Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

Discutii şi noutăţi din domeniul transporturilor aviatice

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

Mesajde zapacitu » Lun, 27 Noi 2017, 08:43

2200m e suficient pentru orice avion mic. Prin asta eu unul inteleg orice avion cu un singur culoar. Daca vreti sa folosim termeni mai stricti, 737 e Medium. Concret, orice 737 si orice 320 pot ateriza pe pista 2, chiar si la full load imediat dupa decolare. Singura conditie e ca pilotii sa fie constienti ca nu toata suprafata betonata e de fapt pista.

La urma urmei, doar la Bucuresti avem piste lungi, in restul tarii nu depaseste niciuna cei 2200m ai pistei 2 de la Otopeni!
zapacitu
Membru Silver
 
Mesaje: 1321
Membru din: Lun, 27 Oct 2014, 11:43

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

Mesajde Celestin Draganescu » Lun, 27 Noi 2017, 11:06

zapacitu scrie:La urma urmei, doar la Bucuresti avem piste lungi, in restul tarii nu depaseste niciuna cei 2200m ai pistei 2 de la Otopeni!


Constanta (CND) - 3500m
Timisoara (TSR) - 3500m
Bataia de joc in materie de transport din aceasta tara a atins cote alarmante.
Avatar utilizator
Celestin Draganescu
Membru Gold
 
Mesaje: 802
Membru din: Lun, 22 Mar 2010, 12:36
Localitate: Bucuresti / Targoviste

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

Mesajde TibiV » Lun, 27 Noi 2017, 12:07

zapacitu scrie:Concret, orice 737 si orice 320 pot ateriza pe pista 2, chiar si la full load imediat dupa decolare.

Nu poate, pentru ca "maximum landing weight" este considerabil mai mic decat "maximum take-off weight".
Cu alte cuvinte daca vine "full load" la aterizare risca sa isi rupa trenul de aterizare.

De regula, daca apar probleme la scurt timp de la decolare si este necesara intoarcerea, fie avionul se invarte in zona ca sa consume din carburant, fie (daca nu poate pierde timpul) pur si simplu largheaza (arunca) cateva tone de kerosen.
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 6990
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

Mesajde shoppy » Lun, 27 Noi 2017, 16:22

Tocmai s-a anuntat ca pista 1 lungime 3.5km s-a reparat si este utilizabila in intregime iar pista 2 este deschisa pe o lungime redusa(Digi24).
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 7064
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

Mesajde TibiV » Lun, 27 Noi 2017, 16:56

Aia nu este reparaţie, este doar o jalnică cîrpeală.
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 6990
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

Mesajde andrei11 » Mie, 21 Mar 2018, 18:49

Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 12848
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

Mesajde URANUS » Lun, 26 Mar 2018, 18:11

http://www.b365.ro/mobi/seful-tarom-des ... 58134.html

Şeful TAROM despre pista Otopeni: E plină de gropi şi taie roţile aeronavelor de 5 ori pe săptămână

Directorul TAROM, Werner Wolff, a declarat că este nevoie de o investiţie pe Aeroportul Otopeni unde calea de rulare este plină cu gropi care taie roţile aeronavelor. Astfel, TAROM cheltuie bani pe schimbarea roţilor avioanelor de trei, până la cinci ori pe săptămână, în loc să le schimbe la câteva luni.

olff a mai spus că există un plan de investiţii la Aeroportul Otopeni, iar în aceste condiţii, dar şi în condiţiile de vreme severă, aeronavele TAROM nu vor mai fi redirecţionate pe Sibiu sau Constanţa, ci pe Băneasa.

Întrebat dacă este influenţată activitatea companiei TAROM de starea infrastructurii aeroportuare de la Otopeni, directorul TAROM, Werner Wolff a declarat că la Otopeni este nevoie de o investiţie masivă în căile de rulare.

„Infrastructura aeroportuară nu ţine de noi. La Otopeni este nevoie de o investiţie masivă în căile de rulare şi cred că trebuie să ne schimbăm şi noi acolo modul în care vin pasagerii. Sincer, mie nu îmi place că pasagerii de pe intern sunt lăsaţi undeva în câmp şi duşi cu autobuzele, este o chestiune care ţine de civilizaţie şi de o posibilitate de a-i primi. Cu siguranţă că lucrurile se vor schimba, deoarece există un proiect la nivel de minister, la nivel de aeroport, din câte ştiu eu. Pe noi ne încurcă, cât de cât, gropile din calea de rulare şi care ne taie roţile şi pe care le schimbăm într-un mod halucinant. Sunt costuri masive. Nu crează nesiguranţă pasagerilor, însă important este să ne ridicăm la nivel european, daca tot dorim să fim în Europa, atunci să fim europeni. (...) Nu îmi permit să spun că la Otopeni este cea mai proastă pistă, dar e una din pistele care trebuie refăcută", a declarat Werner Wolff.

Întrebat, de asemenea, cât de des sunt schimbate roţile aeronavelor din cauza problemelor la căile de rulare, Wolff a răspuns: „Schimbăm roţile, cele care sunt tăiate, de trei, patru, cinci ori pe săptămână. Există şi acolo nişte standarde pe care le îndeplinim. În loc să facem schimbări la câteva luni, le facem mult mai des".

Werner Wolff a adăugat că în caz de vreme nefavorabilă, sau în caz de investiţii pe Aeroportul Otopeni, aeronavele vor fi deviate pe Aeroportul Băneasa.

„Se va schimba ceva. Nu o sa ne mai deviem aeronavele pe Sibiu sau Constanţa, în caz că Otopeniul e în ceaţă, încercăm să debarcăm pasagerii pe Băneasa. O sa fie, probabil şi alte companii, nu doar noi. Noi am făcut această cerere către aeroport şi către Autoritate, în urmă cu câteva săptămâni. Probabil şi când se vor face reparaţii vom devia tot acolo", a mai spus directorul TAROM.

Sursa: digi24.ro
Avatar utilizator
URANUS
Membru Silver
 
Mesaje: 1640
Membru din: Mie, 15 Dec 2010, 20:58

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

Mesajde Chev Celios » Mar, 27 Mar 2018, 01:49

UUUUU si ce gropi sunt pe caile de rulare. Afecteaza nu numai avionele dar si utilajele operatorilor de handling. Sa vedeti cum "danseaza" aeronavele mai grele pe o anumita portiune. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar utilizator
Chev Celios
Membru Bronze
 
Mesaje: 1435
Membru din: Sâm, 16 Ian 2010, 19:47
Localitate: Estul capitalei

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

Mesajde URANUS » Lun, 02 Apr 2018, 17:17

B365.Ro

http://www.b365.ro/mobi/incident-pe-oto ... 58230.html

Incident pe Otopeni: Un avion al Companiei EL-AL a decolat cu tot cu o bucată de pistă

Un avion al companiei israeliene EL-AL a dislocat o bucată din pista aeroportului Otopeni la decolare, dezvăluie Asociaţia Pro-Infrastructura, care trage un semnal de alarmă privind starea pistelor.

INCIDENT GRAV de siguranță săptămâna trecută pe Aeroportul International Henri Coanda din cauza stării dezastruoase a pistelor de aterizare-decolare!", a scris Asociaţia Pro-Infrastructura pe pagina de Facebook.

"Pista 08R/26L, singura operațională pe întreaga lungime de 3.500m, cârpită în repetate rânduri cu straturi subțiri de asfalt, a ajuns să reprezinte un adevărat risc de siguranță. Spre exemplu, vinerea trecută, în urma decolării unei aeronave Boeing 747-400 a companiei israeliene El Al, o bucată din pistă s-a dislocat complet, forțând închiderea de urgență a acesteia. O astfel de situație este extrem de gravă, punând în pericol atât siguranța aeronavei cât și a călătorilor, indicând nevoia urgentă de reparații capitale, nefiind vorba de primul incident de acest fel.

În timpul acestui incident, pista 08L/26R, cealaltă pistă a aeroportului, degradată profund, nefuncțională pe o treime din lungime, era închisă complet pentru lucrări de întreținere. În consecință, timp de mai bine de o oră, Aeroportul Internațional Henri Coandă București a fost complet închis traficului aerian, aeronavele aflate în zbor fiind nevoite să evolueze în zone de așteptare până la remedierea problemelor!", mai precizează Pro-Infrastructura.

Starea pistelor uzează puternic anvelopele aeronavelor.

"Practic s-a ajuns în situația în care piloții, controlorii de trafic aerian și chiar managerii companiilor aeriene atrag atenția că starea infrastructurii aeroportuare a devenit inacceptabilă și riscurile operaționale sunt extrem de ridicate! Până și conducerea operatorului național TAROM a declarat recent că este nevoită să schimbe anvelopele aeronavelor de 5-6 ori mai des decât în mod normal din cauza pistelor și suprafețelor de mișcare degradate", potrivit Pro-Infrastructura.

Asociaţia susţine că este pusă în pericol siguranţa zborurilor.

"Solicităm Companiei Naționale Aeroporturi București precum și Ministerului Transporturilor din România să ia de măsuri urgente pentru reabilitarea capitală și operaționalizarea pistelor Aeroportului Henri Coandă pentru a nu avea evenimente cu posibile urmări tragice!

Organizația noastră a mai atras atenția recent asupra stării execrabile a pistelor și a suprafețelor de mișcare de pe aeroportul din Otopeni. Din păcate suntem nevoiți să o facem din nou, deoarece este inadmisibil că starea actuală a infrastructurii ajunge să pună în pericol siguranța aeronavelor și implicit a pasagerilor!".
Avatar utilizator
URANUS
Membru Silver
 
Mesaje: 1640
Membru din: Mie, 15 Dec 2010, 20:58

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

Mesajde URANUS » Mar, 03 Apr 2018, 19:36

http://www.b365.ro/mobi/incep-lucrarile ... 58249.html

Încep lucrările pentru modernizarea de reparare pistelor de la Aeroportul Otopeni

Lucian Şova, ministrul Transporturilor, a solicitat marţi conducerii CN Aeroporturi Bucureşti un grafic clar al lucrărilor pentru modernizarea pistei 1 a Aeroportului Otopeni şi intervenţii la pista 2 (3.500 m) pentru ca aceasta să fie integral operaţională. Lucrările vor începe pe 12 aprilie.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a programat pentru perioada următoare mai multe lucrări de reparaţii şi întreţinere. Acestea „vor începe din 12 aprilie şi presupun repararea dalelor de beton degradate de la platforma 1 şi a căilor de rulare aferente; lucrări de întreţinere a stratului de uzură la căile de rulare, inclusiv aşternerea unui nou strat asfaltic; lucrări pentru operaţionalizarea balizajului luminos CAT III A la pista 2", se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor, citat de Mediafax.

Intervenţiile se vor face în etape, pentru ca operarea zborurilor pe Aeroportul Internaţional „Henri Coandă" Bucureşti să fie cât mai puţin afectată.

„Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) a desfăşurat şi va desfăşura în continuare acţiuni specifice de supraveghere în conformitate cu prevederile Regulamentului European 139, pentru menţinerea siguranţei zborului pe AIHCB. Specialiştii AACR evaluează în mod regulat pistele, căile de rulare şi platformele aeroportului", se mai arată în comunicat.

Totodată, „în vederea menţinerii siguranţei operaţiunilor aeriene, în ultimii ani s-a derulat permanent un program de reparaţii curente la pista 1 a aeroportului Henri Coandă, până în prezent fiind înlocuită suprafaţa de rulare în proporţie de 80%", precizează instituţia.

Un avion al companiei israeliene EL-AL a dislocat o bucată din pista aeroportului Otopeni la decolare, dezvăluie Asociaţia Pro-Infrastructura, care trage un semnal de alarmă privind starea pistelor.
Avatar utilizator
URANUS
Membru Silver
 
Mesaje: 1640
Membru din: Mie, 15 Dec 2010, 20:58

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

Mesajde andrei11 » Mar, 03 Apr 2018, 22:41

Exprimare stalinistă. Care e pista 1 și care pista 2 ? Presupun că pista 1 e cea veche ( comună cu partea militară a aeroportului ) iar pista 2 e cea nouă ?
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 12848
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

Mesajde TibiV » Mie, 04 Apr 2018, 11:31

Pentru ca pista 08L/26R este inuitilizabila pe ~1000 de metri de doi ani, rezulta ca da, "pista 1" este 08R/26L si "pista 2" este 08L/26R.

Adica exact cum a spus andrei11...
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 6990
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

Mesajde shoppy » Mie, 04 Apr 2018, 14:50

Asa este in popor, pista din dreapta (de langa baza militara) este pista veche, deci 1, iar cealalta este pista noua, deci 2.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 7064
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

Mesajde zapacitu » Mie, 04 Apr 2018, 14:51

E exact cum spune Andrei :) Exprimarea "stalinista" coincide cu modul in care se face referire local la piste. Jargonul celor care nu le utilizeaza direct.
zapacitu
Membru Silver
 
Mesaje: 1321
Membru din: Lun, 27 Oct 2014, 11:43

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Transport aviatic


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori