si 34, la un moment dat intrau pe Titulescu, Grivitei cu intoarcere pe Buzesti si Ion Mihalache - au fost desfiintate in 1999. Tramvaiul 31 avea alt traseu in 1991 intre Republica si Piata Iancului cu intoarcere prin sos M. Bravu - bd. Ferdinand - sos. Pantelimon, prelungit apoi pe M. Bravu si Stefan cel Mare pana la Lizeanu, cu intoarcere prin Lizeanu - Reinvierii - Turmelor - Ziduri Mosi - Pantelimon (1992), scurtat din nou la piata Iancului (1994) si desfiintat in 1995 pentru ca incepuse sa dubleze alte linii si nu mai avea solicitare.

3) E poza color (sau colorizata) cu un tramvai de pe linia 9 in terminalul de la Scanteii? Cel mai probabil este facuta in 1965 cand troleibuzul 86 se desfiinteaza temporar (din cauza unor lucrari edilitare din centru, la reinfiintare va circula intai la Gara de Nord si apoi pe bd. Bucurestii Noi pana in Pajura) si tramvaiul 9 este prelungit in bucla din parc, cu putin timp inainte de unificarea acestuia cu linia 3. Daca nu e poza asta - ce tramvai apare in ea (o ai, o poti scana?)  poza poate e facuta in fosta bucla din fata intrarii Hipodromului (dezafectat in anul notat pe poza) unde intorceau doar 3 si 4 (9 exista in 1961 dar pe alt traseu: Bd Lacul Tei (in spatele Circului la calea ferata) - Barbu Vacarescu - Stefan cel Mare - Galati - Piata 1848 sau mergea mai departe pe Vacaresti pana la Splaiul Unirii, la depou), pe locul acesteia se afla acum turnurile City Gate. Asa cum am mai zis, bucla a fost mutata in 1964 pe amplasamentul dintre sos. Kiseleff si bd. Marasti pentru ca obtura accesul la noul pavilion al Expozitiei Economiei Nationale, trebuia o aleea principala de acees in locui intrarii chinuite din bd. Expozitiei, care a ramas secundar si tot cu o bucla de tramvai in coaste, de data asta special proiectata spre a servi complexului expozitional.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Nenea_titi

1) Eu o știu acolo din anii 80. Și vorba aia, copilărind în zonă cunosc fiecare modificare a zonei.

2) La revoluție (sau lovitura de stat) deja erau gardurile montate, și lucrările începute la metrou. 6 și 10 erau deviate la PPL, dar nu au stat mult timp acolo, și nu știu dacă au prins 1990 acolo. Legat de 81,ești sigur? Eu făceam tenis la Tineretului, și în 1994, încă mergea 81...chiar și cu wtc. 87 și 97 întorceau mai exact la Griviței - 1 Mai. La Clabucet - Griviței nu aveau cum să mai ajungă, șantierul numai nu atingea linia de tramvai de pe viraj . 24 a fost dat în 1988 la Sf Iosif, apoi capătul lui, a rămas același, dar în 1989 a fost dat pe 1 Mai. 6 și 31 am și poză din 1993 cu ele, eram cu o fată cu care am ieșit în acea perioadă . Dacă e să o luăm așa, au fost mai multe trasee numite 31...dar acest traseu a circulat mult în sectorul 1. Nu prea am folosit liniile 6 și 31 în noile variante, știu că veneau catastrofal de greu. Locuind și făcându-mi veacul prin zona aia (Grivița - 1Mai - piața Victoria) am văzut cum stătea treaba, mai ales că am avut atât școală cât și liceul în Amzei, eu locuind în Crângași sau Griviței Chibrit.

3) Poza e alb negru și tata era mic. Pe cadru era tata când era mic cu mama lui (odihna să îi fie ușoară) și se vedea un Thomson V09, dar nu se vedea numărul de traseu, era pe viraj spre venire, neincadrat, se vedea și casa scânteii în toată splendoarea. Știu doar că acolo odată au mers 3,4 și 9. Nu cred că vroia bunicul meu să pozeze exact și tramvaiul. 0Poza e datată 1 iunie 1961. E scrisă cu pixul pe spate. Posibil să fi greșit și bunicul meu, nu zic nu. El făcea poze.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) rosetti61

De asta ziceam eu
download/file.php?id=112535
Inseamna ca poza ta e pe vechea bucla inca pe locul ei, data e buna 1 iunie '61, langa circuitul mic al Hipodromului, "la rond" - pe o parte din marele circuit de trap e bd, Poligrafiei si Casa Presei http://2.bp.blogspot.com/-D56s6t_G_5M/U ... uresti.jpg
In 1994 nu mai era nici un troleibuz pe la WTC.

In pasajul Victoria tramvaiele au inceput sa circule in toamna lui 1991, pe sus, pe relatia 1 Mai - Buzesti cand au inceput sa mearga?

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Nenea_titi

Prin piața Victoriei, tramvaiele au fost redate în 1991, dar prin primăvară. Mergeau pe acolo, 3, 6, 20,24, 31, 42, 45, 55, 58 (cred că era o linie de sezon expozițional, nu a durat mult). Astea de-a lungul timpului. Nu toate odată. Poza nu e aia, dar seamănă perfect terminalul. Tot cu linia paralelă. Dar pomii din spate nu erau.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Victor92

Liniile 8 si 35 raman in continuare de la 01 Aprilie 2019 :D

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) georgica2704

Dar 42( nu că i-aș duce dorul),34 și 56? Plus modificările la 11 și 16.

 


Go to page:  1  ... 299 300 301 302 303 304 305  ... 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420985 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use