Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1342257 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 263 264 265 266 267 268 269  ... 444
 
 

📖 Pagination options

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB punmeister

Asa se numesc, Otokar Kent C.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB MikeT

Ha, credeam ca un pseudonim. :)

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB Puss in Boots

Kent inseamna oras in turca.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB Florinds

1689 wrote:
Troleibuzul consuma "doar" curent si aici eu analizam doar km rulati inutil pentru acces/retragere de autobuze.
Inutilitatea prelungirii 73/74/76 la Pta Unirii e discutabila... Daca ar fi facuta cu cap si coordonata cu regindirea traseelor de autobuz pe care le dubleaza si daca ar asigura o frecventa decenta si daca .. si daca .., atunci poate n-ar fi o idee atit de proasta.

Deocamdata se arde motorina de zeci de mii de euro pe an inutil doar pentru ca cineva nu este facut responsabil (penal ?) pentru incompetenta in serviciu.

Da, dar am extrapolat, am extins ideea la o pierdere mai larga. Si curentul costa bani sau are un cost de oportunitate. Atata timp cat sunt doi-trei oameni in troleibuz in majoritatea timpului avem o problema foarte mare.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB alexxd_31

De multe ori la Tineretului nu se urca nimeni in troleibuz-ul gol asteptand un autobuz plin cu aer conditionat.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB 1689

Florinds wrote:
1689 wrote:
Troleibuzul consuma "doar" curent si aici eu analizam doar km rulati inutil pentru acces/retragere de autobuze.
Inutilitatea prelungirii 73/74/76 la Pta Unirii e discutabila... Daca ar fi facuta cu cap si coordonata cu regindirea traseelor de autobuz pe care le dubleaza si daca ar asigura o frecventa decenta si daca .. si daca .., atunci poate n-ar fi o idee atit de proasta.

Deocamdata se arde motorina de zeci de mii de euro pe an inutil doar pentru ca cineva nu este facut responsabil (penal ?) pentru incompetenta in serviciu.

Da, dar am extrapolat, am extins ideea la o pierdere mai larga. Si curentul costa bani sau are un cost de oportunitate. Atata timp cat sunt doi-trei oameni in troleibuz in majoritatea timpului avem o problema foarte mare.


Nu vreau sa discut acum de ce avem trei linii de troleibuz care sint dublate (triplate) pe 60%+ din traseu si - inca o data - dublate la rindul lor de cite o linie de autobuz pe 90%+ din traseu. Asta e doar o modalitate mascata de a face transportul cu troleibuzul inutil si de a justifica inlocuirea sa cu autobuze.

Am mai spus si o repet. Solutia exista si ar fi foarte simpla: eliminarea 313 si 74 si mutarea vehiculelor pe 312, respectiv 73. Metalurgiei ar fi conectat de Pta Sudului si Pta Unirii prin troleibuz iar Emil Racovita cu autobuz. Mai mult, as prelungi 73 la Pta de Gros si as reduce 312 la Turnu Magurele.
76 - cu o investitie relativ minora - ar putea deveni mult mai util daca ar fi transformat in linie inelara intre Pta Resita si Pta Sudului, prin Bd. Brincoveanu, Sos. Oltenitei cu intoarcere prin traseul actual de la Pta Sudului la Pta. Resita. Asta ar mai putea elibera citeva troleibuze care ar putea ranforsa 73.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB PaulIP

Nu stiu cate trolee ar fi eliberate in cazul "76 inelar". Pana prin 2007, era singura linie din cele 3 de la Berceni pe care circulau articulate, si alea pline. Acum, nema articulate, deci e logic ca trebuie mai multe ture de vehicule scurte...
In plus, sunt 32 de ani de cand nu reusim sa scapam de mentalitatea ceausista ca troleibuzele sa aiba rol exclusiv local (adica "de cartier").
Da, sunt multe de facut (si primul pas este finalizarea transformarii din R.A. in S.C.), dar, totusi, exista o asociatie cu acelasi nume ca forumul. Chiar nu ne putem strange suficient de multi incat sa ne facem "auziti"?

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB punmeister

PaulIP wrote:
(...)si primul pas este finalizarea transformarii din R.A. in S.C.

Nu mai e mult, dupa sedinta CGMB de maine se poate semna actul constitutiv al STB. Odata semnat, RATB devine oficial SC.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB 1689

PaulIP wrote:
Nu stiu cate trolee ar fi eliberate in cazul "76 inelar". Pana prin 2007, era singura linie din cele 3 de la Berceni pe care circulau articulate, si alea pline. Acum, nema articulate, deci e logic ca trebuie mai multe ture de vehicule scurte...
In plus, sunt 32 de ani de cand nu reusim sa scapam de mentalitatea ceausista ca troleibuzele sa aiba rol exclusiv local (adica "de cartier").
[...]


Eu nu spun ca 76 ar trebui sa ramina de cartier.

Am apucat vremurile in care existau trei legaturi de troleibuz pina la Gara de Nord, una la Parcul Herastrau plus una la Pta Victoriei.
Aproape de cartier (Sura Mare) mai erau doua - Pina la Aeroportul Baneasa si Cartierul Pajura.

Dar atunci Depoul Berceni era plin de troleibuze, inclusiv zona actualmente ocupata de epavele RdS-urilor si DAF-urilor... Si erau toate articulate.

Si toate deserveau doar 5 linii: 83, 94, 95, 73 si 74 - dar cu bataie mult mai lunga.

Acum sint ... cite ... 40 ? De 12 metri.

Cu 40 de troleibuze, realist, mai mult nu se poate.
Un 73 de la Pta De Gros la Pta Unirii sint aprox 9 km. Dus-intors 18 km. La o viteza medie de exploatare 10km/h plus stationare la capat - inseamna undeva la o semicursa pe ora. Deci trebuie cel putin 25 de troleibuze.
Cu cele 15 ramase d-abia se mai poate incropi un 76 care sa ranforseze 381.
Si cum n-are cum sa intoarca la Pta Sudului, singura varianta viabila e cea circulara. Asa ar putea asigura legatura cu metroul la Brincoveanu si ar prelua din cei care vin cu autobuzul 312 de la Unirea.

Nu spun ca e o solutie perfecta, dar cred ca e mai buna decit ce e acum, cind - intr-adevar - avem trei linii de troleibuz care cara aer intre Pta Sudului si Pta Unirii.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB TibiV

1689 wrote:
PaulIP wrote:
Si toate deserveau doar 5 linii: 83, 94, 95, 73 si 74 - dar cu bataie mult mai lunga.

Ai uitat de 82 (Aeroportul Baneasa).
83 avea capatul pe Soseaua Nordului, aproape de M800...

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB 1689

1689 wrote:
Aproape de cartier (Sura Mare) mai erau doua - Pina la Aeroportul Baneasa si Cartierul Pajura.
.

82 (Aeroport Baneasa) si 87 (Cartier Pajura) erau deservite de Depoul Bucurestii Noi.

Dar, ca sa revenim la (posibilele) trasee de troleibuz in Berceni, un 76 circular ar avea aprox. 7,5 km. Ceea ce - la 10km/h viteza de exploatare ar insemna o cursa pe ora (inclusiv stationare la Pta Resita).
Cu cele 15 troleibuze ramase s-ar reusi sa se asigure o frecventa de un vehicul la 4 min - ceea ce nu e perfect, dar ar fi decent. Oricum, ar mai reduce aglomeratia din 381.

Dar mai mult de atit nu se poate cu parcul actual.

Si - sincer - nu vad nici o sansa ca situatia sa se imbunatateasca.

Ikarus-urile si-au epuizat durata de exploatare si chiar daca ar mai fi aduse 10-15 de la Vatra/Bujoreni -acum ca s-au mai repus in functiune Irisbus-uri - tot nu vad cum ar putea fi sustinute 2 linii pina la Pta Unirii cu o frecventa care sa ofere legaturi atractive.

Si da, visez sa vad iarasi un 331 Berceni - Damaroaia, un 131 Baneasa - Pta Sudului, un 300 Clabucet -  Sincai, un 20 Oltenitei - Laromet via Pta Unirii (sau Uranus) si Cismigiu sau un 84 Baicului - Drumul Taberei, fiecare venind la 5 minute dar nu mai sper.

In toate orasele mari, exista magistrale diametrale de transport (est-vest, nord - sud, uneori mai multe axe).
In Bucuresti totul (cu foarte putine exceptii) este radial. De la periferie pjna undeva in centru (ca e imensitatea Pietei Unirii, ca se invirt in jurul Pietei Romane sau a Universitatii).

Sau - si mai rau - se invirt ca o oaie bearca pe la periferii (vezi 141, 323).

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB alexxd_31

Trolebuzul in cartier iar intre cartiere metrou este model rusesc. Asa am inteles ca era in Moscova in anii 80.
Dublara liniilor nu este chiar rea atat timp cand aceasta asigura necesarul de transport. Ar mai fi necesara o linie si pe Brancoveanu deoarece 116 si 141 nu fac fata intre orele 07:00 - 09:00 (spre centru) si 16:30 - 19:00.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB 1689

Trolebuzul in cartier iar intre cartiere metrou este model rusesc.

Troleibuze intorcind la Pta Sudului, Elefterie sau Sfintii Voievozi sint un produs 100% romanesc.
Revenind la disfunctionalitati (/dezinteres / incompetenta / etc.).
Zona Pipera.
10%+ din locurile de munca din Bucuresti, 20%+ din contributia la bugetul local - si astea sint niste estimari conservatoare.

Ce avem aici ?

Doua linii de tramvai si o linie naveta de autobuz. Daca intindem coarda (foarte) tare, am putea spune si o linie de autobuz (135). Tramvaie care vin la 15 minute iar naveta la 10 (pe hirtie).

Iar asta inca nu e cel mai rau...

Rau e cind te uiti cu ce leaga Pipera liniile astea si - mai ales !! - pe unde ...  

Cred ca e greu sa le ascunzi mai bine prin cotloane de Bucuresti sau sa le faci mai inutile din perspectiva conexiunilor.

16, cel putin, parca e linie sub acoperire :D

Sint foarte curios daca macar salariile vatmanilor sint platite din validari.

 


Go to page:  1  ... 263 264 265 266 267 268 269  ... 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421833 posts in 5255 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use