Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Infrastructura pietonală

180 posts, 50161 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 13
 
 

📖 Pagination options
Re: Infrastructura pietonala telvanni

Operatiunea "Bucurestiul e doar al masinilor, pietonii da-i in ma-sa", continua:
sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... re-lux.htm

Primaria Capitalei a largit trotuarele de pe strada din spatele Ateneului Roman si le-a pavat cu granit si piatra alba, acestea insa au devenit parcare de lux
Primaria Capitalei a reamenajat in aceasta toamna straduta din spatele Ateneului Roman - str Nicolae Golescu. Trotuarele au fost largite si pavate cu granit si piatra alba, parcarile de pe margine au fost desfiintate, iar carosabilul amenajat cu piatra cubica. Desi ideea este laudabila, pietonii fiind favorizati in detrimentul masinilor, municipalitatea a pus stalpisori doar pe o mica portiune din strada, iar in rest masinile sunt parcate pe trotuarele luxoase.

Daca vrei sa treci ca pieton pe aceasta strada, este imposibil deoarece masinile sunt cu botul lipit de cladiri, nefiind lasat spatiu de trecere pentru pietoni. Daca mergi pe partea carosabila, masinile te claxoneaza si de multe ori nu scapi fara cateva injuraturi colorate, iar daca ai ghinion risti chiar sa fii lovit de masinile care circula in viteza. HotNews.ro a intrebat Administratia Strazilor Bucuresti de ce nu a pus stalpisori pe toata strada, ca masinila sa nu mai ocupe trotuarele, insa pana la aceasta ora nu am primit un raspuns.

Politia Locala a Municipiului Bucuresti spune ca ii amendeaza pe soferii care parcheaza pe trotuar fiind date sute de amenzi pe luna. "Noi ii amendam pe cei care stationeaza neregulamentar pe trotuar sau le dam avertismente unde au puncte de penalizare. Este vorba de sute de amenzi pe luna. Amenda este de circa 200 de lei. Politistii locali vin, vad masina parcata neregulamentar, identifica proprietarul, o fotografiaza cu aparate omologate si respectivul sofer primeste amenda acasa. Sigur, sunt si soferi care contesta amenzile, dar din informatiile pe care le avem noi, aceste amenzi se incaseaza", a declarat pentru HotNews.ro Razvan Popa, purtatorul de cuvant al Politiei Locale a  Municipiului Bucuresti.

Acesta sustine ca principalul motiv pentru care soferii parcheaza neregulamentar pe trotuar este lipsa educatiei. "Omul daca nu intra cu masina in magazin sau unde are treaba, nu se simte bine. Atat in cartiere cat si in centru gasesti locuri de parcare, dar este imposibil sa nu gaseti 10-20 de persoane care sa nu isi parcheze masina cu botul lipit de zid si sa nu lase pic de loc pentru pietoni. Este o chestiune de educatie, de cei sapte ani de acasa. Daca amenzile ar fi mai mari, 10 - 15 milioane lei vechi, sunt sigur ca soferii s-ar gandi de mai multe ori inainte sa lase masina parcata neregulamentar", spune Razvan Popa.

Razvan Beschea este reprentantul asociatiei Bucurestiul meu 2020, un ONG care sesizeaza Politia in legatura cu strazile din Centrul Capitalei unde trotuarele sunt blocate de masini si lupta ca acestea sa fie redate pietonilor. Acesta sustine ca aceasta situatie este perpetuata atat de autoritati cat si de cetateni: "Primaria accepta tacit sa se parcheze pe trotuar pentru ca nu are o solutie pentru numarul mare de masini din oras. Nu sunt interesati sa rezolve problema", spune acesta.

De ce se parcheaza pe trotuar
Razvan Beschea sustine ca sunt 3 cauze:
-  lipsa de reactie a cetatenilor care nu pun presiune pe autoritatile locale. Daca cetatenii ar avea o reactie mai agresiva, poate si autoritatile ar reactiona;
- in zona centrala nu este vorba despre lipsa a locurilor de parcare, fiindca poti gasi in parcarile cu plata, la orice ora, un loc liber. Sunt cele doua parcari de la Universitate, parcarea de la blocul Eva, de la Palatul Regal, de la Sala Palatului, de la Hilton, de la Amzei. Este vorba de lipsa de educatie si de faptul ca in parcarile amenajate trebuie sa platesti;
- o alta problema este cea a agentilor de politie constatatori care au procese verbale foarte greu de completat, iar in cazul in care li se contesta procesul verbal nu au niciun suport si risca sa piarda procesul si sa plateasca cheltuielile de judecata;
- politia nu intervine imediat atunci cand un cetatean sesizeaza ca o masina blocheaza trotuarul, termenul de raspuns fiind de 30 de zile.

Asociatia Asociatia Bucurestiul meu 2020 a sesizat de mai multe ori Politia Rutiera referitor la masinile parcate neregulamentar pe strazile Edgar Quinet, Academiei si Calea Victoriei, institutia a raspuns ONG-urilor ca a amendat mai multi soferi care au parcat ilegal, insa nu au fost montati stalpisori ca sa ii impiedice pe soferi sa urce masinile pe trotuar.

"La sesizarea dumneavoastra transmisa pe adresa de e-mail a Brigazii Rutiere (...) va comunicam ca Brigada Rutiera in colaborare cu Politia Locala Sector 1 a actionat in zona str. Edgar Quinet pentru prevenirea si combaterea opririlor si stationarilor  neregulamentare. Cu aceasta ocazie au fost depistati si sanctionati contraventional 23 conducatori auto (...). in privinta sistematizarii rutiere, Comisia Tehnica de Circulatie din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, a avizat in sedinta din data de 25.10.2012, instalarea stalpisorilor ornamentali in zona str. Edgar Quinet. Totodata, Brigada Rutiera a inaintat catre Administratia Strazilor Bucuresti o adresa pentru reinstalarea stalpisorilor ornamentali in zona mentionata", se arata in raspunsul trimis de Politia Rutiera la una dintre sesizarile asociatiei.  

Referitor la soferii care parcheaza pe trotuarele de pe str. Academiei, Politia Rutiera a raspuns:
"Au fost depistati si sanctionati contraventional 17 conducatori auto (...). In privinta sistematizarii rutiere, Comisia Tehnica de Circulatie din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, a avizat in sedinta din data de 25.10.2012, instalarea stalpisorilor ornamentali in zona str. Academiei". Razvan Beschea, reprezentantul asociatiei Bucurestiul meu 2020 sustine insa ca pe str. Academiei au fost montati stalpisori doar pe o portiune de drum, in rest masinile avand acces pe trotuar.
sursa: www.Hotnews.ro
image-2013-02-15-14234978-0-str-golescu-1.jpg (248.24 KB; downloaded 5385 times)
sursa: www.Hotnews.ro
image-2013-02-15-14234981-0-str-golescu-3.jpg (274.2 KB; downloaded 5385 times)
sursa: www.Hotnews.ro
image-2013-02-15-14234983-0-str-golescu-5.jpg (314.54 KB; downloaded 5385 times)
sursa: www.Hotnews.ro
image-2013-02-15-14234979-0-str-golescu-2.jpg (218.81 KB; downloaded 5384 times)
sursa: www.Hotnews.ro
image-2013-02-15-14234982-0-str-golescu-4.jpg (268.85 KB; downloaded 5387 times)
sursa: www.Hotnews.ro
image-2013-02-15-14234984-0-str-golescu-6.jpg (342.56 KB; downloaded 5387 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Infrastructura pietonala Utilizator anonim

Din pacate toate strazile din zona centrala, in special cele mici cum sunt cele din pozele de mai sus, sunt impracticabile pentru pietoni din cauza masinilor parcate aiurea.

 



Re: Infrastructura pietonala andrei11

Fratilor, suspendati total traficul in Bucuresti pe unde vreti voi si sa vedem ce o sa iasa. O bulibaseala mare de tot. O sa rad o saptamana de idei din astea crete.
Cand incepem, sa-mi iau o portie mare de aer in piept.

 


Re: Infrastructura pietonala shoppy

Noi avem intersectii care sunt dirijate de pilitie in fiecare dimineata lucratoare(eu am 3 pe traseu (Leu, Razoare, Rahova/Panduri)), atat de rau am ajuns, nu putem sa inchidem nici macar o fundatura.

 


Re: Infrastructura pietonala Aron

exact, si pe cal 13 sept sunt aproape la fiecare intersectie.

 


Re: Infrastructura pietonala telvanni

O invitatie la film. Nu e film cu batai (sac!!)
http://life.hotnews.ro/stiri-prin_oras- ... Hotnews.ro)

 


Re: Infrastructura pietonala telvanni

Multumesc Hotnews pentru ca pui umarul la eliminarea (speram noi) bataii de joc la adresa pietonilor.
De ce isi permit soferii din Romania sa parcheze pe trotuar, fara sa lase loc pentru pietoni si ce se poate face pentru rezolvarea problemei
Toate tarile civilizate din Europa incurajeaza cetatenii sa renunte la masina personala in favoarea transportului in comun, a bicicicletei si a mersului pe jos. Si autoritatile din Bucuresti sustin, la nivel declarativ, ca incurajeaza aceste practici. In realitate, insa, conditia pietonului din Capitala este una mizera. In special in centrul orasului, trotuarele sunt pline de masini, in multe situatii pietonii fiind nevoiti sa mearga pe carosabil, injurati si claxonati de soferii grabiti. Asta ca sa nu mai vorbim de mamele cu copii, de persoanele cu handicap sau de batrani. Mai mult, asa cum se poate vedea in imagini, chiar masini ale Politiei sunt parcate pe trotuar si blocheaza accesul pietonilor.

In primul rand, chiar Codul Rutier le permite soferilor sa parcheze pe trotuar cu conditia sa lase un metru liber pentru pietoni. Daca soferii parcheaza masina fara sa respecte aceasta prevedere, Politia Rutiera si Politia Locala Bucuresti sunt institutiile care trebuie sa sanctioneze abaterile.

Contactat de HotNews.ro, purtatorul de cuvant al Politiei Rutiere Bucuresti, Andrei Codau, a declarat ca incepand cu 2011 de amendarea soferilor care parcheaza pe trotuar se ocupa mai mult Politia Locala, politistii rutieri amendand mai mult soferii care blocheaza circulatia rutiera, sunt parcati pe trecerile de pietoni etc.

Politia Locala a Municipiului Bucuresti spune ca ii amendeaza pe soferii care parcheaza pe trotuar si ca aplica sute de amenzi lunar. "Noi ii amendam pe cei care stationeaza neregulamentar pe trotuar sau le dam avertismente unde au puncte de penalizare. Este vorba de sute de amenzi pe luna. Amenda este de circa 200 de lei. Politistii locali vin, vad masina parcata neregulamentar, identifica proprietarul, o fotografiaza cu aparate omologate si respectivul sofer primeste amenda acasa. Sigur, sunt si soferi care contesta amenzile, dar, din informatiile pe care le avem noi, aceste amenzi se incaseaza", a declarat pentru HotNews.ro Razvan Popa, purtatorul de cuvant al Politiei Locale a Municipiului Bucuresti.



Acesta sustine ca principalul motiv pentru care soferii parcheaza neregulamentar pe trotuar este lipsa educatiei. "Omul daca nu intra cu masina in magazin sau unde are treaba, nu se simte bine. Atat in cartiere, cat si in centru gasesti locuri de parcare, dar este imposibil sa nu gasesti 10-20 de persoane care sa nu isi parcheze masina cu botul lipit de zid si sa nu lase pic de loc pentru pietoni. Este o chestiune de educatie, de cei sapte ani de acasa. Daca amenzile ar fi mai mari, 10 - 15 milioane lei vechi, sunt sigur ca soferii s-ar gandi de mai multe ori inainte sa lase masina parcata neregulamentar", spune Razvan Popa.


Daca amenzile si Politia nu par sa-i sperie pe soferi, o alta solutie ar fi stalpisorii care sa-i impiedice fizic sa blocheze trotuarul. Administratia Strazilor a inceput de anul trecut sa puna stalpisori pe strazile din centrul orasului - bd. Magheru, Piata Universitatii, strada CA Rosetti, str. Maria Rosetti si strada din spatele Ateneului Roman. Reprezentantii institutiei se plang insa ca soferii ii inlatura ca sa poata parca dupa bunul plac.


Primariile de sector din Bucuresti pot si ele sa recurga la aceasta masura. Alex Ichim, purtatorul de cuvant al Primariei sectorului 1, spune ca in acest sector administratia locala poate pune stalpisori pe o strada daca cetatenii cer acest lucru, dar in ultima vreme nu au mai fost primite astfel de solicitari. Acesta mai spune ca in sectorul 1 al Capitalei masinile parcate neregulamentar sunt ridicate, taxa de recuperare fiind de 434 de lei, iar aceasta masura ii disciplineaza pe soferi.



Pana anul trecut, toate sectoarele din Bucuresti, cu exceptia sectorului 5, aveau contracte pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar. In preajma alegerilor locale, trei din cele sase sectoare din Capitala au renuntat, masura fiind una nepopulara. In prezent se mai ridica masinile parcate neregulamentar doar in sectorul 1 si 4. De asemenea, sectorul 3 doreste sa reia aceasta activitate, licitatia pentru desemnarea firmei care ar urma sa ridice masinile parcate neregulamentar fiind in desfasurare.

Potrivit unei analize facute de HotNews.ro, in anul 2011, firmele care ridica masinile parcate ilegal in Capitala au ridicat din sectoarele 1, 2, 4 si 6 circa 40.000 de autovehicule si au avut incasari de aproximativ 5 milioane de euro.

Cum se poate rezolva situatia

Razvan Beschea, reprezentant-ul Asociatiei Orasul meu 2020, un ONG care militeaza pentru redarea trotuarelor pietonilor, spune ca o prima masura pentru rezolvarea problemei ar fi aplicarea legii "ad literam" de catre Politia Locala si Politia Rutiera, in special pentru trecerile de pietoni si trotuare blocate total.




De asemenea, acesta propune modificarea articolului 142, litera n din Codul Rutier, care permite parcarea masinilor pe trotuar. "Altfel,  orasul va trebui impanzit de stalpisori si acestia vor trebui paziti de autoritati. Aceasta varianta este mult mai costisitoare, ineficienta si inestetica. Daca acest articol nu este modificat, un autovehicul patruns pe trotuar este parcat legal iar politia nu poate actiona. Daca nu se poate modifica acest articol din Codul Rutier, este necesar ca trotuarul sa fie aparat cu stalpisori cat mai solizi", a declarat, pentru HotNews.ro, Razvan Beschea.




O alta solutie propusa de acesta ar fi introducerea de automate de parcare pentru parcarile publice existente si pentru toate stradutele cu sens unic unde se poate parca legal la bordura. "Personalul care taia tichete de parcare se va converti in agenti constatatori care sa monitorizeze daca parcarea este platita si masina este parcata legal. Un proces verbal simplu de completat si insotit de o fotografie pare o solutie pentru 2013", este de parere Razvan Beschea.

Acesta mai propune:

- ridicarea tuturor rablelor parcate pe domeniul public;
- semnalizarea mult mai clara si de la distante mult mai mari a parcarilor publice existente. Ideal ar fi sa se poata vedea si numarul de locuri libere;
- identificarea punctelor critice si construirea de parcari subterane in zona ultracentrala;



Calea Victoriei - Trecerea de pietoni si trotuarul este blocat de masini

De asemenea, Razvan Beschea spune ca ar trebui ca soferii sa constientizeze urmatoarele lucruri:

- atunci cand calculezi cat te costa sa mergi cu masina in centru trebuie sa iei in calcul si costul parcarii;

- atunci cand calculezi timpul necesar sa ajungi undeva e bine sa iei in calcul si timpul petrecut sa gasesti loc de parcare legal si cat mai mergi pe jos intre locul legal de parcare si destinatia finala;

- raspunderea unui sofer nu se termina atunci cand se da jos din masina;

- ai voie sa parchezi unde vrei in asa fel incat sa nu ii afectezi pe ceilalti cetateni si soferi;

- problema lipsei locurilor de parcare nu trebuie transferata pietonilor.



Cine este asociatia "Orasul meu 2020"
"Orasul Meu 2020 pune umarul la imbunatatirea calitatii vietii in orasul nostru. O prima tema pe care incercam sa o rezolvam este „eliberarea trotuarelori si a trecerilor de pietoni” pentru a face orasul mai prietenos. Pentru a realiza acest obiectiv Orasul meu 2020 colaboreaza cu politia locala si politia rutiera. Noi transmitem sesizari iar politia ia masuri – avertizeaza, amendeaza si propune instalarea de stalpisori. Pana acum am reusit sa obtinem cu ajutorul politiei rutiere instalarea de stalpisori pe strada Academiei, Calea Victoriei si Matei Voievod. In momentul de fata stalpisorii sint in curs de montare", spune Razvan Beschea.


sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... blemei.htm

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Infrastructura pietonala Mircea G

" Cine este asociatia "Orasul meu 2020"
"Orasul Meu 2020 pune umarul la imbunatatirea calitatii vietii in orasul nostru
." ............
Si astia sint mult pe linga subiect , doar se baga in seama ....

 


Re: Infrastructura pietonala telvanni

Pe cat de solizi pareau, pe atat de usor se rup...se pare.
DSCN9785.JPG (281.54 KB; downloaded 4899 times)
DSCN9784.JPG (281.76 KB; downloaded 4901 times)
DSCN9781.JPG (274.24 KB; downloaded 4899 times)
DSCN9782.JPG (278.71 KB; downloaded 4900 times)

 


Re: Infrastructura pietonala George

Plimbandu-ma ieri prin spatele Ateneului, ma gandeam si ca e foarte greu sa disciplinezi un oras intreg in care cel putin o categorie - multi soferi - cred ca e dreptul lor divin sa parcheze pe orice trotuar. Nu e!
Astia ar scoate ranga ori de cate ori vad un stalpisor. Acolo, vizavi de Piateta Regelui (daca am vazut bine) e de-a dreptul barbar ca cineva sa distruga un stalpisor de piatra (!!!! nu credeam sa vad asa ceva !!!) ca sa parcheze SUV-ul data viitoare. Cred ca e si o chestie de principiu - daca lasam asa ceva, o sa-si ia nasul la purtare si o sa parcheze peste tot. Cum adica?! Sa existe trotuar doar pentru pietoni?! In Bucuresti?! Pe ei!

Eu ma mir un pic ca oameni ca andrei 11 si MirceaG, care au prins orasul LIBER de masini si stiu din propria experienta ca se poate trai si se poate circula si fara masini, sunt atat de refractari la ideea unei minime disciplinari a traficului rutier. Este dreptul lor, dar este si dreptul nostru, al celorlalti, sa ne dorim un oras in care sa aiba dreptul unei existente decente si pietonii.

Ori, dupa cum bine stim, orice strada are o parte deschisa circulatiei rutiere, eventual si parcarilor, care este de cel putin 2/3, si o suprafata mult mai mica destinata pietonilor (trotuarul). Acela, oricat de mic sau de mare ar fi, este destinat DOAR pietonilor, nu si masinilor parcate!
Evident ca acest adevar elementar si respectat in multe orase romanesti, precum si peste tot in afara, in Bucuresti trebuie aparat cu bata.
Sunt de acord cu modificarea Codului rutier pentru a nu mai fi permisa parcarea pe trotuar, in afara locurilor anume semnalizate, pentru a fi posibila sanctionarea oricarei ocupari a trotuarelor de catre masini.
De asemenea, trebuie insistat cu stalpisori cat mai rezistenti, eventual paziti de camere de luat vederi, oricat de sisifica ar parea munca.
Sa nu uitam, distrugerea stalpisorilor constituie infractiunea de distrugere, prev. si pedepsita de art. 217 Cod penal cu inchisoare. Daca ma intrebati pe mine, eu n-as ezita sa dau cateva luni de inchisoare cu executare unui bizon care face asa ceva.

 


Re: Infrastructura pietonala telvanni

Solutii sunt o gramada, chiar si pentru nesimtirea romanilor, insa nu este vointa de nicio parte. Pe noi ne disciplineaza doar cu bata.
Cand s-a propus legea cu suspendarea persmisului daca nu platesti amenda in 3 luni, desteptii de la ProTv au aratat niste interviuri luate unor dubari (sofer de duba) care se arata revoltat pana la D-zeu si inapoi de o asemenea masura. Pai 'tu-ti mortii tai, cand apasat ca tampitu pe pedala, in oras, nu te-ai gandit ca nu ai cu ce sa platesti amenda?

Iti dai seama cati bani s-ar duce la buget daca cumulativ s-a da legea asta cu 3 luni si s-ar da amenzi pentru parcare la greu? Oricat de bogat ai fi, e prea mult sa platesti cate sute de lei pe zi pentru parcare.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Infrastructura pietonala Mircea G

George wrote:
..........Eu ma mir un pic ca oameni ca andrei 11 si MirceaG, care au prins orasul LIBER de masini si stiu din propria experienta ca se poate trai si se poate circula si fara masini, sunt atat de refractari la ideea unei minime disciplinari a traficului rutier. .....

Si eu ma mir cum ati ajuns la concluzia asta ! :?
In diferite mesaje mi-am dat si eu cu parerea si am precizat ca solutia de trafic trebuie sa fie un mix de masuri . Doar amenzi fara o rezolvare ...vax .
Acum , daca m-ati trecut in tabara " adversarilor " va rog sa-mi spuneti ce veti face daca dvs stind intr-o zona fara locuri de parcare veti solicita o interventie si va trebui sa vin cu o masina cu scule si oameni !? Va taxez triplu , cum facem ??? ...asta asa , ca va spuneam de un mix de masuri .....

 


Re: Infrastructura pietonala telvanni

Mircea G wrote:
Acum , daca m-ati trecut in tabara " adversarilor " va rog sa-mi spuneti ce veti face daca dvs stind intr-o zona fara locuri de parcare veti solicita o interventie si va trebui sa vin cu o masina cu scule si oameni !? Va taxez triplu , cum facem ???


Draga Mircea, cam da. De exemplu eu cand am lucrari in zona centrale/ultracentrale sau si mai rau in Centrul Vechi, instiintez beneficiarul de costurile cu autorizatiile de acces auto. Daca parcarea e interzisa trebuie aprobare de la Politia rutiera ca va fi blocat un sens timp de "n" ore. Asa am rezolvat de exemplu o betonare pe str. Amiral Balescu (langa TVR), zona in care daca ai parcat un pic mai cash in 10 minute vine un saltaret si-ti ia masina.
Pentru interventiile speciale (gen tevi sparte) trebuie derogari de la regula generala.

Ideea este ca se poate. Mai niciodata bucuresteanul nu se gandeste "dar unde parchez eu acolo" pentru ca in cel mai rau caz gaseste o zona de trotuar neocupata.

Postez aici o chestiune buna de citit: http://www.b365.ro/media/other/201304/d ... 703800.pdf

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 13
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use