Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierCamioane

 

Topic: Camioane duo (diesel + electrice)

8 posts, 3691 views
Camioane duo (diesel + electrice) bercenicity

http://www.viitor.ro/tehnologii-promita ... suspendate

Siemens testeaza un sistem de alimentare a camioanelor prin fire suspendate

Locomotivele electrice sau troleibuzele nu mai sunt, evident, o noutate. Cu toate astea, compania germana Siemens cerceteaza „eHighway“, o infrastructura de alimentare prin fir a camioanelor hibride special construite. Sistemul urmareste sa fie o solutie mai ieftina si mai putin poluanta intr-un domeniu in care previziunile arata dublarea traficului pana in 2050.

Camioanele folosite in teste sunt masini hibride care imbina motorizarea diesel cu tehnologia electrica. In momentul in care se conecteaza la firele de inalta tensiune, automobilele functioneaza exclusiv electric. Cu toate astea, spre deosebire de un troleibuz, ele sunt capabile sa revina fara dificultati la consumul de motorina. Compania Siemens si-a propus ca sistemul sa fie compatibil cu orice masina de tonaj mare, indiferent de motorul pe care il foloseste si sa poata functiona (in regim electric) cu o viteza maxima de 90 km/h.





Infrastructura „eHighway“ va fi montata peste cel putin o banda a autostrazilor. Siemens a brevetat un pantograf inteligent care monitorizeaza permanent conexiunea dintre autovehicul si fire, asigurandu-se ca dispozitivul nu se deplaseaza in timpul virajelor. El poate fi urcat sau coborat pana la o viteza de 90km/h prin simpla apasare a unui buton si s-a dovedit fiabil chiar si in conditii dificile de vreme. In plus, prin intermediul pantografului masina poate realimenta circuitul electric principal cu energia provenita de la franarile succesive.





Calculele arata ca vehiculele de marfa produc mare parte din poluarea cu CO2 la nivel global. Astfel, sistemul dezvoltat de Siemens isi propune sa reduca zgomotul precum si cantitatea de gaze eliberate in atmosfera pe portiuni nu mai lungi de 50 km, dar intens circulate.

eHighway se afla deja in teste in Germania si, odata cu cea de-a 26-a editie a „Electric Vehicle Symposium“, va fi pus in functiune si in Los Angeles.



Mai tine minte cineva emisiunile alea "Beyond 2000" de pe Discovery?  :lol:

 


Re: Camioane duo (diesel + electrice) Aron

Ma intreb daca au patina de grafit sau de aluminiu...in orice caz sunt bune de 41 :lol:

E o idee oarecum buna...adica daca ramai fara benzina sa poti sa ajungi la o benzinarie prin electricitate...daaa  probabil e foarte costisitor sa traga firul de contact pe sute de km...

 


Re: Camioane duo (diesel + electrice) mradulescu

Firul de contact ar fi tras pentru sute, daca nu mii de vehicule...

Ideea in sine nu e o mare inventie revolutionara, ci tocmai parametrii ei economici o pot face viabila sau nu... Eu sper ca da...

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Camioane duo (diesel + electrice) Utilizator anonim

Un sistem din asta bine pus la punct ar fi practic in zone cu relief, la coborare camionul sa produca energia pe care o va consuma pentru urcari.  :roll:

 


Re: Camioane duo (diesel + electrice) shoppy

E veche asta, sistemul e implementat in unele exploatari miniere de suprafata, nu mai gasesc acum filmuletul.

 


Re: Camioane duo (diesel + electrice) bercenicity

Un set flickr cu camioane electrice de exploatari miniere + troleibuze de marfa

http://www.flickr.com/photos/alcoalbe/s ... 584261851/

La camioanele de mare tonaj de mina curentul electric este doar pentru plus de putere la urcarea rampei cu cupa incarcata; motorul diesel nu se opreste.











 



Re: Camioane duo (diesel + electrice) ByOnu

De dragul discutiei. La o adica se pot conecta si troleibuzele la reteaua asta. :lol:

 


Home page  • 
Parent forum: Camioane  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use