Topic: Camioane DAC
24 posts, 13542 views
📖 Pagination options
- stakee
-
Posted:
-
Camioane DAC
stakee
DAC
DAC
DAC 1.jpg (318.03 KB; downloaded 6139 times)
DAC 2.jpg (329.84 KB; downloaded 6132 times)
DAC 3.jpg (359.45 KB; downloaded 6167 times)
dac 4.jpg (302.45 KB; downloaded 6130 times)
DAC 5.jpg (276.96 KB; downloaded 6139 times)
DAC braicar.jpg (262.46 KB; downloaded 6141 times)
- stakee
-
Posted:
-
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Camioane DAC
PaulIP
Intr-o hala, in Viseu de Sus...
Cred ca autocolantul cu "International Navistar 530" nu e la "misto", pentru ca s-au fabricat camioane DAC cu asemenea motoare.
Intr-o hala, in Viseu de Sus...
Cred ca autocolantul cu "International Navistar 530" nu e la "misto", pentru ca s-au fabricat camioane DAC cu asemenea motoare.
DSC04949.JPG (1.06 MB; downloaded 9203 times)
DSC04950.JPG (1.08 MB; downloaded 9197 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Camioane DAC
shoppy
Vidanja in Bucuresti, pare sa fie aceasi versiune ca cel de mai sus.
Vidanja in Bucuresti, pare sa fie aceasi versiune ca cel de mai sus.
DSC_0025.JPG (281.54 KB; downloaded 9209 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Camioane DAC
andrei11
Hmm...Ăsta-i camion Steagu Rosu toata ziua, "tunat" la faruri...
Putina atentie la cabina, treapta de acces in cabina, forma, stergatoare, oglinzi, forma aripei, etc, etc.
Totul aduce a Steagu Rosu, nu a DAC.
Hmm...Ăsta-i camion Steagu Rosu toata ziua, "tunat" la faruri...
Putina atentie la cabina, treapta de acces in cabina, forma, stergatoare, oglinzi, forma aripei, etc, etc.
Totul aduce a Steagu Rosu, nu a DAC.
10-25-2015 9-08-00 PM.png (323.83 KB; downloaded 9106 times)
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Camioane DAC
PaulIP
Am comparat poza vidanjei de mai sus, poza de epoca de aici (camionul caramiziu cu jante si bare bej), Bucegiul si Carpatiul. Tind sa cred ca vidanja e SR-DAC get-beget, caci seamana prea mult cu cel din poza de pe "automobileromanesti" (l-am luat ca referinta pe ideea ca la expozitii nu se mandrea fabrica doar un Steagu-Rosu "tunat").
De asemenea, intre Carpati si Bucegi sunt diferente marunte, dar importante: numarul de prezoane (6 la C., 8 la B.), lipsa grilelor de aerisire de pe capota Carpatiului, semnalizatoarele frontale (la B. pe aripa, la C. imediat langa masca).
Am comparat poza vidanjei de mai sus, poza de epoca de aici (camionul caramiziu cu jante si bare bej), Bucegiul si Carpatiul. Tind sa cred ca vidanja e SR-DAC get-beget, caci seamana prea mult cu cel din poza de pe "automobileromanesti" (l-am luat ca referinta pe ideea ca la expozitii nu se mandrea fabrica doar un Steagu-Rosu "tunat").
De asemenea, intre Carpati si Bucegi sunt diferente marunte, dar importante: numarul de prezoane (6 la C., 8 la B.), lipsa grilelor de aerisire de pe capota Carpatiului, semnalizatoarele frontale (la B. pe aripa, la C. imediat langa masca).
- shoppy
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Camioane DAC
PaulIP
Ei, asta m-am intrebat si eu in urma cu 2-3 ani. Cred ca foloseste la o activitate ce implica graul; un fel de echivalent al vagoanelor Tals, probabil...
shoppy wrote:
Apropo de acel site, la ce foloseste DAC-ul galben-portocaliu?
Ei, asta m-am intrebat si eu in urma cu 2-3 ani. Cred ca foloseste la o activitate ce implica graul; un fel de echivalent al vagoanelor Tals, probabil...
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Camioane DAC
PaulIP
https://www.facebook.com/Vanatoriideepa...=3&theater
O poza din spate cu acest tip de utilaj. Poate e mai elocventa...
https://www.facebook.com/Vanatoriideepa...=3&theater
O poza din spate cu acest tip de utilaj. Poate e mai elocventa...
1654297_721860461177999_293422062_n.jpg (55.33 KB; downloaded 8990 times)
- Robert
-
Posted:
-
Re: Camioane DAC
Robert
Acest camion este cunoscut sub denumirea de automosor și era folosit pe toate aerocluburile din România la remorcarea planoarelor.
Modul de operare este destul de simplu. Ce se vede în spate este postul de conducere. Camionul are 2 tamburi cu cabluri de oțel de aproximativ 1 km. Acesta este poziționat la capătul pistei, iar odată ce este tensionat începe remorcarea planorului. În funcție de viteză și de priceperea pilotului putea fi adus la o altitudine de cîteva sute de metri. La un anumit unghi cablul se declanșa automat și revenea la sol cu ajutorul unei parașute ce se poate vedea în imagini. Tractorul din plan secundar era folosit la desfășurarea cablului de pe tambur și atașarea lui de următorul planor aflat la decolare.
Acum 13 ani când încă eram la planorism și în Târgu Mureș funcționa un astfel de camion, vopsit identic. Avea vreo 30/40 de ani și câteva sute de kilometri la bord Acum sincer nu știu ce se folosește, dar cred că sunt ceva mai moderne
Acest camion este cunoscut sub denumirea de automosor și era folosit pe toate aerocluburile din România la remorcarea planoarelor.
Modul de operare este destul de simplu. Ce se vede în spate este postul de conducere. Camionul are 2 tamburi cu cabluri de oțel de aproximativ 1 km. Acesta este poziționat la capătul pistei, iar odată ce este tensionat începe remorcarea planorului. În funcție de viteză și de priceperea pilotului putea fi adus la o altitudine de cîteva sute de metri. La un anumit unghi cablul se declanșa automat și revenea la sol cu ajutorul unei parașute ce se poate vedea în imagini. Tractorul din plan secundar era folosit la desfășurarea cablului de pe tambur și atașarea lui de următorul planor aflat la decolare.
Acum 13 ani când încă eram la planorism și în Târgu Mureș funcționa un astfel de camion, vopsit identic. Avea vreo 30/40 de ani și câteva sute de kilometri la bord Acum sincer nu știu ce se folosește, dar cred că sunt ceva mai moderne
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Camioane DAC
TibiV
Am ajuns intamplator pe topicul asta...
Iar la precedenta postare as adauga ca asta este un "automosor modern"...
In anii '79-'81 cand am zburat eu pe Clinceni, aveam niste automosoare cehoslovace din anii '60, fara cabina, erau gen "cabrio"...
Erau atat de vechi incat se stricau dupa 4-5 decolari...
Eu nu am apucat niciodata sa decolez la automosor.
Doar la Wilga, si cand era defecta Wilga - la Zlin...
LE
Sorry de off, dar la un topic neatins de 6 luni nu cred ca este mare deranj.
Sa copiez totul la aviatie... ar fi mai mare daraua decat ocaua...
Am ajuns intamplator pe topicul asta...
Iar la precedenta postare as adauga ca asta este un "automosor modern"...
In anii '79-'81 cand am zburat eu pe Clinceni, aveam niste automosoare cehoslovace din anii '60, fara cabina, erau gen "cabrio"...
Erau atat de vechi incat se stricau dupa 4-5 decolari...
Eu nu am apucat niciodata sa decolez la automosor.
Doar la Wilga, si cand era defecta Wilga - la Zlin...
LE
Sorry de off, dar la un topic neatins de 6 luni nu cred ca este mare deranj.
Sa copiez totul la aviatie... ar fi mai mare daraua decat ocaua...
- WT_fan06
-
Posted:
-
- ADK
-
Posted:
-
📖 Pagination options