Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1336375 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 251 252 253 254 255 256 257  ... 444
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB koala1712

Nu stiu daca este topicul corect unde sa spun cele ce urmeaza, iar daca nu este voi sterge raspunsul imediat, dar vreau sa imi impartasesc opinia asupra catorva trasee ale mijloacelor de transport in comun RATB si despre cat de mult le vad, sau nu, folosul. Voi obiecta asupra unor rute carora nu prea le vad rostul si asupra catorva la care propun mici schimbari.

Troleibuze

69 si 90 in mare parte se suprapun cu exceptia ultimelor statii de dupa Calea Mosilor. De asemenea, m-am informat, si daca nu ma insel, 90-ul este  troleibuzul care vine cel mai rar, asadar nu cred ca ar fi rau sa se preia din turele lui 69 care vine foarte des si sa se suplimenteze cele ale lui 90, care de obicei, vine de maxim 2 ori pe ora.
De asemenea, de ce majoritatea troeibuzelor 93 sunt din acelea vechi?

Autobuze

Nu vad utilitatea, sau cel putin nu in completitudine, a urmatoarelor autobuze: 124, 126, 185, 221, 222, 362 si  am mici afirmatii de facut asupra liniilor 268 si 173.

124 este pentru nestiutori un autobuz care vine de 9 ori pe zi. 9 ORI. 99.9% din Bucuresti nici nu stie de existenta lui, iar nimeni nu il vede sau il sesizeaza pentru ca in final abia mai exista. Asa ca pun aceasta intrebare: Care este, in final, scopul lui?

126 este, la fel, un autobuz care vine  de data asta putin mai des, dar circula la fel de prost. L-am folosit de cateva ori, iar cea mai des intalnita intrebare pe care am auzit-o de la pasagerii care urcau la statia Drumetul a fost: "Scuzati-ma, asta duce la *introdu statie a troleibuzelor dupa Orizont aici(Politehnica/Piata Leul/ Gradina Botanica)*?". Doar primele doua statii sunt tehnic diferite de alte autobuze ce duc exact la Romana, caci la Tricodava, vizavi de statia 1 Mai se afla chiar statia lui 368 care, ghici ce, se intalneste 4 statii mai incolo cu 126 si apoi au traseu identic pana la capat. Practic un astfel de autobuz in cartierul Drumul Taberei nu isi mai are rostul. Da, din inceputul acela de pe Ghencea se putea face ceva, iar ideea mea ar fi fost sa urmeze traseul lui 385 pana la Unirii, iar apoi sa  continue spre Romana.


185 are 8 statii pe traseul dus si 4 pe intors si tot ce face e sa o ia pe niste stradute de pe Drumul Cooperativei. Vine intrebarea: de ce? In primul rand, de ce de pe Drumul Cooperativei? De ce nu de pe orice alte stradute laturalnice de pe Ghencea? In al doilea rand, singurul scop real este sa duca "la sosea" (scuzati exprimarea, dar e cea mai buna)...

221 este un autobuz care pleaca de nicaieri si nu duce nicaieri. Pleaca de la CET Vest si duce pe Ghencea, necuprizand niciun centru de interes adevarat, cel putin nu in scopul calatoriilor. Sa fim seriosi, cati oameni pleaca de la CET Vest ca sa ajunga pe Ghencea? L-am luat azi din pura curiozitate, iar pe tronsonul Parcul Drumul Taberei - CET Vest, numarul maxim de pasageri urcati au fost 5, incluzandu-ma pe mine, la ora 15, cand cu cateva minute in urma tocmai trecuse un 368 plin. 2 pasageri au coborat la Valea Argesului, ramanand 3 oameni, incluzandu-ma din nou pe mine. De la Valea Oltului pana la ITIA nici nu a mai oprit in statii si probabil ca nu ar fi oprit in continuare daca nu era un pasager care voia sa urce.
Ce propun in schimb? Imi aduc aminte de o petitie depusa de cei din Cartierul C-tin Brancusi care isi doreau un mijloc de transport in comun spre Militari, iar 221 pare cel mai potrivit sa faca acest traseu. Sa aiba punctul de plecare unde il are si 168, si capatul undeva aproape de statia de metrou Preciziei, decat sa ajunga la CET Vest, unde cele trei lucruri predominante sunt camioanele, cainii si gunoaiele. Da, este necesara aceasta legare a Cartierelor C-tin Brancusi si Militari.

222 efectiv dubleaza 122 pe 100% din traseu. De ce nu se suplimenteaza pur si simplu autobuzele 122, in schimbul celor cu un traseu mai scurt, dar pe portiuni identice, 222?

362 nu este o idee rea, cu Traseul Muzeelor, dar nu cred ca am vazut mai mult de 10 pasageri in el. Asta sunt eu fiind optimist. Mai bine sa se suplimenteze amaraciunile care aproape mai vin, chiar si 126.


Ce vreau sa zic despre 268 si 173:


268 cred ca este nevoie sa vina prin Drumul Taberei Sud, alaturi de 368, ca sa fie mai echilibrat numarul autobuzelor care vin de la Eroilor spre Valea Argesului pe ambele portiuni ale cartierului Drumul Taberei. E mai probabil sa vina 168, 268 si 668 la Eroilor decat 368 si ar fi mai greu pentru un pasager care doreste sa coboare, de exemplu la Liceul Eugen Lovinescu. De ce 268? Pentru ca traseele sa nu fie complet dublate, cum ar fi cazul lui 168.

173 de ce este singurul autobuz cu capatul Valea Argesului? Era vreo problema daca avea capat comun, cu o statie mai incolo cu 268, 368 si 668?


Atat am avut de spus. Astept pareri din partea dvs si raspunsuri.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB GPS

69 și 90 sunt fiecare deservite de depouri diferite, în plus nu văd de ce ar fi nevoie de mai multe ture ope linia 90.
Pe 93 sunt astfel de troleibuze pentru că depoul preferă să trimită troleibuzele cu podea joasă pe liniile mai lungi și mai aglomerate.
Pentru mai multe răspunsuri îți las acest link aici: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=228&t=372&p=253996&hilit=221#p253996.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB barbuandrei

@koala1712 :
1. 168 si 268 intorceau in urma cu 10 ani la Valea Argesului impreuna cu 69,71 si 173 la acea vreme. Intre timp 168 a fost dus la Brincusi ptr locuitorii ANL, iar 268 la Valea Oltului pentru a-i face loc liniei 90. Nu are sens sa muti 173 la Oltului, pentru ca ar pierde timp pe Valea Oltului in coada.
2. Tot in urma cu cativa 368 nu mergea pe Valea Argesului ,ci pleca pe Prel.Ghencea >>>Raul Doamnei >>> Drumul Taberei Sud. 168 era singura linie ce vira dreapta la Posta cu directia Eroilor / centru. Odata cu inceperea lucrarilor la metrou , s-au produs anumite modificari in zona (cred ca le stii si nu mai au rost sa fie mentionate). In acest moment 168+268+668 = 18 ture , 368 singur = 18 ture. Lui 168 i-a fost schimbat traseul , deoarece 268+668 nu puteau face fata la acea vreme cu 12 ture , cate erau la acea vreme.
3. Subiectul 69 , 90 , 93 : In primul rand, cum spuneam mai sus 90 intorcea la Ialomitei si 69 la Argesului. In acest moment , intra-adevar traseul este 80% la fel, linia 69 are 21 de ture in zilele lucratoare si 12 in week-end,in timp ce 90 doar 7 si 5 in weekend. O solutie buna ar fi fost desfiintarea liniei 90 sau facuta o linie scurtata de tipul : Arena Nationala >>> Piata Rosetti / Vasile Pirvan. In asa fel cine tine mortis sa ajunga in cartierul Vatra ar putea sa mearga cu 69 pana la Universitate si de acolo cu 90. In legatura cu linia 93 , in anul 2007 cand au venit 50 de Irisbus la Bujoreni, s-a dat o asa 'regula' in garaj ca liniile 69 si 91 , care la acea vreme aveau in total 36-38 de ture, sa aibe doar Irisbus in turatie, iar restul de 12 sa fie alocate altor linii (5303,5306 si 5310 - linia 61 ; 5321,5324,5327 - linia 62 ; 5323 - linia 71 ; 5330 - linia 93 ; 5305,5326,5329,5384 - linia 96).
4. Linia 124 intra-adevar chiar nu are sens. Linia 126 in urma cu multi ani avea undeva la 10 ture. Atunci poti spune ca ajuta liniile X68. Acum cu un singur tur, ar trebui desfiintata la fel ca 124. 185 face legatura dintre Drumul Cooperativei cu Ghencea (linia 41 in principal). 221 am mai spus este o linie extrem de utila pentru muncitori CET Vest si nu numai. Linia 222 a fost infiintata in urma cu 2-3 ani din cauza faptului ca 122 avand 10 ture la acea vreme era prins in trafic si venea undeva la 20-30 de minute. Linia 222 in acest moment este foarte buna pentru locuitorii zonei Latin. Cat despre 362 este o linie cu 4 ture ca pur si simplu consuma motorina aiurea si nu aduce niciun beneficiu regiei.
Sper ca te-am lamurit cu anumite intrebari si daca mai ai ceva de intrebat, o poti face si printr-un mesaj privat.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB punmeister

Da, doar ca @koala1712 n-are MP-ul activat.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB koala1712

@barbuandrei Multumesc pt raspuns. In mare parte sunt lamurit, desi din pct de vedere strict personal vad mai util 90-ul decat 69, facand referire la traseul de dupa Calea Mosilor, desi nici ideea cu traseul scurt pana la Rosetti nu e una rea. Cat despre 126, am mai spus-o, mai merg cu el daca il prind de la statia Brasov, insa n-as avea nimic impotriva desfiintarii sale.
Astazi am luat 185-ul din pura curiozitate. M-a cam luat raul cand l-am vazut cum face curba pe Laviei, parca asa se numea strada. Adevarul e ca autobuzele n-au ce cauta pe stradutele alea mult prea stramte. Da, se urca destul de multa lume, dar sa fim seriosi e un autobuz facut strict pentru confortul romanului si atat. Pancartele RATB sunt agatate de gardurile oamenilor, iar pe masurate, pana pe Ghencea sunt cam 1.5 km de la Cimitir. Mai degraba ii vad utilitatea lui 682 din Colentina decat cea a 185-ului.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB WAYNEN

Legat de linia 185.Este o linie utila atat locuitorilor din zona Ghencea si cat si celor care vor sa ajunga la Cimitirul Ghencea 3.Ca sa fie o linie intr-adevar utila,as prelungi linia de la ,,Cimitirul Ghencea 3" pe Drumul Cooperativei-Strada Gladiolelor-Strada Safirului-Strada Margelelor pana la ,,Fortuna Residence".Eu unul as mai infiinta o linie in cartierul Ghencea pe Strada Ghidigeni pana la Centura pentru a acoperi tot cartierul.
Iar linia 124 are scopul de-a reduce aglomeratia de pe linia 123,dar acest lucru nu se intampla pentru ca intervalul de succedare este urias.Ar fi bine ca acesta linie sa aiba macar 6 ture in cursul saptamanii si 4 ture in weekend ca sa devine o linie ajutoatoare pentru linia 123.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB cris_m

Nu ar fi mai simplu ca turele alea din 124 de care zici tu sa fie in 123?

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB drbm

Sau 124 să aibe traseu pe splai intre Vitan-Bârzesti și Timpuri Noi, apoi pe Mircea Vodă -Rosetti - Universitate -Schitu Magureanu Str. Buzești -Bd. Alexandru Ioan Cuza -Bd. I.Gh.Duca - Gara de Nord, cu întoarcere prin Calea Griviței - str. Berzei -Vasile Pârvan -str. Sf. Constantin -Bd. Regina Elisabeta -Universitate -Rosetti etc...
Ar acoperi câteva zone bune văduvite de transport în comun...

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB ByOnu

Zona dintre Piata Unirii si Traian este vaduvita de transport public pe axa N-S. Nu inteleg incapatanarea de a pastra toate cele 3 trasee care vin din sud (116, 117 si 313) pe Bd. Unirii in sensul ceasului, asigurand transport public doar intr-o singura directie in zona respectiva.

Cum as vedea eu reorganizate cel putin 116 si 313:
Propunere ONU Modificare trasee 116 313.png (1.62 MB; downloaded 2684 times)

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB TibiV

116 nu are voie sa faca stanga aici.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB nathalael

Se poate rezolva facand dreapta prin fata magazinului Unirea precum 104 si 123 si sa ocoleasca parcul. Astfel ar putea opri in continuare si la Unirii 1.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB Nicu24

Cand o exista o viziune corelată cu realitatea din teren probabil ca atunci cei cu funcții de răspundere în primărie si RATB vor reorganiza anumite trasee de autobuze si nu numai.
Aberațiile astea cu autobuze care cara aer în loc să fie redistribuite pe alte linii unde cererea este mare se intampla de multa vreme .
Dar cine sa gândească în folosul călătorilor ? ca RATB cu siguranta nu.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB ByOnu

Se tine mortis de placa asta cu traseele traditionale. Este pus si simplu o ancora in calea progresului. Orasul s-a dezvoltat, anii au trecut iar fluxurile s-au modificat. De parca ar fi nevoie de aprobare de la UNESCO sa le modifice, zau! :evil:

Idem si cu indicativele traditionale, cel mai bun exemplu fiind 780 si 783 care ar trebui sa fie X1 si X2.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB Nicu24

RATB merge si acum pe gândirea de tip comunistă cu traseele tradiționale asa ca nu ne mai mira nimic .
Eu am făcut în trecut nenumărate petiții la ei cu trimiterea tramvaiului 27 la Ghencea si nu au vrut ca vezi doamne tipa călătorii din Piața Unirii ca nu le mai vine tramvaiul...
Idem si cu linia 15 desființată de multa vreme,ce traseu bun avea .

 


Go to page:  1  ... 251 252 253 254 255 256 257  ... 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420969 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use