Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB

Traseele, fluxurile de calatori si evoluția mobilității la RATB / STB

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Puss in Boots » Vin, 12 Ian 2018, 05:49

Eu inca sper in viitor daca zona se dezvolta sa se reactiveze bucata respectiva.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 1997
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde V2A » Vin, 19 Ian 2018, 14:33

Linia 312 a fost suplimentată cu un tur (numai L-V). În week-end vine la fel...
312_0.pdf
(27.03 KiB) Descărcat de 39 ori
312_50.pdf
(27.39 KiB) Descărcat de 18 ori
Avatar utilizator
V2A
Membru Silver
 
Mesaje: 633
Membru din: Vin, 15 Ian 2010, 11:25
Localitate: București, Sector 4

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde GPS » Vin, 19 Ian 2018, 16:18

O veste buna pentru cei care locuiesc pe Strada Emil Racoviță, păcat ca in ultimul timp 74 și 312 circula in trenuleț.
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 1772
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Puss in Boots » Vin, 19 Ian 2018, 16:44

Am avut un flashback de la Lausanne unde am fost acum cativa ani. Acolo erau trolee cu remorca (cele vechi), un trenulet 74+312 ar fi un fel de troleu cu "remorca" :lol:
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 1997
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde V2A » Lun, 22 Ian 2018, 20:52

Modificări în orarul liniei 47:
47_0.pdf
(26.57 KiB) Descărcat de 50 ori
47_50.pdf
(26.36 KiB) Descărcat de 18 ori
Avatar utilizator
V2A
Membru Silver
 
Mesaje: 633
Membru din: Vin, 15 Ian 2010, 11:25
Localitate: București, Sector 4

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Victor92 » Lun, 22 Ian 2018, 21:27

Au marit semicursa in cursul saptamanii de la 24 la 26 de minute, iar in weekend au redus de la 29 la 24 de minute.
Flickr : https://www.flickr.com/photos/131524743@N08/
Instagram : https://www.instagram.com/victorszi/

2017: 5335 km pe calea ferată - 29.12.2017
2018: 3577 km pe calea ferată - 23.05.2018, 4316 km cu maşina personală - 14.05.2018

Wanted (16): 4100, 4210, 4330, 4351, 4371, 4418, 4452, 4562, 4568, 4676, 4686, 4719, 4828, 4838, 4865, 6250
Avatar utilizator
Victor92
Membru Gold
 
Mesaje: 5594
Membru din: Dum, 14 Noi 2010, 14:38

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Victor92 » Vin, 02 Feb 2018, 22:24

Continua si in luna februarie sistemul impus de la inceputul anului prin care, in cursul saptamanii, anumite autobaze au 4 ture pe alte linii importante din Capitala.

4246 - Linia 381 - Piata 21 Decembrie 1989

Imagine

4440 - Linia 105 - Gara de Nord

Imagine
Flickr : https://www.flickr.com/photos/131524743@N08/
Instagram : https://www.instagram.com/victorszi/

2017: 5335 km pe calea ferată - 29.12.2017
2018: 3577 km pe calea ferată - 23.05.2018, 4316 km cu maşina personală - 14.05.2018

Wanted (16): 4100, 4210, 4330, 4351, 4371, 4418, 4452, 4562, 4568, 4676, 4686, 4719, 4828, 4838, 4865, 6250
Avatar utilizator
Victor92
Membru Gold
 
Mesaje: 5594
Membru din: Dum, 14 Noi 2010, 14:38

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Gabi23 » Dum, 04 Feb 2018, 21:54

Începând cu 3 februarie 2018, linia 185 a mai primit un tur în weekend. În intervalul aproximativ 9-16, la traseu sunt 2 autobuze, pentru a reduce timpul de așteptare în stații. În cursul săptămânii rămâne tot un singur tur. Pe site-ul RATB încă n-a fost anunțată, oficial această modificare.
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 9593
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Victor92 » Lun, 05 Feb 2018, 19:43

Saptamana aceasta, cei mici sunt in vacanta, prilej cu care linia 327 este desfiintata. Din acest motiv, "autobuzele scolare" au liber pe toate liniile de la Autobaza Alexandria.

4700 - Linia 368 - Drumul Taberei

Imagine

A se remarca afisajul modern pe care 4700 il are ...
Flickr : https://www.flickr.com/photos/131524743@N08/
Instagram : https://www.instagram.com/victorszi/

2017: 5335 km pe calea ferată - 29.12.2017
2018: 3577 km pe calea ferată - 23.05.2018, 4316 km cu maşina personală - 14.05.2018

Wanted (16): 4100, 4210, 4330, 4351, 4371, 4418, 4452, 4562, 4568, 4676, 4686, 4719, 4828, 4838, 4865, 6250
Avatar utilizator
Victor92
Membru Gold
 
Mesaje: 5594
Membru din: Dum, 14 Noi 2010, 14:38

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde koala1712 » Lun, 05 Feb 2018, 22:18

Nu stiu daca este topicul corect unde sa spun cele ce urmeaza, iar daca nu este voi sterge raspunsul imediat, dar vreau sa imi impartasesc opinia asupra catorva trasee ale mijloacelor de transport in comun RATB si despre cat de mult le vad, sau nu, folosul. Voi obiecta asupra unor rute carora nu prea le vad rostul si asupra catorva la care propun mici schimbari.

Troleibuze

69 si 90 in mare parte se suprapun cu exceptia ultimelor statii de dupa Calea Mosilor. De asemenea, m-am informat, si daca nu ma insel, 90-ul este troleibuzul care vine cel mai rar, asadar nu cred ca ar fi rau sa se preia din turele lui 69 care vine foarte des si sa se suplimenteze cele ale lui 90, care de obicei, vine de maxim 2 ori pe ora.
De asemenea, de ce majoritatea troeibuzelor 93 sunt din acelea vechi?

Autobuze

Nu vad utilitatea, sau cel putin nu in completitudine, a urmatoarelor autobuze: 124, 126, 185, 221, 222, 362 si am mici afirmatii de facut asupra liniilor 268 si 173.

124 este pentru nestiutori un autobuz care vine de 9 ori pe zi. 9 ORI. 99.9% din Bucuresti nici nu stie de existenta lui, iar nimeni nu il vede sau il sesizeaza pentru ca in final abia mai exista. Asa ca pun aceasta intrebare: Care este, in final, scopul lui?

126 este, la fel, un autobuz care vine de data asta putin mai des, dar circula la fel de prost. L-am folosit de cateva ori, iar cea mai des intalnita intrebare pe care am auzit-o de la pasagerii care urcau la statia Drumetul a fost: "Scuzati-ma, asta duce la *introdu statie a troleibuzelor dupa Orizont aici(Politehnica/Piata Leul/ Gradina Botanica)*?". Doar primele doua statii sunt tehnic diferite de alte autobuze ce duc exact la Romana, caci la Tricodava, vizavi de statia 1 Mai se afla chiar statia lui 368 care, ghici ce, se intalneste 4 statii mai incolo cu 126 si apoi au traseu identic pana la capat. Practic un astfel de autobuz in cartierul Drumul Taberei nu isi mai are rostul. Da, din inceputul acela de pe Ghencea se putea face ceva, iar ideea mea ar fi fost sa urmeze traseul lui 385 pana la Unirii, iar apoi sa continue spre Romana.


185 are 8 statii pe traseul dus si 4 pe intors si tot ce face e sa o ia pe niste stradute de pe Drumul Cooperativei. Vine intrebarea: de ce? In primul rand, de ce de pe Drumul Cooperativei? De ce nu de pe orice alte stradute laturalnice de pe Ghencea? In al doilea rand, singurul scop real este sa duca "la sosea" (scuzati exprimarea, dar e cea mai buna)...

221 este un autobuz care pleaca de nicaieri si nu duce nicaieri. Pleaca de la CET Vest si duce pe Ghencea, necuprizand niciun centru de interes adevarat, cel putin nu in scopul calatoriilor. Sa fim seriosi, cati oameni pleaca de la CET Vest ca sa ajunga pe Ghencea? L-am luat azi din pura curiozitate, iar pe tronsonul Parcul Drumul Taberei - CET Vest, numarul maxim de pasageri urcati au fost 5, incluzandu-ma pe mine, la ora 15, cand cu cateva minute in urma tocmai trecuse un 368 plin. 2 pasageri au coborat la Valea Argesului, ramanand 3 oameni, incluzandu-ma din nou pe mine. De la Valea Oltului pana la ITIA nici nu a mai oprit in statii si probabil ca nu ar fi oprit in continuare daca nu era un pasager care voia sa urce.
Ce propun in schimb? Imi aduc aminte de o petitie depusa de cei din Cartierul C-tin Brancusi care isi doreau un mijloc de transport in comun spre Militari, iar 221 pare cel mai potrivit sa faca acest traseu. Sa aiba punctul de plecare unde il are si 168, si capatul undeva aproape de statia de metrou Preciziei, decat sa ajunga la CET Vest, unde cele trei lucruri predominante sunt camioanele, cainii si gunoaiele. Da, este necesara aceasta legare a Cartierelor C-tin Brancusi si Militari.

222 efectiv dubleaza 122 pe 100% din traseu. De ce nu se suplimenteaza pur si simplu autobuzele 122, in schimbul celor cu un traseu mai scurt, dar pe portiuni identice, 222?

362 nu este o idee rea, cu Traseul Muzeelor, dar nu cred ca am vazut mai mult de 10 pasageri in el. Asta sunt eu fiind optimist. Mai bine sa se suplimenteze amaraciunile care aproape mai vin, chiar si 126.


Ce vreau sa zic despre 268 si 173:


268 cred ca este nevoie sa vina prin Drumul Taberei Sud, alaturi de 368, ca sa fie mai echilibrat numarul autobuzelor care vin de la Eroilor spre Valea Argesului pe ambele portiuni ale cartierului Drumul Taberei. E mai probabil sa vina 168, 268 si 668 la Eroilor decat 368 si ar fi mai greu pentru un pasager care doreste sa coboare, de exemplu la Liceul Eugen Lovinescu. De ce 268? Pentru ca traseele sa nu fie complet dublate, cum ar fi cazul lui 168.

173 de ce este singurul autobuz cu capatul Valea Argesului? Era vreo problema daca avea capat comun, cu o statie mai incolo cu 268, 368 si 668?


Atat am avut de spus. Astept pareri din partea dvs si raspunsuri.
koala1712
 
Mesaje: 7
Membru din: Lun, 05 Feb 2018, 17:31

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde GPS » Lun, 05 Feb 2018, 22:44

69 și 90 sunt fiecare deservite de depouri diferite, în plus nu văd de ce ar fi nevoie de mai multe ture ope linia 90.
Pe 93 sunt astfel de troleibuze pentru că depoul preferă să trimită troleibuzele cu podea joasă pe liniile mai lungi și mai aglomerate.
Pentru mai multe răspunsuri îți las acest link aici: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=228&t=372&p=253996&hilit=221#p253996.
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 1772
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde barbuandrei » Mar, 06 Feb 2018, 12:23

@koala1712 :
1. 168 si 268 intorceau in urma cu 10 ani la Valea Argesului impreuna cu 69,71 si 173 la acea vreme. Intre timp 168 a fost dus la Brincusi ptr locuitorii ANL, iar 268 la Valea Oltului pentru a-i face loc liniei 90. Nu are sens sa muti 173 la Oltului, pentru ca ar pierde timp pe Valea Oltului in coada.
2. Tot in urma cu cativa 368 nu mergea pe Valea Argesului ,ci pleca pe Prel.Ghencea >>>Raul Doamnei >>> Drumul Taberei Sud. 168 era singura linie ce vira dreapta la Posta cu directia Eroilor / centru. Odata cu inceperea lucrarilor la metrou , s-au produs anumite modificari in zona (cred ca le stii si nu mai au rost sa fie mentionate). In acest moment 168+268+668 = 18 ture , 368 singur = 18 ture. Lui 168 i-a fost schimbat traseul , deoarece 268+668 nu puteau face fata la acea vreme cu 12 ture , cate erau la acea vreme.
3. Subiectul 69 , 90 , 93 : In primul rand, cum spuneam mai sus 90 intorcea la Ialomitei si 69 la Argesului. In acest moment , intra-adevar traseul este 80% la fel, linia 69 are 21 de ture in zilele lucratoare si 12 in week-end,in timp ce 90 doar 7 si 5 in weekend. O solutie buna ar fi fost desfiintarea liniei 90 sau facuta o linie scurtata de tipul : Arena Nationala >>> Piata Rosetti / Vasile Pirvan. In asa fel cine tine mortis sa ajunga in cartierul Vatra ar putea sa mearga cu 69 pana la Universitate si de acolo cu 90. In legatura cu linia 93 , in anul 2007 cand au venit 50 de Irisbus la Bujoreni, s-a dat o asa 'regula' in garaj ca liniile 69 si 91 , care la acea vreme aveau in total 36-38 de ture, sa aibe doar Irisbus in turatie, iar restul de 12 sa fie alocate altor linii (5303,5306 si 5310 - linia 61 ; 5321,5324,5327 - linia 62 ; 5323 - linia 71 ; 5330 - linia 93 ; 5305,5326,5329,5384 - linia 96).
4. Linia 124 intra-adevar chiar nu are sens. Linia 126 in urma cu multi ani avea undeva la 10 ture. Atunci poti spune ca ajuta liniile X68. Acum cu un singur tur, ar trebui desfiintata la fel ca 124. 185 face legatura dintre Drumul Cooperativei cu Ghencea (linia 41 in principal). 221 am mai spus este o linie extrem de utila pentru muncitori CET Vest si nu numai. Linia 222 a fost infiintata in urma cu 2-3 ani din cauza faptului ca 122 avand 10 ture la acea vreme era prins in trafic si venea undeva la 20-30 de minute. Linia 222 in acest moment este foarte buna pentru locuitorii zonei Latin. Cat despre 362 este o linie cu 4 ture ca pur si simplu consuma motorina aiurea si nu aduce niciun beneficiu regiei.
Sper ca te-am lamurit cu anumite intrebari si daca mai ai ceva de intrebat, o poti face si printr-un mesaj privat.
barbuandrei
Membru Silver
 
Mesaje: 401
Membru din: Mar, 14 Iul 2015, 23:03

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde punmeister » Mar, 06 Feb 2018, 12:31

Da, doar ca @koala1712 n-are MP-ul activat.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Silver
 
Mesaje: 1449
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde koala1712 » Mar, 06 Feb 2018, 16:43

@barbuandrei Multumesc pt raspuns. In mare parte sunt lamurit, desi din pct de vedere strict personal vad mai util 90-ul decat 69, facand referire la traseul de dupa Calea Mosilor, desi nici ideea cu traseul scurt pana la Rosetti nu e una rea. Cat despre 126, am mai spus-o, mai merg cu el daca il prind de la statia Brasov, insa n-as avea nimic impotriva desfiintarii sale.
Astazi am luat 185-ul din pura curiozitate. M-a cam luat raul cand l-am vazut cum face curba pe Laviei, parca asa se numea strada. Adevarul e ca autobuzele n-au ce cauta pe stradutele alea mult prea stramte. Da, se urca destul de multa lume, dar sa fim seriosi e un autobuz facut strict pentru confortul romanului si atat. Pancartele RATB sunt agatate de gardurile oamenilor, iar pe masurate, pana pe Ghencea sunt cam 1.5 km de la Cimitir. Mai degraba ii vad utilitatea lui 682 din Colentina decat cea a 185-ului.
koala1712
 
Mesaje: 7
Membru din: Lun, 05 Feb 2018, 17:31

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Traseele și evoluția mobilității RATB / STB


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori