Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport aviaticAeroporturi

 

Topic: Aeroportul internațional Aurel Vlaicu/Băneasa [BBU/LRBS]

56 posts, 25559 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Aeroportul internațional Aurel Vlaicu/Băneasa [BBU/LRBS] CristiM

Ce vremuri, inca nu se inventase low-cost-ul, avea un aer usor de Autogara , nicidecum de principalul Aeroport al Bucurestiului... :)
Imi permit un mic citat din Wikipedia : "Traficul de pasageri pe Aeroportul Aurel Vlaicu a crescut, În ultimii trei ani, cu 6000%, de la 30.000 pasageri in 2002, la 400.000 în 2005 si 1.768.000 in 2008."
Singurul lucru bun este ca aeroportul va ramane aeroport, in ciuda dorintelor multor "investitori". Din simplul motiv ca terenul pe care este construit aeroportul a fost donatie cu precizarea expresa a destinatiei sale, in caz contrar terenul revine celui care l-a donat - anume Maria Bibescu.

 


Re: Aeroportul Baneasa - trecut, prezent, viitor Dominatrix

„Casa“ Wizz Air şi a Blue Air se transformă în aeroport pentru cursele jet-urilor private

Aeroportul internaţional Aurel Vlaicu (din Băneasa), de pe care zboară avioanele companiilor low-cost Wizz Air şi Blue Air, se va transforma în aerodrom pentru curse business, deşi prezenţa private jet-urilor este redusă, iar numărul de zboruri business nu este semnificativ.

"Este ca la autostrăzi. Nu poţi spune câte maşini vor circula pe autostradă, dacă nu construieşti una. Chiar dacă în prezent traficul din curse business (private jet-uri) este slab dezvoltat, trebuie să transformăm aeroportul într-unul precum London City Airport, pentru a da posibilitatea operatorilor de private jet-uri să vină aici şi să nu îşi ţină aeronavele pe aerodromul din Clinceni, de exemplu", spune Valentin Iordache, director calitate în cadrul Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

Licitaţia pentru achiziţia de servicii în vederea realizării studiului de fezabilitate este în curs de demarare. Aproape 450.000 de euro se vor plăti pentru studiile de fezabilitate.

"Vrem să separăm traficul comercial de cel general - private jet-uri, curse operate de poliţie sau ambulanţă -, pentru că mixul acesta creează dificultăţi de operare", a declarat el. Deşi a fost proiectat pentru o capacitate de 300.000 de pasageri, pe aeroportul din Băneasa traficul a ajuns la aproape 2,1 milioane de pasageri anul trecut.

Mai mult, în primul semestru anul acesta s-au înregistrat 1,1 milioane de pasageri, trafic în creştere cu 16,6%.

Întrebat de ZF cât la sută din traficul înregistrat de aeroportul din Băneasa este de business, Iordache a spus că "este foarte slab dezvoltat". Altfel spus, de pe acest aeroport nu se operează în prezent un număr semnificativ de curse de business sau VIP, cu private jet-uri. Pe piaţa românească, printre companiile aeriene care deţin avioane pe care le închiriază pentru curse business sau zboruri charter se numără Jetran Air a lui Ovidiu Tender, Bucharest Air sau Ţiriac Air. Compania Jetran Air nu şi-a închiriat avioanele către operatori locali, ci pentru operatori străini, inclusiv din Africa.

Mai mult, se doreşte transformarea aeroportului din Băneasa după modelul London City Airport, un aeroport de pe care se operează sute de curse de business.

Deşi mutarea zborurilor low-cost de pe aeroportul din Băneasa pe cel din Otopeni şi transformarea în aeroport pentru curse business a devenit un subiect doar la nivel de discuţie încă din 2008, acesta continuă să fie reluat.

Atât foştii miniştri ai transporturilor şi infrastructurii, Ludovic Orban şi Radu Berceanu, vorbeau de transformarea aeroportului din Băneasa într-unul de business. Mai mult, anul trecut şi Anca Boagiu, ministrul transporturilor şi infrastructurii, promitea că până în 2015 se va implementa acest proiect.

Companiile aeriene low-cost care operează în prezent de pe aeroportul din Băneasa au atras de mai multe ori atenţia că această mutare implică cheltuieli mari cu logistica, ceea ce se va vedea şi în preţul biletelor de avion.

CNAB, înfiinţată în 2010 prin fuziunea Aeroporturilor Internaţionale Henri Coandă şi Băneasa - Aurel Vlaicu, a inaugurat în martie anul acesta noul terminal de pasageri de pe aeroportul din Otopeni, care a implicat investiţii de 60 mil. euro. Noul terminal este practic o extindere a vechiului terminal.

CNAB, deţinută în proporţie de 80% de Ministerul Transporturilor şi de 20% de Fondul Proprietatea, a încheiat anul 2010 cu afaceri de 397 de milioane de lei (94,3 mil. euro) şi cu un profit net de 42,5 mil. lei (10 mil. euro).

Sursa: http://www.zf.ro/eveniment/casa-wizz-ai ... te-8731833

 


Re: Aeroportul Baneasa - trecut, prezent, viitor Dominatrix

Aeroportul Băneasa se pregăteşte de “facelift”: Dorim să ajungem la un aeroport de cinci stele - VIDEO

http://www.zf.ro/companii/aeroportul-ba ... eo-8834007

 


Re: Aeroportul Baneasa - trecut, prezent, viitor Dominatrix

Aeroportul Băneasa se închide pe timpul nopţii. Zeci de curse, reprogramate

Niciun avion nu va mai decola sau ateriza noaptea, între orele 22.00 şi 06.00. Măsura intră în vigoare în 29 octombrie. Astfel, zeci de zboruri vor fi reprogramate.

Potrivit unor surse din cadrul Direcție Aviației Civile, deciza de astăzi este un pas spre transformarea aeroportului Băneasa într-unul ”vip”, pentru că, odată cu intrarea în spaţiul Schengen, acest aeroport nu va mai putea efectua curse în afara zonei Schengen.

Motivul: nu poate fi atestat pentru că nu îndeplinește condițiile minime. De exemplu, odată ce România va fi acceptată, avioanele de pe Băneasa nu vor putea zbura spre Anglia

”Toate aeroporturile din marile orașe au restricții în ceea ce privește orele de zbor, iar taxele sunt mari. Și la noi se vor mări taxele, iar perioada de interdicție a zborurilor s-a modificat de la 24.00-07.00 la 22.00 -06.00. Companiile au știu că se va lua această decizie și unele și-au ajustat deja o parte din zboruri”, au explicat, pentru EVZ, sursele citate.



În timp ce companiile Wizz Air, Blue Air vor trebui să reprogrameze o parte din zboruri, compania Germanwings nu va fi afectată.

Astfel, Wizz Air a anunţat că este nevoită să anuleze 10% din zboruri şi să reorganizeze 75% din orarul de iarnă, reprezentanţii Blue Air spun că 38% dintre cursele aeriene vor fi afectate de noile restricţii de zbor, acestea fiind decalate între 20 de minute şi două ore.

Locuitorii din jurul aeroportului, cei mai câștigați


Zona din jurul aeroportului Băneasa a devenit rezidențială. Sute de case și blocuri au apărut peste noapte, fără să-și pună problema noii proprietari că va fi zgomot din cauza avioanelor. După ce s-au mutat, aceștia au cerut să se înterzică zborurile noaptea și chiar să ceară desfințarea aeroportului.

Boagiu: Aeroportul Băneasa va deveni în doi ani city airport


În ceea ce priveşte modernizarea Aeroportului Băneasa Aurel Vlaicu, strategia prevede transformarea destinaţiei aeroportului dintr-una preponderentă pentru cursele de tip ”low cost” într-una pentru segmentul business.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, declara în decembrie anul trecut că din 2013 noul city-airport Aurel Vlaicu va deservi în general curse mici, în marea majoritate business sau VIP, practicând tarife care să respecte standardele de calitate impuse.

Totuși, acesta îşi va păstra funcţia civică, adică se vor mai efectua zboruri-şcoală, zboruri-ambulanţă şi tehnice. ”Până în 2015 vor fi cheltuite 20 de milioane de euro pentru lucrările de modernizare, iar în 2011 va avea loc procedura de licitaţie pentru elaborarea studiului de fezabilitate al proiectului”, au explicat surse din cadrul Ministerului Transporturilor.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/nici-un ... z1a5p6EUol

 


Re: Aeroportul Baneasa - trecut, prezent, viitor andrei11

Ca si multe curse operau in intervalul 22,00 - 6,00 ! Fara numar, fara numar !

 


Re: Aeroportul Baneasa - trecut, prezent, viitor Dominatrix

Corpul C al terminalului de pe Băneasa va fi funcţional în decembrie

MInistrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a declarat marţi că în decembrie 2011 va fi pus în funcţiune corpul C al terminalului din aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa), astfel că aeroportul va putea fi unul de tip city airport, investiţia ridicându-se la circa 2,5 milioane euro.

În luna decembrie va fi finalizată prima etapă, care vizează reabilitarea corpului C al terminalului aeroportului Băneasa, investiţie de circa 2,5 milioane euro. Practic, putem să acceptăm ideea că investitorii care vin în România, pentru a-şi putea folosi banii în viitoarele construcţii preconizate pentru anii următori, trebuie să aibă un loc în care să aterizeze", a spus Boagiu

Totodată, în această etapă a fost reabilitată clădirea aeroportului, considerată monunmet istoric. Lucrările au mai avut în vedere reamenajarea uni spaţiu de cu o suprafaţă de 1.500 mp. Clădirea dispune de o zonă destinată prelucraăii fluxului de pasageri, la parter, şi de o zonă multifuncţională, cu săli de comferinţă şi prezentări , la etaj. De asemenea, va fi amenajată o parcare auto în zona business.

Capacitatea terminalului va fi de 30.000 de pasageri pe an.

După punerea în funcţiune a acestui proiect, se estimează că finalizarea totală a lucrării va avea loc în februarie 2012.

"Cei care se plâng că se mută low-costul de pe Otopeni nu au niciun motiv să o facă. Din punctul meu de vedere, sunt doat speculaţii privind creşterea preţurilor la low- cost, românii care vor beneficia de serviciile de la Otopeni vor avea ocazia să aştepte într-un aeroport, nu într-unul care arată ca o autogară de provincie. Este prima etapă de modernizare a aeroportului Băneasa, care îşi va schimba destinaţia.", a mai precizat Boagiu.

Ministrul a adăugat că vor mai fi două faze în proiectul care vizează aeroportul Băneasa, urmând ca în perioada urmatoare, prin studii de fezabiltate, să fie stabilite costurile.

http://www.money.ro/corpul-c-al-termina ... 74006.html

 


Re: Aeroportul Baneasa - trecut, prezent, viitor Dominatrix

Noul terminal business de pe Aeroportul Băneasa, funcţional de astăzi

Terminalul de aviaţie generală şi business al Aeroportului Internaţional Aurel Vlaicu Băneasa, aflat în lucrări de modernizare, va fi pus marţi în funcţiune, în prezenţa ministrului Transporturilor, Anca Boagiu.

"Odată cu finalizarea acestor lucrări cei care doresc să investească în România au la dispoziţie un aeroport modern, cu toate facilităţile. Celor care se plâng de mutarea curselor low-cost pe Aeroportul Otopeni le spun că pasagerii vor avea astfel posibilitatea de a beneficia de serviciile unui aeroport modern şi nu de un aeroport care arată ca o autogară'', a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, prezentă la sfârşitul lunii noiembrie la inspecţia lucrărilor desfăşurate pe Aeroportul Băneasa.

Noul terminal de la Aeroportul Băneasa este realizat pentru finalizarea mutării curselor low-cost de la Aeroportul Băneasa la Aeroportul Otopeni, preconizată pentru primăvara anului viitor, urmând ca primul să devină un aeroport de business. Valoarea investiţiei este de 2,4 milioane euro, iar noul terminal va avea o capacitate de 30.000 de pasageri pe an.

Reprezentanţii aeroportului susţin că celelalte două terminale ale Aeroportului Băneasa urmează să fie şi ele modernizate, iar licitaţia pentru studiile de fezabilitate urmează să fie organizate în luna decembrie a acestui an.

http://www.money.ro/noul-terminal-busin ... 95381.html

 



Re: Aeroportul Baneasa - trecut, prezent, viitor Dominatrix

Răcaru, Blue Air: ”Din martie, pe Băneasa vor fi taxe mai mari decât pe Otopeni”

Trecerea curselor aeriene low-cost de pe Aeroportul internaţional Aurel Vlaicu (Băneasa) pe Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) devine certitudine în 2012. Poate chiar mai repede decât se așteaptă cei doi mari operatori aerieni Blue Air și Wizz Air. Mai ales că s-a decis: taxele pe Băneasa vor crește.

”Am înțeles că, de curând, s-a aprobat într-un Consiliu de Administrație ca aceste taxe să fie mai mari decât pe Otopeni începand cu luna martie, 2012”, spune Gheorghe Răcaru, director de strategie al Blue Air. Este clar că acest lucru va accelera și mai mult trecerea companiilor aeriene low-cost pe Otopeni. Implicit, va crește prețul pe care un călător îl plătește pentru o cursă low-cost. ”Acum, după finalizarea terminalului de business de la Băneasa, este de așteptat să înceapă lucrările în zona de plecare, ceea ce înseamnă că nu vom mai putea opera acolo”, detaliză Răcaru.

Recent, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că, odată cu finalizarea lucrărilor de la terminalul de aviaţie generală şi business, cei care doresc să investească în România au la dispoziţie un aeroport modern, cu toate facilităţile. ”Celor care se plâng de mutarea curselor low-cost pe Aeroportul Otopeni le spun că pasagerii vor putea astfel să beneficieze de serviciile unui aeroport modern şi nu de un aeroport care arată ca o autogară'”, a subliniat Boagiu.

De altfel, acest nou terminal a fost realizat tocmai pentru finalizarea mutării curselor low-cost pe Otopeni, preconizată ”oficial” pentru primăvara acestui an, odată cu creșterea taxelor, urmând ca Băneasa să devină un aeroport de business. Potrivit reprezentanţilor aeroportului, celelalte două terminale ale Aeroportului urmează să fie şi ele modernizate.

http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 58909.html

 


Re: Aeroportul Baneasa - trecut, prezent, viitor Dominatrix

Zborurile low-cost se mută pe Otopeni din 25 martie

Cursele low-cost vor fi mutate de pe Aeroportul Aurel Vlaicu – Băneasa pe Henri Coandă – Otopeni începând cu 25 martie, odată cu deschiderea sezonului de vară.
O modalitate prin care operatorii aerieni low-cost vor fi practic obligaţi să-şi mute cursele pe Aeroportul Otopeni va fi şi scumpirea taxelor de operare pe Băneasa, după cum spun reprezentanţii aeroportului. “Având în vedere tarifele de operare care intră în vigoare odată cu sezonul de vară 2012, operarea pe Aeroportul Băneasa-Aurel Vlaicu va deveni mai scumpă decât pe Aeroportul Henri Coandă”, a declarat Tudor Jidav, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.

Deocamdată operatorii aerieni low-cost susţin că nu au primit nicio informare oficială privind data exactă la care zborurile lor vor fi mutate pe Aeroportul Otopeni, dar că se vor conforma, fiind însă nevoiţi să crească preţul biletelor.

“Poziţia foarte bună pe piaţă ne va permite să ne mutăm pe Otopeni dacă vom fi forţaţi să facem acest lucru, dar nu fără revizuirea capacităţii sau creşterea preţului biletelor”, a afirmat Balazs Varro, corporate communications manager în cadrul Wizz Air.

http://b365.ro/news/zboruri ... 25-martie/

 


Re: Aeroportul Baneasa - trecut, prezent, viitor nokia2110

Mda, şi să vezi cum se aglomerează şi mai mult Şos. Bucureşti - Ploieşti (D.N. 1) pe tema asta.  :evil: Dacă ar fi existat, tren, metrou sau chiar tramvai cu cale separată de rulare alta ar fi fost situaţia.

Pe de altă parte, un proiect neralizat pentru Aeroportul  Băneasa: http://octavdoicescu.blogspot.com/searc ... ealizat%29

 


Re: Aeroportul Baneasa [BBU/LRBS] andrei11

Ce, de la anul vor sa redeschida aeroportul  ? De ce ? Care-i logica ?

 


Re: Aeroportul Baneasa [BBU/LRBS] TibiV

Otopeniul a depasit in 2016 pragul de 10 milioane pax, si va ajunge curand la capacitatea maxima teoretica (11-12 mil. pax).
Dar la orele de varf  (cand ai 10 aterizari pe ora si 10 decolari) deja se sugruma.
Se discuta de mult despre necesitatea construirii unui terminal nou, dar abia se discuta. Va prindeti singuri cat va dura pana se va realiza.

Asa ca de anul viitor vor fi nevoiti sa trimita o parte din curse pe BBU, daca nu vor ca OTP sa fie un "Piata Victoriei M2 reloaded".

 


Re: Aeroportul Baneasa [BBU/LRBS] andrei11

Upss, si daca vrei sa continui calatoria cum faci in timp util naveta ? Sau nu e cazul, Otopeniul fiind practic << fund de sac >>. Oricum cursele interne ar trebui sa rămână la Otopeni, vine omul de nu stiu unde si vrea sa ajunga ( tot cu avionul ) la Suceava, Bacau, Baia Mare, etc, cum face ? Sa nu-mi spuneti ca toate aeroporturile din tara au legaturi cu exteriorul cum are Otopeniul.

 


 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aeroporturi  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420665 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use