Discuții despre traseele locale ale STB (din București)

Traseele, fluxurile de calatori si evoluția mobilității în București și împrejurimi

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB

Mesajde Puss in Boots » Vin, 04 Ian 2019, 08:55

Le-am mai prezentat si n-are sens sa le repet, le-am inaintat la RATB si probabil s-au sters cu ele la fund. Macar n-am ramas la nivel de forum. Iar combinatia metrou 97 e parerea ta, fara suparare eu o am pe a mea (preferam un mijloc de transport care sa aiba banda dedicata si toti stim ca asta in Bucuresti in stil "auto" nu se poate). De ce a avea tramvai nu e acelasi lucru cu a-l avea pe 97? Nu vorbeam de tot traseul pana la catedrala Sf.Iosif. Ma refeream mai ales la portiunea 1 Mai- Gara de Nord. Dar de ce ma rog n-avea nicio noima? Ajungea binisor in centru prin varianta respectiva. Iti dai seama ca noi -fiecare din noi- vorbim vorbe ca in viitor nu o sa vedem mare lucru din ce povestim noi pe aici asa ca nimeni n-are cum sa vada concret daca varianta propusa are si succes. Oricare varianta. Si oricata dreptate credem ca avem.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3510
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB

Mesajde andrei11 » Vin, 04 Ian 2019, 09:19

Cum spunea un clasic în viață, <<Ghinion >>, adică ghinionul meu, nu mai țin minte propunerile tale referitor la traseele de la gară, asta e. :(
Referitor la dilema troleu / tramvai prin Bucureștii Noi / Griviței.
La ora actuală rețeaua ( toată rețeaua ) de metrou te recuperează indiferent unde ești în oraș și te lasă în cartier. Dacă stai la oarece distanță de gurile lui M 4 și având în vedere faptul că distanțele dintre stații pe M 4 sunt de tip ceaușist localul 97 te "distribuie" fix unde ai nevoie. Bașca la stația de metrou 1 Mai ai legătură cu Cartierul Chitila și cu Bulevardul Gloriei...
Puss in Boots scrie:... Ma refeream mai ales la portiunea 1 Mai- Gara de Nord.

Eu îl iau pe 86 de multe ori de la Basarab sau de la Gară. Crede-mă că troleele care vin pe Griviței ( inclusiv 86 ) fac față cu brio numărului de călători. Iar pe Griviței ( de la gară spre periferie ) chiar se circulă, nu sunt ambuteiaje.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16048
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB

Mesajde Puss in Boots » Vin, 04 Ian 2019, 09:33

Foarte bine atunci, eu trec rar si mereu prind inghesuiala pe acolo. Poate in viitor atunci. Depinde de cum evolueaza "demografic" zona.
La Gara de Nord pe scurt ma gandisem la o linie pe Maltopol la dus si pe dr.Felix la intors care sa duca pe 46 direct la Gara (si sa-l si scoata de acolo) fara artificiul de acum. Si dublarea liniei pe portiunea Gara - Berzei (si poate nu numai; pe I.G. Duca si bucatica de pe Cuza) pe unde s-ar face returul si reincadrarea apoi pe Dr.Felix via cei 100-150m existenti de pe Cuza. Macaz suplimentar acolo unde e nevoie etc. Ma rog, e doar o idee. Iar 45 ar veni invers la Gara cu acces la botul calului la noul The Mark iar 46 pe traseul mentionat (Maltopol-Grivita-Berzei-Cuza-Felix-Titulescu la pasaj).

Dar poate cea mai importanta chestie care ar trebui facuta in zona (zona extinsa) ar fi prelungirea tramvaiului de la Vasile Parvan dincolo de Casa Poporului, lucru care momentan nu e prevazut.
Ultima oară modificat de Puss in Boots pe Vin, 04 Ian 2019, 09:39, modificat 1 dată în total.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3510
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB

Mesajde andrei11 » Vin, 04 Ian 2019, 09:39

Parcă mai e o linie care întoarce la gară, îmi scapă acum numărul...
46 habar n-am ce-i cu el, dar nu e o opțiune pentru gară...Cu 46 riști să pierzi trenul...Oricum când îl văd prin Piața Iancului ( acolo stau ) îmi fac cruce, e o << pasăre rară >>.
45 ? Ăsta unde duce ? Aha, în Chitila. :lol: :lol: :lol: E fix ca 46, dacă vrei să pierzi trenul ia-l din Chitila pe 45. Cum e linia acum pe Mihalache...merge cu mai mult de 10 km/h ?
Văd că ai postat după mine...Da, refacerea legăturii Gară - Giurgiului ar fi benefică, dar NU se va face. Peste ... ( nu știu câți ani, da oricum mulți ) se va face M 4 Sud cam pe același traseu. Nu o să se complice și cu linie de tramvai și cu metrou în paralel...
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16048
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB

Mesajde Puss in Boots » Vin, 04 Ian 2019, 09:44

Mai intoarce si 45, am pomenit de el. Si cred ca si 42. Dar aia e fantoma rau. Daca la 46 iti faci cruce la 42.... Nu zic ca e o optiune traseul 46 asa cum e el azi pentru ca traseele in Bucuresti sunt unele din ele departe de a fi gandite ca lumea (ceea ce se vorbea si mai inainte) dar nu doar 46 merge pe-acolo. Mai merge si 34 de exemplu. 1 si 10 nu intra la socoteala dar la o adica in momentul in care vor incepe lucrarile pe Vasile Milea pot intoarce lejer la Gara. Ipotetic vorbind. Locul ar fi fost mai amplu decat rondul de la Banu Manta. La cum se dezvolta zona Garii si cum e prevazuta a se dezvolta nu e musai sa mergi la Gara in zona respectiva. Mai sunt si alte statii, alte locuri de interes. Gara de Nord e ultima statie nu ultimele 10.

Tu te gandesti la situatia curenta. Avand in vedere ca ideea mea e doar o idee de viitor, iti dai seama ca intr-un viitor atat de luminos incat cuiva sa-i dea prin cap sa faca ceva (orice) cu zona de la Gara de Nord, 45-ul nu va mai merge cu 10%, linia va fi reabilitata etc etc.
Ultima oară modificat de Puss in Boots pe Vin, 04 Ian 2019, 09:57, modificat de 2 ori în total.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3510
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB

Mesajde georgica2704 » Vin, 04 Ian 2019, 09:44

Linia 45 Mezes- sos Chitilei - Gara de Nord. La gara pe lângă 45 si 46 mai vine si fantoma de 42 de la Piața Presei.
georgica2704
Membru Silver
 
Mesaje: 885
Membru din: Sâm, 12 Noi 2011, 02:01
Localitate: Bucuresti, sector 4- Piata Sudului

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB

Mesajde linia 69 » Vin, 04 Ian 2019, 12:21

Legat de scoatere liniei de tramvai de pe Calea Griviței (porțiunea 1Mai - Gara de Nord) vreau sa zic și eu ca intr-adevar nu e o pierdere, metroul + cele 4 linii ale stb (65, 86, 97, 105, pe 780 nu o mai pun la socoteala) fac fata cu succes numărului de călători din zona. Ba chiar și fără linia 65, dar asta e alt subiect asupra căruia o sa revin când timpul îmi va permite. La fel și asupra subiectului Bd Ion Mihalache (linii 24, 42, 45, 300). Pot sa va spun ce și cum.... deoarece lucrez în zona și merg zilnic pe acolo, asa ca le știu..... și cu bune și cu rele!
NU LASA PE MAINE CE POTI FACE AZI
Avatar utilizator
linia 69
 
Mesaje: 397
Membru din: Joi, 23 Dec 2010, 13:29
Localitate: Bucuresti, Drumul Taberei, Sect. 6

Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București)

Mesajde WT_fan06 » Lun, 07 Ian 2019, 13:46

Atașez câteva poze de pe 1 ianuarie, făcute la terminalul multimodal Străulești. Singura parte multimodală e că se întâlnesc autobuze și troleibuze, că linii sigur nu. O rușine și dovada că nici dacă le construiești sub nas ditamai terminalul, autoritățile pur și simplu nu pot să îl managerieze.

Mai exact, pentru autobuze există o stație de coborâre, situată vizavi de intrarea la metrou, în fața terminalului. Acolo fac și o pauză.

DSC_0055.JPG
Stația de coborâre a autobuzelor, situată în fața terminalului, vizavi de stația de metrou; afișajul autobuzului era funcțional
DSC_0055.JPG (1.52 MiB) Vizualizat de 849 ori

Totul ok până aici - oamenii se dau repede jos și intră la metrou. Apoi, autobuzele pleacă înspre terminal, ca să aștepte cu ușile închise. Pe cine? Pe călătorii care NU stau în terminal, în zonele de așteptare acoperite unde există și spații prevăzute pentru info-point-uri sau case de bilete, tot felul de afișaje, etc.. Călătorii stau în frig în fața gurii de metrou.

DSC_0041.JPG
Zona de așteptare din terminal. A se observa câtă multimodalitate se consumă pe acolo, cu ușile închise.
DSC_0041.JPG (1.52 MiB) Vizualizat de 849 ori

DSC_0046.JPG
#4916 părăsind incinta terminalului
DSC_0046.JPG (1.75 MiB) Vizualizat de 849 ori

Dar hai să vedem și la capitolul troleibuze cum stăm. Stația de coborâre este sub pod - adică la distanța maximă pe care ai putea-o parcurge până la metrou. De la stația aceasta, troleibuzele mai merg câțiva metri ca să se așeze fix la bordură în fața terminalului multimodal, în fața unui loc mai cald și mai ferit. Ca să aștepte cu ușile închise. Pasageri? Ceva? Nope.

Imagine

Șoferii troleibuzelor sunt cei care profită de terminal, stând la o șuetă la cap de linie. Pasagerii sunt preluați din frig de la aceeași stație din fața metroului.

Pe dinăuntru, terminalul este gol, cu aspect de "omenire dispărută în câteva secunde și locurile încă rămase intacte".

Avem un terminal multimodal civilizat, bine construit pe un principiu al secolului 21, anul de grație 2019 - ai parcat, ai făcut 2 pași și te-ai suit în autobuz/troleibuz; sau ai coborât din autobuz și te-ai suit în troleibuz. Nu. La noi pur și simplu nu se poate. Avem un terminal cu tot ce trebuie, dar noi refuzăm să îl folosim. Am stat atâta timp fără troleibuz, cu aceste șantiere care ne-au consumat nervi, sănătate și bani ca să vedem cum STB trimite autobuzele să staționeze în el în timp ce călătorii tot în frig așteaptă. Concluziile legate de fezabilitatea continuării unor astfel de proiecte de P&R le trageți voi, acum că ați văzut și cum sunt date în folosință.

Acum că am terminat de plâns, să ofer și o soluție, nu? Ce ar trebui - în viziunea mea - să se schimbe DE MÂINE. Stația troleibuzelor de coborâre, cea de sub pod, desființată. Troleibuzele vor lăsa și primi pasagerii din locul de unde acum stau la bordură în fața terminalului cu ușile închise. Bineînțeles, asta nu le deranjeză cu nimic pauza de la capăt. Stația de urcare din fața gurii de metrou rămâne. La autobuze, stația de coborâre la metrou rămâne, dar autobuzele nu ar mai trebui să facă pauză și acolo, așa cum fac în prezent. În schimb, acestea și-ar urma, normal, traseul până în terminal, unde ar urma să facă pauza în timp ce efectuează stația din terminal. Atât de simplu. Pentru ce nu putem?...

---------------------------------------------------------------------

Victime colaterale ale acestui mesaj sunt alte două autobuze pe care le-am surprins de 1 ianuarie, și anume:

#4342 - linia R436 Buftea-Cartier Dămăroaia - pozat la Laminorului

DSC_0016.JPG
DSC_0016.JPG (1.81 MiB) Vizualizat de 849 ori

#4644 - linia 112 - Laminorului

DSC_0019.JPG
DSC_0019.JPG (1.93 MiB) Vizualizat de 849 ori
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Silver
 
Mesaje: 1341
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București)

Mesajde florin » Lun, 07 Ian 2019, 14:09

S-ar putea face o poziție a asociației care să semnaleze aceasta "anomalie" (ca să nu-i zic bătaie de joc) către STB/PMB, trimisă și presei (Hotnews e interesat de obicei și de subiecte de genul). Eventual și o propunere de optimizare.
florin
Membru Silver
 
Mesaje: 603
Membru din: Dum, 14 Mar 2010, 11:42

Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București)

Mesajde WT_fan06 » Lun, 07 Ian 2019, 14:16

+1. Și la ProTV ar merge bine, așa, la un inspector PRO.
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Silver
 
Mesaje: 1341
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București)

Mesajde Puss in Boots » Lun, 07 Ian 2019, 15:00

Mentionam si la capitolul initiative ale asociatiei ca ar merge o serie de emisiuni de orice fel de la un post generalist si cu audienta care sa trateze problemele t.p. Ca sunt muuuuulteeee si cred ca o luna nu se repeta tematica emisiunilor.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3510
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București)

Mesajde Andrei98 » Lun, 07 Ian 2019, 18:25

Aici in oras e o bataie generala de joc cu gramada de autobuze care stau la capat cu usile inchise si calatorii care stau in frig/ploaie/ninsoare/vant.
Oamenii astia nu stiu sa foloseasca eficient nimic din ceea ce au. Jumatate sau mai mult din turele de pe o linie stau la capat, se aduna cate 5-6-7 autobuze acolo in timp ce calatorii imbatranesc in statie privind spre ele de la distanta.
Avatar utilizator
Andrei98
 
Mesaje: 513
Membru din: Mie, 09 Mar 2016, 22:43
Localitate: Bucuresti

Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București)

Mesajde Victor92 » Joi, 10 Ian 2019, 23:31

Majoritatea afisajelor autobuzelor Mercedes-Benz Citaro de pe liniile 304 si 361 au suferit un update in urma modificarilor de trasee de la 01 Ianuarie 2019.

6210 - Linia 304 - Aeroport Baneasa

Imagine
Avatar utilizator
Victor92
Membru Gold
 
Mesaje: 7347
Membru din: Dum, 14 Noi 2010, 14:38
Localitate: Bucuresti, Romania

Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București)

Mesajde WAYNEN » Vin, 11 Ian 2019, 21:21

Știe cineva care-i traseul liniei 361?Pe sensul spre Piața Unirii circulă prin Piața Victoriei-Bulevardul Lascăr Catargiu-Piața Romană-Bulevardul Gheorghe Magheru-Bulevardul Nicolae Bălcescu-Piața Universității-Bulevardul I.C. Brătianu sau prin Calea Victoriei-Pod Operetă-Bulevardul Națiunile Unite-Bulevardul Libertății-Piața Constituției-Bulevardul Unirii?Pe site-ul STB arată pe harta traseul care l-a avut înainte să fie prelungit până la ,,Complex Comercial Băneasa".
WAYNEN
Membru Bronze
 
Mesaje: 254
Membru din: Vin, 18 Feb 2011, 21:03
Localitate: Bucuresti,Cartierul Militari

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori