Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB

Traseele, fluxurile de calatori si evoluția mobilității la RATB / STB

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Victor92 » Mie, 01 Mar 2017, 22:57

Ca urmare a incheierii contractului de transport public, între Regia Autonomă de Transport Bucureşti şi Primăria Comunei Dobroeşti, începând de astazi a fost înființata linia preorășenească 400.

Aceasta este detinuta de catre autobaza Titan, iar autobuzul care a (re)inaugurat aceasta linie a fost 4762. Semicursa dureaza 16-18-20 de minute, in functie de ora, ultima plecare de la Republica fiind 21:00, respectiv 21:18 - Dobroesti.

Din ceea ce am observat, RATB-ul ii va avea concurenti pe cei cu dubele din zona Costin Georgian (avand inscriptia "dobroESTI acasa") ...
Fişiere ataşate
4762 - 400 - 01.03.2017.JPG
4762 - 400 - 01.03.2017.JPG (308.62 KiB) Vizualizat de 955 ori
Traseul 400.jpg
Traseul 400.jpg (73.17 KiB) Vizualizat de 955 ori
Flickr : https://www.flickr.com/photos/131524743@N08/
Instagram : https://www.instagram.com/victorszi/

2017: 5335 km pe calea ferată - 29.12.2017
2018: 3071 km pe calea ferată - 07.04.2018, 812 km cu maşina - 03.03.2018

Wanted (16): 4100, 4210, 4330, 4351, 4371, 4418, 4452, 4562, 4568, 4676, 4686, 4719, 4828, 4838, 4865, 6250
Avatar utilizator
Victor92
Membru Gold
 
Mesaje: 5486
Membru din: Dum, 14 Noi 2010, 14:38

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Gabi23 » Joi, 02 Mar 2017, 04:54

RATB scrie:Blocare 17 min. (19:40- 19:57), pe Str.Aristide Demetriade/Str.Ion Brezoianu, sens Luterana, sector 1. Autobuzele liniei 178 au stat blocate din cauza unui autoturism parcat neregulamentar pe carosabil.

Problemele acestea sunt aproape zi de zi și nu sunt de ieri de azi. Mereu au fost probleme cu acest capăt de la Sala Palatului cu întoarcerea stupidă prin Brezoianu. Zona respectivă este sufocată de autoturisme, chiar și în perioada când se ridicau ”în dușmănie” autoturisme tot erau blocaje. RATB ar trebui să ia în calcul modificarea traseului pentru o mai bună fluiditate de la intersecția Știrbei Vodă - Luterană. Astfel autobuzele liniei 178 ar trebui să circule prin Știrbei Vodă - Calea Victoriei - Str. Ion Câmpineanu. I se poate adăuga traseului și stația ”Piața Revoluției” (prevăzută deja cu alveolă, unde vara opresc autobuzele etajate turistice). Stația ”Sala Palatului - capăt de linie s-ar muta pe sensul opus celei actuale.

Situația actuală:
178 actual.jpg
178 actual.jpg (573.4 KiB) Vizualizat de 923 ori

Soluția propusă spre modificare:
178 modificat.jpg
178 modificat.jpg (519.67 KiB) Vizualizat de 923 ori
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 9558
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde alch3mist » Joi, 02 Mar 2017, 11:33

Like!

Si putem adauga bonus o statie pentru 122/126/137/138/168/178/226/268/368 la Sala Palatului, pe Stirbei Voda, intre Luterana si Calea Victoriei.

Desigur, nu se va realiza deoarece necesita o alveola suplimentara. Poate doar daca o construieste vreo firma "preferata".

Expun o idee care mi-a venit acum mai mult timp. Ce ziceti daca 122, 137, 138 si 268 ar fi introduse permanent prin Elefterie - Piata Operei - Kogalniceanu/Elisabeta ? Intoarcerea ar putea fi la Rosetti sau chiar in rondul de la Universitate. Timpul pierdut in trafic la orele de varf ar fi aproximativ acelasi. Prea multe linii care se dubleaza intre Academia Militara si Magheru.

Inca o idee ar fi scurtarea lui 104 la Unirii, cu stationare comuna cu 783. Linia asta trebuie sa deserveasca bine Pantelimonul, Vatra si Decebal / bd. Unirii. Timpii pierduti in trafic intre Eroilor si Unirii sunt enormi, iar acea portiune are o importanta secundara in utilitatea per ansamblu a liniei.
Avatar utilizator
alch3mist
Membru Silver
 
Mesaje: 631
Membru din: Joi, 27 Ian 2011, 02:50
Localitate: Bucuresti 5 - Calea Ferentari

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Robert24 » Joi, 02 Mar 2017, 12:42

Gabi23 scrie:Astfel autobuzele liniei 178 ar trebui să circule prin Știrbei Vodă - Calea Victoriei - Str. Ion Câmpineanu. I se poate adăuga traseului și stația ”Piața Revoluției” (prevăzută deja cu alveolă, unde vara opresc autobuzele etajate turistice). Stația ”Sala Palatului - capăt de linie s-ar muta pe sensul opus celei actuale.


Iti garantez ca oricine de la PMB / RATB ar spune ca acea curba de la Cal. Victoriei cu Campineanu nu este potrivita pentru un autobuz.
Realitatea actuala spune ca da, nu e potrivita! Dar daca nu s-ar parca pe Campineanu pe banda 1 pana in intersectie, ar fi ok.
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2017: 27.002 mile (50.007 km) în aer / 4.040 km pe calea ferată
2018: 21.221 mile (39.301 km) în aer / 2.100 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8108
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Gabi23 » Joi, 02 Mar 2017, 12:57

Bine că e situația actuală mai potrivită... :popa:
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 9558
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde alch3mist » Joi, 02 Mar 2017, 14:38

Exact acelasi motiv cred ca ar fi invocat si pentru lipsa unei statii pentru 136 in fata Ministerului Mediului. Cum, sa nu mai parcheze bietii oameni, doar pentru niste "amarasteni" care vor sa coboare acolo ?
Este loc destul pentru toata lumea, trebuie facute compromisuri, si asta in favoarea transportului public. Cei care parcheaza pe Campineanu imediat dupa intersectia cu Victoriei INCALCA LEGEA IN MOD IMPLICIT. Practic se tolereaza niste contravenienti in loc sa le faca loc autobuzelor. E de-a dreptul cinic :roll:
Avatar utilizator
alch3mist
Membru Silver
 
Mesaje: 631
Membru din: Joi, 27 Ian 2011, 02:50
Localitate: Bucuresti 5 - Calea Ferentari

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde cris_m » Joi, 02 Mar 2017, 14:38

Eu nu inteleg alta chestie. Din moment ce majoritatea soferilor stau toata ziua in teleconferinta, nu ar putea sa se anunte intre ei ca e blocata strada respectiva, astfel incat ceilalti sa caute alte strazi pe unde sa poata intoarce si sa nu se blocheze toata linia? La tramvaie/troleibuze e de inteles ca nu prea ai cum sa faci asa usor chestia asta, dar la autobuze? A, ca lenea si dezinteresul sunt mari, e alta problema :evil:

A si inca ceva, mi se pare ciudat acest argument ca e curba prea stransa. Cu putina rabdare, orice sofer de autobuz o poate aborda, ca doar e profesionist, are alte abilitati fata de un sofer normal. Mai ales ca autobuzul permite manevre din astea in scurt. :roll:
cris_m
Membru Gold
 
Mesaje: 2199
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Robert24 » Joi, 02 Mar 2017, 15:18

Ba da! dar NU LE PASA!!! Sunt platiti la numar de ore, asa ca li se rupe! Prefera sa nu care! :evil:
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2017: 27.002 mile (50.007 km) în aer / 4.040 km pe calea ferată
2018: 21.221 mile (39.301 km) în aer / 2.100 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8108
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Victor92 » Joi, 02 Mar 2017, 15:21

Sustine ideea lui Gabi23 cu privire la modificarea traseului liniei 178. Desigur, soferii nu au nicio vina ca, in cazul de fata, parcheaza tot felul de "inteligenti" gresit si impiedica buna desfasurare a transportului calatorilor pe linia respectiva.
Sunt curbe la fel de stranse si pe alte linii in Bucuresti, iar una asemenatoare care imi vine acum in minte ar fi pe Stirbei Voda/Luterana (liniile 126 si 368). Din punctul meu de vedere, e de incercat cu un e-mail la RATB si de prezentat aspectele pozitive care ar surveni in urma acestei modificari...
Flickr : https://www.flickr.com/photos/131524743@N08/
Instagram : https://www.instagram.com/victorszi/

2017: 5335 km pe calea ferată - 29.12.2017
2018: 3071 km pe calea ferată - 07.04.2018, 812 km cu maşina - 03.03.2018

Wanted (16): 4100, 4210, 4330, 4351, 4371, 4418, 4452, 4562, 4568, 4676, 4686, 4719, 4828, 4838, 4865, 6250
Avatar utilizator
Victor92
Membru Gold
 
Mesaje: 5486
Membru din: Dum, 14 Noi 2010, 14:38

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde alch3mist » Joi, 02 Mar 2017, 17:21

Curba prea stransa este si la intrarea lui 323 din Prelungirea Ferentari pe Toporasi.

Ei folosesc argumente de genul asta, dar si treaba cu "traseu traditional" a carui schimbare "nemultumeste calatorii fideli", numai atunci cand le convine.

Treaba cu plata la numarul de ore nici nu prea poate fi schimbata. Am intrebat, la un moment dat, un sofer de pe 601 la capatul de la Semanatoarea, primul din linie, de ce nu pleaca la ora scrisa pe site-ul RATB (trecusera 7 minute si nu pleca de la capat). Omul mi-a spus ca deja pierduse 2 ture din cauza traficului si ca n-are cum sa respecte orarul, deoarece trebuie sa stationeze intre 2 curse "ca sa fie normal la cap pe traseu" dupa cum s-a exprimat. Un minim de stationare pentru odihna e de bun simt. Asa ca pe liniile "grele", ce sistem de salarizare sa aplici ?

O alta situatie care arata si celalalt punct de vedere, al soferului/vatmanului, am intalnit pe 47. Il asteptam la Ghencea, iar vagonul era "pitit" in curba de intoarcere. Am tot stat vreo 12 minute, era un ger cumplit, iar cand a venit in statie l-am intrebat politicos de ce nu a venit mai devreme, sa deschida usa 1, sa nu mai stea calatorii in frig. A spus ca era in pauza de masa si ca n-a vrut sa riste sa-l ia vreun meltean peste picior si sa strige la el sa plece mai repede. Pot zice chiar ca m-a "induiosat", statea si el in cabina si manca un sandwich. Asa ca ar fi bine, cateodata, sa ne gandim si la OMUL din spatele volanului :ugeek:
Avatar utilizator
alch3mist
Membru Silver
 
Mesaje: 631
Membru din: Joi, 27 Ian 2011, 02:50
Localitate: Bucuresti 5 - Calea Ferentari

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde barbuandrei » Joi, 02 Mar 2017, 23:00

Curbe prea stranse sunt si pe 168 in cartierul Brincusi , pe 185 , 227 s.a.m.d.
barbuandrei
Membru Silver
 
Mesaje: 363
Membru din: Mar, 14 Iul 2015, 23:03

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Victor92 » Mar, 14 Mar 2017, 08:56

Dupa ce ca linia 46 e o fantoma si beneficiaza de intervale jenante, in aceasta dimineata, tramvaiul de la Titan (care a iesit putin dupa ora 4 pe acces) s-a defectat. In locul lui (sau tot acelasi), #291 a plecat in cursa, trecand undeva in jurul orei 7 pe Pallady (sens Iancului).
Flickr : https://www.flickr.com/photos/131524743@N08/
Instagram : https://www.instagram.com/victorszi/

2017: 5335 km pe calea ferată - 29.12.2017
2018: 3071 km pe calea ferată - 07.04.2018, 812 km cu maşina - 03.03.2018

Wanted (16): 4100, 4210, 4330, 4351, 4371, 4418, 4452, 4562, 4568, 4676, 4686, 4719, 4828, 4838, 4865, 6250
Avatar utilizator
Victor92
Membru Gold
 
Mesaje: 5486
Membru din: Dum, 14 Noi 2010, 14:38

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde bercenicity » Mar, 14 Mar 2017, 11:16

Costin scrie:Nu exista tramvaie suficiente pentru ce linii mai circula in prezent, de unde linii in plus? Vine zana maseluta si le repara miraculos pe toate defectele?...

Trebuie reconfigurate liniile care circula pe Sos. Progresu. Parerea mea e ca se plimba prea multe pe acolo.
De exemplu:
1 - P-ta Vitan - Obor - Basarab - Eroii Rev - CFR Progresu (lungimea traseului ramane aceeasi)
4 - fantoma pe Zetari
11 - lichidat si parte din vagoane bagate in 44
25 - scazuta mult frecventa sau lichidat (practic inlocuit de 1 pe Girugiului; 1 trebuie sa isi mentina frecventa mare, ca e parctic singur pe M.Bravu - St.C.Mare - Iancu de Hunedoara - Titulescu - Basarab)
35 - trimis la V.Parvan cu vagoanele din 25
si am avea vagoane si de un 19

Dar trebuie facut ceva la P-ta Vitan pentru stationarea lui 1; deci pica din start ideea. Alternativ, in loc sa faca bucla Vitan - Dudesti ar putea sa aibe capat la Dristor, daca ar exista 100m de linie si un macaz sa intre direct in str. Dristor dinspre Obor.


Variante ar fi multe, doar ca trebuie modificata putin reteaua (cate un macaz, o curba, etc). Dar cum nu se aloca bani nici sa intretinem vagoane/macazuri... :popa:
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1300
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Florinds » Mar, 14 Mar 2017, 14:51

Berceni, se vede ca nu circuli pe Timisoara ca sa vezi cum sunt vagoanele lui 25 de pline.
11 nici eu nu inteleg de ce are un interval atat de bun, s-or fi rasculat magnetii din Giulesti? Daca te afli pe Progresului, 25 are destui oameni in picioare, 11 e gol.
Daca ar avea interval decent, ar merita sa schimbi 1 cu 35, asa tu ce faci, stai sa pierzi vremea ca sa schimbi. Nici acum nu ai un interval decent si nici dupa schimbare nu ai.
Deci pierzi timp si platesti dublu daca nu ai abonament pe toate liniile.
Florinds
Membru Silver
 
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm, 15 Noi 2014, 16:08

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Traseele și evoluția mobilității RATB / STB


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori