Propuneri de noi trasee

Traseele, fluxurile de calatori si evoluția mobilității la RATB / STB

Re: Propuneri de noi trasee

Mesajde Puss in Boots » Mie, 18 Oct 2017, 12:15

Trebuie benzi dedicate transportului in comun si respectate bineinteles. Asa se poate si circula ok si extinde reteaua fara probleme troleele nemaifiind blocate in trafic. Cat despre gradul de incarcare n-am stat sa fac o analiza dar cel putin 381 nu-l vad niciodata gol si nici pe portiunea de la Tineretului. Deci da, probabil multi coboara la Sudului dar se urca apoi altii. Am venit intr-o seara (din saptamana) cu 381 spre Sudului (nu stiu ce mi-a venit) si autobuzul era destul de plin. Si ora era 9 si ceva.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 2725
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Propuneri de noi trasee

Mesajde Florinds » Mie, 18 Oct 2017, 15:24

Nu stiu daca la pasajul respectiv se rezolva problema cu benzi unice. S-ar elibera banda de cateva masini, dar problema e semaforul, pentru ca se merge pe deasupra, dureaza foarte mult faza pe rosu.
Florinds
Membru Silver
 
Mesaje: 2298
Membru din: Sâm, 15 Noi 2014, 16:08

Re: Propuneri de noi trasee

Mesajde GPS » Mie, 25 Oct 2017, 16:17

Propunerea mea pentru liniile din cartierul Berceni - Giurgiului - Zetarilor.

4 Depoul Alexandria - Calea Rahovei - Calea Ferentari - Zetarilor - Strada Zetarilor -Soseaua Giurgiului - CFR Progresul
11 Romprim - Cartier 16 Februarie
19 Complex RATB Titan - Sura Mare
34 Romprim - Banu Manta / Gara de Nord
35 Depoul Militari - Basarab - Gara de Nord (pentru a nu lasa Pasajul Basarab fara tramvaie)
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 1945
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Propuneri de noi trasee

Mesajde drbm » Mie, 25 Oct 2017, 16:49

Cu actualul parc de tramvaie ar rezulta un fiasco cu 35, eventual și 34 prelungite la Gara de Nord.

În momentul de față soluția este cea mai logică, permițând o distribuție cât de cât rezonabilă a parcului existent raportat la liniile viabile.
Se ameliorează 19; se evită aiureala cu terminalul Șura Mare cu eliminarea pentru liniile 1 și 10 a timpilor pierduți inutil la semafor, atât la intrare, cat și la iesirea din terminal; se elimină întreruperea continuității traseului celor două, datorată poziționării terminalului pe traseu, și nu la un capăt, dispare transbordarea inutilă a călătorilor care ar fi ales un traiect Basarab - Romprim; scade conflictul de trafic la Sudului prin scăderea numărului tramvaielor care virează contra fluxului rutier din direcția Brâncoveanu -> Mihai Bravu și invers.
Desigur, inversarea virajului lui 34 la Piața Sudului va genera un disconfort temporar. Dar să nu uităm că 34 este până la urmă o linie de ranforsare, 1 și 10 având, până la urmă, prioritate în îmbunătățirea fluxurilor, dată fiind acoperirea mult mai amplă a capacității de transport public.
Ultima oară modificat de drbm pe Mie, 25 Oct 2017, 16:59, modificat 1 dată în total.
drbm
Membru Bronze
 
Mesaje: 421
Membru din: Mar, 23 Feb 2016, 16:27

Re: Propuneri de noi trasee

Mesajde GPS » Mie, 25 Oct 2017, 16:56

GPS scrie:Propunerea mea pentru liniile din cartierul Berceni - Giurgiului - Zetarilor.

4 Depoul Alexandria - Calea Rahovei - Calea Ferentari - Zetarilor - Strada Zetarilor -Soseaua Giurgiului - CFR Progresul
11 Romprim - Cartier 16 Februarie
19 Complex RATB Titan - Sura Mare
34 Romprim - Banu Manta / Gara de Nord
35 Depoul Militari - Basarab - Gara de Nord (pentru a nu lasa Pasajul Basarab fara tramvaie)

Am uitat sa mentionez, ca sa se inteleaga. 1 si 10 se desfiinteaza, tramvaiele din 1 merg in 19 si 34. Cele de la Giurgiului din 19 in 4 si 25, iar turele V3A de Militari din 25 in 35, plus cateva de la Victoria, daca se vrea din cele care raman de la linia 10. Situatia turelor s-ar putea discuta dupa.
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 1945
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Propuneri de noi trasee

Mesajde nathalael » Mie, 25 Oct 2017, 17:00

Perfect de acord drbm. As mai adauga ca la Victoriei s-ar întâmpla ce s-a întâmplat când l-au spart pe 102.
nathalael
 
Mesaje: 93
Membru din: Mie, 29 Ian 2014, 21:42

Re: Propuneri de noi trasee

Mesajde cris_m » Mie, 25 Oct 2017, 17:13

Intr-adevar cu ce exista in acest moment in teren, asta e cea mai buna solutie. Cel mult, eu ma gandisem ca 34 sa mearga pe Vitan-Sincai, dar la cum se prezinta linia, mai bine nu...
Ca vrem sau nu sa acceptam, linia inelara 1 este foarte utila, in special pentru traversarea orasului dintr-o parte intr-alta, fara prea multe transbordari.
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 2602
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Propuneri de noi trasee

Mesajde Puss in Boots » Mie, 22 Noi 2017, 10:32

Nu stiu daca e cel mai bun loc, nefiind propriu-zis o propunere de traseu, dar azi mergand pe jos intre Aparatori si Luica mi-am dat seama inca o data cat de bun ar fi fost un bulevard lat acolo (fezabil acum cativa ani buni, mai putin in prezent) cu linie de tramvai pe mijloc si 2 benzi pe sens plus parcari in spic (de exemplu). Traficul e ingrozitor, autobuzele 102 mereu pline....
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 2725
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Propuneri de noi trasee

Mesajde cris_m » Mie, 22 Noi 2017, 14:25

Mereu pline si in format trenulet... cel putin in Titan asa ajung.
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 2602
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Propuneri de noi trasee

Mesajde Puss in Boots » Mie, 22 Noi 2017, 14:26

Mi-ar fi folosit azi un trenulet :) n-a fost sa fie. 102 ar fi fost un excelent tramvai daca se luau niste masuri in acest sens acum macar 10-15 ani.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 2725
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Propuneri de noi trasee

Mesajde koala1712 » Mie, 11 Iul 2018, 13:37

Cum ar fi un traseu usor modificat al lui 222, astfel:

Cartier Latin - Valea Oltului - Valea Argesului - Dr Taberei Sud - Str Brasov - cu retur prin Dr Taberei Nord, iar apoi din nou pe Valea Argesului.
Astfel nu ar mai fi dublat 122-ul si s-ar crea o legatura intre Dr Taberei Sud si Dr Taberei Nord.
koala1712
 
Mesaje: 12
Membru din: Lun, 05 Feb 2018, 17:31

Re: Propuneri de noi trasee

Mesajde barbuandrei » Mie, 11 Iul 2018, 15:25

Interesul in crearea lui 222 a fost ca locuitorii din Latin sa ajunga mai repede la 41 si 385. O deviere propusa de tine nu ar avantaja locuitorii din acea zona. O idee mai buna ar fi fost ca 122 sa aibe capatul la Ghencea, ca in vremurile vechi. Totodată, mutarea lui prin Drumul Taberei ar fi o dublare pentru liniile x68. De asemenea nu cred ca ar fi un interes mare pentru aceasta linie, fiind locuitor in zona si cunoscand situatia de aici.
barbuandrei
Membru Silver
 
Mesaje: 534
Membru din: Mar, 14 Iul 2015, 23:03

Re: Propuneri de noi trasee

Mesajde neur000 » Vin, 10 Aug 2018, 16:23

Am două propuneri pentru modificarea traseelor de transport în comun pe Şoseaua Giurgiului.

Momentan toate mijloacele de transport în comun de pe această arteră funcţionează ca feeder pentru metrou. Aproape toţi călătorii din tramvaie se dau jos la Eroii Revoluţiei, spre cartier 16 Februarie, Militari sau Piaţa Unirii necirculând aproape nimeni.

Aş desfiinţa liniile 11 şi 25 şi aş introduce tramvaiele pe linia 7, între Piaţa Progresul şi Piaţa Unirii, care deocamdată au o cadenţă dezastruoasă, nimeni nu aşteaptă 7 ca să ajungă la Piaţa Unirii şi nimeni nu stă la Piaţa Unirii să aştepte tramvaiul 7, deoarece un timp de aşteptare de 20-25 de minute este intolerabil. Se poate ajunge mai repede cu metroul de la Piaţa Unirii la Eroii Revoluţiei şi apoi lua 11, 25, 323 decât dacă ai sta să aştepţi 7.

O dată desfiinţate liniile 11 şi 25 şi eliberate vagoanele, se poate mări cadenţa la un interval decent, de 2-3 minute, fapt care ar face ca tramvaiul 7 să fie folosit la întregul potenţial.

Aş muta staţia RATB în dreptul intrării la metrou pentru o transbordare eficientă. Sunt câteva sute de metri între staţia RATB şi metrou şi mii de oameni se înghesuie pe un trotuar destul de îngust la ore de vârf.

Pe Şoseaua Giurgiului trece şi autobuzul 323, cu un capăt la Zeţari şi celălalt la Timpuri Noi. Nu este extrem de folositor, nu multă lume vrea să ajungă la Timpuri Noi, majoritatea coboară la Eroii Revoluţiei la metrou sau la Tineretului la metrou. O mare parte din locuitorii cartierului nu îl pot folosi, doarece vine din Ferentari şi nu străbate decât parţial Şoseaua Giurgiului.

Aş propune revenirea la vechiul traseu al lui 323 (275) de dinainte ca împuşcatul să se apuce să facă trasee de nicăieri, către nicăieri:

CFR Progresul - Piaţa Victoriei

Dacă ar avea o cadenţă decentă, similară lui 381, ar avea un mare succes.

Nu văd de ce locuitorii din acest cartier nu ar avea şi ei dreptul la un transport măcar semidecent. Cred că aceste modificări ar scădea puţin şi încărcarea pe magistrala de metrou M2 şi ar scoate şi ceva maşini din trafic.

Alături de modificările de traseu mi-ar plăcea să văd un culoar unic pentru autobuz (măcar până la Tineretuilui) şi demarcarea liniei de tramvai cu gard sau stâlpişori.
neur000
 
Mesaje: 60
Membru din: Vin, 10 Aug 2018, 14:08

Re: Propuneri de noi trasee

Mesajde Costin » Vin, 10 Aug 2018, 16:31

Chiar si cu un tramvai la 2-3 minute distanta Eroii Revolutiei - Unirii se parcurge mai repede cu metroul, deci ipoteza cade din start.

Apoi, 11 e o legatura foarte buna dinspre capete spre inelul central (si liniile 1 si 10). E drept, ma indoiesc ca este folosit mult intre capete (Giurgiului -Giulesti sau invers) dar asta nu il face inutil.

Linia 25 chiar e folosita pe relatia Giurgiului-Militari, e drept ca nu la fel de incarcata precum pana la metrou, dar in nici un caz nu e o legatura inutila in sine.

In final, faptul ca transportul de suprafata e feeder pentru metrou este absolut normal. Anormale sunt traseele care dubleaza metroul (cum ar fi 7, intr-o oarecare masura sau 381 in mare parte din traseu). Studiaza putin traseele de transport din alte orase europene si vei vedea ca la suprafata fix asta avem - feeder pt metrou.
2018: 630 km feroviari / 2968 rutieri. 2017: 1690km feroviari / 2087 rutieri. 2016: 2586km feroviari / 1354 km rutieri. 2015: 3541km feroviari / 3299km rutieri. 2014: 4253km feroviari / 2264km rutieri.
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 7156
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Bucuresti 4 / Sibiu

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Traseele și evoluția mobilității RATB / STB


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

cron