Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Strazile cu piatră cubică din București

47 posts, 22026 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Strazile cu piatră cubică din București Chev Celios

Am deschis acest topic pentru ca am vazut ca s-a "incins" discutia despre aceste strazi in alt topic.Marian te rog eu cand poti poti sa muti acele mesaje aici.

Nu stiu daca a vazut cineva dar gropile din rondul de la Charles de Gaule(spre ca am scris corect) au fost umplute cu niste pietris.Acest pietris la randul lui s-a sfaramat iar deasuprea intarsectiei (nu la inaltime mare) se poate observa cum de ridica foarte mult praf.

 


Re: Strazile cu piatra cubica din Bucuresti. DeSimon

Ca exemplu ca piatra cubica poate fi folosit pe strazi/intersectii cu circulatie auto foarte mare, iata, in Paris, Champs-Elysees-urile...


Acest fel de piatra cubica este folosit in foarte multe strazi din Paris, incluziv unde circulatia e foarte mare.

Bine inteles diferenta cu cea din zona Charles de Gaulle din Bucuresti este calitatea si intretinerea ei (cea de pe Champs-Elysees se reface in fiecare an dupa ce trec tankurile pe ea in 14 Iulie  :lol:  )

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Strazile cu piatra cubica din Bucuresti. Dr2005

Păi e menţinută tocmai pentru că trec tancurile pe ea. Dealtfel, ăsta e şi motivul pentru care Str. M-şal. Prezan e tot cu piatră cubică. Totuşi, Champs-Élysées nu are tunele secrete (şi, probabil, în paragină) pe sub el, deci îşi permit să îl repare capital când e cazul.€

 


Re: Strazile cu piatra cubica din Bucuresti. shoppy

Daca te uiti doar pe poze pe internet sau stai in Paris doar 2 zile atunci da, ai impresia ca umbla cainii cu covrigi in coada, cand am fost eu am vazut ditai gropile pe Champs Elysee iar in Etoile erau ditai petecele, sau nu erau petice, era smoala/covor asfaltoc turnat superficial peste pietre pe suprafete de cativa mp buni.

 


Re: Strazile cu piatra cubica din Bucuresti. DeSimon

Nu stau la Paris 2 ziile pe an, ci tot anul  ;)
Ok, am remarcat si eu, sunt gropi, soseaua nu e plana, dar totusi mi se pare foarte acceptabil pentru a cirula masini si autobuze. Pe sub Champs-Elysees e metrou si destule de galerii subterane, nu e problema.

Prin acest exemplu, vroiam sa arat ca piatra cubica, in o stare correcta, poate foarte bine suporta circulatia auto pe arteri importante  ;)

 


Re: Strazile cu piatra cubica din Bucuresti. shoppy

Pai uite in poza de mai sus, in prin plan avem vreo 3 santuri paralele, mai incolo avem niste balti de smoala cu santuri de la roti in ele, apoi in planul departat, unde opresc masinile la trecere mai sunt si acolo denivelari...
Parisul este oras turistic iar francezii chiar pot sa o refaca anual, la noi mai bine si-ar face monumentele istorice in parcuri si spatii verzi, sa lase in pace carosabilul, ca doar avem destule probleme.

 


Re: Strazile cu piatra cubica din Bucuresti. cornel001

de la a ti se parea si pana a la fi, in acest caz, e cale lunga...

 


Re: Strazile cu piatra cubica din Bucuresti. Dominatrix

Dr. Oetker sa ia piatra aia cubica monument istoric si sa si-o puna pe cap pana realizeaza piramida lui Keops de Bucuresti! Eventual sa faca un cavou mare, original, sa incapa in el toti primarii din '90 incoace!
Bulevardul Aviatorilor si Piata Charles Dă Gol sunt cele mai criminale artere din oras! Iti rupi masina prin gropile alea, iar pe ploaie esti ca la patinoar. Sa dispara odata tampenia aia de piatra pe care mergeau trasurile cu cai, suntem in 2010 si mergem cu masini acum! Eventual sa o ia francezii la ei, cu tot cu asfaltangiii mioritici!

 


Re: Strazile cu piatra cubica din Bucuresti. cornel001

uite cineva care o spune verde in fata :)

 


Re: Strazile cu piatra cubica din Bucuresti. telvanni

Sa se faca un referendum. Chiar...Marian...fa un chestinar simplu: cu piatra cubica sau fara piatra cubica?

 


Re: Strazile cu piatra cubica din Bucuresti. DanCld

Genul asta de decizii nu se iau prin referendum din cauza "sensibilitatii" masei de manevra la manipulare. Trebuie ca o persoana cu drept de semnatura sa isi asume decizia, sa isi ia felicitari sau oua stricate dupa caz si apoi peste 10-15 ani sa se traga o concluzie. Nu cred ca Pache a fost un primar foarte iubit cat a detinut functia  ;)

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Strazile cu piatra cubica din Bucuresti. Tom

DeSimon wrote:
Ca exemplu ca piatra cubica poate fi folosit pe strazi/intersectii cu circulatie auto foarte mare, iata, in Paris, Champs-Elysees-urile
In acea imagine se vede clar ca francezii sunt niste romani mai dezvoltati. O imagine din Germania ar fi fost un argument mult mai bun in favoarea pietrei cubice. Oricum, chiar si campiile elizee si arcul lor de triumf, cu toate denivelarile, arata mai bine decat monumentul istoric mioritic. Totusi si acolo pare sa se vada un sant astupat de varianta lor (sau poate aceeasi) de pApaNova.
Daca as fi primar, as lasa piatra cubica doar pe prima banda, rezervata transportului in comun, iar aia sa fie intretinuta sa arate bine. Pentru restul strazii, fie as pune un asfalt sau ceva care sa imite bolovanii, fie asfalt simplu. O alta varianta ar fi niste bolovani sau pavele care sa nu aiba nici proprietatile negative ale bolovanilor "istorici" in caz de ploaie si in acelasi timp sa arate bine si pe cat posibil "istoric". Altfel, vom arata ca unii batrani imbracati bine (dar vechi) prin Piata Amzei, carora le e rusine sa intinda mana, dar n'au alta solutie.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Strazile cu piatra cubica din Bucuresti. Utilizator anonim

In sfarsit se pare ca vom putea scapa de aceasta problema...  :shock:   8-)   :D

Piatra cubică de la Aviatorilor, la o semnătură de asfaltare
Primăria Capitalei a trimis o adresă către Ministerul Culturii pentru a se aproba asfaltarea zonei cu piatră cubică de la Aviatorilor.

Chiar dacă această zonă reprezintă de mult o problemă pentru şoferi din cauza gropilor, până acum responsabilii din municipalitate au evitat să asfalteze scuzându-se că piatra cubică este de patrimoniu.
Acum, aceştia s-au răzgândit şi au hotărât să încheie acest subiect turnând asfalt. „Asfaltăm tot. Este cea mai bună soluţie. O să lăsăm anumite porţiuni cu piatră cubică în faţa monumentelor istorice pentru că zona este protejată şi face parte din patrimoniul naţional“, spune directorul Administraţiei Străzilor, Alina Roman.

Autorităţile locale au trimis deja o adresă către Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional prin care cer asfaltarea. Această propunere va fi dezbătută la sfârşitul acestei luni, în cadrul unei şedinţe a Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice, după ce Primăria va depune întreaga documentaţie pentru proiect. Ministerul Culturii, chiar dacă nu a vrut să se pronunţe în mod direct, înclină să dea un răspuns afirmativ.

„Nu vrem să blocăm refacerea zonei mai ales că, din câte am înţeles de la Sorin Oprescu, ar costa enorm de mult rearanjarea pietrei cubicei. Nu vreau totuşi să mă pronunţ pentru a nu-i influenţa pe membrii comisiei în luarea unei decizii corecte“, a declarat ministrul Culturii‚ Kelemen Hunor.

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti...75576.html€

 


Re: Refacere covor asfaltic. Mihai

Pe blogul "Rezistenta urbana" despre piatra cubica in Bucuresti, o versiune pe care o sustin si eu 100%:
http://www.rezistenta.net/2010/05/pro-piatra-cubica-2.html





"Premisa: piatra cubica nu este catastrofala pentru traficul intens, daca este bine asezata.

1. Piatra cubica este mai ieftina si mai durabila ca asfaltul.
2. In timp ce capitalele vestice sunt disperate sa-si repaveze centrele, noi asfaltam in nestire.
3. Piatra cubica veche de un secol este vanduta pe bani frumosi in afara, la fel si bordurile de epoca inca foarte bune.
4. Unele strazi secundare se asfalteaza doar pentru ca "regii asfaltului" sa nu-si piarda "tronul", nu ca ar fi mare circulatie pe acolo.
5. Nu inteleg de ce pe Kiseleff nu mai e piatra cubica.
6. Recenta actiune de scoatere a pietrei cubice de pe Aviatoruilor si de la Charles de Gaulle este un afront inimaginabil adus unei zone protejate. Nu ma mira, avand in vedere si blocul in constructie fix langa Arcul de Triumf.
7. Soferii se bucura de asfalt, dar numai pana apar gropile. Pe Champs-Elysees in Paris se merge excelent pe piatra cubica. Oare de ce soferii din strainatate nu se plang de piatra cubica?
8. ...pentru ca la ei se poate reaseza corect piatra cubica, ei au profestionisti.
9. Piatra cubica va disparea si ea in totalitate, victima a lacomiei edililor si asfaltatorilor, asa ca cei care nu o sufera mai au doar putin de asteptat.
10. Porcaria de imitatie din Centrul Istoric, de pe strazile asa-zis reabilitate, nu se poate numi piatra cubica!

Nu este vina strazilor ca au ajuns in asemenea hal din cauza incompetentei autoritatilor locale sau a unor interese obscure. Cine se gandeste ca se asfalteaza de dragul soferilor, se insala.

Cu sau fara piatra cubica, ne raman plimbarile prin oras. Fiind atenti la cladiri, trebuie doar sa mai privim din cand in cand si in jos, spre strada propriu-zisa. Ne place ce vedem?"

 


 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419407 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use