Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Salubritate+deszapezire

113 posts, 44950 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Salubritate+deszapezire Serban

Asta mi se pare si mie cea mai buna solutie, sa o faci morman.

In alta ordine de idei, anul asta Romprest a intrat pe aleile dintre blocuri din sectorul 1 chiar in timpul ninsorii. Cu masinute mici, ca cea din poza de mai sus. Si anul trecut au intrat, dar dupa ce au terminat buevardele, stradutele, la cateva zile de la ninsoare si au curatat ce se depusese. E primul an cand in jurul blocului meu nu s-a mai depus zapada.

 


Re: Salubritate+deszapezire Costin

Curatenia in Bucuresti: marile noutati din noua strategie de salubrizare in Capitala - se desfiinteaza ghenele din bloc si nu se mai ridica gunoiul la orele de varf in trafic

Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat marti strategia de salubrizare a Capitalei dupa cateva luni de discutii in contradictoriu. Fara aceasta stragie, potrivit legislatiei in vigoare, Primariile de sector din Bucuresti nu puteau sa faca licitatiile pentru delegarea serviciului. Contractele care sunt acum in vigoare in Bucuresti au fost incheiate inainte de anul 2000, exprirand in perioada 2007-2008, iar de atunci au fost prelungite prin numeroase acte aditionale. Fiecare din cele sase sectoare ale Capitalei cheltuie anual circa 100 milioane de lei pentru salubrizare, cu rezultate contestate de locuitori. In ceea ce priveste in mod direct cetatenii, numarul de utilaje care fac curat pe strada si deszapezesc ar urma sa creasca, se vor desfiinta  ghenele de gunoi din blocuri, iar operatorii de salubrizare nu vor mai stropi strazile daca ploua si nu vor mai ridica gunoiul la orele de varf in trafic.

Cornel Pieptea, viceprimar al Capitalei, a declarat pentru HotNews ca principala modificare adusa de strategie este ca Primariile de sector se vor ocupa in mod exclusiv de activitatea de salubrizare, iar Primaria Capitalei va superviza aceasta activitate. In plus, Primariile de sector vor putea incepe licitatiile pentru delegarea acestui serviciu catre alti operatori privati.

"Principala modificare adusa de noua lege a salubrizarii si de strategia adoptata marti de CGMB este ca sectoarele Capitalei organizeaza activitatea de salubrizare, fac licitatiile, deruleaza contractele si platesc aceasta activitate. Pe vechea lege, Primaria Capitalei se ocupa de asta, iar delegarea catre sectoare s-a facut in baza unei hotarari de Consiliu General. Acum Primaria Capitalei face strategia de salubrizare in care stabileste regulile pe care sectoarele trebuie sa le respecte si tot ea este proprietara deseurilor. Noi stabilim cat valorificam, cat merge la groapa de gunoi, cat la incinerator. Apoi, dupa modificarea legii si aprobarea strategiei de salubrizare, Primariile de sector pot face licitatiile pentru delegarea serviciului. Cred ca aceasta strategie va aduce servicii de o mai buna calitate pentru bucuresteni", a explicat pentru HotNews.ro Cornel Pieptea.

"Aceasta strategie este o conditie pe care noua Lege a salubrizarii o impune. Ea da mai multe competente sectoarelor pe acest serviciu si creaza cadrul legal pentru organizarea licitatiilor pentru delegarea acestui serviciu. Mi se pare ca termenul limita pana la care trebuie facute licitatiile este 2017", spune si Mircea Raicu, consilier general.

Consiliul Concurentei a atras atentia de mai multe ori Primariilor de Sector si Primariei Capitalei ca licitatiile pentru serviciul de salubrizare trebuie refacute si nu este in regula prelungirea prin acte aditionale a contractelor. In lipsa strategiei de salubrizare aceste licitatii nu pot fi facute deoarece nu existau indicatori de performanta in baza carora sa se faca licitatiile.

Strategia obliga municipalitatea sa realizeze un incinerator pentru deseuri si impune standarde de calitate pe care prestatorii acestui serviciu trebuie sa le respecte.

"Punctual, strategia prevede realizarea unui incinerator pentru deseuri. Din discutiile cu reprezentantii Comisiei Europene acest incinerator trebuie sa aiba o capacitate de cel putin 300.000 tone de gunoi pe an, iar dupa realizarea sa Bucurestiul va avea o noua sursa de energie electrica si termica. Apoi, cand s-a discutat strategia au fost discutii aprinse referitor la cine va stabili modelul cosurilor de gunoi. A ramas ca operatorii economici sa vina cu propuneri, iar Primaria Capitalei sa se pronunte. Nu putem ca pe un bulevard care se afla in doua sectoare sa avem pe o parte un model de cos de gunoi si pe cealalta parte altul. De asemenea, au fost divergente intre Primaria Capitalei si sectoare intrucat noi doream sa avizam programele si sa facem planul de salubrizare la nivelul orasului, in cazul in care exista operatori care nu isi fac treaba sa ii putem atentiona. Strategia impune standarde privind utilajejele raportat la suprafata care trebuie salubrizata si numarul de locuitori. Operatorii de salubrizare trebuie sa aiba mai multe utilaje. Acum societatea de salubrizare din sectorul 6 detine foarte putine utilaje si sunt probleme. O alta noutate este ca Primaria sectorului 5 si-a exprimat dorinta ca pe raza sectorului sa se ocupe de salubrizare Primaria Capitalei", a mai spus Pieptea.

In acest moment, numarul de utilaje de deszapezire, de exemplu, difera foarte mult de la sector la sector. Potrivit informatiilor comunicate de Primaria Capitalei, in Bucuresti, in luna februarie 2015, cand au fost  ninsori abundente, au iesit pe teren 332 de utilaje. Situatie defalcata pe sectoare: Sectorul 1: 154 utilaje; Sectorul 2: 34 utilaje; Sectorul 3: 44 utilaje; Sectorul 4: 42 utilaje; Sectorul 5: 19 utilaje; Sectorul 6: 39 utilaje.


Primarul sectorului 4, Cristian Popescu-Piedone, intrebat de HotNews.ro ce parere are despre noua strategie de salubrizare spune ca "se putea si mai bine". "Contractul cu operatorul de salubrizare de pe raza Sectorului 4 expira in luna Ianuarie 2017. Sper ca aceasta noua strategie va imbunatati calitatea serviciului oferit cetatenilor", a spus Piedone.

Ce aduce nou strategia de salubrizare

- razuirea rigolelor  se va realiza cel putin o data pe luna;

- intervalul  orar recomandat pentru spalarea strazilor cu jet de apa va fi, cu precadere, intre orele 22:00-6:00;

- in zilele eu precipitatii (cu durate mai mari de doua ore), nu se spala si se stropeste carosabilul. Daca  aceste fenomene  apar in timpul derularii acestei  operatii se intrerup brusc, urmand a se relua dupa ce carosabilul s-a uscat.

- transportul deseurilor se  va realiza numai  cu autovehicule   destinate  acestui  scop,  acoperite   si cu dispozitive  de golire automata  a recipientelor  de colectare, care sa nu permita imprastierea prafului,  emanarea de noxe sau scurgeri de lichide in timpul transportului.

- maturile/periile folosite la maturarea strazilor se vor inlocui cu echipamente  de aspiratie. In primii  3 ani se vor inlocui  in procent de 50%, urmand ca in urmatorii 3 ani sa fie inlocuite in procent de 100%.

- operatorii  serviciului  de salubrizare  au obligativitatea  sa asigure cosuri stradale speciale,  dotate cu  saculeti/pungi,   care  sa  fie  destinate  colectarii  de  catre  cetateni  a  deseurilor  si dejectiilor provenite  de la animalele  de companie;

- numarul de cosuri de deseuri stradale se va stabili, astfel incat, in zonele intens circulate sa fie la o distanta de maxim 10 m;

- operatorii serviciului de  salubrizare   au  obligativitatea   sa  asigure  cosuri  pentru   colectarea deseurilor stradale pe  toate  arterele,  cu precadere  in zonele  unde  se afla trecerile  de pietoni,  cat  si in statiile si refugiile RATB. Cosurile  care  vor fi amplasate  in  statiile RATB trebuie  sa nu ingreuneze  accesul caiatorilor in mijloacele  de transport;

- in maxim 2 ani de la aprobarea strategiei se vor dezvolta  sisteme ingropate  sau semingropate pentru colectarea  separata  a deseurilor  cu precadere  in  zone  intens  circulate  pietonal, in jurul pietelor  agroalimentare  si de  flori  sau in apropierea  marilor intersectii;

- programele   de  deszapezire   si  combaterea  poleiului,   vor  fi  executate,   de  catre  operatorii   de salubrizare,  pe absolut  toate  arterele   de circulatie   din  fiecare   sector,  si se aplica imediat  de la declansarea  fenomenelor  meteorologice  specifice  finalizandu-se in maxim  4 ore de la incetarea  acestor fenomene;

- operatiunile de incarcare,  transport,  descarcare  si depozitare  a zapezii  si a ghetii  se  realizeaza concomitent   cu  operatiile  de  deszapezire   si combatere  polei  si  se  finalizeaza  in  maxim   8  ore  de  la Incetarea fenomenelor  meteorologice.  

- locatiile unde se va depozita  zapada, vor fi betonate,  obligatoriu  cu acces  la instalatia  de canalizare  pentru  a se preintampina  poluarea  solului  cu substante  chimice. Aceste terenuri vor fi puse la dispozitia operatorilor de salubrizare de Primaria Capitalei;

- operatorii de salubrizare  au obligatia de adeszapezi refugiile pietonale si statiile de transport in comun. Pana acum aceasta operatiune era facuta de RATB.

- persoanele  fizice  si juridice,  au obligatia  ca pe timp  de iarna  sa indeparteze turturii  de gheata formati  la nivelul  acoperisului  imobilului/constructiei,  si sa curete, in maximum 24 de ore dupa incetarea ninsorii,  zapada  depusa  si gheata formata,  de pe trotuarele  aferente imobilelor  unde  domiciliaza   sau isi desfasoara  activitatea;

- utilajele care fac deszapezirea trebuie dotate cu GPS;

- programele de prestatie pentru efectuarea activitatii de deszapezire trebuie avizate de PMB;

- rapoartele    privind   volumele   de lucrari  executate    lunar  de  catre operatorii    de  salubrizare    vor  fi inaintate    spre  avizare   Primariei   Municipiului     Bucuresti. Nu  vor  fi  acceptate   la  decontare   documentele     care   nu  contin viza  Primariei   Municipiului    Bucuresti;

- operatorii  de salubrizare  vor raporta  lunar Primariei  Municipiului  Bucuresti  cantitatile  de deseuri colectate,  valorificate  si eliminate;

- in situatiile  extreme  de caderi abundente  de zapada,  pentru  a nu se  perturba/intrerupe traficul in Municipiul  Bucuresti,  operatorii  de salubrizare  vor putea  actiona punctual  (la solicitarea Primariei Municipiului   Bucuresti/Primarului   General)   si in  afara  ariei  de competa stabilita prin contractul  de delegare  de gestiune al serviciului  de salubrizare.

- pana in 2025 se va renunta la folosirea ghenelor din interiorul blocurilor.  Va putea  ramane in functiune camera  de la parterul  blocului  care va fi amenajata corespunzator, salubrizata si   igienizata  prin  grija  asociatiei  de proprietaril/locatari;

- tot pana  anul  2025 este  obligatoriu  a se realiza  In  interiorul  cartierelor "insule" de  colectare separata a deseurilor. Aceste "insule"  vor contine platforme  pe care se vor amplasa recipienti pentru colectarea  separata a deseurilor. Aceste spatii vor fi delimitate  si semnalizate  corespunzator. Se vor lua masuri ca accesul sa se faca doar de catre cei deserviti. Acest  sistem  va contine  containere  de  suprafata,  ingropate  sau  semingropate,  care  vor  permite  eliminarea   mirosurilor caracteristice,  precum si eliminarea  disconfortului  vizual. Fiecare ansamblu de locuinte,  zona rezidentiala sau cartier nou construit vor fi dotate cu sistemele mentionate  anterior;

- in mod obligatoriu  colectarea  deseurilor  menajere nu se va face in intervalele  6:30-8:30  si 15:30-18:30 pe  bulevarde  si pe  arterele  cu  trafic RATB (transport  public),  pentru  a nu  se  suprapune   cu varfurile   de  trafic  rutier.  Pe  timpul  noptii cel putin 30%  din  programele   de  colectare   a  deseurilor menajere  se vor efectua in intervalul 22.00 - 6:00.

In strategie este specificat si de cate ori trebuie spalate si maturate bulevardele:

- bulevardele, strazile principale si zonele aglomerate vor trebui maturate o data pe zi si spalate de doua ori pe saptamana
- strazile secundare ar trebui maturate o data la doua-trei zile si spalate o data la doua saptamani
- rigolele din zonele aglomerate si de pe bulevardele principale ar trebui curatate o data pe luna. Pe strazile principale si secundare, o data la trei luni;

Gunoiul menajer ar trebui ridicat:

- pe perioada sezonului cald (1 aprilie - 1 octombrie) zilnic din zonele aglomerate, unitatile sanitare si de alimentatie publica, gradinite si crese. O data la doua zile din restul zonelor;
- in anotimpul rece, la cel mult trei zile in toate zonele;

Obiective acestei strategii sunt  reciclarea a cat mai multe deseuri si valorificare acestora, eliminarea depozitarii necontrolatesi reducerea   cu  15%  a  cantitatilor   de  deseuri   depozitate   la depozitele  de  deseuri.

Constatarea   contraventiilor    si  aplicarea   sanctiunilor pentru nerespectarea strategiei se va face de   catre   imputernicitii primarului  general si de cei ai primarilor de sector.


Noua Lege a salubrizarii a fost adoptata in septembrie 2014, iar potrivit acesteia Consiliul General al municipiului Bucuresti trebuia sa adopte strategia de salubrizare  in termen de 60 de zile de la publicarea legii. Acest lucru nu s-a intamplat deoarece primarii de sector si consilierii generali nu au fost de acord cu forma propusa de Primaria Capitalei, deci nu au adoptat-o.

Cine face curatenie in prezent in Bucuresti si cati bani plateste fiecare sector

Primul contract de prestari servicii de salubrizare din Bucuresti a fost incheiat in data de 10.01.1997, cand Consiliul General al Municipiului Bucuresti a semnat cu SC RER - RWE ECOLOGIC SERVICE SA Bucuresti - REBU un contract pentru o perioada de 10 ani. Ulterior, durata contractului s-a modificat printr-o hotarare de Consiliu General care prevedea reorganizarea serviciului public de salubrizare prin organizarea de licitatii pentru sectoarele 2, 3 si 6, urmand ca in sectoarele 1, 4 si 5 aceasta activitate sa fie realizata, in continuare, de REBU SA.

In sectorul 1 al Capitalei, REBU a facut curatenie pana in august 2007 cand, primaria de sector a facut licitatie pentru desemnarea altui operator. Prima licitatie a fost contestata. In decembrie 2007 s-a organizat o noua licitatie, castigata de compania Romprest, contractul fiind incheiat pe 25 de ani, iar valoarea acestuia este de 450 milioane euro fara TVA.

In sectorul 2 al Capitalei, din 1999 pana in prezent activitatea de salubrizare este  concesionata firmei Supercom, contractul fiind prelungit prin acte aditionale.

In sectorul 3 al Capitalei, din 1999 pana in prezent activitatea de salubrizare este  concesionata firmei Rosal, contractul fiind prelungit prin acte aditionale.

In sectorul 4, REBU face curatenie din 1997 pana in prezent, contractul initial fiind prelungit prin acte aditionale.

In sectorul 5, din 1999 pana in in 2001 activitatea de salubrizare a fost facuta de REBU. In noiembrie 2001, Consiliul local a decis ca salubrizarea si deszapezirea pe raza acestui sector sa fie efectuata de catre Administratia Domeniului Public Sector 5. In 2011, Primaria sector 5 a organizat licitatie pentru delegarea serviciului de salubrizare, castigatoarea licitatiei fiind firma ROMPREST.

In sectorul 6, din 1999 pana in prezent activitatea de salubrizare este  concesionata firmei URBAN, contractul fiind prelungit prin acte aditionale.


Fiecare sector plateste in medie circa 100 milioane de lei anual pentru salubrizare si deszapezire. Spre exemplu, in 2013 s-au platit urmatoarele sume:

- Sector 1 - 150 milioane lei;
- Sector 2 - 105 milioane lei;
- Sector 3 - 103 milioane lei;
- Sector 4 - 50 milioane lei;
- Sector 5 - nu detinem date;
- Sector 6 - 76 milioane lei;

Consiliul Concurentei a atras atentia de mai multe ori Primariilor de Sector si Primariei Capitalei ca licitatiile pentru serviciul de salubrizare trebuie refacute si nu este in regula prelungirea prin acte aditionale a contractelor. Cel putin deocamdata insa, aceste licitatii nu pot fi facute deoarece Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a aprobat strategia de salubrizare care sa stabileasca niste indicatori de performanta in baza carora sa se faca licitatiile.

O alta discutie a fost modificarea legii salubrizarii, primarul Capitalei, Sorin Oprescu cerand ca Primaria Capitalei sa faca licitatiiile pentru atribuirea serviciului, nu sectoarele. Primarii de sector nu au fost de acord. Pana la urma a ramas ca Primaria Capitalei sa faca strategia de salubrizare si sa stabileasca indicatorii de performanta, iar sectoarele sa faca licitatiile.

"Doresc sa crestem performantele, sa fie o licitatie super corecta, generala, facuta la nivelul Primariei, si, sigur, decontat, dupa aceea, serviciul de catre sectoare. Legea spune ca Primaria Capitalei poate sa delege aceste lucruri dar dupa ce tine licitatia. (...) O sa impartim Capitala pe 3 zone - multiplu de 3 - 6 sau 9 zone incat accesibilitatea si transparenta sa fie asigurate. O multime de bani se duc pe curatenie, iar cetatenii nu sunt foarte multumiti - 22 de milioane de Euro pe an de fiecare sector. Nu spun ca sunt multi sau putini, eu spun ca mai pot cobori in functie de dotarile specifice pe care dorim sa le aiba operatorii de curatenie", a spus Oprescu la vremea respectiva.

http://www.hotnews.ro/stiri-administrat...trafic.htm

 


Re: Salubritate+deszapezire TibiV

In zona Ozana au aparut aceste minuni intre/pe langa blocuri...



Fiecare chestie din asta ocupa cam 3 (poate chiar 4) foste locuri de parcare.



Si o instalatie similara abia inceputa... Jumatate din groapa este pe fosta parcare a unui cetatean , daca ne luam dupa incriptiile de pe trotuar si de pe peretele blocului...




Stie cineva mai multe detalii ?...

 


Re: Salubritate+deszapezire AdrianD

Pai sunt tomberoanele ingropate ale lui Negoita.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Salubritate+deszapezire 133 313

1. Inteleg cum se face umplerea dar nu inteleg cum se face golirea incintelor.
2. Cred ca este minunat sa ai asa ceva sub geam. Vine suparatul de serviciu si ZDRANG! cu capacul. Cate un suparat pe minut va rog.  :lol:
Asta pe de o parte, pe de alta abia astept, sunt cu sufletul la gura sa vad primul individ care incearca sa se strecoare prin gurile alea sa colecteze peturi si ramane blocat in ele.  :twisted:
3. Cred ca este doar o chestiune de timp pana vor fi confundate cu niste toalete publice de catre betivi, aurolaci, necivilizati de orice categorie sociala si oameni finalmente disperati de lipsa toaletelor publice.  :oops:
4. Abia astept primele tentative de sustragere a gurilor sau macar a capacelor gurilor din materialul primordial reciclabil.  :lol:
5. Astea nu ar trebui sa aiba si o semnalizare luminoasa? Sa le vada tot cartierul de la  :twisted:  in praznic?
6. Si monedele pentru peturi pe unde ies? Sau io fac munca voluntara pentru reciclatorii de profesie?
7. Nu pe bune acum, pe unde se face golirea ca nu vad nici urma de balama si piedestalul vad ca este sudat vonvins de mustatile cuvei de beton armat.

 


Re: Salubritate+deszapezire AdrianD

Poate baga niste tablouri in ele.

 


Re: Salubritate+deszapezire Saint666

In zona Potcoava au aparut de 2 luni cel putin. Nu mi se pare ca arata foarte rau + nu se mai raspandesc mirosurile superbe asociate cu niste tomberoane clasice (negolite la timp)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Salubritate+deszapezire 133 313

Mirosuri? Planuiti sa aruncati cojile de pepene, pampersii si borhotul in ele?  :twisted: Alea 4 guri nu sunt pentru hartie-plastic-sticla-metal?
Nu pe bune, ma lumineaza si pe mine cineva cum se golesc? Incep sa am o criza de constiinta, de identitate tehnica nedand-u-mi seama cum se golesc.
Sa nu-mi ziceti ca toate chestia aia este un container intreg si vine un masinoi si-l scoate din basha dupa care pune unul gol, ca nu va cred.  :shock:

 


Re: Salubritate+deszapezire AdrianD

Primarul Sectorului 3, Robert Negoiţă, a inaugurat astăzi, în premieră în Bucureşti, sistemul subteran de colectare selectivă
http://www.libertatea.ro/detalii/artico...52570.html

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Salubritate+deszapezire 133 313

Thank you. Ma duc sa-i spun femeii de serviciu ca i se reduce norma.  :oops:

 


Re: Salubritate+deszapezire Radu Stanescu

Mie mi se pare o solutie mult mai civilizata. Chiar se evita mirosurile. Si am vazut solutia aplicata si in Rotterdam. Numai ca la noi e facuta pe jumatate. Ei colecteaza deseurile separat, pentru fiecare categorie existand pubela si masina de ridicat separat. Si ale lor sunt si inchise etans in interior. Masina are un singur om care o conduce si opereaza si bratul. ridica pubela si o goleste in bena(aceasta se inchide la randul ei). Mai jos exemplu:

rotterdam.jpg (606.5 KB; downloaded 5644 times)


La noi e mai romanesc, mai ieftin. Aveti video aici: https://www.facebook.com/Robert.Negoita...=1&theater

 


Re: Salubritate+deszapezire abc_XC

Articolul tine mai mult de managementul si depozitarea deseurilor,  o problema grava a Bucurestiului.

Ministrul Mediului: Groapa de gunoi IRIDEX-Chiajna este una dintre sursele majore ale mirosului care afecteaza locuitorii din mai multe cartiere bucurestene

Groapa de gunoi IRIDEX-Chiajna este "una dintre sursele majore ale mirosului" care afecteaza locuitorii din cartierele bucurestene Pajura, Bucurestii Noi, Crangasi, Militari, Drumul Taberei, dar si de populatia din orasele Chiajna si Chitila, a declarat ministrul Mediului, Cristiana Pasca-Palmer, dupa controalele facute la toti posibilii poluatori din zona. Astfel, inspectorii Garzii de Mediu spun ca au descoperit mai multe nereguli la rampa ecologica, iar proprietarii  au fost somati sa le remedieze in 60 de zile. Daca nu, Garda de Mediu poate face solicitarea de supendare a autorizatiei de mediu care practic presupune incetarea activitatii gropii de gunoi.


Reamintim ca in urma cu cateva saptamani primarul Capitalei, Gabriela Firea, si primarul sectorului 1, Dan Tudorache, au cerut Ministerului Mediului si Garzii de Mediu sa rezolve problema, iar cetatenii se plang de cativa ani de mirosul insuportabil.


"Voi face in cele ce urmeaza scurte declaratii de presa pe marginea mirosului pe care il reclama peste 40% din populatia Capitalei. Acest disconfort este resimtit in mod direct, in special noaptea, de locuitorii din mai multe cartiere din Capitala: Pajura, Bucurestii Noi, Crangasi, Militari, Drumul Taberei dar si de populatia din orasele Chiajna si Chitila. Am controlat toti posibilii generatori ai acestui miros in cartierele mentionate si am masurat pe parcursul a trei luni imisiile din aer pentru a sti cu ce poluant avem de-a face.  A fost nevoie de o astfel de campanie de controale pentru ca mirosul nu este unul constant a carui sursa poate fi identificata usor, ci este un miros cu caracter discontinuu. Controalele in teren ne-au dus spre concluzia ca una dintre potentialele surse majore ale mirosului este depozitul de deseuri IRIDEX. De aceea o echipa a Garzii Nationale de Mediu a efectuat o inspectie in detaliu a intregii platforme incepand cu data de 25 iulie 2016 pana in 4 august anul curent. In echipa de control au fost cooptati inclusiv oameni din teritoriu. Concluzia principala care se desprinde din raportul de control este ca intreaga instalatie IRIDEX este exploatata in mod defectuos: operatorul de depozit nu gestioneaza corect emisiile de gaz de depozit. Asadar, mirosul pe care populatia il resimte este efectul cumulat al acestor multiple practici neconforme identificate pe platforma", a declarat ministrul Mediului, Cristiana Pasca-Palmer.


Ministrul spune ca la inceputul acestei saptamani Garda Nationala de Mediua a solicitat Agentiei Nationale de Protectia Mediului sa notifice agentul economic in acest sens, iar daca acesta nu va remedia probleme sesizate in 60 de zile, i se poate retrage autorizatia de mediu.

"Aceasta este procedura legala prin care Garda de Mediu notifica Agentia de Mediu care la randul ei notifica operatorul despre ce se intampla. IRIDEX are la dispozitie 60 de zile pentru a remedia aceste deficiente. Daca nu o face, Garda de Mediu poate face solicitarea de supendare a autorizatiei integrate de mediu care practic presupune incetarea activitatii acestui agent economic", a mai declarat ministrul Mediului.


Cristiana Pasca-Palmer a anuntat ca Garda de Mediu a dispus 21 de masuri de remediere, care, daca vor fi puse in aplicare, vor conduce la eliberarea populatiei de acest disconfort major.

Potrivit ministrului Mediului, printre problemele identificate si care trebuie remediate se numara:


1.    Prima problema: neacoperirea optima a celulelor depozitului care nu se mai afla in exploatare. In mod normal, aceste celule trebuie acoperite cu un strat de 50 de cm de pamant. Acolo, cele 6 celule in care nu mai pot fi depozitate deseuri sunt acoperite cu un strat care nu depaseste in medie 20 de cm. Am constatat chiar portiuni importante din celule in care deseurile au ajuns la suprafata depozitului.

2.    A doua problema: puturile de extractie a gazului. Acestea nu sunt etanseizate optim, sunt corodate si nu au prevazute sisteme de siguranta care sa impiedice eliberarile nepermise ale gazului de depozit in atmosfera.

3.    A treia problema: sisteme nefunctionale de colectare a levigatului. Comisarii au descoperit in foarte multe locuri din platforma acumulari necontrolate de levigat, care de asemenea degaja un miros insuportabil.

4.    A patra problema: zona activa de depozitare a deseurilor este dubla ca dimensiune fata de normativ. Aceasta are in prezent 5000 de mp fata de 2500 mp cat este standard.

5.    A cincea problema: deseurile provenite din statia de sortare sunt depozitate in spatiu deschis. Acestea sunt o sursa importanta de miros care este potentat de temperaturile ridicate.

6.    A sasea problema: depozitul este dotat cu o instalatie de producere a energiei electrice prin arderea gazului de depozit. Avem suspiciuni ca acest gaz nu este ars in totalitate in aceasta instalatie si este evacuat in atmosfera. Pentru un control riguros se va solicita agentiei de mediu, ca prin revizuirea autorizatiei sa impuna monitorizarea continua sub controlul institutiilor de mediu.


Ministrul Mediului, Cristiana Pasca Palmer a declarat ca IRIDEX  a fost sanctionata de-a lungul anilor cu amenzi de 430.000 lei. In cadrul controlului efectuat recent au mai fost sanctionate depozitul Giulesti-Sarbi cu 25.000 lei si un incineratorul de deseuri periculoase Stericycle cu 100.000 lei. Aici a fost inainta si o propunere pentru o sesizare penala.


Ministrul Mediului spune ca mirosurile emanate nu afecteaza sanatatea populatiei.

"Am cerut un punct de vedere si de la Institutul National de Sanatate Publica pentru a vedea daca gazul care este sursa acestui miros neplacut, in principal hidrogenul sulfurat, este si cu un potential negativ pentru populatie. O sa va citesc raspunsul: "In urma analizelor rezultatelor se poate observa ca nu este o expunere continua, nu au fost depasiri la mediile pentru 24 de ore, aceasta survenind in anumite zile si la anumite ore si concentratia nu atinge valori maxime care sa poata determina un efect major asupra sanatatii populatiei, dar in mod clar produce discomfort din cauza mirosului neplacut", a declarat ministrul.


Liviu Birau, director executiv Iridex, spune ca raportul de inspectie al Garzii de Mediu este "aboslut hilar" si ca mirosul nu vine de la rampa sa.

"Eu cred ca este o campanie de presa impotriva IRIDEX-ului, absolut nejustificata. Un raport de inspectie absolut hilar prin care comisarii Garzii de Mediu au venit sa vada daca exista mirosuri la depozitul de deseuri cu nasurile lor calibrate dupa nu stiu ce standard, nu au avut niciun fel de aparat de masura. Le-am pus noi la dispozitie un aparat de masura si au constatat un procent de 0,2% hidrogen sulfurat pe depozitul de deseuri, in niciun caz la 3 km de depozitul de deseuri. Au constatat ca am acoperit cu 15-20 cm de pamant depozitul, asa cum au dispus in luna aprilie, iar in luna august nu a mai fost buna masura. ACum ne-au pus sa acoperim cu 30 pana la 50 cm, dar in niciun caz nu suntem noi de vina, daca ei au dispus o masura, noi am executat. Acum vin sa ne amendeze ca am executat ce au spus ei. Eu nu stiu de unde pute si nu este menirea mea. Exista Garda de Mediu, Agentia de Protectia Mediului. Ei spun ca de la noi. Fiecare poate acuza, dar trebuie sa si dovedeasca. Dansii masoara dupa standarde pentru zone protejate, noi ne aflam intr-o zona de gospodarie comunala la care nu se aplica acele standarde, de aceea exista o zona de protectie de un km, pentru ca este acceptat de legiuitor ca tehnologia de eliminare a deseurilor prin depozitare presupune emanarea unor mirosuri. Nu s-a inventat o tehnologie care sa elimine mirosurile, doar sa diminueze", a declarat acesta.

Directorul executiv al IRIDEX spune ca in perioada de crestere economica s-a construit in zona de protectie a gropii cu avizele primarilor din Chiajna si Chitila, iar acum cetatenii de acolo se plang de mirosurile neplacute.

"Au avut nevoie de pamant si s-au extins spre groapa de gunoi desi stiau ca este groapa de gunoi. Asa au facut si la Aeroportul Baneasa. Au facut case langa aeroport si apoi au declarat ca ii deranjeaza zgomotul", spune acesta.


Intrebat daca va remedia deficientele sesizate de Garda de Mediu, Liviu Birau spune ca va respecta legea.

"Vom lua masurile pe care le impune legea. Atat timp cat masurile impuse de Garda sunt legale, le vom indeplini, masurile abuzive nu le vom indeplini. Despre zona activa de depozitare trebuie sa va spun ca normativul de depozitare prevede faptul ca pe zona activa nu este necesara acoperirea daca a doua zi se continua depunerea deseurilor. Noi lucram 24 din 24, sapte zile din sapte. Deci se depun 1000 t de deseu in fiecare zi. Legea spune ca suprafata trebuie minimizata in functie de cantitatea de deseuri primita. Nu exista in niciun text de lege o dimensiune. Dansii au gasit 5.000 mp pe care depozitam, o sa incercam sa reducem pana la 2.500 mp, dar nu este nicio incalcare legala. Am platit toate amenzile, patru la numar, apoi le-am contestat in instanta. Am castigat un proces, restul sunt pe rol",  a mai declarat acesta.



Intrebata daca inchiderea gropii ar putea afecta bucurestenii, in sensul ca nu vor mai avea unde depozita desurile, ministrul Mediului a spus ca celelalte gropi de gunoi din zona pot prelua toata cantitatea de deseuri.

Potrivit reprezentantilor Iridex, cu aceasta rampa au contract pentru depositarea gunoiului: Primaria Capitalei, firmele de salubrizare din sectoareler  6, 1 si 5, Chiajna, Buftea, Mogosoaia si toata zona limitrofa.
Potrivit unei investigatii publicate de de Riseproject.ro in 2014, Iridex Group este proprietatea milionarului Corneliu Pascu, 73 - un fost senator al Partidului Conservator, ales pe liste comune cu PSD in legislaturile 2000-2004 si 2004-2008.

De-a lungul anilor, Iridex Group a beneficiat de zeci de milioane de euro din bani publici, in urma biznisurilor cu Senatul Romaniei, Portul Constanta, fostul APAPS, Distrigaz Sud (inainte de privatizare), C.J. Bistrita, C.J. Giurgiu, primaria generala a Capitalei, dar si cele din Bacau, Costinesti, Busteni, Medgidia etc. I


Sursa articolului:http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21215868-ministrul-mediului-groapa-gunoi-iridex-chiajna-este-una-dintre-sursele-majore-ale-mirosului-care-afecteaza-locuitorii-din-mai-multe-cartiere-bucurestene.htm

 


Re: Salubritate+deszapezire abc_XC

Curtea de Conturi: Primaria sectorului 1 si Primaria sectorului 3 au platit nejustificat, in total, catre firmele de salubrizare circa 260 milioane de lei
Primaria sectorului 1 si Primaria sectorului 3 au platit nejustificat, in total, catre firmele de salubrizare circa 260 milioane de lei, potrivit unor decizii date de Curtea de Conturi la finalul anului 2016. Platile au fost facute prin indexarea nejustificata a tarifului la sectorul 1 si fara aprobarea Consiliului local la sectorul 3, potrivit documentului citat. Cele doua primarii au termen pana in iulie 2017 sa recupereze banii.

Primaria sectorului 1 a platit nejustificat catre firma Romprest, cu care are contract pentru salubrizare si deszapezire, circa  118 milioane de lei in perioada 2013-2015, potrivit unei decizii a Curtii de Conturi.

Astfel, prin Decizia Curtii de Conturi nr.100 din 16.11.2016, comunicata Sectorului 1 al Municipiului Bucuresti in data de 21.11.2016, s-a constatat "Angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata nelegala din bugetul local, in perioada 2013-2015 a sumei totale de 94.157.016 lei (inclusiv TVA), reprezentand tarife indexate in baza unui indice al pretului de consum, altul decat cel prevazut in contractul initial atribuit prin licitatie, modificat prin act aditional si contrar caietului de sarcini, fiind calculate dobanzi si penalitati in suma totala de 23.747.644 lei".

Prejudiciul trebuie recuperat pana pe 31 iulie 2017.

Primaria sectorului 3 a platit nejustificat catre firma Rosal, cu care are contract pentru salubrizare si deszapezire, circa 148 milioane lei, potrivit unei decizii a Curtii de Conturi.

Prin decizia Curtii de Conturi nr. 106/25.11.2016 s-a constatat " plata nejustificata a sumei de 148.794.000 lei, reprezentand diferenta de pret achitata prestatorului activitatii de salubrizare, in urma modificarii prevederilor contractuale din contractul de gestiune delegata in baza caruia se desfasoara activitatea de salubrizare pe raza sectorului 3, fara aprobarea acestora de catre Consiliul Local al sectorului 3 ".

Prejudiciul trebuie recuperat pana pe 31 iulie 2017.

La sedinta Consiliului Local sector 3 din 22 decembrie 2016, cand s-a comunicat decizia Curtii de Conturi consilierilor, primarul Sectorului 3, Robert Negoita, spune ca aceasta suma vine din cresterea numarului de treceri pe care trebuie sa le faca firma de salubrizare, treceri impuse prin Strategia de salubrizare. Acesta spune ca este vorba despre o interpretare a legii si a contestat decizia.

"Avem aprobata la nivelul municipalitatii Strategia de salubritate. Conform Strategiei de salubritate care ne da niste frecvente, niste chestiuni minimale, noi am modificat frecventele, actul aditional pe salubritate. Nici asa noi nu ne-am ridicat la nivelul minim de treceri. Adica acolo prevede ca trebuie sa treci de 7 ori pe saptamana. Nu trecem chiar de 7 ori, noi trecem de 5 ori, dar am ridicat nivelul de treceri fata de ce era inainte de aprobarea Strategiei. Dansii, de la Curtea de Conari, vin si spun asa, domnule, stati o secunda, aici e o chestiune, de exemplu dansii ne-au controlat pe partea de salubritate si anul trecut si acum 2 ani si nu au spus nimic. Acum vin si spun, domnule, in ultimii 3 sau 4 ani, vino si recupereaza toata suma pentru ca nu din cauza faptului ca, vezi Doanne, nu s-ar fi efectuat acele servicii, nu ca nu s-ar fi facut acele treceri, ca sunt confinnate, sunt verificate, au fost demonstrate, ci pentru ca nu au fost introduse in hotararea de consiliu, adica acea modificare a actului aditional care reglementa si frecventa trecerilor, din punctul dumnealor de vedere, trebuiau aprobate in Consiliul Local.  Dar vine in contradictie cu Legea, care Legea 101 a fost aprobata ulterior, dupa ce noi am modificat trecerile, iar pe legea veche, Consiliul Local Sector 3 nu avea aiributil pe partea asta. Deci, ca si la celelalte, e o chestiune de interpretare legislativa si de procedura administrativa", a declarat Robert Negoita, primarul sectorului 3.

Liviu Malureanu, consilier local USB, cere  primarului Robert Negoita sa faca publice fisele cu numarul de treceri ale masinilor de salubrizare pentru a verifica daca acestea sunt "pe bune" sau este vorba despre o sifonare a banului public.

"Cum se pot sifona banii publici? Chiar Robert Negoita ne da niste indicii. Treci in contract ca masina de gunoi vine de 5 ori pe saptamana, o platesti de 5 ori pe saptamana, dar in realitate trece de doua ori. Si asta din banii nostri! Cer public domnului Primar Robert Negoita fisele de parcurs ale masinilor de colectarea a gunoiului in sectorul 3. Le vom da apoi spre confirmare cetatenilor, pentru a vedea daca numarul colectarilor scriptic corespunde cu cel faptic (de exemplu, la mine la bloc masina vine doar de 2 ori pe sapt, miercuri si sambata). Acum sper ca lumea intelege de ce colectarea gunoiului e "gratis" in Sect 3. De fapt nu e gratis, e platit de primarie din banii nostri, dar nu mai monitorizeaza nimeni de cate ori vine masina de gunoi. In ceea ce priveste prejudiciul de aproximativ 149 milioane lei adus bugetului local, consilierii USR vor urmari indeaproape modul cum acesta se va recupera", a declarat Liviu Malureanu, consilier USB sectorul 3.
Articol scris de Catiusa Ivanov, Marţi, 17 ianuarie 2017

Sursa articolului:http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21538542-curtea-conturi-primaria-sectorului-1-primaria-sectorului-3-platit-nejustificat-total-catre-firmele-salubrizare-circa-260-milioane-lei.htm

 


Re: Salubritate+deszapezire abc_XC

Un filmulet in care societatea Romprest prezinta o varianta rapida de incarcare a zapezii in camion.


 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use