Topic: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze
1272 posts, 376184 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze
Utilizator anonim
Culoare unice pentru tramvaie
Catre: Regia Autonoma de Transport Bucuresti, Primaria Municipiului Bucuresti, Administratia Strazilor, Directia Transporturi si Sistematizarea Circulatiei din PMB
Sumar cerere: urgentarea procedurilor de realizare a culoarelor unice pentru tramvaie pe liniile unde nu s-a realizat acest lucru din constructie
Descriere cerere: Aceasta cerere se bazeaza exclusiv pe statistici realizate in traseu facand comparatia intre liniile ce beneficiaza de culoare unice si cele care nu beneficiaza de culoare unice. La ora actuala liniile in cauza sunt 21, 34, 11, 25, 8, 47, unele doar pe anumite tronsoane.
Deoarece nivelul de trafic auto creste de la an la an in Bucuresti se impune realizarea unui transport in comun rapid si de mare capacitate, transport care la ora actuala nu exista decat pe cateva linii de tramvai si la metrou. Totusi orasul are un potential mare de transport de mare capacitate si rapid ce poate fi pus in valoare prin realizarea de culoare unice pe liniile de tramvai care nu beneficiaza de acest lucru din constructie.
Ca exemplu pozitiv de pornire vin cu linia 41 care isi merita denumirea de metrou usor, pe aceasta linie o semicursa de 15 statii cu lungimea de aproape 10km se parcurge in maxim 30 minute in conditii de viteza si confort sporit, tramvaiele vin in medie la 1-2 minute deoarece se poate respecta graficul liniei in mare parte din zi. De asemenea tot la aspecte pozitive intra toate tronsoanele separate de restul traficului, printre care: Bd. Preciziei, Bd. Timisoara, Sos. Progresului, Calea Rahovei, Calea 13 Septembrie.
La polul opus se afla linia 21 care parcurge cele 14 statii ale unei semicurse cu lungimea de maxim 7km in 40-70 minute in functie de ora, tramvaiele venind la intervale date doar de blocajele din trafic. Pe aceasta linie sunt probleme pe tot traseul care nu are nicio zona separata de traficul general iar masinile incalca de regula linia continua pentru a intoarce sau a depasi coloana de la semafor, de asemenea exista si un pericol pentru calatori in statii deoarece frecvent soferii obisnuiesc sa depaseasca tramvaiele chiar si pe linia de pe contrasens. Dupa calculele comparative cu liniile ce beneficiaza de culoar unic timpul de parcurs pe aceasta linie s-ar schimba de la 42 minute (planificat) in prezent la maxim 25 minute pe semicursa dupa realizarea culoarului unic.
Un alt exemplu unde este necesara o masura urgenta este linia 34 care pe mai multe tronsoane este ingreunata de traficul auto. Zonele Pasaj Victoriei - Lizeanu, Ferdinand, Baba Novac - Dristor, Sos. Oltenitei sunt doar cateva exeple unde masinile depasesc coloana pe linia de tramvai si efectueaza manevre de intoarcere neregulamentara, in aceste zone au existat numeroase tamponari si incidente din aceasta cauza. De asemenea in zona Pasaj Victoriei masinile trec prin pasaj pe liniile de tramvai existand riscul accidentelor din cauza vizibilitatii reduse, au existat cazuri. Si in acest caz dupa aceleasi calcule durata semicursei s-ar diminua de la 65 minute (planificat) la ora actuala la maxim 45 minute dupa realizarea culoarului unic.
Un ultim exemplu negativ este linia 11 pe tronsonul dintre Romprim SA si Sura Mare, unde la ora de varf 9 statii se parcurg in 30-40 minute, distanta in acest caz fiind de 4,2km care in cazul realizarii unui culoar unic nu vor fi parcursi in mai mult de 15-20 minute.
Astfel fac apel la autoritati sa ajute transportul cu tramvaiul din oras prin realizarea de culoare unice unde sa fie imposibil de patruns cu masina pe urmatoarele artere:
- Pasaj Victoriei
- Bd. Iancu de Hunedoara
- Sos. Mihai Bravu
- Calea Vacaresti
- Sos. Oltenitei
- Sos. Colentina
- Calea Mosilor
Am transmis personal in scris acest comunicat catre toate autoritatile in masura sa rezolve aceasta problema.
Culoare unice pentru tramvaie
Catre: Regia Autonoma de Transport Bucuresti, Primaria Municipiului Bucuresti, Administratia Strazilor, Directia Transporturi si Sistematizarea Circulatiei din PMB
Sumar cerere: urgentarea procedurilor de realizare a culoarelor unice pentru tramvaie pe liniile unde nu s-a realizat acest lucru din constructie
Descriere cerere: Aceasta cerere se bazeaza exclusiv pe statistici realizate in traseu facand comparatia intre liniile ce beneficiaza de culoare unice si cele care nu beneficiaza de culoare unice. La ora actuala liniile in cauza sunt 21, 34, 11, 25, 8, 47, unele doar pe anumite tronsoane.
Deoarece nivelul de trafic auto creste de la an la an in Bucuresti se impune realizarea unui transport in comun rapid si de mare capacitate, transport care la ora actuala nu exista decat pe cateva linii de tramvai si la metrou. Totusi orasul are un potential mare de transport de mare capacitate si rapid ce poate fi pus in valoare prin realizarea de culoare unice pe liniile de tramvai care nu beneficiaza de acest lucru din constructie.
Ca exemplu pozitiv de pornire vin cu linia 41 care isi merita denumirea de metrou usor, pe aceasta linie o semicursa de 15 statii cu lungimea de aproape 10km se parcurge in maxim 30 minute in conditii de viteza si confort sporit, tramvaiele vin in medie la 1-2 minute deoarece se poate respecta graficul liniei in mare parte din zi. De asemenea tot la aspecte pozitive intra toate tronsoanele separate de restul traficului, printre care: Bd. Preciziei, Bd. Timisoara, Sos. Progresului, Calea Rahovei, Calea 13 Septembrie.
La polul opus se afla linia 21 care parcurge cele 14 statii ale unei semicurse cu lungimea de maxim 7km in 40-70 minute in functie de ora, tramvaiele venind la intervale date doar de blocajele din trafic. Pe aceasta linie sunt probleme pe tot traseul care nu are nicio zona separata de traficul general iar masinile incalca de regula linia continua pentru a intoarce sau a depasi coloana de la semafor, de asemenea exista si un pericol pentru calatori in statii deoarece frecvent soferii obisnuiesc sa depaseasca tramvaiele chiar si pe linia de pe contrasens. Dupa calculele comparative cu liniile ce beneficiaza de culoar unic timpul de parcurs pe aceasta linie s-ar schimba de la 42 minute (planificat) in prezent la maxim 25 minute pe semicursa dupa realizarea culoarului unic.
Un alt exemplu unde este necesara o masura urgenta este linia 34 care pe mai multe tronsoane este ingreunata de traficul auto. Zonele Pasaj Victoriei - Lizeanu, Ferdinand, Baba Novac - Dristor, Sos. Oltenitei sunt doar cateva exeple unde masinile depasesc coloana pe linia de tramvai si efectueaza manevre de intoarcere neregulamentara, in aceste zone au existat numeroase tamponari si incidente din aceasta cauza. De asemenea in zona Pasaj Victoriei masinile trec prin pasaj pe liniile de tramvai existand riscul accidentelor din cauza vizibilitatii reduse, au existat cazuri. Si in acest caz dupa aceleasi calcule durata semicursei s-ar diminua de la 65 minute (planificat) la ora actuala la maxim 45 minute dupa realizarea culoarului unic.
Un ultim exemplu negativ este linia 11 pe tronsonul dintre Romprim SA si Sura Mare, unde la ora de varf 9 statii se parcurg in 30-40 minute, distanta in acest caz fiind de 4,2km care in cazul realizarii unui culoar unic nu vor fi parcursi in mai mult de 15-20 minute.
Astfel fac apel la autoritati sa ajute transportul cu tramvaiul din oras prin realizarea de culoare unice unde sa fie imposibil de patruns cu masina pe urmatoarele artere:
- Pasaj Victoriei
- Bd. Iancu de Hunedoara
- Sos. Mihai Bravu
- Calea Vacaresti
- Sos. Oltenitei
- Sos. Colentina
- Calea Mosilor
Am transmis personal in scris acest comunicat catre toate autoritatile in masura sa rezolve aceasta problema.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Culoare unice pentru tramvaie (catre PMB, RATB, DTDSC)
Utilizator anonim
Am primit un prim raspuns de la RATB, cel de la PMB urmeaza si el, am primit numar de inregistrare si confirmarea ca raspunsul este in lucru.
Ce intelegem din raspunsul RATB este ceva la care ma asteptam deoarece RATB este beneficiarul retelei, ea este in "gradina" PMB si Administratia Strazilor.
Am primit un prim raspuns de la RATB, cel de la PMB urmeaza si el, am primit numar de inregistrare si confirmarea ca raspunsul este in lucru.
Ce intelegem din raspunsul RATB este ceva la care ma asteptam deoarece RATB este beneficiarul retelei, ea este in "gradina" PMB si Administratia Strazilor.
R.A.T.B. – R.A.
Nr.inreg:100283/17.02.2010
Buna ziua ,
Referitor la sugestiile dvs. transmise la RATB, va informam ca instituirea culoarelor unice pentru transportul in comun se realizeaza numai de administratia publica locala cu avizul Brigazii de Politie Rutiera.
Avand in vedere avantajele certe pe care le prezinta caile si benzile proprii de circulatie pentru transportul public, in conditiile dezvoltarii demografice si cresterii gradului de motorizare din Capitala, RATB a propus autoritatilor locale instituirea acestor facilitati.
In prezent, administratia publica locala are in derulare proiecte prin care se acorda o atentie sporita dezvoltarii transportului public in detrimental celui individual. Implementarea sistemului de management al traficului include instituirea benzilor proprii de circulatie pentru vehiculele RATB, reconfigurarea intersectiilor si remodelarea programelor de comanda a semafoarelor in functie de curentii de trafic. Apreciem ca dezvoltarea acestor facilitati, va prioritiza circulatia mijloacelor de transport in vederea imbunatatirii ritmicitatii, cresterea vitezei comerciale, reducerea intervalului de succedare si scaderea gradului de incarcare, ceea ce va constitui o alternativa viabila pentru deplasarile zilnice din Capitala
Va multumim pentru mesajul dvs. si totodata ne cerem scuze pentru intarzierea raspunsului.
Serviciul Relatii Publice
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze
Utilizator anonim
A inceput realizarea culoarului unic al liniei 21 pe portiunea dintre Bucur Obor si Carol 1.
A inceput realizarea culoarului unic al liniei 21 pe portiunea dintre Bucur Obor si Carol 1.
- visan_alex
-
Posted:
-
Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB
visan_alex
In sfarsit s-au apucat si ei de ceva util......
Dar parca par un pic cam fagile acele separatoare.
In sfarsit s-au apucat si ei de ceva util......
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB
Chev Celios
In sfarsit acolo chiar era nevoie de asa ceva.
In sfarsit acolo chiar era nevoie de asa ceva.
- depresivu'
-
Posted:
-
Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB
depresivu'
O veste extraordinara, sper sa continue si la alte linii de tramvai cat si la autobuze si trolebuze.
O veste extraordinara, sper sa continue si la alte linii de tramvai cat si la autobuze si trolebuze.
-
- smokeone
-
Posted:
-
Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB
smokeone
Cam greu de crezut ca soferii nu or sa treaca peste acele balize..
Cam greu de crezut ca soferii nu or sa treaca peste acele balize..
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB
Utilizator anonim
Din ce am vazut sunt din cauciuc alunecos, astfel daca un sofer incearca sa urce pe ele nu poate din cauza alunecarii cauciucului.
Din ce am vazut sunt din cauciuc alunecos, astfel daca un sofer incearca sa urce pe ele nu poate din cauza alunecarii cauciucului.
-
- smokeone
-
Posted:
-
Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB
smokeone
Iarna banuiesc ca le scoate, ca sa dea zapada nu?
Iarna banuiesc ca le scoate, ca sa dea zapada nu?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB
Utilizator anonim
Montajul continua in fiecare noapte pana la finalizarea liniei 21, deja azi noapte au ajuns aproape de Eminescu.
Montajul continua in fiecare noapte pana la finalizarea liniei 21, deja azi noapte au ajuns aproape de Eminescu.
-
- Mihai
-
Posted:
-
Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB
Mihai
Necesar, bine ca au facut...
Cind o sa putem face ceva si mai decent? Macar pentru linile in proiectare....
Paris:
![](http://bernardgauducheau.blogs.com/photos/uncategorized/tramway.jpg)
Necesar, bine ca au facut...
Cind o sa putem face ceva si mai decent? Macar pentru linile in proiectare....
Paris:
![](http://bernardgauducheau.blogs.com/photos/uncategorized/tramway.jpg)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB
Utilizator anonim
Suntem departe de Paris, totusi linia de pe Bd. Timisoara se apropie oarecum de ce este in poza.
Suntem departe de Paris, totusi linia de pe Bd. Timisoara se apropie oarecum de ce este in poza.
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-
- smokeone
-
Posted:
-
- depresivu'
-
Posted:
-
Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB
depresivu'
Sunt curios cat la sută din linia lui 21 va suporta trasarea culoarului unic si pe ce linii se va mai implementa, ar fi o idee buna sa faca si pentru autobuze si trolebuze(336 , 268/368, 61, 69 etc.)
Sunt curios cat la sută din linia lui 21 va suporta trasarea culoarului unic si pe ce linii se va mai implementa, ar fi o idee buna sa faca si pentru autobuze si trolebuze(336 , 268/368, 61, 69 etc.)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination