Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Infrastructura educațională

34 posts, 8256 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Infrastructura educațională subway guru

Lucrările la şcolile incluse în programul BEI ar putea fi finalizate până la sfârşitul anului
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 32903.html
30 martie 2012, 14:07 |  Autor: Adrian Dădârlat
Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a anunţat azi că până acum au fost finalizate lucrările la 65 de unităţi de învăţământ incluse în programul BEI, alte 25 fiind aproape terminate. Totodată, alte 12 şcoli sunt în lucru, în diverse stadii de execuţie.

"Am reuşit până acum sa finalizăm 65 de şcoli, alte 25 fiind aproape terminate, adică s-au predat corpuri de şcoală, dar mai sunt de făcut finisaje şi diverse amenajări. Încercăm să finalizăm toate şcolile până la sfârşitul anului, mai avem de dotat cantine, laboratoare şi să terminăm montarea de sisteme de supraveghere video, pentru siguranţa elevilor, în toate şcolile incluse în program. Acum sunt introduse sisteme de monitorizare în 40 şi ceva de şcoli, continuăm, în toate intrăm cu sisteme de monitorizare video, mai mult decât atât, încercăm şi împrejurimile pentru şcolile care prezintă risc şi unde am avut o serie întreagă de probleme, mai ales în sectorul 5”, a spus Oprescu.

Primarul Capitalei a vizitat azi Grupul Şcolar Industrial Republica din sectorul 3, precum şi şcoala nr. 62 din sectorul 2. Ambele unităţi de învăţământ sunt incluse în programul de reabilitare a infrastructurii educaţionale din Bucureşti, derulat cu un credit de la Banca Europeană de Investiţii (BEI).

La Grupul Şcolar Industrial Republica, care este compus din trei clădiri (liceul industrial, cămin şi ateliere) au fost realizate lucrări de arhitectură (zugrăveli, vopsitorie, placaje de faianţă şi gresie şi pardoseli din parchet laminat şi refacerea teraselor), amenajări interioare şi exterioare, mobilier. De asemenea, au fost înlocuite uşile şi ferestrele li s-au efectuat lucrări la instalaţii (apă-canal, electrice), au fost înlocuite caloriferele şi au fost montate dispozitive antiefracţie, antiincendiu, supraveghere video şi voce-date.

De asemenea, a fost construită o ghenă ecologică, au fost refăcute aleile pietonale, curtea interioară, au fost amenajate spaţii verzi şi o rampă de acces pentru persoanele cu handicap locomotor. Urmează a fi echipate cabinetul medical şi stomatologic, dotări IT şi sport, valoarea investiţiei fiind de 1.561.751,41 de euro.

La Şcoala nr. 62, formată din două corpuri de clădire şi o sală de sport, au fost realizate lucrări de consolidare, s-au refăcut grupurile sanitare, s-au reabilitat rampele de acces pentru persoanele cu handicap locomotor, s-au reabilitat pardoselile mozaicate din holuri, s-au înlocuit pardoselile interioare din clase, laboratoare şi cabinete.

De asemenea, s-a mai realizat termoizolaţia exterioară, s-a înlocuit tâmplăria existentă cu tâmplarie din PVC cu geam termopan, s-au refăcut instalaţiile interioare, inclusiv hidranţii pentru incendiu şi s-au montat sisteme de curenţi slabi (efracţie, incendiu, voce-date, monitorizare video).

Totodată, s-a mai realizat o ghenă ecologică şi s-au amenajat trotuarele, aleile pietonale şi carosabile, împrejmuirile şi reţelele exterioare.

În ceea ce priveşte sala de sport existentă, aceasta a fost demolată, pentru ca reprezenta un pericol pentru elevi, clădirea fiind construită în anul 1912. Astfel, s-a construit o nouă sală de sport care să satisfacă toate cerinţele actuale, mai ales că aici învaţă 800 de elevi. Valoarea investiţiei este de 1.500.186,16 de euro.

Programul a început în 2006

Programul “Reabilitarea Infrastructurii Educaţionale din Bucureşti” are drept scop îmbunătăţirea spaţiilor educaţionale din Bucureşti. Prin program au fost realizate 26 de săli noi de sport, iar zece au fost modernizate. De asemenea, au fost relizate mai mult de 350 de laboratoare de informatică, chimie, biologie, fizică etc., precum şi 90 de cabinete medicale şi 34 cabinete stomatologice, cinci internate, patru after-school-uri şi peste 20 de cantine cu blocuri alimentare proprii.

Dacă în perioada 2006-2008 au fost finalizate doar două şcoli, în intervalul 2008-2011, s-au finalizat 65 de şcoli. Alte 25 de scoli sunt recepţionate parţial (s-au predat corpuri de şcoală, se mai efectuează alte lucrări care vor fi finalizate până la începutul noului an şcolar), iar 12 şcoli sunt în lucru, în diverse stadii de execuţie.

 


Re: Infrastructura educațională Gabi23

Din cele 403 unităţi de învăţământ de stat din Capitală, cinci au autorizaţie de securitate la incendiu, 317 nu au autorizaţie, iar 81 nu necesită obţinerea avizului

Doar cinci din cele 403 unităţi de învăţământ de stat au autorizaţie de securitate la incendiu, 317 funcţionează fără un atifel de aviz, iar pentru 81 nu este necesară obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu, potrivit datelor furnizate luni de reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Bucureşti-Ilfov. printre cele peste 300 de unităţi care nu sunt autozizate de ISU se află şi Şcoala nr. 124 din Rahova, distrusă de un incendiu puternic şi care avea nevoie de autorizaţie, în condiţiile în care anul 2001 acolo au fost făcute diverse lucrări.
Conform ISU Bucureşti-Ilfov, din cele 403 unităţi de învăţământ de stat din Capitală, cinci au autorizaţie de securitate la incendiu, 317 nu au autorizaţie de securitate la incendiu, iar 81 nu necesită obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu. De asemenea, din cele 226 de unităţi de învăţământ private, 25 au autorizaţie de securitate la incendiu, 179 nu au autorizaţie de securitate la incendiu, iar 22 nu necesită obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu.
Şcoala nr. 124 din Rahova se află printre cele 317 unităţi de învăţământ din Capitală care nu au autrizaţie de funcţionare. Şcoala se află într-un imobil construit în anul 1950, funcţionând ca unitate de învăţământ din anul 1985, dar avea nevoie de autorizaţie ISU întrucât din anul 2001 au fost făcute lucrări de reabilitare. Din septembrie 2007, clădirea a intrat într-un nou program de reabilitare - modernizare.
În 2012, presa relata că Şcoala 124 este singura din Bucureşti care are toaletele în curte. Coform site-ului şcolii, lucrările de amenajare a toaletelor în interiorul clădirii erau în curs de desfăşurare.

Sursa: https://www.news.ro/social/isu-din-cele ... 2018135355

 


Re: Infrastructura educațională andrei11

Din puțul gândirii ziaristico - universale:

Din cele 403 unităţi de învăţământ de stat din Capitală, cinci au autorizaţie de securitate la incendiu, 317 nu au autorizaţie, iar 81 nu necesită obţinerea avizului

Doar cinci din cele 403 unităţi de învăţământ de stat au autorizaţie de securitate la incendiu, 317 funcţionează fără un atifel de aviz, iar pentru 81 nu este necesară obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu...

... printre cele peste 300 de unităţi care nu sunt autozizate de ISU se află şi Şcoala nr. 124 din Rahova, distrusă de un incendiu puternic şi care avea nevoie de autorizaţie, în condiţiile în care anul 2001 acolo au fost făcute diverse lucrări.

Conform ISU Bucureşti-Ilfov, din cele 403 unităţi de învăţământ de stat din Capitală, cinci au autorizaţie de securitate la incendiu, 317 nu au autorizaţie de securitate la incendiu, iar 81 nu necesită obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu...

...Şcoala nr. 124 din Rahova se află printre cele 317 unităţi de învăţământ din Capitală care nu au autrizaţie de funcţionare. Şcoala se află într-un imobil construit în anul 1950, funcţionând ca unitate de învăţământ din anul 1985, dar avea nevoie de autorizaţie ISU întrucât din anul 2001 au fost făcute lucrări de reabilitare.


N-o să înțeleg niciodată de ce trebuie să ni se repete o informație de două - trei ori în cadrul aceluiași articol...

 


Re: Infrastructura educațională shoppy

Pai altfel articolul ar avea 2 randuri.

 


Re: Infrastructura educațională TibiV

Sau pentru ca "repetitia este mama invataturii"... ;)

 


Re: Infrastructura educațională Gabi23

Primăria Sectorului 4 construiește patru noi clădiri de tip after-school, în valoare de 1.6 milioane de lei

Primăria Sectorului 4 va demara săptămâna viitoare lucrările de construcție a clădirilor necesare pentru funcționarea, în regim de semi-internat în următoarele unități de învățământ: Școala Gimnazială “Emil Racoviță” (fosta școală Nr. 93), Școala Gimnazială Nr. 97, Școala Gimnazială Nr. 100 (din cadrul Colegiului Național “Petru Rareș”) și Școala Gimnazială Nr. 165.

Contractele de execuție a lucrărilor au fost deja semnate, iar valoarea totală a investiției este de 1,6 milioane lei.

“Până la finalul acestui an, programul after-school va deveni funcțional și în cele patru școli din sectorul 4. Am decis să dezvoltăm tot ceea ce înseamnă infrastructură școlară. Iar asta nu presupune doar asigurarea unor standarde civilizate pentru clădirile în care funcționează unitățile de învățământ, ci și astfel de investiții suplimentare, prin care să creăm spații confortabile, amenajate pentru studiu și joacă. Venim astfel în sprijinul copiilor noștri, cărora personalul din aceste centre pentru after-school, prin metode potrivite, le poate insufla plăcerea de a învăța. În egală măsură, astfel de programe le sunt de un real folos părinților, care își pot vedea liniștiți de serviciu, având copiii într-un loc sigur”, a spus Daniel Băluță, Primarul Sectorului 4.

Cele patru construcții modulare vor avea un singur nivel, cu câte patru săli de clasă (cu o suprafață de 40 de metri pătrați fiecare) și toate anexele aferente, necesare funcționării (săli de mese, spații de joacă, etc.), cu o capacitate de câte 80 de locuri. De asemenea, construcțiile vor beneficia de toate utilitățile, cu respectarea normativelor în vigoare.

“Prin extinderea programului <<After-school>> sau semi-internat, venim în întâmpinarea nevoilor familiilor din comunitatea noastră. Aceste centre vor funcționa între orele 12.00 și 18.00. Copiii vor fi consiliați și sprijiniți în rezolvarea temelor, își vor putea aprofunda cunoștințele, vor beneficia de supraveghere și consiliere psihopedagogică și de odihnă activă, prin participarea la diverse jocuri și concursuri”, a explicat Ana Maria Mocăniță, director general al Direcției de Administrare a Unităților de Învățământ Sector 4.

Sursa: http://ps4.ro/comunicate-de-presa/prima ... ne-de-lei/

 


Re: Infrastructura educațională andrei11

Coabitare ?
8-31-2019 7-09-25 PM.jpg (161.72 KB; downloaded 3220 times)

 


Re: Liniile Școlare T1, T2, T3, T4(Școala Gimnazială Nr. 195 andrei11

WAYNEN wrote:
În altă ordine de idei(deși e un pic off-topic),consider că ar trebui eliminat schimbul de după-amiază în învățământul preuniversitar pentru că dă toată ziua peste cap.Eu am făcut clasele 1-8 dimineața,a 9-a după-amiaza și 10-12 dimineața(nu m-am mutat la alt liceu,dar așa s-a schimbat programul când am intrat în a 10-a) și vă spun că nu m-am acomodat deloc la schimbul de după-amiază când eram în clasa a 9-a.


Și la Școala Generală, și la liceu și la facultate am prins ore după amiaza ( la facultate  se terminau câteodată  la 21:20 -->facultatea am făcut-o la zi, nu la seral ) n-am avut nicio problemă.

 


Re: Liniile Școlare T1, T2, T3, T4(Școala Gimnazială Nr. 195 BGP2597

WAYNEN wrote:
În altă ordine de idei(deși e un pic off-topic),consider că ar trebui eliminat schimbul de după-amiază în învățământul preuniversitar pentru că dă toată ziua peste cap.


Schimbul de după amiază are în primul rând considerente logistice, mai exact lipsa de spațiu în școli pentru ca toate clasele să învețe într-un singur schimb.

 


Re: Liniile Școlare T1, T2, T3, T4(Școala Gimnazială Nr. 195 WAYNEN

Atunci,ar trebui ca să se mai adauge încă un etaj sau să se mansardeze școlile.Eu unul așa aș face.

 


Re: Liniile Școlare T1, T2, T3, T4(Școala Gimnazială Nr. 195 cris_m

Eu zic ca mai bine gasesti o solutie sa ai un numar uniform de elevi in toate scolile... Nu intr-o scoala sa ai 100 de elevi/promotie si in alta 500 elevi... Asta e una din problemele scolilor din Bucuresti. Uite la mine la liceu, Mihai Viteazu, eram numai schimbul de dimineata pentru ca asta a vrut conducerea. Greu nu e sa refuzi elevi si sa ai atatea clase cate sali ai, greu e sa intelegi ca nu cantitea ci calitatea primeaza in educatie.

Revenind, luni astept sa vad toti elevii ca vin la festivitate cu autobuzele scolare :mrgreen:

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Liniile Școlare T1, T2, T3, T4(Școala Gimnazială Nr. 195 GPS

La Viteazu’ problema s-a rezolvat după modernizare. Aici s-au mai modificat sălile, multe fiind împărțite ulterior. Sunt curios cum va arăta Coșbuc după modernizare...

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze cosminduru

Victor92 wrote:
Multe masini - oameni in drum spre serviciu, intalniri sau care isi duc copii la scoala. Voi vedeti in peisaj macar o bicicleta / trotineta ?


Păi ar putea să se ducă oamenii cu bicicleta la serviciu.

Copiii de ce trebuie duși la școală? Nu au picioare proprii? Școala nu e lângă domiciliu?

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze ANTENA

Scoala in primul rand trebuie sa fie buna, contribuind la dezvoltarea copilului.
Restul, distanta, traficul sunt subiecte secundare, efortul ramanand  pe umerii parintilor.
In atare situatie, e greu sa lasi un copil de 7..8 ani sa schimbe 2..3 mijloace de transport.
Energia trebuie consumata la scoala.

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420533 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use